Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommunikation och kontakter

Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommunikation och kontakter

Inbunden bok. Komlitt. 2017. 180 sidor.

Nyskick. Slutsåld på förlaget. Bokens innehåll:
Kap 1: Den psykiska ohälsan ökar
Kap 2: Öka din kunskap om psykiska sjukdomar
Kap 3: Tips i möten vid psykisk ohälsa
Kap 4: Bemöt aggressivt beteende
Kap 5: Praktiska tips i kommunikation vid psykisk ohälsa
Kap 6: Utveckla din yrkeskompetens
Bilaga 1: Arb-miljöverkets checklista: Kartlägg riskerna för hot och våld
Bilaga 2: Test Självskattning av utmattningssyndrom
Bilaga 3: Test Självskattning av ångest
Bilaga 4: Test Audit
Bilaga 5: Test Dudit

FRI FRAKT inrikes
Fraktfritt

Förlagsfakta

ISBN
9789172511606
Titel
Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommunikation och kontakter
Författare
Weiner Thordarson, Katarina
Förlag
Komlitt
Utgivningsår
2017
Omfång
185 sidor
Bandtyp
Inbunden
Mått
150 x 200 mm
Språk
Svenska
Baksidestext
Dagligen möter vi tusentals människor på allmänna platser,
transporter, i arbetet och privat. Det stora flertalet av dessa personer
är balanserade och stabila. Ändå ökar den
psykiska ohälsan i samhället. I de flesta offentliga organisationer och yrken är det nödvändigt att utveckla sin förmåga att förstå och
hantera sådana möten. Och det finns kunskaper hur du kan agera för att minska risken att hamna i hotfulla situationer. I boken får
du konkreta tips hur du kan avläsa kroppsspråk och känslostämningar samt hur du kan kommunicera med irriterade, aggressiva och instabila personer. Du ökar även din medvetenhet om ditt eget kroppsspråk, vad du kan tänka på som kan förebygga och ta udden av irritation, ilska och aggressivitet. Du får dessutom tillgång till självskattningstester och mängder med tips och verktyg som är enkla att använda i dina dagliga möten och samtal.