Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Storytelling - ett effektivt marknadsföringsgrepp

Storytelling - ett effektivt marknadsföringsgrepp

Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2008. 112 sidor.

Nära nyskick. (Rum:4)

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish Stöd Bokhjälpen

Förlagsfakta

ISBN
9789147088843
Titel
Storytelling - ett effektivt marknadsföringsgrepp
Författare
Dennisdotter, Emma
Förlag
Liber
Utgivningsår
2008
Omfång
112 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
355 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Med hjälp av Storytelling kan ett företag bli unikt, trots att dess produkter eller tjänster inte är det. Företaget använder sig då av en historia som är enkel att komma ihåg, som ger förståelse för företagets värderingar och som gärna låter sig återberättas. Och det till en kostnad som är bråkdelen av den för traditionell marknadsföring.

Läs mer
Att vara unik är ett av de främsta och viktigaste konkurrenshöjande medlen för ett företag. Alla kan inte berätta en historia, men alla vet vad en bra historia är. Kan företaget hitta en sådan historia i sig själv eller i företagets skapelse kan företaget på ett enkelt sätt urskilja och höja sig över sina konkurrenter. En historia är svår för andra att kopiera.
Boken ger en mängd konkreta exempel på hur företag idag använder sig av Storytelling. Men den ger också förslag på hur företag och organisationer som vill använda sig av metoden Storytelling kan gå till väga för att bygga upp en historia som engagerar och som kan spridas framgångsrikt.

Om författarna
Emma Dennisdotter, som är huvudförfattare till boken, är ekonom med inriktning på affärsutveckling, marknadsföring och entreprenörskap.
Emma Axenbrant är ekonom med inriktning på affärsutveckling och projektledning.