Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Integration förskola, skola, fritidshem - utopi och verklighet. Ett försök att skapa en annorlunda skola i en traditionell miljö

Integration förskola, skola, fritidshem - utopi och verklighet. Ett försök att skapa en annorlunda skola i en traditionell miljö

Häftad bok.

HLS Förlag. 1993. 240 s. Häftad. 24x16,5cm. 492 gram. Mindre nagg på pärmens hörn, i övrigt i mycket gott skick. Baksidestext: Integration förskola, skola, fritidshem - utopi och verklighet är titeln på Gunilla Fredrikssons avhandling. Faktorer som påverkar samarbetet mellan barnomsorg och skola, samt mellan personal och föräldrar granskas noggrant. Miljöerna förskola, skola och fritidshem beskrivs konkret liksom de problem som existerar i samarbetet mellan berörda yrkeskategorier och institutioner. Underlaget till avhandlingens innehåll är två fallstudier. Den ena studien, "Barnskolan", skildrar en försöksverksamhet med integration förskola, skola och fritidshem i en skolanläggning. Läsaren får bland annat en inblick i hur ledningsorganisationen fungerar. Fallstudie två beskriver ett försök med föräldrasamarbete i förskolan. Utvecklingen av olika arbetssätt återges i bägge exemplen. En fungerande och rationell organisation i relation till målen framstår som väsentliga för ett integrerat arbetssätt. Frivillighet, samförstånd och en gemensam pedagogisk grundsyn utkristalliserar sig som ledande villkor för genomförandet. Integration förskola, skola, fritidshem - utopi och verklighet ger verktyg för vidare diskussioner och skapar förståelse för vad som utgör kärnan i skolkulturen respektive barnomsorgskulturen och hur detta påverkar integrationssamarbetet. Ur förutsättningar i organisation, innehåll och arbetssätt tydliggör Gunilla Fredriksson hur ledningspersonal, lärare, barnomsorgspersonal och föräldrar kan mötas inför en framtida verklighet - en integrerad förskola, skola och fritidshem .

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9176563006
Titel
Integration förskola, skola, fritidshem : utopi och verklighet : ett försök att skapa en annorlunda skola i en traditionell miljö = [Integration preschool, primary school and leisure time centres] : [utopia and reality] : [an experiment in putting into op
Författare
Fredriksson, Gunilla - Högskolan för lärarutbildning i Stockholm
Förlag
Stockholm : HLS (Högsk. för lärarutbildning)
Utgivningsår
1993
Språk
Svenska