-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9789147062546 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9789147062546 -
Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1997. 192 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147040122
- Titel
- Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten och relationer i en föränderlig värld
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om marknadsföring i förändring och tar upp historiska milstolpar liksom moderna synsätt, förutsättningar och verktyg.
Läs mer
Förutom en historisk exposé berörs bl.a. förändringar inom elektronisk handel, reklaminstallationer, mässor, postorder, kommunikationsmodeller, globala trender, reklamens utveckling m.m. "Kirurgisk" marknadsföring presenteras utförligt och ses av författaren som en av de viktigaste instrumenten för framgångsrikt företagande.
Om författarna
Per Frankelius är forskare vid Örebro universitet samt ansvarig för DM-centret i Örebro.
Liber 1 9147040122 -
Omvärldsanalys
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2001. 288 sidor.
Mycket gott skick. /nära nyskick..................// Omvärldsbevakning har blivit allt viktigare för företagsledare, marknadschefer, produktchefer m fl.
Per Frankelius nya bok Omvärldsanalys ger dels ett helt nytt synsätt på hur man kan bevaka och analysera sin omvärld del läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147062541
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9147062541 -
Företaget och omvärlden
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1994. 178 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301251x
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 912301251x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber ekonomi
-
Omvärldsanalys
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2001. 288 sidor.
Mycket gott skick. Förlagets dekorerade kartonnage, 215 x 153 mm. --- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till om läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9789147062546 -
Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1997. 192 sidor.
Nära nyskick. ///Förlagets beskrivning: Boken handlar om marknadsföring i förändring och tar upp historiska milstolpar liksom moderna synsätt, förutsättningar och verktyg. Förutom en historisk expose berörs bl.a. förändringar inom elektronisk handel, reklaminstallation läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147040122
- Titel
- Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten och relationer i en föränderlig värld
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om marknadsföring i förändring och tar upp historiska milstolpar liksom moderna synsätt, förutsättningar och verktyg.
Läs mer
Förutom en historisk exposé berörs bl.a. förändringar inom elektronisk handel, reklaminstallationer, mässor, postorder, kommunikationsmodeller, globala trender, reklamens utveckling m.m. "Kirurgisk" marknadsföring presenteras utförligt och ses av författaren som en av de viktigaste instrumenten för framgångsrikt företagande.
Om författarna
Per Frankelius är forskare vid Örebro universitet samt ansvarig för DM-centret i Örebro.
Liber 1 9147040122 -
Omvärldsanalys
Inbunden bok. Liber - Bättre Ledarskap. 2010. 280 sidor.
ISBN 9879147062546
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber - Bättre Ledarskap 9879147062546 -
Värdeskapande möten
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2009. 296 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn. Boken verkar närmast oläst. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089581
- Titel
- Värdeskapande möten
- Författare
- Per Frankelius - Olle Vogel (red.)
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 764 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är det möten som förändrar världen? Stora prestationer bygger på många människors gemensamma ansträngningar. Nästan alltid krävs kunskaper och kompetenser av olika slag, och därmed också från olika kunskapskulturer. Dessa kunskapskulturer är kopplade till olika yrkeskulturer och sektorskulturer. De är med andra ord inbäddade i olika kulturella sammanhang. Den bärande idén i denna bok är att hemligheten bakom stora prestationer och högpresterande miljöer är korsbefruktning av idéer och kunskaper från olika kulturer och att detta sker vid speciella former av möten. Hur åstadkommer man då dessa speciella, värdeskapande möten?
Läs mer
Boken innehåller nedslag i forskningen och lärdomar från konkreta exempel. Avslutningsvis presenteras en teoretisk modell för värdeskapande möten.
Om författarna
Bokens författare har stor samlad kompetensbredd. En grundidé har varit mångvetenskaplig samverkan, och en annan att praktikers kunskap kan vara lika viktig som akademikers.
Liber 1 9789147089581 -
Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1997. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147040122
- Titel
- Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten och relationer i en föränderlig värld
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om marknadsföring i förändring och tar upp historiska milstolpar liksom moderna synsätt, förutsättningar och verktyg.
Läs mer
Förutom en historisk exposé berörs bl.a. förändringar inom elektronisk handel, reklaminstallationer, mässor, postorder, kommunikationsmodeller, globala trender, reklamens utveckling m.m. "Kirurgisk" marknadsföring presenteras utförligt och ses av författaren som en av de viktigaste instrumenten för framgångsrikt företagande.
Om författarna
Per Frankelius är forskare vid Örebro universitet samt ansvarig för DM-centret i Örebro.
Liber 1 9147040122 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Ekonomi
-
Svenssons svindlande affärer – Snilleblixten...
Inbunden bok. Fantasi & Fakta. 1 uppl. 2017. 240 sidor.
Nära nyskick. Inbunden, laminerat pappband. Illustrerad. Format ca 27,5*21 cm. I mkt fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188489050
- Titel
- Svenssons svindlande affärer : snilleblixten som räddade Kolmården
- Författare
- Svensson, Ulf
- Förlag
- Fantasi & Fakta
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 210 x 270 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 1000 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många historier om innovation och entreprenörskap som fascinerar. Steve Jobs Apple eller Richard Bransons Virgin är exempel. Men varför hoppa över ån efter vatten? Vi har i Sverige ett exempel på makalöst entreprenörskap och det är skapandet av Kolmårdens djurpark. Parkens grundare Ulf Svensson och Per Frankelius vid Linköpings universitet går i den här boken på djupet med djurparkens historia.
Historien om djurparken bjuder på dramatik som innovativa finansieringslösningar, äventyr i Alperna för att realisera linbanan, lansering av högteknologisk mjölkgård för att visa människor hur en lantgård funkar och få isbjörnar på halsen utan att ha någon anläggning för dem.
Varför gjordes allt detta? Det hade egentligen inte mycket med vilda djur att göra. Nej, motivet var att skapa ekonomisk utveckling i en bygd som var på fallrepet. Kolmårdens kommun var under 1960-talet en av Sveriges svagaste. Utflyttningen var stor, företag försvann, inga flyttade dit och framtidstron var borta. Mitt i allt detta fick Ulf Svensson sin snilleblixt: Varför inte bygga ett fritidsområde med djurpark?
Drömmen blev verklighet. Lokalsamhället fick nytt liv. Parken blev ett mönsterexempel för djurparker i andra länder. Men hur kunde en sådan storslagen vision realiseras? Hur gick det till att finansiera projektet? Och vilka drivkrafter låg bakom det hela egentligen?
Man kan se fallet Kolmården som ett mönsterexempel på destinationsutveckling, som ett exempel på kreativt entreprenörskap, som ett företag inom de gröna näringarna, som ett typexempel på samhällsentreprenörskap och på många andra sätt. Men kanske är Kolmården allra mest intressant som ett exempel på innovativ process.
I boken beskrivs hur det gick till när Ulf Svensson lyckades realisera sin vision.
Fantasi & Fakta 1 9789188489050 -
Värdeskapande möten
Inbunden bok. Liber. 2009. 296 sidor.
Mycket gott skick. BLYERTSANTECKNINGAR INSIDAN
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089581
- Titel
- Värdeskapande möten
- Författare
- Per Frankelius - Olle Vogel (red.)
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 764 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är det möten som förändrar världen? Stora prestationer bygger på många människors gemensamma ansträngningar. Nästan alltid krävs kunskaper och kompetenser av olika slag, och därmed också från olika kunskapskulturer. Dessa kunskapskulturer är kopplade till olika yrkeskulturer och sektorskulturer. De är med andra ord inbäddade i olika kulturella sammanhang. Den bärande idén i denna bok är att hemligheten bakom stora prestationer och högpresterande miljöer är korsbefruktning av idéer och kunskaper från olika kulturer och att detta sker vid speciella former av möten. Hur åstadkommer man då dessa speciella, värdeskapande möten?
Läs mer
Boken innehåller nedslag i forskningen och lärdomar från konkreta exempel. Avslutningsvis presenteras en teoretisk modell för värdeskapande möten.
Om författarna
Bokens författare har stor samlad kompetensbredd. En grundidé har varit mångvetenskaplig samverkan, och en annan att praktikers kunskap kan vara lika viktig som akademikers.
Liber 9789147089581 -
Värdeskapande möten
Mycket gott skick. Obetydligt stötta hörn på pärmarna och ett minimalt skrapmärke i nederkanten på främre pärmen. Liber. 2009. 294 s. Hårda pärmar. 768 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147089581
- Titel
- Värdeskapande möten
- Författare
- Per Frankelius - Olle Vogel (red.)
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 764 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Är det möten som förändrar världen? Stora prestationer bygger på många människors gemensamma ansträngningar. Nästan alltid krävs kunskaper och kompetenser av olika slag, och därmed också från olika kunskapskulturer. Dessa kunskapskulturer är kopplade till olika yrkeskulturer och sektorskulturer. De är med andra ord inbäddade i olika kulturella sammanhang. Den bärande idén i denna bok är att hemligheten bakom stora prestationer och högpresterande miljöer är korsbefruktning av idéer och kunskaper från olika kulturer och att detta sker vid speciella former av möten. Hur åstadkommer man då dessa speciella, värdeskapande möten?
Läs mer
Boken innehåller nedslag i forskningen och lärdomar från konkreta exempel. Avslutningsvis presenteras en teoretisk modell för värdeskapande möten.
Om författarna
Bokens författare har stor samlad kompetensbredd. En grundidé har varit mångvetenskaplig samverkan, och en annan att praktikers kunskap kan vara lika viktig som akademikers.
9789147089581 -
"Kirurgisk" marknadsföring. Skapande av möten...
Inbunden bok.
ISBN 47040122
Mycket gott skick. 185 sid. 1997. Inbunden, fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK47040122 -
Företaget & omvärlden : handbok i strategisk...
1993 Liber-Hermod. Inbunden, 178s. 25x17cm, 496g. Illustrerad.
Mycket gott skick. ISBN 912301251X. Förlagets beskrivning
Nittiotalets företagande handlar till stor del om att kunna hantera omvärldsinformation! Tillgången på informationskällor i världen är mycket större än man oftast föreställer sig, och med datorns hjälp har det bl läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301251X
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
912301251X -
Företaget och omvärlden - Handbok i strategis...
Liber-Hermods, 1993. 178 s. Förlagsinbunden. Mycket bra skick. Första upplagan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Företaget & Omvärlden - handbok i strategisk...
Liber-Hermods 1993 , dekorerat förlagsband,fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn