Önskas litet hårigt djur - Lättlästa böcker
Inbunden bok. B Wahlströms. 2004. 95 sidor.
Mycket gott skick. Namn i boken. Inlaga i superfint skick
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789132142635
- Titel
- Önskas litet hårigt djur
- Författare
- Pia Hagmar
- Förlag
- B Wahlströms
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 95 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 147 x 211 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Julias önskelista
En hund
En katt
En häst
En kanin
En hamster
En ökenråtta
Fler djur kan Julia inte komma på. Men det borde räcka. Nu har tomten lite att välja på. Nu måste han förstå vad det är hon vill ha. Ett eget djur, som tycker mest om henne i hela världen.
- Men det där är ju ingen riktig önskelista, säger mamma. Där står ju bara en massa djur. Du har glömt att skriva skridskor och dataspel och pussel och sånt.
Julia undrar om hon skojar eller om hon bara är dum. Det är svårt att veta med mamma.
- Det är ju ett djur jag vill ha, säger Julia allvarligt. Det är det enda jag vill ha.
