Marknadsföring - modeller och principer Ny upplaga
Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2 uppl. 2011. 486 sidor.
Nära nyskick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789152311691
- Titel
- Marknadsföring - modeller och principer Ny upplaga
- Författare
- Carl Gezelius - Per Wildenstam
- Förlag
- Sanoma Utbildning
- Utgivningsår
- 2011
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 1112 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring – modeller och principer är en modern, tydlig, relevant och förklarande bok om marknadsföring på grundnivå. En ny typ av marknadsföringsbok med fokus på svenska förhållanden.I boken presenteras bland annat planeringsverktyg för konkurrensstrategi, segmentering och positionering. Varumärkestänkande, marknadskommunikation, relationsmarknadsföring, nyckelkundsbearbetning och företagets sociala ansvar behandlas ingående, men även lagstiftning och rent ekonomiska aspekter på marknadsavdelningens agerande beskrivs. Avsnitten om marknadsföring med nyare media och internationell marknadsföring har utökats i andra upplagan av boken.
