-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1987. 134 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412452
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144412452 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 17 uppl. 2016. 250 sidor.
Mycket gott skick. Biblioteksbok med inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144112046
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen.
I denna upplaga beskrivs bland annat den nya domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sjuttonde upplagan
Studentlitteratur AB 17 9789144112046 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. Sjätte uppl. 1990. 167 sidor.
Mycket gott skick. Boken är lämplig för grundläggande kurser i marknadsföring, men även fr det dagliga arbetet i företaget och på annons.och reklambyråer.
Författaren Carl Anders Svensson är jur kand och VD i konsultbyrån för maknadsrätt AB ett expertorgan i marknadsrätts läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412460
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur Sjätte 9144412460 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Gott skick. Understrykningar i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1990.
Hyggligt skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412460
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144412460 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Mycket gott skick. Utrangerad biblioteksbok med skyddslaminerat omslag och stämplar. I övrigt nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Mycket gott skick. Delvis illustrerad. Inga understrykningar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur . 6 uppl. 1990. 167 sidor.
Nära nyskick. Prislapp på baksidan. Namnad med bläck.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412460
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1990
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur 6 9144412460 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1999.
Nära nyskick. Insidan i nyskick, ej använd. Utsidan bra begagnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144009984
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144009984 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen.
Häftad. Boken är i mycket gott skick. 2008
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. Ny upplaga uppl. 2008. 285 sidor.
Nyskick. 22,2 x 15,5 cm. 459 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB Ny upplaga 9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 15 uppl. 2009. 314 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059594
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna den 15:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EU-harmoniserade Marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring med nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel.
I sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagarna som påverkar marknadsföringen på ett mera påtagligt sätt.
Boken är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar, liksom hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 15 9789144059594 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen.
Studentlitteratur förlag, 14:e uppl. 2008. 286 sid.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Studentlitteratur, 2008. Fjortonde upplagan. Limhäftad, mjuka pärmar. 285 sid. I fint skick. Vikt 460 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 1999. Häftad.
Nära nyskick. Understrykningar, inga anteckningar i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144412481
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya marknadsföringslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9789144412481 -
DEN SVENSKA MARKNADSFÖRINGSLAGSTIFTNINGEN.
Sjunde uppl. 8:o. Hft. 174 s. Studentlitteratur. Lund (1993) 1997. Fint ex. utan understrykningar. Med lätt nött omsl.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412487
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya marknadsföringslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9144412487 -
DEN SVENSKA MARKNADSFÖRINGSLAGSTIFTNINGEN.
Åttonde uppl. 8:o. Hft. 147 s. Studentlitteratur. Lund (1995) 1999. Fint ex. med några sidor gulmarkerade.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412479
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya konkurrenslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Språk
- Svenska
9144412479 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok.
Studentlitteratur. 199. 184 s. Häftad. 336 gram. Mycket gott skick,överstrykningspenna på de 94 första sidorna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Trettonde upplagan. 211 s., 15,5 x 22 cm, ill. i svart/vitt, limbunden, mjuk pärm. Studentlitteratur 2004. ISBN 91-44-02950-0. .
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144029500
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
9144029500 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
BOK I NY SKICK PORTO INOM SVERIGE 39kr
Författare
Carl Anders Svensson
Förlag
Studentlitteratur AB
Längd
314 sidor
Språk
Svenska
Utgiven
2009-10
ISBN10
9144059590
ISBN13
9789144059594 … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059594
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna den 15:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EU-harmoniserade Marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring med nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel.
I sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagarna som påverkar marknadsföringen på ett mera påtagligt sätt.
Boken är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar, liksom hos reklam- och medieföretag.
9789144059594 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Sudentlitteratur. 12 uppl. 2003. 210 s. Häftad. 22x15cm. 390 gram.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144029500
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
9144029500 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 11 uppl. 2001. 199 s. Häftad. 295 gram.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017103
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
9144017103 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
14., [uppdaterade] uppl.
Studentlitteratur, 2008
285 sid. understrykning på femsior men i nyskickInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen.
Studentlitteraturs förlag, 1993. Gott sk.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. Tolfte uppl. 2007. 210 s. Häftad. 22x18,5cm. 385 gram.
Nära nyskick. (Rum 1).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144029500
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
9144029500 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Studentlitteratur 2005
Hft. 211s. Mkt. gott skickInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Den Svenska marknadsföringslagstiftningen 8:e...
Häftad bok.
Gott skick. Häftad. Studentlittratur, tryckt 1995. 147 sidor. ISBN 91-44-41248-7
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412487
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya marknadsföringslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9144412487 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144412479
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya konkurrenslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Språk
- Svenska
9144412479
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn