Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
  • Du måste vara inloggad för att kunna ställa en fråga till säljaren. Om du saknar inloggning, klicka på Skapa konto i topplisten. OBS! Frågeformuläret kan inte användas för beställning.
Specialpedagogik i professionellt lärarskap : Synsätt och förhållningssätt

Specialpedagogik i professionellt lärarskap : Synsätt och förhållningssätt

Häftad bok. Gleerups Utbildning AB. 1 uppl. 2016. 168 sidor.

Gott skick. Bra skick.
Lite blyers sträck och markeringar i boken.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789140689276
Titel
Specialpedagogik i professionellt lärarskap : Synsätt och förhållningssätt
Författare
Bruce, Barbro
Förlag
Gleerups Utbildning AB
Utgivningsår
2016
Omfång
168 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 210 mm Ryggbredd 12 mm
Vikt
270 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Det specialpedagogiska perspektivet på professionellt lärarskap handlar om att utgå från de förutsättningar, resurser och drivkrafter som varje barn har.
Lärares synsätt och förhållningssätt har stor betydelse för barns och elevers möjligheter att utvecklas till nyfikna och lärande människor. Som lärare behöver man förhålla sig till läroplaner och styrdokument och samtidigt lyssna på, läsa av och bekräfta barnen och eleverna, inte minst i situationer där man blir utmanad i sin lärarroll. Utmaningarna driver varje lärares professionella utveckling, vilket förutsätter självkännedom, mod att våga se och höra sig själv samt en beredskap att anpassa, utveckla och förändra sitt förhållningssätt utifrån barnen.
Den här boken vänder sig till lärare på alla stadier, från förskolan till gymnasieskolan. Det pedagogiska uppdraget och stöd i och för lärandet tas upp i förhållande till respektive skolform. Ett särskilt fokus riktas på relationer och samspel, språk och kommunikation samt samtal och kollegial handledning.
Barbro Bruce är legitimerad logoped och universitetslektor i utbildningsvetenskap med inriktning mot specialpedagogik vid Högskolan i Kristianstad.
Maria Rubin är gymnasielärare, speciallärare och doktorand i utbildningsvetenskap, i pedagogik med inriktning mot specialpedagogik vid Malmö högskola.
Roger Åkerman är förskollärare, specialpedagog och arbetar som adjunkt i specialpedagogik vid Malmö högskola.
Pia Thimgren är fritidspedagog, specialpedagog och arbetar som adjunkt i specialpedagogik vid Malmö högskola.