Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Marknadsundersökning : en handbok

Marknadsundersökning : en handbok

Häftad bok. Studentlitteratur AB. 4 uppl. 2016. 352 sidor.

Nära nyskick. Mycket fint skick, saknar helt anteckningar och annat slitage.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789144093796
Titel
Marknadsundersökning : en handbok
Författare
Christensen, Lars
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2016
Omfång
352 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
Vikt
510 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Denna grundläggande handbok leder dig genom marknadsundersökningsprocessens alla moment, från den inledande problemanalysen, över metodval, urval och olika datainsamlingstekniker, till analys och tolkning av data och slutligen den skriftliga och muntliga presentationen av resultaten. Handboken innehåller många konkreta råd och rekommendationer om hur du ska gå till väga och tips om vad du behöver tänka på i en marknadsundersöknings olika faser. Du får inblick i en undersöknings etiska aspekter samt kunskaper om marknadsundersökningsbranschen. Branschen förändrar sig snabbt. Inte minst har ny IT-teknik möjliggjort nya former för marknadsanalys. I denna fjärde upplaga går författarna i detalj igenom det senaste kring teorier och tekniker för att genomföra marknadsundersökningar.

Marknadsundersökning riktar sig främst till högskole- och marknadsdiplomstudenter som läser grundläggande marknadsföringskurser samt till uppsatsstudenter som ska genomföra marknadsundersökningar. Vidare vänder sig boken till dig som genomför marknadsundersökningar i arbetet eller beställer och använder marknadsundersökningar och därför måste kunna bedöma deras kvalitet.