Bli digitalt smart : sociala medier för företag
Inbunden bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2015. 192 sidor.
Nära nyskick. Tillsynes obläddrat exemplar ///Förlagets beskrivning: Stick ut bland Klick mönster, twittrare och hashtagg Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Linkedln – kanalerna blir bara fler och större. Hur navigerar man i ett allt snårigare digitalt landskap? Och hur går man tillväga för att verkligen nå ut med sitt budskap? #BliDigitaltSmart riktar sig till dig som använder sociala medier i ditt arbete och vill lära dig att jobba så effektivt och framgångsrikt som möjligt. Här får du veta vilken social kanal som lockar vem, hur du väcker intresse och skapar engagemang med hjälp av bra innehåll, och framför allt: hur du skapar en digital strategi. För det är först när du vet vad du vill uppnå, varför du vill göra det och vilken din målgrupp är som det går att hitta rätt. I boken visar Tina Sayed Nestius hur du steg för steg utvecklar en strategi för sociala medier. Du får också lära dig vilka fållor du bör se upp för; som brist på konsekvens, alltför frekventa statusuppdateringar och för lite variation i innehållet.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789187905216
- Titel
- Bli digitalt smart : sociala medier för företag
- Författare
- Nestius, Tina Sayed
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 158 x 207 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Två av tre svenskar finns på Facebook, Instagram utvecklas explosionsartat och på Twitter slåss åsiktsmaskinerna om utrymmet. Kanalerna är många, och det kan vara svårt att veta vilka man ska välja för att nå ut med sitt budskap på bästa sätt. Bli digitalt smart riktar sig till dig som använder sociala medier i ditt arbete och vill lära dig att jobba så effektivt som möjligt. Här får du veta vilken social kanal som lockar vem, vilket slags innehåll som skapar störst engagemang och framför allt: hur du skapar en digital strategi. För det är först när du vet vad du vill uppnå, varför du vill göra det, och vem din målgrupp är, som det går att hitta rätt. I boken ger Tina Sayed Nestius en mängd praktiska råd till en fungerande strategi för sociala medier. Och hon visar vilka fällor du bör se upp för, som brist på konsekvens, alltför frekventa statusuppdateringar och för lite variation i innehållet.
TINA SAYED NESTIUS är kommunikationskonsult med sociala medier som specialitet. Hon håller uppskattade föreläsningar och utbildningar i ämnet, och hjälper även myndigheter
och företag att hitta rätt ton i rätt social kanal.