Planerad kommunikation : om information som konkurrensmedel
Inbunden bok. Malmö : Liber ekonomi. 1992. 206 sidor.
Nära nyskick.
Ägarsignatur och några rosa markeringar i texten, annars i mycket fint skick. Lite gulnad inlaga.
Planerad kommunikation ger en heltäckande beskrivning av effektivt arbete med kommunikation som strategiskt ledningsstöd i företag och organisationer. Den är en av Sveriges mest lästa böcker inom kommunikationsområdet, med fler än 35000 sålda exemplar. Boken utkom första gången 1992.
Boken tar upp kommunikationens ökade betydelse i samhället och går igenom alla de verksamhetsområden som en kommunikatör arbetar med. Några kapitel tar upp frågor om kommunikationsplanering och strategier. Andra avsnitt diskuterar etik, hållbarhet, förändringsarbete, organisationsfrågor samt mätning och utvärdering.
Boken används både på olika marknadsutbildningar och som uppslagsbok för yrkesverksamma. Den fungerar också utmärkt som en vägledning för den som vill ha en bred orientering inom kommunikationsområdet.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9121603057
- Titel
- Planerad kommunikation : om information som konkurrensmedel
- Författare
- Erikson, Peter
- Förlag
- Malmö : Liber ekonomi
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- Svenska