-
Kött att kunna och sälja
Inbunden bok. Färskvaruserien/LT. 1969.
Hyggligt skick. Skyddsomslag saknas. Utgallrad från ett bibliotek.
Nött omslag. Första sidan har sidan delvis släppt ifrån ryggen.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFärskvaruserien/LT -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789188193445
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 302 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 180 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 180 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren mega¬kändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling.
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur
du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm och London.
Ekerlids 9789188193445 -
SÄLJ! : konsten att sälja vad som helst till...
Häftad bok. Ekerlids. 1 uppl. 2016. 272 sidor.
Nära nyskick. Ren inlaga Vikt hörn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188193162
- Titel
- SÄLJ! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Mått
- 137 x 211 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 290 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren mega¬kändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling.
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur
du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Ekerlids 1 9789188193162 -
Konsten att ta hand om ett dödsbo : spara, sä...
Inbunden bok. Libris förlag. Andra tryckningen uppl. 2017. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173875202
- Titel
- Konsten att ta hand om ett dödsbo : spara, sälja, slänga, gråta
- Författare
- Westergren, Susanne Lj.
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 235 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att ta hand om ett dödsbo handlar så mycket om livet. Hemmet som nu har blivit ett dödsbo, rymmer minnen efter en människas hela liv. Många saker du kommer att plocka med tillhör också delar av ditt liv, minnen som rör upp tankar och känslor du kanske glömt.
Att ta hand om ett dödsbo kan ibland kännas som en resa, ofta med helt oväntade hållplatser men också med ett slutmål som faktiskt kan vara början på något nytt.
Ur boken
Arvsskifte - orka fast man sörjer - auktionsfirmor - flyttstädning - komma ihåg att avsluta sociala medier - värdering av hemmets olika föremål - deklaration - komma överens om man är fler arvingar - hemligheter? - vad gör vi av farfars gamla vapen?
Att ta hand om ett dödsbo innebär en rad praktiska göromål. Susanne Lj Westergren har samlat det mesta man kan behöva fundera kring i den här boken. Tillsammans med en rad experter ger hon här råd och tips om vad man kan behöva tänka på.
Susanne Lj Westergren är frilansande medicinjournalist och webbredaktör på Göteborgs universitet. Hon har också själv avyttrat två större dödsbon.
Libris förlag Andra tryckningen 9789173875202 -
Turism : om att sälja drömmar
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 154 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144086569
- Titel
- Turism : om att sälja drömmar
- Författare
- Steene, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 154 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Turism handlar om att få en upplevelse av annorlunda karaktär. Turist är man på sin fritid, efter det att man utfört alla de uppgifter man har i form av arbete – avlönat, i hushållet eller av ideell karaktär. En del av denna fritid kan användas för att göra en semesterresa. Man kanske reser till någon annan plats i det egna landet, eller till någon plats i ett annat land.
Denna lärobok diskuterar turismens olika företeelser och turismens roll i det moderna samhället. Boken beskriver varför människor reser bort och söker upplevelser och omväxling utanför sin vardag. Vidare beskriver boken hur de som till-handahåller upplevelser, omväxling eller avkoppling bör tänka och agera för att möta turistens behov. De teman som diskuteras är fritid och rekreation, upplevelseturism, resandets determinanter samt köpprocessen, kvalitetsutveckling och hållbarhetsaspekter med utgångspunkt i turismindustrin.
Framtiden är det svårt att sia om, men boken gör avslutningsvis ett försök att belysa en trolig utveckling inom turism-industrin. Studier på området pekar generellt sett på en ljus framtid, både för nationella och internationella aktörer. Men hållbarhetsaspekter kommer att kräva ökad hänsyn.
Boken vänder sig till studerande på högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1 9789144086569 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Sälja med färger : Enzize 2016
Inbunden bok. Kista : Ensize International®. 2016.
Gott skick. Namnad. Snedläst. Bruksslitage på pärm. Rikt illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197756105
- Titel
- Sälja med färger : Enzize 2016
- Författare
- Ensize International
- Förlag
- Kista : Ensize International®
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- Svenska
Kista : Ensize International® 9789197756105 -
Att sälja sin själ : en bok om corporate adve...
Inbunden bok. Stockholm : Dagens nyheter i samarbete med Blanking. 2 uppl. 1984. 150 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 917810176x
- Titel
- Att sälja sin själ : en bok om corporate advertising
- Författare
- Göranson, Johannes - Möller, Leif - Nilsson, Stig-Göran - Sören Blanking AB - Dagens nyheter
- Förlag
- Stockholm : Dagens nyheter i samarbete med Blanking
- Utgivningsår
- 1984
- Språk
- Svenska
Stockholm : Dagens nyheter i samarbete med Blanking 2 917810176x -
Vem kan sälja en vän
Pocketbok. Malmö : Pollux hästbokklubb/Stabenfeldt. 2000. 92 sidor.
Mycket gott skick. Jessica och Prins har varit bästa vänner i sex år. De har växt upp tillsammans i grannhuset till Södergården i Småland där Jessica har bott i hela sitt liv och de känner varann utan och innan. Med det hjälper inte. Den sorgliga sanningen är att Jessica ha läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9171173153
- Titel
- Vem kan sälja en vän
- Författare
- O'Day, Carol
- Förlag
- Malmö : Pollux hästbokklubb/Stabenfeldt
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Malmö : Pollux hästbokklubb/Stabenfeldt 9171173153 -
Välja & sälja : om bokförläggarens nya roll u...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2003. 318 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Förlagsny
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 911301157x
- Titel
- Välja & sälja : om bokförläggarens nya roll under 1800-talet, då landet industrialiserades, tåge
- Författare
- Peterson, Bo
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 218 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 555 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vem blir förläggare? Vad gör en förläggare? Förlagshistorikern Bo Peterson beskriver uppkomsten av den fria förläggarrollen i Sverige under slutet av 1800-talet.Tidigare hade boktryckaren eller bokhandlaren själv förlagt sina böcker för att hålla liv i pressarna. Men nu skapas en helt ny yrkeskår ? förläggaren som bara ägnar sig åt att välja ut manus och sälja böcker till bokhandeln och andra kanaler.I Välja och sälja beskrivs hur de första förläggarna trevande börjar sin verksamhet, och hur de stora förlagen tar form. De handlar om förlagshusens födelse, legendariska författaravhopp och berömda förläggargestalter. Välja och sälja är inte bara en redogörelse för förläggarrollen utan också en skildring av det moderna offentliga Sveriges födelse under industrialismens tidevarv.
Norstedts 1 911301157x -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9175486520
- Titel
- Författare
- Sven-Erik Johansson - Magnus Hult
- Förlag
- Industrilitteratur
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 87 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Köpa och sälja företag vänder sig till både företagare och revisorer, redovisningskonsulter, medarbetare på banker och andra företagsrådgivare som arbetar företrädesvis med mindre och medelstora företag. Den är också lämplig litteratur som introduktion till området för studerande i företagsekonomi vid högskolor och universitet.
Boken behandlar på ett lättillgängligt och konkret sätt områden som ägarstrategi, företagsanalys, värdering, skattekonsekvenser, förhandling och genomförande. Värderingsmetoder och värderingsmodeller behandlas relativt ingående.
Bokens författare, professor och auktoriserad revisor Sven-Erik Johansson och ekon lic Magnus Hult, har lång teoretisk och praktisk erfarenhet av området.
Industrilitteratur 9175486520 -
Våga sälja hälsa
Häftad bok. Soderpalm Publishing. 2013. 144 sidor.
Nära nyskick. Hel och fin.
Slitage av låg grad.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187093401
- Titel
- Våga sälja hälsa : byt säljrädslan mot rådgivande försäljning och bli brans
- Författare
- Söderpalm, Max
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 211 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 284 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Knyter det sig i magen när du ska be kunden att köpa av dig? Och struntar du ofta i att sälja den där produkten eller tjänsten din kund skulle må bra av, för att sedan bli besviken över att du inte ens försökte?
Om du jobbar med hälsa, skönhet eller träning och har svårt att våga sälja så är det här boken för dig. Oavsett om du behöver sälja mer för att din verksamhet ska gå runt eller för att chefen har gett dig en budget, så får du i den här boken alla råd du behöver för att bli av med säljrädslan och istället bli branschens bästa rådgivande säljare.
Du får stöd att tänka rätt vid säljtillfället och en enkel säljpresentation som snabbt får kunden intresserad. Du får även reda på bästa läget att sälja och självförtroendet att ställa avslutsfrågan som leder till köp.
Läs boken och gör övningarna. Du kommer snabbt att upptäcka att din försäljning ökar dramatiskt och att du gör kunderna glada om du vågar erbjuda dom mer!
Max Söderpalm är Sveriges mest bokade säljcoach och författare till 7 böcker om försäljning och framgång: 30 sätt att göra affär, Det är i backarna man rycker, Den rätta gnistan, Säljchefens speedbok, Best of Monday Morning Letter, Tvärtom och Beviset.
Nu är han tillbaka med en bok som hjälper dig inom Hälsobranschen att få fler och ännu mer nöjda kunder.
Har du råd att inte läsa den?
Soderpalm Publishing 9789187093401 -
1000 tips om att sälja mer i din butik
Häftad bok. Bokförlaget Redaktionen i Sthlm. 2014. 320 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 919750890x
- Titel
- 1000 tips om att sälja mer i din butik
- Författare
- Ekberg, Stefan
- Förlag
- Bokförlaget Redaktionen i Sthlm
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 320 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är som en stor idékanon skriven för alla butiker som vill sälja mer till nya och gamla kunder. Boken innehåller 1000 konkreta tips att använda direkt för att sälja mer. Den passar också dig som vill starta en egen butik. Den perfekta boken om marknadsföring i butik i en tid där butiker aldrig varit så hotade av konkurrens från alla håll.
Det här är en del av vad du får lära dig:
Att sälja mycket mer i butiken
☑️ Hur du presenterar dina produkter så kunderna säga "Wow"!
☑️ Hur du får kunden att slå till - nu idag
☑️ Hemliga tekniker om att undvika prisdiskussioner med kunden
☑️ En hemligt teknik för att ta hand om kunder som ska "fundera lite"
☑️ Hemligheterna med att ta hand om fler kunder på en gång
☑️ Hur du får kunden som ringer att komma till butiken
Mötet med kunden
☑️ Hur du får folk att gilla dig snabbt
☑️ De olika kundtyperna och hur du bemöter dem.
☑️ Hemligheten med att ta hand om kunder som "bara tittar"
☑️ Hur du hanterar besvärliga kunder
☑️ Massor av konkreta sätt att behålla kunderna på
☑️ Massor av konkreta sätt att hitta nya kunder
Mycket snack om läge och lite snack om marknadsföring.
☑️ Hur du visar din omgivning att du finns utan att det kostar skjortan
☑️ Hur du hittar ditt hemliga vapen
☑️ Hur du tar reda på vad kunderna egentligen tycker om dig
☑️ De 20 vanligaste misstagen butiker gör i sin marknadsföring
☑️ Varför du måste ha en hemsida som komplement till din butik
☑️ Hur du gör hemsidan från idé till produktion
Utsidan och Insidan räknas
☑️ Konkreta tips om skyltfönstret - och de vanligaste misstagen
☑️ Hur du gör belysningen och skyltningen mer säljande
☑️ Hur du gör dina varor till stjärnor på hyllorna
☑️ Tips och tricks om hur du placerar varorna så kunderna ser dem bättre
Långsiktiga relationer - så här får du dem
☑️ Hur du startar din egen kundklubb och ditt eget nyhetsbrev
☑️ Hur du får kunderna att prata om ditt företag med sina vänner
Marknadsaktiviteter
☑️ Hur du tjänar pengar på att ha REA
☑️ Hur du använder direktreklam, tävlingar och events för att nå högre vinster
☑️ Hur du gör annonser, broschyrer, flyers och kuponger som säljer
Ledning av butiken
☑️ Hur du rekryterar rätt personer och får personalen att ge järnet på jobbet
Omvärld
☑️ Hur du blir småföretagarnas egen Bert Karlsson mot media
☑️ Hur du spionerar på konkurrenter och på ditt eget företag
☑️ Och mycket mer…
Bokförlaget Redaktionen i Sthlm 919750890x -
Försäljning - Att sälja kunskap och förtroend...
Inbunden bok. EQP Förlag. 1 uppl. 2012. 123 sidor.
Mycket gott skick. Lite avnött på omslagets baksida. Lätt tryckskada på bokrygg. Personlig hälsning på försättsblad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198008517
- Titel
- Försäljning - Att sälja kunskap och förtroende
- Författare
- Gejrot, Bengt
- Förlag
- EQP Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 342 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förtroende säljer. Men vad gör du egentligen för att skapa förtroende? Att sälja kunskap och förtroende vänder sig till dig som i dag arbetar som säljansvarig eller i en expertroll - exempelvis som konsult, jurist eller revisor. Boken ger dig ökad kunskap och praktiska tips på de avgörande områdena inom kunskapsförsäljning:
• att skapa tid till kundbearbetning
• att få förtroende av människor som du inte känner
• att göra människor engagerade av ditt budskap
• att få kunden att fatta rätt beslut i rätt tid
• att ta mer betalt för din kunskap
Bengt Gejrot är en Sveriges främsta föreläsare och utbildare inom försäljning. Han arbetar med allt ifrån korta kickoffer till strategiska utvecklingsprogram. Med cirka trettio års säljerfarenhet, varav femton års erfarenhet från olika ledande positioner, besitter han djupa kunskaper inom säljutveckling.
EQP Förlag 1 9789198008517 -
Våga sälja hälsa : byt säljrädslan mot rådgiv...
Inbunden bok. Soderpalm Publishing. 2013. 144 sidor.
Nyskick. Oläst ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187093401
- Titel
- Våga sälja hälsa : byt säljrädslan mot rådgivande försäljning och bli brans
- Författare
- Söderpalm, Max
- Förlag
- Soderpalm Publishing
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 144 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 150 x 211 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 284 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Knyter det sig i magen när du ska be kunden att köpa av dig? Och struntar du ofta i att sälja den där produkten eller tjänsten din kund skulle må bra av, för att sedan bli besviken över att du inte ens försökte?
Om du jobbar med hälsa, skönhet eller träning och har svårt att våga sälja så är det här boken för dig. Oavsett om du behöver sälja mer för att din verksamhet ska gå runt eller för att chefen har gett dig en budget, så får du i den här boken alla råd du behöver för att bli av med säljrädslan och istället bli branschens bästa rådgivande säljare.
Du får stöd att tänka rätt vid säljtillfället och en enkel säljpresentation som snabbt får kunden intresserad. Du får även reda på bästa läget att sälja och självförtroendet att ställa avslutsfrågan som leder till köp.
Läs boken och gör övningarna. Du kommer snabbt att upptäcka att din försäljning ökar dramatiskt och att du gör kunderna glada om du vågar erbjuda dom mer!
Max Söderpalm är Sveriges mest bokade säljcoach och författare till 7 böcker om försäljning och framgång: 30 sätt att göra affär, Det är i backarna man rycker, Den rätta gnistan, Säljchefens speedbok, Best of Monday Morning Letter, Tvärtom och Beviset.
Nu är han tillbaka med en bok som hjälper dig inom Hälsobranschen att få fler och ännu mer nöjda kunder.
Har du råd att inte läsa den?
Soderpalm Publishing 9789187093401 -
Konsten att ta hand om ett dödsbo : spara, sä...
Inbunden bok. Libris förlag. 2017. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173875202
- Titel
- Konsten att ta hand om ett dödsbo : spara, sälja, slänga, gråta
- Författare
- Westergren, Susanne Lj.
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 235 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att ta hand om ett dödsbo handlar så mycket om livet. Hemmet som nu har blivit ett dödsbo, rymmer minnen efter en människas hela liv. Många saker du kommer att plocka med tillhör också delar av ditt liv, minnen som rör upp tankar och känslor du kanske glömt.
Att ta hand om ett dödsbo kan ibland kännas som en resa, ofta med helt oväntade hållplatser men också med ett slutmål som faktiskt kan vara början på något nytt.
Ur boken
Arvsskifte - orka fast man sörjer - auktionsfirmor - flyttstädning - komma ihåg att avsluta sociala medier - värdering av hemmets olika föremål - deklaration - komma överens om man är fler arvingar - hemligheter? - vad gör vi av farfars gamla vapen?
Att ta hand om ett dödsbo innebär en rad praktiska göromål. Susanne Lj Westergren har samlat det mesta man kan behöva fundera kring i den här boken. Tillsammans med en rad experter ger hon här råd och tips om vad man kan behöva tänka på.
Susanne Lj Westergren är frilansande medicinjournalist och webbredaktör på Göteborgs universitet. Hon har också själv avyttrat två större dödsbon.
Libris förlag 9789173875202 -
Kött – att kunna och sälja – med bonus: Styck...
Inbunden bok. Stockholm: LTs förlag, utgiven i samarbete med Sveriges Livsmedelshandlareförbund och Sveriges Slakteriförbund – Färskvaruserien. 3 uppl. 1976. 248 si …
Mycket gott skick. Redig guide med mycket fakta om kött. Som bonus medföljer ett extra häfte med styckningsscheman från Scan. Lättare hanteringsspår och smånötningar på boken, men fortsatt välhållet skick.
"Köttköpet slukar en stor del av matpengarna. Man tjänar mycket på läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9136008060
- Titel
- Kött : [att kunna och sälja]
- Författare
- Ericsson, Bo - Gunnefur, Bo - Sveriges livsmedelshandlareförbund - Sveriges slakteriförbund
- Förlag
- Stockholm : LT i samarbete med Sveriges livsmedelshandlareförb. och Sveriges slakteriförb
- Utgivningsår
- 1976
- Språk
- Svenska
Stockholm: LTs förlag, utgiven i samarbete med Sveriges Livsmedelshandlareförbund och Sveriges Slakteriförbund – Färskvaruserien 3 9136008060 -
Sälja krig som margarin.
Inbunden bok.
ISBN 9173431087x
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Leopard, 2005. 208 sidor. 28,5x19 cm. Inbunden i förlagets pappband med skyddsomslag. Illustrerad i färg. Omslag med liten kantreva.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9173431087x -
Sälj! : konsten att sälja vad som helst till...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2015. 268 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391583
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren megakändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling.
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Boken ges ut även i USA. Översättare Ulrika Junker Miranda.
Ekerlids 1 9789187391583 -
Allting går att sälja --- : [thriller]
Inbunden bok. Bokförlaget Plus. 1 uppl. 1981.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Gammal prislapp på främre omslag
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBokförlaget Plus 1 -
Turism : om att sälja drömmar
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2013. 154 sidor.
Mycket gott skick. Inget skrivet eller trasigt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144086569
- Titel
- Turism : om att sälja drömmar
- Författare
- Steene, Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 154 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Turism handlar om att få en upplevelse av annorlunda karaktär. Turist är man på sin fritid, efter det att man utfört alla de uppgifter man har i form av arbete – avlönat, i hushållet eller av ideell karaktär. En del av denna fritid kan användas för att göra en semesterresa. Man kanske reser till någon annan plats i det egna landet, eller till någon plats i ett annat land.
Denna lärobok diskuterar turismens olika företeelser och turismens roll i det moderna samhället. Boken beskriver varför människor reser bort och söker upplevelser och omväxling utanför sin vardag. Vidare beskriver boken hur de som till-handahåller upplevelser, omväxling eller avkoppling bör tänka och agera för att möta turistens behov. De teman som diskuteras är fritid och rekreation, upplevelseturism, resandets determinanter samt köpprocessen, kvalitetsutveckling och hållbarhetsaspekter med utgångspunkt i turismindustrin.
Framtiden är det svårt att sia om, men boken gör avslutningsvis ett försök att belysa en trolig utveckling inom turism-industrin. Studier på området pekar generellt sett på en ljus framtid, både för nationella och internationella aktörer. Men hållbarhetsaspekter kommer att kräva ökad hänsyn.
Boken vänder sig till studerande på högskola och universitet.
Studentlitteratur AB 1 9789144086569 -
Konsten att sälja ett krig. Affischer och pro...
Inbunden bok. Lindblads. 1 uppl. 1982. 120 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Krigspropaganda under andra världskriget i form av affischer och posters från hela världen. Affischerna och propagandabudskapen analyseras i detalj, liksom skillnader mellan länder. Rikt illustrerad. Inbunden, förlagsband med skyddsomslag, fotoillustrerad läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9132122047
- Titel
- Konsten att sälja ett krig : affischer och propaganda under andra världskriget
- Författare
- Zeman, Zbyněk Anthony Bohuslav - Schinkler, Tommy
- Förlag
- Stockholm : Lindblad
- Utgivningsår
- 1982
- Språk
- Svenska
Lindblads 1 9132122047 -
Försäljning - Att sälja kunskap och förtroend...
Inbunden bok. EQP Förlag. 1 uppl. 2012. 123 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198008517
- Titel
- Försäljning - Att sälja kunskap och förtroende
- Författare
- Gejrot, Bengt
- Förlag
- EQP Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 342 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förtroende säljer. Men vad gör du egentligen för att skapa förtroende? Att sälja kunskap och förtroende vänder sig till dig som i dag arbetar som säljansvarig eller i en expertroll - exempelvis som konsult, jurist eller revisor. Boken ger dig ökad kunskap och praktiska tips på de avgörande områdena inom kunskapsförsäljning:
• att skapa tid till kundbearbetning
• att få förtroende av människor som du inte känner
• att göra människor engagerade av ditt budskap
• att få kunden att fatta rätt beslut i rätt tid
• att ta mer betalt för din kunskap
Bengt Gejrot är en Sveriges främsta föreläsare och utbildare inom försäljning. Han arbetar med allt ifrån korta kickoffer till strategiska utvecklingsprogram. Med cirka trettio års säljerfarenhet, varav femton års erfarenhet från olika ledande positioner, besitter han djupa kunskaper inom säljutveckling.
EQP Förlag 1 9789198008517 -
Konsten att ta hand om ett dödsbo: spara, säl...
Inbunden bok. Libris. 2017. 192 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. 519 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173875202
- Titel
- Konsten att ta hand om ett dödsbo : spara, sälja, slänga, gråta
- Författare
- Westergren, Susanne Lj.
- Förlag
- Libris förlag
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 235 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 520 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att ta hand om ett dödsbo handlar så mycket om livet. Hemmet som nu har blivit ett dödsbo, rymmer minnen efter en människas hela liv. Många saker du kommer att plocka med tillhör också delar av ditt liv, minnen som rör upp tankar och känslor du kanske glömt.
Att ta hand om ett dödsbo kan ibland kännas som en resa, ofta med helt oväntade hållplatser men också med ett slutmål som faktiskt kan vara början på något nytt.
Ur boken
Arvsskifte - orka fast man sörjer - auktionsfirmor - flyttstädning - komma ihåg att avsluta sociala medier - värdering av hemmets olika föremål - deklaration - komma överens om man är fler arvingar - hemligheter? - vad gör vi av farfars gamla vapen?
Att ta hand om ett dödsbo innebär en rad praktiska göromål. Susanne Lj Westergren har samlat det mesta man kan behöva fundera kring i den här boken. Tillsammans med en rad experter ger hon här råd och tips om vad man kan behöva tänka på.
Susanne Lj Westergren är frilansande medicinjournalist och webbredaktör på Göteborgs universitet. Hon har också själv avyttrat två större dödsbon.
Libris 9789173875202 -
Sponsring : ett sätt att sälja
Inbunden bok. 2019.
Gott skick. Ena hörnet kantstött. Förövrigt gott skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170551550
- Titel
- Sponsring : ett sätt att sälja
- Författare
- Roos, Magnus - Algotsson, Ulrika
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
9789170551550 -
Säljhandboken - "-absolut allt du behöver vet...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2005. 128 sidor.
Gott skick. Namn på insidan av pärmen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147076659
- Titel
- Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"
- Författare
- Rader, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Liber 1 9789147076659 -
Att sälja världen : omvärldsbilder i svensk u...
Häftad bok. Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis. 1 uppl. 2004. 270 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9173465119
- Titel
- Att sälja världen : omvärldsbilder i svensk utlandsturism
- Författare
- Grinell, Klas
- Förlag
- Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis 1 9173465119 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789197756105
- Titel
- Sälja med färger : Enzize 2016
- Författare
- Ensize International
- Förlag
- Kista : Ensize International®
- Utgivningsår
- 2016
- Språk
- Svenska
Kista : Ensize International® 9789197756105 -
Säljhandboken - "-absolut allt du behöver vet...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2005. 128 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147076659
- Titel
- Säljhandboken - "-absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade tjänster och produkter"
- Författare
- Rader, Ulf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 292 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Läs mer
Det här är en bok för dig som strävar efter att bli verkligt professionell som säljare, som vill utveckla din kompetens och förstå vad som skapar framgång. Den bygger på författarens samlade erfarenheter som säljtränare och säljare, i Sverige och internationellt. Teori varvas med exempel, tips och praktiska övningar. Resultatet är en lika matnyttig som insiktsfull handbok i hur man kan optimera den personliga säljinsatsen.
Säljhandboken har fem delar som påverkar varandra inbördes. I den första delen analyserar du din egen säljstil. Det finns inte en vinnande säljstil utan alla säljstilar har sina styrkor och svagheter. Det gäller därför att du förstår var dina starka sidor ligger och kompenserar för dina brister.
Del två tar upp analyser av din kunds profil som inköpare. Om du som säljare känner din egen stil och kan anpassa denna till kundens stil ökar chanserna till framgång.
I del tre och fyra visar författaren hur du kan utveckla din kommunikativa förmåga samt förbättra de fyra faktorer som mest påverkar säljarens resultat, nämligen den kvantitativa insatsen, arbetets inriktning, din kunskapsnivå och förhandlingsmetodik.
Bokens avslutande del handlar om hur du kan utveckla och styra upp ditt arbete med säljsystem och strategier för offerter, nya kunder och nyckelkunder.
Säljhandboken vänder sig inte bara till den enskilde säljaren utan även till säljledare och försäljningschefer, och är lämplig såväl för egenstudier som för organiserad utveckling av en grupp säljare. Den ger dig absolut allt du behöver veta för att sälja kvalificerade produkter och tjänster.
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Om författarna
Ulf Rader har arbetat som säljtränare, säljare och konsult sedan 1970. I mitten av 1990-talet startade han egen verksamhet, Rader&Company, med inriktning på utvecklingsprojekt inom personlig försäljning, service och ledarskap. Läs mer på www.radercompany.se.
Liber 1 9789147076659 -
Sälj! : konsten att sälja vad som helst till...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2015. 268 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187391583
- Titel
- Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
- Författare
- Eklund, Fredrik
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 620 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fredrik Eklund har gjort sig ett namn som fastighetsmäklaren megakändisarna vänder sig till när de vill spendera miljoner på en ny Manhattanbostad. Under sitt första år som mäklare
sålde han fastigheter för 50 miljoner dollar och blev utsedd till Årets nykomling.
Fredrik Eklund har med andra ord en gedigen kunskap om hur man säljer och tjänar stora pengar. Han har flitigt delat med sig av sina kunskaper på sociala medier, i tidningar och tv-program, bland annat genom realityserien Million Dollar Listing New York, som renderat honom fans i över 113 länder världen över.
På ett humoristiskt, insiktsfullt och varmhjärtat sätt berättar Fredrik Eklund om hur han uppnått sina drömmar och hur DU kan göra detsamma. Boken ger råd om allt från träning och klädsel till hur du får dina kunder att verkligen gilla och lita på dig.
Alldeles oavsett du har titeln försäljare eller inte är Sälj! en bok för dig. Den beskriver det som vi alla ägnar oss åt varenda dag. Från ett extra varmt leende för ett bättre bord på krogen, till att övertala femåringen att det är läggdags, eller att få partnern att vilja åka till just ditt drömresemål på semestern. Allt handlar om samma sak. Om du klarar att sälja dig själv, klarar du att sälja vad som helst!
Fredrik Eklund, född i Stockholm 1977, kom till New York 2002 utan pengar, jobb och bostad.
Genom sitt makalösa driv och framåtanda lyckades Fredrik efter en kurs i fastighetsmäkleri bli en toppsäljare redan det första året som mäklare. Han har vid det här laget sålt fastigheter för över två miljarder dollar. Och köparna är megastjärnor som Jennifer Lopez, Daniel Craig, Cameron Diaz med flera.
År 2009 grundade Fredrik Eklund sitt eget företag i fastighetsmäklarbranschen, Eklund Stockholm New York AB, med kontor i Stockholm, Oslo och London.
Boken ges ut även i USA. Översättare Ulrika Junker Miranda.
Ekerlids 1 9789187391583
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn