-
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2001. 293 sidor.
Mycket gott skick. Bokhylleslitet omslag. Inlagan i nära nyskick. Boken behandlar både klassisk teoribildning, sedvanliga metoder och nya forskningsrön och utvecklingstendenser i branschen. Den har ett processperspektiv med inriktning på analys-, planerings- och strategimo läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017146
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsåke Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad kommunikation och public relations (publika relationer).
Kommunikation är en allt viktigare dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9144017146 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2010. 339 sidor.
Gott skick. Det är en använd kursbok, med understrykningar i. Ryggen är lite sned, men den är hel och ren och alla sidorna sitter fast.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144067636
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Peter Berglez - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell - Orla Vigsö - Marinette Fogde - Johanna Ledin - Johan Östman
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 495 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod.Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar.Andra upplagan
Studentlitteratur 2 9789144067636 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2005. 293 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017146
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsåke Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad kommunikation och public relations (publika relationer).
Kommunikation är en allt viktigare dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9144017146 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Gott skick. namnteckning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 4 uppl. 2014. 374 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144091648
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 374 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 545 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och intresseorganisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en översikt av ämnesområdet strategisk/planerad kommunikation och public relations.
Professionell hantering av kommunikation och relationer med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas allt mer som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Boken söker förena de akademiska och yrkesmässiga erfarenheterna på området. Den behandlar såväl klassisk teoribildning och sedvanliga metoder som nya forskningsrön och utvecklingstendenser i branschen. Boken har ett processperspektiv med inriktning på analys-, planerings- och strategimomenten i kommunikationsarbetet. Tillämpad kommunikationsvetenskap lämpar sig som lärobok i universitets- och högskoleutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap liksom i specifika kurser i tillämpad kommunikationsverksamhet. Den lämpar sig även väl för teoretisk fortbildning av yrkesverksamma inom kommunikationsbranschen.
Den fjärde upplagan av denna bok med sin unika koppling mellan teori och praktik innebär en aktualisering av forskning och kunskaper inom kommunikationsområdet. Senare tids metodutveckling med bl.a. sociala medier beaktas. Nya fall och exempel följer genomgången av arbetsprocessen inom branschen och yrket.
Studentlitteratur 4 9789144091648 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2001. 293 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017146
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsåke Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad kommunikation och public relations (publika relationer).
Kommunikation är en allt viktigare dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9144017146 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2008. 339 sidor.
Gott skick. 220 x 155 mm. Enstaka överstrykningar med märkpenna samt märken efter gem. --- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och intresseorganisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefull läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144049045
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsåke Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 339 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 478 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad/strategisk kommunikation och public relations.
Kommunikation har blivit en viktig dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas allt mer som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Boken söker förena de akademiska och yrkesmässiga erfarenheterna på området. Den behandlar såväl klassisk teoribildning och sedvanliga metoder som nya forskningsrön och utvecklingstendenser i branschen. Boken har ett processperspektiv med inriktning på analys-, planerings- och strategimomenten i informationsarbetet. Massmediekontakter, kriskommunikation och informatörsyrket behandlas dessutom specifikt. Framställningen inleds med två översikter om kommunikationsteori och organisationskommunikation med relevans för ämnesområdet.
Tillämpad kommunikationsvetenskap lämpar sig som lärobok i universitets- och högskoleutbildning i medie- och kommunikations-vetenskap och i kurser om planerad kommunikation och public relations. Den lämpar sig även väl för teoretisk fortbildning av yrkesverksamma inom informationsbranschen.
Den tredje upplagan av denna bok med sin unika koppling mellan teori och praktik innebär en aktualisering av forskning och kunskaper inom PR- och informationsområdet. Nya fall och exempel presenteras genomgående.
Studentlitteratur AB 3 9789144049045 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. 1997. 260 s. 15,5 x 22,5cm. Pärmen har yt- och kantslitage. Inlagan ren och fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144001449
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
9789144001449 -
Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 226 sidor.
Nära nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144036885
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
Studentlitteratur AB 1 9789144036885 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Mycket gott skick. Färgmarkeringar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1997.
Mycket gott skick. Understrykningar kan förekomma i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144001449
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9789144001449 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Gott skick. Understrykningar finns i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Politikernas arena : en studie om presskonfer...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 181 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072135
- Titel
- Politikernas arena : en studie om presskonferenser på regeringsnivå
- Författare
- Göran Eriksson - Larsåke Larsson - Ulla Moberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 181 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 267 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska regeringens presskonferenser har under 1900-talet gått från att vara informella träffar mellan statsministern och några redaktörer, till en etablerad form för möten mellan ministrar och journalister. Regeringen kan presentera sin politik och journalister har möjlighet att ställa politiker till svars, som en del av den demokratiska processen.
Politikernas arena bidrar med fördjupade kunskaper om de normer och praktiker som kännetecknar den svenska regeringens presskonferenser, och hur formerna för mötena utvecklats och institutionaliserats från Tage Erlander över Olof Palme till den borgerliga Alliansregeringen. Med detaljerade analyser av interaktionen under presskonferenserna undersöks om relationerna mellan politiker och journalister kännetecknas av konflikt eller konsensus, och i boken åskådliggörs hur politikerna agerar för att manifestera enighet. Mediernas rapportering från presskonferenser är också föremål för undersökning.
Boken riktar sig i första hand till forskare och studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och statsvetenskap men även till politiskt intresserade.
Studentlitteratur AB 1 9789144072135 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:7 uppl. 2007. 320 sidor.
Nyskick. Medie- och kommunikationsvetenskap är ett samhällsvetenskapligt och humanistiskt ämne som använder sig av många olika forskningsmetoder. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära.
Här behandlas grunder för vetenskaplig metod, läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144015217
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1:7 9789144015217 -
Studiemedel och spärrar : SFS under 60-talet
Häftad bok. Sveriges förenade studentkårer. 1972. 79 sidor.
Gott skick. Utgallrat biblioteksexemplar. Ägarsignatur på titelsidan. Något slitet omslag och lite trasig rygg. Understrykningar och marginalanteckningar (blyerts). … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSveriges förenade studentkårer -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144022832
- Titel
- PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PR- och informationsbranschen har expanderat kraftigt under senare år, liksom högskoleutbildningen på området. Utöver grund- och översiktslitteraturen saknas emellertid akademisk rapportering av svenska aspekter av ämnet public relations. Syftet med denna bok är att ge en fördjupning av de orienterande kunskaperna på PR-området, komplettera den angloamerikanska litteraturen och visa upp det svenska kunskaps- och forskningsläget om public relations. Boken söker därmed bland annat att svara på frågorna:
• Vilka kunskaper finns idag om public relations och om
den svenska PR- och informationsverksamheten?
• Var står svensk forskning om public relations idag?
• Vilka PR-frågor diskuteras speciellt i vårt land?
I boken skriver flertalet av de lärare, forskare och doktorander som är inriktade mot public relations och organisationskommunikation. Redaktör är docent Larsåke Larsson, som även skrivit grundboken Tillämpad kommunikationsvetenskap (2001).
9144022832 -
Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter,...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 226 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144036884
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
Studentlitteratur AB 1 9144036884 -
Opinionsmakarna - En studie om PR-konsulter,...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. uppl.1:1. 2005. 226 s. fåtal blyertsmarkeringar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036885
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
9789144036885 -
Opinionsmakarna. En studie om PR-konsulter, j...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 226 sidor.
Mycket gott skick. Limmat mjukband. Mindre skavmärke på ryggen samt på bakre pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036885
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
Studentlitteratur AB 1 9789144036885 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2000. 318 sidor.
Mycket gott skick. ..................... // Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I b läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
Metoder i kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 318 sidor.
Nära nyskick. [Hylla:Studentlitteratur]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144015216
- Titel
- Metoder i kommunikationsvetenskap
- Författare
- Britt-Marie Leivik-Knowles - Bitte Alling-Ode - Peter Berglez - Brigitte Mral - Mats Ekström - Bengt Johansson - Göran Eriksson - Åsa Nilsson - Larsåke Larsson - Åsa Kroon-Lundell
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 450 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer.
Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur 1 9144015216 -
PR på svenska Teori, strategi och kritisk ana...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur. 2002. Häftad. Gott skick. En del gula överstrykningar men i övrigt "finläst", namnteckning på första sidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144022832
- Titel
- PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PR- och informationsbranschen har expanderat kraftigt under senare år, liksom högskoleutbildningen på området. Utöver grund- och översiktslitteraturen saknas emellertid akademisk rapportering av svenska aspekter av ämnet public relations. Syftet med denna bok är att ge en fördjupning av de orienterande kunskaperna på PR-området, komplettera den angloamerikanska litteraturen och visa upp det svenska kunskaps- och forskningsläget om public relations. Boken söker därmed bland annat att svara på frågorna:
• Vilka kunskaper finns idag om public relations och om
den svenska PR- och informationsverksamheten?
• Var står svensk forskning om public relations idag?
• Vilka PR-frågor diskuteras speciellt i vårt land?
I boken skriver flertalet av de lärare, forskare och doktorander som är inriktade mot public relations och organisationskommunikation. Redaktör är docent Larsåke Larsson, som även skrivit grundboken Tillämpad kommunikationsvetenskap (2001).
9144022832 -
Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter,...
Nyskick. Studentlitteratur, 2005, häftad, 226 sidor. Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144036884
- Titel
- Opinionsmakarna : en studie om PR-konsulter, journalistik och demokrati
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 336 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Opinionsbildning via medierna har stor betydelse för företag, institutioneroch organisationer. Med hjälp av en växande kår konsulter bygger och formar man opinioner i samhället för att få till stånd politiskt gynnsamma beslut. Opionskonsulterna är numera en betydande aktör i den demokratiska processen. I Opinionsmakarna granskas och analyseras konsulternas opinionsbyggande aktiviteter ur ett demokratiperspektiv. Här beskrivs hur konsulterna arbetar, vilka strategier de använder och hur de får medierna att fungera som kanaler för att få inflytande. Författaren diskuterar frågor som: Vilken roll och makt har PR- och opinionskonsulterna i samhället och i samhällsutvecklingen? Hur fungerar relationen mellan PR-aktörerna och journalisterna? I vilken grad påverkar konsulterna opinionsbildningen och den politiska beslutsprocessen? Boken är resultatet av ett forskningsprojekt om opinionskonsulter och journalistik. Författaren bygger sin bok främst på intervjuer med PR-konsulter, informatörer och journalister samt ett antal fallstudier. Opinionsmakarna är lämplig i utbildning i medie- och kommunikationsvetenskap och statsvetenskap på alla nivåer vid universitet och högskolor. Den är även värdefull läsning för dig som arbetar med journalistik och opinionsbildande verksamheter eller som är intresserad av opinions- och demokratifrågor. Du kan läsa vidare om kontexten till PR-fenomenet samt om den svenska PR- och informationsbranschens utveckling och verksamhet i Larsåke Larssons bok Upplysning och propaganda. Utvecklingen av svensk PR och information.
9144036884 -
Politikernas arena : en studie om presskonfer...
Studentlitteratur, 2013, häftad, 181 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072135
- Titel
- Politikernas arena : en studie om presskonferenser på regeringsnivå
- Författare
- Göran Eriksson - Larsåke Larsson - Ulla Moberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 181 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 267 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska regeringens presskonferenser har under 1900-talet gått från att vara informella träffar mellan statsministern och några redaktörer, till en etablerad form för möten mellan ministrar och journalister. Regeringen kan presentera sin politik och journalister har möjlighet att ställa politiker till svars, som en del av den demokratiska processen.
Politikernas arena bidrar med fördjupade kunskaper om de normer och praktiker som kännetecknar den svenska regeringens presskonferenser, och hur formerna för mötena utvecklats och institutionaliserats från Tage Erlander över Olof Palme till den borgerliga Alliansregeringen. Med detaljerade analyser av interaktionen under presskonferenserna undersöks om relationerna mellan politiker och journalister kännetecknas av konflikt eller konsensus, och i boken åskådliggörs hur politikerna agerar för att manifestera enighet. Mediernas rapportering från presskonferenser är också föremål för undersökning.
Boken riktar sig i första hand till forskare och studenter i medie- och kommunikationsvetenskap, journalistik och statsvetenskap men även till politiskt intresserade.
9789144072135 -
Göteborgsbranden 1998, en studie om kommunika...
Häftad bok.
Gott skick. Styrelsen för psykologiskt försvar. 2000. 275 s. Häftad. 24x16cm. Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Kris och lärdom : kriskommunikation från Tje...
Häftad bok. Örebro : Medie- och kommunikationsvetenskap, Örebro universitet. 2008.
Mycket gott skick. paperback Örebro universitet 355g 2008 116s kortsida 210mm höjd 235mm tjocklek 8mm används som kurslitteratur mkt fint skick dock ngn liten lätt hundöra
kr OBS FOREIGN CUSTOMERS ALWAYS PAYS IN ADVANCE … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176685785
- Titel
- Kris och lärdom : kriskommunikation från Tjernobyl till Tsunamin
- Författare
- Larsson, Larsåke - Örebro universitet. Medie- och kommunikationsvetenskap
- Förlag
- Örebro : Medie- och kommunikationsvetenskap, Örebro universitet
- Utgivningsår
- 2008
- Språk
- Svenska
Örebro : Medie- och kommunikationsvetenskap, Örebro universitet 9789176685785 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok.
Studentlitteratur. 1997. 260 sid. Häftad. 22x15,5cm. 374 gram. Veck pärm, inlagan med enstaka blyertsnoteringar i övrigt i fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144001444
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
9144001444 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017146
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsåke Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad kommunikation och public relations (publika relationer).
Kommunikation är en allt viktigare dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9144017146 -
Tillämpad kommunikationsvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2001. 293 sidor.
Mycket gott skick. 22x16 cm. 400 gram. Används som läromedel, Organisationskommunikation.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017146
- Titel
- Tillämpad kommunikationsvetenskap
- Författare
- Larsåke Larsson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 293 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur tillämpas kommunikationsvetenskapliga kunskaper inom företag, offentliga institutioner och organisationer? Vilka erfarenheter från yrkesfältet är betydelsefulla för akademiska studier av organisationers kommunikation? Var står forskningen på området? Det är centrala frågor för denna bok som ger en introduktion till ämnesområdet planerad kommunikation och public relations (publika relationer).
Kommunikation är en allt viktigare dimension av företagande och förvaltning. Professionell hantering av information och relationen med omvärlden får allt större betydelse för framgångsrika organisationer. Kommunikativ förmåga uppmärksammas som en avgörande faktor för ledning av alla typer av organisationer.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 2 9144017146
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn