-
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
COMBI VISUELL Fl-Jo
Inbunden bok. Förlagshuset Norden AB. 1967.
Gott skick. Skyddsomslag saknas. Några fläckar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFörlagshuset Norden AB -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMakadam
-
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nyskick. Namnad// satt för snyggt klisterlappar!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Bild och föreställning : om visuell retorik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 197 sidor.
Hyggligt skick. Lite fuktskadad i nedre kant. Fin i övrigt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042596
- Titel
- Bild och föreställning : om visuell retorik
- Författare
- Wærn, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 197 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 497 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur förmedlas information genom bilder, hur förstår och tolkar vi dem? Om vi vill meddela oss via ett visuellt medium, hur gör vi då? Om vi vill använda bilder för olika ändamål, hur har man gjort, hur kan man göra? I var och en av dessa frågor finns många andra spörsmål som har att göra med teoretiska begrepp, analysmetoder och praktisk användning. Bokens första del beskriver bildens roll ur ett mottagarperspektiv och handlar om att se, tolka och analysera bilder. Den andra delen ser bildens roll ur ett sändarperspektiv. Här presenteras mer detaljerat vad retorik kan handla om och hur bildens retorik uttrycks. Den tredje delen, slutligen, ger några exempel på bildanvändning. Här har vi valt reklam, informationsdesign och utbildning/inlärning. Boken vänder sig till mediestuderande av olika slag: blivande journalister, informatörer och medie- och kommunikationsstuderande, men även lärare, beteendevetare och andra som har intresse av bildens retorik.
Studentlitteratur AB 1 9789144042596 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2003. 303 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172035423
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9789172035423 -
Visuell drog : om barn, unga och nätporr
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2016. 215 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Lättare hanteringsslitage omslag - se bild
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153395
- Titel
- Visuell drog : om barn, unga och nätporr
- Författare
- Ahlin, Maria
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer i hjärnan hos den som konsumerar pornografi? Finns det några samband mellan pornografikonsumtion och hälsa, attityd, relationer och sexliv som vi behöver ta på allvar? Och till sist, hur pratar vi med barn och ungdomar om detta?
I Visuell drog om barn, unga och nätporr granskar Maria Ahlin och Ulrica Stigberg dessa frågor med syftet att utforska barns och ungdomars relation och inställning till pornografi. Till sin hjälp har de forskare, psykologer, poliser och framförallt ungdomar, som delar med sig av sin verklighet.
Visuell drog är inte en moralbok som skriver människor på näsan barnens bästa är utgångspunkten som genomsyrar hela boken.
Maria Ahlin arbetar förebyggande med frågor som rör människohandel för sexuella och andra ändamål genom ungdomsorganisationen Freethem. Ulrica Stigberg är författare och präst, och jobbar med inriktning på samtal i Fryshuset i Stockholm. De är båda flitigt anlitade föreläsare inom ämnen som prostitution, pornografi och psykisk ohälsa.
Kalla kulor förlag 1 9789188153395 -
Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter oc...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2008. 192 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147077489
- Titel
- Visuell retorik - Bilden i reklam, nyheter och livsstilsmedia
- Författare
- Carlsson, Anders
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 479 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att förstå hur bilder kommunicerar och samverkar med text, tal, ljud och grafisk design ger nycklar till att läsa och tolka språk, tilltal och uttryckssätt i media.
Läs mer
Den här boken bygger på den tidigare Bild och retorik i media av samma författare. I Visuell retorik får vi se hur visuella uttrycksmedel kan användas för att skapa identiteter och relationer. Den inspirerar och ger verktyg för att arbeta kreativt med nyhetsbilder, reklam, tv-underhållning och genusfrågor. Boken består av tre delar:
Bildanalys, bildspråk och visuella verktyg
Att tolka och läsa bilder i nyhetsrapportering, reklam och visuella media.
Medieretorik
Reklamens och journalistikens stilgrepp i ljuset av den klassiska och visuella retoriken. En modell för tv-analys presenteras med exempel från SVTs Melodifestivalfinal.
Förebilder, rolltagande och identitetsmarkörer
Hur reklam, tv och tidskrifter lanserar förebilder för livsstilar och könsroller. Om identitetsskapandets visuella markörer.
Visuell retorik riktar sig till Samhällsvetenskapsprogrammet och Medieprogrammet, i ämnen som svenska, mediekommunikation, mediekunskap, marknadsföring, fotografisk bild, samhällskunskap och estetisk verksamhet, liksom i ämnesintegrerade projekt kring medier, reklam och samhällsdebatter. Bokens modeller för analys och diskussion lämpar sig även för lärarutbildningar och på kurser i kommunikation och visuella medier på högskolan.
Om författarna
Anders Carlsson är lärare och journalist och undervisar i bildretorik och mediekommunikation på gymnasiet och högskolan.
Thomas Koppfeldt är professor i mediepedagogik på Dramatiska institutet och lektor i bild och visuell kultur på lärarutbildningen vid Konstfack.
Liber 1 9789147077489 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780201746297
- Titel
- Photoshop 6 för Windows & Macintosh : visuell snabbguide
- Författare
- Weinmann, Elaine - Lourekas, Peter
- Förlag
- Harlow : Pearson Education
- Språk
- Svenska
Harlow : Pearson Education 9780201746297 -
GOTISK KONST – Visuell Konstencyklopedi
Häftad bok. Tukan Förlag. 2012. 255 sidor.
Nyskick. –– ABSOLUT NYSKICK, oläst! – (Obet. ytmärken på de mjuka pärmar med invikta flikar, s.k danskt band.) – Se fler bilder! ––
Den gotiska konsten började växa fram under första hälften av 1100-talet och spreds sedan vidare runt om i Europa.
Här fi läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9788881178322
- Titel
- Gotisk konst
- Förlag
- Tukan Förlag
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 255 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 198 x 241 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 994 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Gotisk konst ingår i en serie konstguider som lyfter fram de viktigaste verken från olika konstepoker.
Den gotiska konsten började växa fram under första hälften av 1100-talet och spreds sedan vidare runt om i Europa.
Här finns exempel på bl a arkitektur, glasmålningar och frescomålningar från gotiken.
Format: 195 x 240 (ryggbredd 32 mm)
Fler titlar i serien"Visuell konstencyklopedi":
Surrealismen
Jugendstilen
Barocken
Egyptisk konst
Islam
Förcolumbisk konst
Romansk konst
Konst från 1900-talet
Impressionismen
Afrikansk konst
Kinesisk och japansk konst
Konst från Oceanien
Tukan Förlag 9788881178322 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. (F) Kartonnage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Bild och föreställning - om visuell retorik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:4 uppl. 2012. 200 sidor.
Mycket gott skick. Format 24,5 x 17 cm Vikt 505 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, illustrerad med teckningar, figurer och foton i sv/v. INNEHÅLL: Förord. Inledning. DEL I - Betrakta bilder 1. Perspektiv på betraktaren 2. Betrakta bild 3. Analysera bilder. DEL II - Skapa bild läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042596
- Titel
- Bild och föreställning : om visuell retorik
- Författare
- Wærn, Yvonne
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 197 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 497 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur förmedlas information genom bilder, hur förstår och tolkar vi dem? Om vi vill meddela oss via ett visuellt medium, hur gör vi då? Om vi vill använda bilder för olika ändamål, hur har man gjort, hur kan man göra? I var och en av dessa frågor finns många andra spörsmål som har att göra med teoretiska begrepp, analysmetoder och praktisk användning. Bokens första del beskriver bildens roll ur ett mottagarperspektiv och handlar om att se, tolka och analysera bilder. Den andra delen ser bildens roll ur ett sändarperspektiv. Här presenteras mer detaljerat vad retorik kan handla om och hur bildens retorik uttrycks. Den tredje delen, slutligen, ger några exempel på bildanvändning. Här har vi valt reklam, informationsdesign och utbildning/inlärning. Boken vänder sig till mediestuderande av olika slag: blivande journalister, informatörer och medie- och kommunikationsstuderande, men även lärare, beteendevetare och andra som har intresse av bildens retorik.
Studentlitteratur AB 1:4 9789144042596 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nyskick. Format 19,0 x 25,5 cm. Om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. Ur innehållet: Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam; Hur du visuellt profilerar ett företag; Hur du planerar strategiskt; Hur du når fram och berör l läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Combi visuell - Provhäfte
Övrigt tryckt och skrivet. Förlagshuset Norden. 46 sidor.
Mycket gott skick. Ett provhäfte som kunde beställas i samband med att Combi Visuells uppslagsverk skulle släppas. Här finns även med beställningssedlar för att förhandsbeställa uppslagsverket.
Reklamäftet är tummat men till synes oläst … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFörlagshuset Norden -
Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur...
Inbunden bok. Natur & Kultur / LTs förlag. 1 uppl. 2001. 269 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127353672
- Titel
- Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur en visuell vandring i brukarens spår
- Författare
- Cimmerbeck, Magnus
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1889 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2001 är arkitekturens år i Sverige och Europa, och denna bildrika bok visar ett tvärsnitt av modern svensk arkitektur genom en av dess främsta exponenter, Gert Wingårdh. 20 intressanta byggnader berättar om nya värderingar, skönheten i det rena, klara och tydliga och om ett funktionellt, humanistiskt orienterat och naturnära formspråk med rötterna i Skandinavien.
Tio arbetsplatser, fem offentliga byggnader, fyra privatvillor och ett hyreshus presenteras. De bär alla arkitektens signatur. Här finns bl a svenska ambassaden i Berlin, Astra Zenecas prisbelönta forskningscentra i Sverige och Boston och Ericssons nya byggnader bl a i Lund och London. De 400 bilderna speglar kreativiteten och tidsandan.
Arkitekturens utgångspunkt är våra nordiska traditioner om vackert och ändamålsenligt, material, hur natur och klimat påverkar arkitekturen, hur byggnaderna ansluter till landskapet. De ska inte bara skapa stimulerande rum för boende, arbete och möten. De stora företagens byggnader formges också för att förstärka profilprogram och lyfta fram värderingar bakom varumärken och identitetsbyggen.
Boken riktar sig till studerande och alla som yrkesmässigt sysslar med modern, vacker och ändamålsenlig arbetsmiljö – och alla som intresserar sig för god form och arkitektur i största allmänhet.
Magnus Cimmerbeck är fotograf. Efter fotohögskolan vid Göteborgs universitet öppnade han egen studio 1992 och har sedan dess arbetat med reklam- och arkitekturfotografi.
Stefan Ostrowski är en mångsidig skribent med rötter i reklamvärlden. Han är författare och producent inom teater och musical. F n har han olika uppdrag för näringslivet.
Annika Wingårdh är idégivare till boken och svarar för den grafiska formen. Hon är Art Director med lång erfarenhet inom design- och arkitektbyråvärlden. På NoK/LT har hon tidigare formgivit Ät mig – från fångst till tallrik.
Natur & Kultur / LTs förlag 1 9127353672 -
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Nära nyskick. Verkar vara oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Bild och samhälle – Visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Mycket gott skick. Ytliga hanteringsspår - kantstött, småmärken. Inlagan är fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFÖRLAGSHUSET NORDEN AB
-
Bild och samhälle : visuell analys som vetens...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 318 sidor.
Nyskick. Boken är nyskick, dock ett namn skrivet i insidan.
"Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144032375
- Titel
- Bild och samhälle : visuell analys som vetenskaplig metod
- Författare
- Árni, Sverrisson - Aspers, Patrik - Fuehrer, Paul
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 792 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lika närvarande som bilder är i vardagslivets fotoalbum, i TV-sändningar, i reklamkampanjer och i olika visuella uttryck som exempelvis mode, lika frånvarande är de inom samhällsvetenskapens huvudfåra. Denna bok avser fylla detta tomrum. I boken har 13 framstående forskare gått samman och författat kapitel som bland annat tar upp visualisering av datamaterial, vardagsfotografi, modefotografi, dokumentärfilm och webbsidor. Volymen innehåller även ett omfattande introduktionskapitel som ger en historisk tillbakablick samt översikt av aktuell forskning inom visuella studier. Genomgående för bidragen är att de tar upp hur man praktiskt går tillväga för att bedriva empiriska studier av och med bilder. Betoningen i boken ligger på metod och integrationen mellan empiri och teori. Författarna kommer från flera olika discipliner, mediavetenskap, socialantropologi, konstvetenskap och sociologi. Boken vänder sig till alla som är intresserade av bildens betydelse i samhället, och särskilt till den som själv vill genomföra empiriska studier.
Studentlitteratur AB 1 9789144032375 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2001. 304 sidor.
Nära nyskick. Med författarens signatur på försättsbladet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172034262
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172034262 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Häftad bok. Carlsson. 8 uppl. 2012. 319 sidor.
Nyskick. jättefint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173315074
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild.
Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation.
Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Carlsson 8 9789173315074 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Visuell drog : om barn, unga och nätporr
Inbunden bok. Kalla kulor förlag. 1 uppl. 2016. 215 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. S&P 211123
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188153395
- Titel
- Visuell drog : om barn, unga och nätporr
- Författare
- Ahlin, Maria
- Förlag
- Kalla kulor förlag
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 215 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 143 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer i hjärnan hos den som konsumerar pornografi? Finns det några samband mellan pornografikonsumtion och hälsa, attityd, relationer och sexliv som vi behöver ta på allvar? Och till sist, hur pratar vi med barn och ungdomar om detta?
I Visuell drog om barn, unga och nätporr granskar Maria Ahlin och Ulrica Stigberg dessa frågor med syftet att utforska barns och ungdomars relation och inställning till pornografi. Till sin hjälp har de forskare, psykologer, poliser och framförallt ungdomar, som delar med sig av sin verklighet.
Visuell drog är inte en moralbok som skriver människor på näsan barnens bästa är utgångspunkten som genomsyrar hela boken.
Maria Ahlin arbetar förebyggande med frågor som rör människohandel för sexuella och andra ändamål genom ungdomsorganisationen Freethem. Ulrica Stigberg är författare och präst, och jobbar med inriktning på samtal i Fryshuset i Stockholm. De är båda flitigt anlitade föreläsare inom ämnen som prostitution, pornografi och psykisk ohälsa.
Kalla kulor förlag 1 9789188153395 -
Blicktrick : vägledning i visuell varseblivni...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 2007. 270 sidor.
Nära nyskick. Förlagets dekorerade pappband, 4o. Fint ex, utan namn eller andra tillägg av tidigare ägare. Present till blivande reklamare? Se också våra övriga böcker - samma fraktpris oavsett antal titlar du beställer av oss. Tryck på LEMON ART nedan så ser du hela s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178432318
- Titel
- Blicktrick : vägledning i visuell varseblivning
- Författare
- Uwe Stoklossa
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 250 x 290 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1811 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kärlek vid andra ögonkastet. Du ser något i förbigående. Omedvetet.Men plötsligt måste du ta en ny titt. Någonting stämmer inte. Det är något du inte får grepp om.Men vad? Detta andra ögonkast är frivilligt. Det är aktivt och nära på lustfyllt. Detta andra ögonkast är hemligheten bakom framgångsrik visuell kommunikation.
I Blicktrick avslöjar författaren Uwe Stoklossa hemligheterna bakom det andra ögonkastet.Med hjälp av illustrerande exempel från reklam, grafisk formgivning och konst analyserar och illustrerar boken seendets olika fenomen. Boken är indelad i tio överskådliga kategorier, med hundratals exempel på hur ögat kan vilseledas av visuell information. Blicktrick innehåller även en utförlig teoretisk textdel om seende och perception.
Bokförlaget Arena 9789178432318 -
Visuell kommunikation 1-2
Häftad bok. Malmö : ILKA förlagsprodukter. 1992.
Mycket gott skick. 1987-1992, två häftad volymer med namn men inga skador
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187626055
- Titel
- Visuell kommunikation
- Författare
- Edenås, Hugo - Ersmark, Ulf - Svensson, Ingegerd - Edenås, Hugo
- Förlag
- Malmö : ILKA förlagsprodukter
- Språk
- Svenska
Malmö : ILKA förlagsprodukter 9187626055 -
Effektiv visuell kommunikation : så skapas st...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 1998.
Nyskick. Obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172032391
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172032391 -
Säg det i bilder : verbal-visuell ordbok
Inbunden bok. Göteborg : Populär kommunikation. 1999.
Nyskick. Obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197164836
- Titel
- Säg det i bilder : verbal-visuell ordbok
- Författare
- Karlsson, Björn - Populär kommunikation
- Förlag
- Göteborg : Populär kommunikation
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Göteborg : Populär kommunikation 9197164836 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Mycket gott skick. Inlagan är något bucklig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn