Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Andra världar : Kommunikation och omvärldsstudier

Andra världar : Kommunikation och omvärldsstudier

Häftad bok.

Studentlitteratur 2009. Häftad. Mycket fint skick. Verkar oläst............... // Informationssamhället innebär en mångfald av omvärldsrelationer och snabba förändringar. Osäkerhet präglar mänsklig kommunikation allt mer. Det blir vanligare med förtroendeproblem och kriser för politiker, organisationer och företag. Vissa väljer att stoppa huvudet i sanden. Andra ser samhällsutvecklingen som en utmaning. Bokens syfte är att inspirera och skapa reflektion över samhällsutvecklingen på informations- och kommunikationsområdet.

Tom Andersson menar att kommunikation och omvärldsstudier är två sidor av samma mynt. I boken beskriver han det som positionering, det vill säga som en fråga om att definiera, styra och anpassa sina omvärldsrelationer och förväntningar. Han illustrerar med exempel från såväl det samhällspolitiska livet som näringslivet.

Boken vänder sig till alla som är intresserade av kommunikations- och informationsfrågor och som vill utveckla ett eget helhetsperspektiv. Den är av intresse för yrkesverksamma och studenter inom kommunikation, information, företagsekonomi och statsvetenskap.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9144033370
Titel
Andra världar : kommunikation och omvärldsstudier
Författare
Tom Andersson
Förlag
Studentlitteratur AB
Utgivningsår
2005
Omfång
226 sidor
Bandtyp
Häftad
Vikt
338 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Informationssamhället innebär en mångfald av omvärldsrelationer och snabba förändringar. Osäkerhet präglar mänsklig kommunikation allt mer. Det blir vanligare med förtroendeproblem och kriser för politiker, organisationer och företag. Vissa väljer att stoppa huvudet i sanden.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se