Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Lättläst IT ( Innehållsförteckning DEL 1 LÄRA KÄNNA DIN DATOR 1. PERSONDATORN 6 A. Datorn 6 B. Bildskärm 6 2. BEKANTA DIG MED WINDOWS XP A. Datorn startas 7 B. Hantera fönster 8 3. FILER 10 A. Vad är en fil? 10 B. Egenskaper för fil 11 4. HITTA I DATORN 12 A. Vad är en mapp? 12 B. Mina dokument 12 C. Verktygsfält 1 3 D. Söka filer 14 5. GÖR DET ENKELT ATT HITTA I DATORN 16 A. Skapa mappar 16 B. Skapa genvägar 17 C. Flytta filer eller mappar 18 6. ÖVNINGSUPPGIFTER 21 DEL 2 INTERNET 7. ENKELT OM INTERNET 24 A. Vad är Internet? 24 B. Vad kan Internet användas till? 24 C. Webbplats 26 D. Webbportaler 27 E. Webbläsare 28 F. Adresser 28 8.INTERNETUPPKOPPLINGAR 29 9. ANVÄNDA WEBBLÄSARE 30 A. Öppna en webbplats med Internet Explorer 30 B. Länkar 31 C. Verktygsfältet 32 D. Favoriter 33 E. Startsida 34 10. SÖKA PÅ INTERNET 35 A. Söka information med Internet Explorer 35 B. Söka bilder med Google 37 C. Visa bilder 40 11. E-POST 41 A. Vad är e-post? 41 B. Vad används e-post till? 41 C. E-postprogram 42 D. E-postadresser 42 E. Skräppost 42 12. E-POSTPROGRAM 43 A. Starta Outlook Express och lägg till ett e-postkonto 43 B. Skicka e-post 47 C. Inkorgen 48 13. E-POST PÅ WEBBEN 50 A. Gratis e-post på Internet 50 14. CHAT 51 A. Vad är chat? 51 15. LADDA NER OCH INSTALLERA PROGAM 52 A. Live Messenger 52 B. Fler användbara program 57 C. Hitta program i programbibliotek 61 16. ÖVNINGSUPPGIFTER 62 DEL 3 SÄKERHET 17. HOT FRÅN INTERNET 64 A. Virus 64 B. Intrång 64 C. Spionprogram 64 18. SKYDDA DIN DATOR 65 A. Antivirusprogram 65 B. Brandvägg 65 C. Windows Update 68 D. Säkerhetskopiera 71 19. BRÄNNA SKIVOR 77 A. Bränna säkerhetskopian på skiva 77 20. ÖVNINGSUPPGIFTER 80 DEL 4 PROGRAM OCH ANDRA FUNKTIONER 21. MICROSOFT WORD 82 A. Ordbehandlingsprogram 82 B. Skriva text i Word 82 C. Formatera text 85 D. Kopiera text 86 E. Skriva ut 87 22. MICROSOFT EXCEL 88 A. Kalkylprogram 88 B. Skriva text och tal i celler 88 C. Summera celler 90 23. ÖVNINGSUPPGIFTER 91 24. LÄNKTIPS 92 25. ORDLISTA 94 SAKREGISTER 98 )

Lättläst IT ( Innehållsförteckning DEL 1 LÄRA KÄNNA DIN DATOR 1. PERSONDATORN 6 A. Datorn 6 B. Bildskärm 6 2. BEKANTA DIG MED WINDOWS XP A. Datorn startas 7 B. Hantera fönster 8 3. FILER 10 A. Vad är en fil? 10 B. Egenskaper för fil 11 4. HITTA I DATORN 12 A. Vad är en mapp? 12 B. Mina dokument 12 C. Verktygsfält 1 3 D. Söka filer 14 5. GÖR DET ENKELT ATT HITTA I DATORN 16 A. Skapa mappar 16 B. Skapa genvägar 17 C. Flytta filer eller mappar 18 6. ÖVNINGSUPPGIFTER 21 DEL 2 INTERNET 7. ENKELT OM INTERNET 24 A. Vad är Internet? 24 B. Vad kan Internet användas till? 24 C. Webbplats 26 D. Webbportaler 27 E. Webbläsare 28 F. Adresser 28 8.INTERNETUPPKOPPLINGAR 29 9. ANVÄNDA WEBBLÄSARE 30 A. Öppna en webbplats med Internet Explorer 30 B. Länkar 31 C. Verktygsfältet 32 D. Favoriter 33 E. Startsida 34 10. SÖKA PÅ INTERNET 35 A. Söka information med Internet Explorer 35 B. Söka bilder med Google 37 C. Visa bilder 40 11. E-POST 41 A. Vad är e-post? 41 B. Vad används e-post till? 41 C. E-postprogram 42 D. E-postadresser 42 E. Skräppost 42 12. E-POSTPROGRAM 43 A. Starta Outlook Express och lägg till ett e-postkonto 43 B. Skicka e-post 47 C. Inkorgen 48 13. E-POST PÅ WEBBEN 50 A. Gratis e-post på Internet 50 14. CHAT 51 A. Vad är chat? 51 15. LADDA NER OCH INSTALLERA PROGAM 52 A. Live Messenger 52 B. Fler användbara program 57 C. Hitta program i programbibliotek 61 16. ÖVNINGSUPPGIFTER 62 DEL 3 SÄKERHET 17. HOT FRÅN INTERNET 64 A. Virus 64 B. Intrång 64 C. Spionprogram 64 18. SKYDDA DIN DATOR 65 A. Antivirusprogram 65 B. Brandvägg 65 C. Windows Update 68 D. Säkerhetskopiera 71 19. BRÄNNA SKIVOR 77 A. Bränna säkerhetskopian på skiva 77 20. ÖVNINGSUPPGIFTER 80 DEL 4 PROGRAM OCH ANDRA FUNKTIONER 21. MICROSOFT WORD 82 A. Ordbehandlingsprogram 82 B. Skriva text i Word 82 C. Formatera text 85 D. Kopiera text 86 E. Skriva ut 87 22. MICROSOFT EXCEL 88 A. Kalkylprogram 88 B. Skriva text och tal i celler 88 C. Summera celler 90 23. ÖVNINGSUPPGIFTER 91 24. LÄNKTIPS 92 25. ORDLISTA 94 SAKREGISTER 98 )

Häftad bok. Docendo Sverige AB. 1:a uppl. 2007. 99 sidor.

Mycket gott skick. Se innehållsförteckning som ligger inom parenteser på titel rutan där uppe. Pärm ssliten en aning på kanter. Bladen med ny skick. Inga anteckningar. Stor format : 27 cm x 19 cm. 335 gram.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789178827466
Titel
Lättläst IT
Författare
Palm, Magnus
Förlag
Docendo
Utgivningsår
2007
Omfång
99 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
190 x 270 mm Ryggbredd 7 mm
Vikt
335 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Är du en av dem som drar dig för att använda datorn och som låter datorn stå och samla damm? Känner du att det ofta är svårt att förstå vad allt betyder? Då är det här boken för dig, du som inte har så stor datorvana och som enkelt vill lära dig grunderna för att använda datorn.

Boken tar upp grunderna för att använda Internet, skicka e-post, skriva texter och titta på bilder i Windows XP. Lättläst IT lär dig att blir vän med din dator. Den tar dig igenom svåra ord, ger stegvisa instruktioner och exempel på hur du kommer igång med din dator.