Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Stäng

Välkommen till Bokbörsen

Den svenska marknadsplatsen för lästa böcker, lyssnade skivor och tittade filmer. Sök bland tre miljoner annonser från tjugo tusen säljare som levererar direkt till dig.

  • Öppet köp 21 dagar
  • Fakturabetalning
  • Inrikes enhetsfrakt 45 SEK
Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning

Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning

av

Häftad bok.

Mycket gott skick. Limmat mjukband. Enstaka biblioteksstämplar.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 45 SEK


Förlagsfakta

ISBN
9789139016120
Titel
Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning
Författare
Malin Forsman
Förlag
Norstedts Juridik
Utgivningsdatum
20111109
Omfång
156 sidor
Bandtyp
Häftad
Mått
148 x 216 mm
Vikt
233 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Boken förklarar reglerna som rör Internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster och ger en praktisk tillämpning av juridiken på Internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats under de senaste tjugo åren i takt med Internets framfart och vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet, exempelvis: · Vem äger en webbproduktion? · När är det förtal på Facebook? · Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant? · Kan en blogg vara grundlagsskyddad? · För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter? · Hur får man marknadsföra en vara på Internet? · Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter? · Vilket lands lag gäller för en webbplats? · Får man använda cookies? · Hur bör de allmänna villkoren utformas om jag säljer en vara eller tjänst över Internet?