Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Zick Zack Skrivrummet åk 4 Övningsbok
Zick Zack Skrivrummet åk 4 Övningsbok Zick Zack Skrivrummet åk 4 Övningsbok Zick Zack Skrivrummet åk 4 Övningsbok Zick Zack Skrivrummet åk 4 Övningsbok Zick Zack Skrivrummet åk 4 Övningsbok

Zick Zack Skrivrummet åk 4 Övningsbok

Häftad bok. Sanoma Utbildning. 2011. 118 sidor.

Mycket gott skick. Alla svar skrivna med träpennan. Horn på varje blad är avskärade lite, men utan påverkan.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789152302439
Titel
ZickZack 4 Skrivrummet Övningsbok
Författare
Fällman-Bajagic, Karin
Förlag
Sanoma Utbildning
Utgivningsår
2011
Omfång
118 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
210 x 265 mm Ryggbredd 10 mm
Vikt
365 g
Språk
Svenska
Baksidestext
ZickZack Skrivrummet 4-6, version 1 kommer att utgå ur sortimentet, men kompletteringsköp är möjligt så långt lagret räcker.
Skrivrummet fokuserar på skrivande av olika typer av texter. Övningsboken till ZickZack Skrivrummet är en allt-i-ett-bok, det vill säga den innehåller både malltexter och övningar. Här får eleverna lära sig skriva för olika syften och ändamål - för att berätta, beskriva, förklara, instruera, argumentera och återberätta. De får lära sig hur olika texter är uppbyggda och vilka språkliga drag respektive texttyp har. De får bygga upp sitt språk och öva ordkunskap och grammatik i ett textsammanhang. Varje kapitel består av fyra steg: 1) Vad handlar det om och hur är texten strukturerad? 2) Vilka språkliga drag har texten? 3) Sammanfatta och skriv tillsammans! 4) Skriv själv! Kapitlen kan göras i vilken ordning som helst och kan därför lätt anpassas till den övriga undervisningen.