-
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 336 sidor.
Nära nyskick. Andra upplagan. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar i boken. Vi lever i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande är centralt både för den enskilda individen och för samhället. Lärande är en engagerande och kunskapsrik int läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 336 sidor.
Mycket gott skick. namnteckning på första vita sidan annars nära nyskick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2:4 uppl. 2007. 336 sidor.
Gott skick. Markeringar med överstrykningspenna i ett fåtal (ca 20) av bokens 336 sidor, namn på insidan frontpärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2:4 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2009. 336 sidor.
Mycket gott skick. Rak och ren utan namn, men med förstrykningar i texten
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815 -
Lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2007. 336 sidor.
Mycket gott skick. Lite nött i omslaget men sidorna är fina, släta och omarkerade.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017815
- Titel
- Lärande
- Författare
- Knud Illeris
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i dag i ett kunskaps- och informationssamhälle där lärande har blivit centralt både för den enskilda individen och för samhället.
Lärande är en engagerande och kunskapsrik introduktion till både den traditionella och den allra senaste läroforskningen, samtidigt som den utgör ett självständigt bidrag till en ny och mer helhetsinriktad läroförståelse. Författaren behandlar de grundläggande frågorna kring lärandets processer och dimensioner, olika typer av lärande och det motstånd eller de blockeringar mot lärande som kan finnas. Den täcker in en rad ämnen av central betydelse för en helhetsförståelse: lärandets förhållande till kroppslighet, självuppfattning, motivation, kompetensutveckling, intelligens, lärostil, kön, livsålder, den moderna hjärnforskningen, undervisningsformer och utbildningspolitik samt skollärande, Internetlärande och lärande i arbetslivet.
Denna starkt reviderade och utvidgade utgåva ersätter författarens tidigare utgivna bok Lärande i mötet mellan Piaget, Freud och Marx (2001). Denna andra upplaga erbjuder läsaren en betydligt mer omfattande och grundligare behandling av ämnet, där Illeris mot bakgrund av både klassisk och modern läroteori presenterar sin syn på lärande.
Boken vänder sig till studenter i pedagogik och inom lärarutbildning samt verksamma lärare och skolledare i kompetensutveckling.
Andra upplagan
Översättning: Sten Andersson
Studentlitteratur AB 2 9789144017815
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn