-
Att platsa i en skola för alla : elevhälsa oc...
Inbunden bok. Norstedts Akademiska Förlag. 2 uppl. 2010. 182 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172276291
- Titel
- Att platsa i en skola för alla : elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan - med samtalsguide
- Författare
- Roger Säljö - Eva Hjörne
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 161 x 234 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Den politiska strävan i Sverige är att ha en "skola för alla". Men elevers förutsättningar för att fullgöra sin skolgång är olika. Arbetet med att stötta elever som av någon anledning hamnar i svårigheter är ett av skolans viktigaste uppdrag. Att platsa i en skola för alla ger en unik inblick i hur skolan arbetar med elevhälsofrågor. Den nya upplagan är utökad med en samtalsguide, så att skolans personal själva kan arbeta vidare med det som många anser vara något av skolans grundbult. Hur arbetar man för en skola för alla?
Norstedts Akademiska Förlag 2 9789172276291 -
Slöjda för livet : om pedagogisk slöjd
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2012. 212 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659864
- Titel
- Slöjda för livet : om pedagogisk slöjd
- Författare
- Susanne Björkdahl Ordell - Kristin Boström - Inger Degerfält - Anna Ekström - Per Hartman - Peter Hasselskog - Marléne Johansson - Anna-Stina Lindén Ivarsson - Hans Persson - Mia Porko-Hudd - Roger Säljö - Hans Thorbjörnsson
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 212 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 150 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- "Att lära genom att skapa hör framtiden till, och slöjden har här ett unikt bidrag att lämna till människors utveckling" skriver professor Roger Säljö i denna bok.
Här beskrivs hur en pedagogiskt upplagd slöjdundervisning kan ta sig uttryck i ett modernt samhälle. Men också bakgrunden till att slöjd blev ett skolämne.
Fjorton författare med god inblick i dagens skola och lärarutbildning beskriver utifrån sina egna erfarenheter och vetenskapliga rön olika pedagogiska slöjdverksamheter. Och de förklarar varför slöjd är viktigt för livet - nu och i framtiden!
Denna antologi vänder sig till slöjdlärare, skolledare, lärarstudenter och andra intresserade.
Innehåll:
Inledning / Kajsa Borg & Lars Lindström
Den materiella kulturen och vårt kunskapande / Roger Säljö
Slöjdämnet efter millennieskiftet / Peter Hasselskog & Marléne Johansson
Del 1: Slöjd som pedagogisk aktivitet
"... slöjden såsom medel att uppfostra människor" / Lars Lindström
Svensk skolslöjd - en internationell framgång / Hans Thorbjörnsson
Slöjd för flickor och slöjd för gossar / Kajsa Borg
Formsinnets fostran - Carl Malmstens bildningssyn / Per Hartman
Metallslöjd - en historia för sig / Hans Persson
Del 2: En verksamhet i tiden
Slöjdcirkus - ett tält för lärande / Susanne Björkdahl Ordell & Kristin Boström
Second hand, customizing och konsten att slakta en tröja / Anna-Stina Lindén Ivarsson
Informationsteknik - ett redskap i slöjden / Inger Degerfält & Mia Porko-Hudd
Del 3: Lärprocesser i slöjd
Intuitionens roll i estetiska lärprocesser / Lars Lindström
Kommunikation i skolans slöjdpraktik / Marléne Johansson
Novis eller expert? Om bedömning inom slöjd och hantverk / Lars Lindström
Provlapp eller sjal? Om relationer till slöjdföremål / Anna Ekström
Sådan lärare, sådant lärande / Peter Hasselskog
Kreativitet eller problemlösning - vad bedömer vi i slöjden? / Kajsa Borg
Författarpresentation och fotografförteckning
Ytterligare författare: Kajsa Borg, Lars Lindström
Lärarförbundets förlag 1 9789197659864 -
Att platsa i en skola för alla
Inbunden bok. norstedts . andra upplagan uppl. 2012. 182 sidor.
Mycket gott skick. I fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113049786
- Titel
- Att platsa i en skola för alla : elevhälsa och förhandling om normalitet i den svenska skolan - med samtalsguide
- Författare
- Säljö, Roger
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 182 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 160 x 234 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 522 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Arbetet med ELEVHÄLSAN är en av skolans viktigaste uppgifter. Elevhälsoarbetet handlar idag inte enbart om barns fysiska hälsa utan i allt större utsträckning om deras sociala och emotionella utveckling. Syftet med elevhälsan är att stötta barn så att de kan tillgodogöra sig undervisningen och finna sig till rätta i skolan. Det är därför viktigt att kritiskt granska om detta forum fungerar som avsikten är och om hela potentialen utnyttjas. Det är vad Hjörne och Säljö gör i Att platsa i en skola för alla.
Denna bok handlar om skolans förmåga att möta alla barn som den enligt skollagen ska göra. Författarna har under flera år följt skolans expertgrupp, elevhälsoteamet, i dess arbete. Ingen liknande studie har tidigare gjorts i Sverige av hur lärare och andra medlemmar av elevhälsoteamet förstår barns svårigheter och vilka förslag till lösningar man ser som fruktbara.
Det författarna har kommit fram till i sin forskning är på många sätt ganska uppseendeväckande. Skolan har en lång tradition av att förlägga svårigheter hos den enskilda eleven. Det finns en brist på konstruktivt och kritiskt tänkande om hur undervisningen fungerar och varför barn får svårigheter att följa med. Elevhälsoarbetet saknar också ett barnperspektiv och det brister i dokumentation och uppföljning av vilka effekter beslut om åtgärder får.
Författarna också en intressant bakgrund: Skolan har alltid sorterat upp elever i olika grupper, endast innehållet i vad som anses "normalt" har skiftat. Hjörne och Säljö vill öppna våra ögon för att det kommer att skifta igen. Just nu ansluter sig många till en neuropsykiatrisk trend som kan ses som ett exempel på ett starkt individualiserande sätt att förstå elevers svårigheter, men, i ljuset av historien, kommer detta att övergå i något annat. I slutet av boken ger Hjörne och Säljö förslag till sätt att utveckla arbetet med elevhälsofrågor.
Boken vänder sig till alla som arbetar med elevhälsa eller siktar på att göra det.
norstedts andra upplagan 9789113049786 -
Lärarens handbok : läroplaner, skollag, yrkes...
Häftad bok. Studentlitteratur. 9 uppl. 2011. 318 sidor.
Nyskick. Här presenteras följande viktiga styrdokument:• Skollagen (2010:800)• Läroplan för förskolan, Lpfö 98 (2016)• Läroplan för grundskolan, Lgr 11 (2017), som omfattar ?grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet• Läroplan för gymnasieskolan, Gy 11 (2017)N läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074696
- Titel
- Lärarens handbok : läroplaner, skollag, yrkesetiska principer, FN:s barnkonvention
- Författare
- Olof Hülphers - Anita Börlin - Ingrid Pramling Samuelsson - Roger Säljö - Göte Appelberg - Tomas Brytting
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 318 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 462 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För både blivande och verksamma lärare finns det dokument som är grundläggande för all verksamhet i förskola, grund- och gymnasieskola. Därför är Lärarens handbok boken som ingen lärare klarar sig utan. Här finns samtliga skolformers läroplaner, skollag, yrkesetiska principer och FN:s barnkonvention, dokument som är grundläggande för lärares yrkesutövning.
Denna reviderade 9:e upplaga presenterar alla viktiga nya styrdokument:
- Skollagen (2010:800)
- Läroplan för förskolan Lpfö 98 (2010)
- Läroplan för grundskolan, LGR 11, som omfattar grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
- Läroplan för gymnasieskolan LGY 11.
Några av Sveriges främsta skolforskare och experter inom respektive område introducerar dokumenten och sätter in dem i historiska, nutida och framtida sammanhang.
Studentlitteratur 9 9789144074696 -
Förskolan – barns första skola
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2007. 200 sidor.
Nära nyskick. Oanvänd bok. Minimalt utvändigt slitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144042221
- Titel
- Förskolan - barns första skola!
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa på att förskolan är barns första skola. Boken tar fasta på de oändliga möjligheter att lära och utvecklas som förskolan erbjuder små barn. Författarna poängterar samtidigt att pedagogens agerande är centralt för barns lärande och delaktighet i denna första skola. Utifrån den komplexa verklighet som förskolan utgör belyses olika frågeställningar relaterade till förskolans läroplan. Basen är den teoretiska grund som vi här kallar den relationella, och som innebär att barn, vuxna, sammanhang, tid och rum alla är integrerade delar i lärandets helhet. Kommunikationens betydelse för små barns lärande löper som en röd tråd genom hela boken. Inledningsvis diskuteras de utmaningar som dagens pedagoger i förskolan står inför: förhållandet mellan individ och kollektiv, vad den barnsyn pedagoger bär med sig betyder för det dagliga arbetet, vad det innebär att arbeta mot ett mål samt vad ett lustfyllt lärande i förskolan kan betyda. Tidsenliga begrepp som barncentrering och det kompetenta barnet problematiseras. Dokumentation framhålls som ett sätt för barn att upptäcka lärande och för pedagoger att upptäcka lärandeprocessen. Vidare behandlas barns begynnande problemlösning, naturvetenskap som innehåll samt kommunikationens roll i leken. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare som arbetar med barn i förskoleåldern. Vår förhoppning är att den ska inspirera till diskussion om lärandets relationella karaktär och de konsekvenser ett sådant synsätt kan få för den pedagogiska verksamheten.
Studentlitteratur AB 1 9144042221 -
Lärarens handbok .Läroplaner, skollag, yrkese...
Häftad bok. Studentlitteratur AB . 2014. 340 sidor.
Nyskick. Lärarens handbok är boken som ingen lärare klarar sig utan. Här finns läroplaner, skollag, yrkesetiska principer och FN:s barnkonvention, dokument som är grundläggande för lärares yrkesutövning i förskola, grund- och gymnasieskola.Absolut nyskick. (210810 läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105871
- Titel
- Lärarens handbok : läroplaner, skollag, yrkesetiska principer, FN:s barnkonvention
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2014
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur AB 9789144105871 -
Utbildningsvetenskap : ett kunskapsområde und...
Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 2006. 380 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172037148
- Titel
- Utbildningsvetenskap : ett kunskapsområde under formering
- Författare
- Sandin, Bengt
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 228 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare designers: Johannsdottir, Åsa
Ytterligare författare: Sandin, Bengt
Ytterligare författare: Säljö, Roger
Carlsson 1 9172037148 -
Lärande och kulturella redskap – Om lärproces...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2013. 272 sidor.
Gott skick. Några enstaka markeringar med märkpenna och blyerts förekommer i inlagan, som annars är i fint skick. Lättare, ytliga spår av hantering/förvaring. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144095806
- Titel
- Lärande och kulturella redskap : om lärprocesser och det kollektiva minnet
- Författare
- Säljö, Roger
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 228 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 393 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lärande och kulturella redskap ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan. Människan är en nyfiken och läraktig varelse. Hela den samhällsförändring vi ser bygger på vår förmåga att utveckla och använda kunskaper, färdigheter och olika slags teknologier. Men denna talang för att lära skulle inte vara mycket värd om den inte också kopplades till en förmåga att på olika sätt bevara kunskaper så att de finns tillängliga för nya generationer. Vi måste ha ett fungerande kollektivt minne, så att nya generationer slipper börja om från början. Hur löser man detta problem i ett samhälle som utmärks av informationsexplosion och en dramatisk kunskapsutveckling?
En viktig anledning till vår förmåga att bygga upp kunskaper är att vi kan förlägga mycket av det vi lärt i kulturella redskap. Genom kulturella redskap som texter, databaser, papper och penna, mätinstrument, miniräknare och olika arbetsredskap kan människor bygga upp och bevara gemensamma erfarenheter och insikter utanför den egna kroppen och hjärnan. Men alla dessa redskap medför att våra sätt att lära förändras. Den som lever i en värld av informationsöverflöd måste lära sig att värdera och sortera, och den som växer upp med den digitala tekniken läser, skriver, räknar och tar del av världen på andra sätt än vad människor gjorde för femtio år sedan. Bokens tema rör hur utvecklingen av kulturella redskap förändrar våra sätt att lära och göra erfarenheter. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Studentlitteratur AB 3 9789144095806 -
Lärande och kulturella redskap : om lärproces...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 2005. 272 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172274433
- Titel
- Lärande och kulturella redskap : om lärprocesser och det kollektiva minnet
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 226 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Roger Säljös nya bok är en brett upplagd exposé över människans förmåga att lära, utveckla hjälpmedel, minnas och föra kunskap vidare. Tvärvetenskaplig, spännande och tänkvärd.
Norstedts Akademiska Förlag 9789172274433 -
Kommunicera naturvetenskap i skolan - – några...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 286 sidor.
Mycket gott skick. Omslaget är lite nött.
Mindre kantstött.
Utan anteckningar och understrykningar.
Jag har mer kurslitteratur på min sida, fråga gärna om du söker efter någonting! … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144040776
- Titel
- Kommunicera naturvetenskap i skolan - – några forskningsresultat
- Författare
- Christina Kärrqvist - Else-Marie Staberg - Gustav Helldén - Ola Halldén - Piotr Szybek - Björn Andersson - Börje Ekstig - Leif Lybeck - Jan Schoultz - Roger Säljö - Per-Olof Wickman - Jan-Olof Wyndhamn - Leif Östman - Kerstin Ekstig
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 286 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna antologi ges en bred bild av svensk NO-didaktisk forskning. Såväl teoretiska forskningsperspektiv som empiriska frågeställningar belyses i antologins olika artiklar. I fokus står forskningsresultat som behandlar hur naturvetenskapsbaserad kunskap kommuniceras i skolan. Naturvetenskapens språk skiljer sig ofta från vardagsspråket, vilket innebär ett annat sätt att tänka och resonera än vad man är van vid i vardagslivet. Att abstrahera och generalisera är naturvetenskapens styrka och nyckeln till dess unika framgång. Men det ställer krav på den kommunikativa förmågan. Den kommunikativa utmaningen ställs på sin spets i skolans undervisning och lärande i NO-ämnen, där förutom naturvetenskaplig kunskap även etiska och samhälleliga värderingar ingår.Boken är avsedd för studerande i akademisk utbildning och kan användas i det utvecklingsarbete som bedrivs av lärare, lärarkandidater och lärarutbildare. Den kan också läsas av dem som är generellt intresserade av möjligheterna och hindren att förmedla naturvetenskaplig kunskap.
Studentlitteratur AB 1 9789144040776 -
Lärande, skola, bildning – Grundbok för lärar...
Häftad bok. Natur & Kultur. 2:3 uppl. 2013. 622 sidor.
Mycket gott skick. Blyertsmarkeringar/understrykningar förekommer bitvis i boken. Annars är det ett mycket fint exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127133709
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 622 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 180 x 245 mm Ryggbredd 40 mm
- Vikt
- 1346 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande.
Lärande skola bildning är en gedigen grundbok som belyser skolans historia och framväxt, och ger en god inblick i det som i dag utgör vårt svenska skolsystem. Den innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur svenskt och internationellt perspektiv, den ekonomiska bakgrunden och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation.
Lärande skola bildning är indelad i fem sektioner:
- Skolan växer fram
- Lärande och elevers utbildning
- Utbildning och den kulturella reproduktionen
- Politisk styrning och skolans förändring
- Lärande under livscykeln
I boken medverkar arton författare från flera universitet med sakkunniga och engagerande kapitel. Boken är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men bör också läsas av den som vill veta mer om vår svenska skola.
Den andra utgåvan är uppdaterad med den nya skollagen och Lgr 11.
Arbetet har utförts under redaktion av Ulf P. Lundgren, professor i pedagogik vid Uppsala universitet, Roger Säljö, professor i pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och Caroline Liberg, professor i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet. Övriga författare är verksamma inom lärarutbildningen och närliggande forskningsområden.
"Omfattningen gör att man nästan kan säga att den utgör ett modernt uppslagsverk om undervisning och skola."
Martin Järnek, BTJ-häftet
Caroline Liberg medverkade tillsammans med Daniel Sundberg, Anne-Marie Körling, Jan Gulliksen och Johan Norman i ett Rundabordssamtal om den svenska skolan under SETT-mässan i april 2013. Se samtalet här.
Natur & Kultur 2:3 9789127133709 -
Lärande i praktiken : Ett sociokulturellt per...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1:6 uppl. 2003. 279 sidor.
Mycket gott skick. Vissa, glest utspridda blyertsmarkeringar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151837284
- Titel
- Lärande i praktiken : Ett sociokulturellt perspektiv
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kulturella förhållandens betydelse för lärandet är de flesta lärare väl medvetna om, men precis hur samspelet mellan lärande och omvärld går till klarläggs för första gången på svenska i denna bok. Perspektivet är grundat i den ryske psykologen Vygotskys utvecklingssyn, och innebär i korthet att kommunikation är den viktigaste komponenten i en inlärningssituation
Norstedts Akademiska Förlag 1:6 9789151837284 -
Lärande i praktiken : ett sociokulturellt per...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2005. 279 sidor.
Hyggligt skick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789172274365
- Titel
- Lärande i praktiken : ett sociokulturellt perspektiv
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 529 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Kulturella förhållandens betydelse för lärandet är de flesta lärare väl medvetna om, men precis hur samspelet mellan lärande och omvärld går till klarläggs för första gången på svenska i denna bok. Perspektivet är grundat i den ryske psykologen Vygotskys utvecklingssyn, och innebär i korthet att kommunikation är den viktigaste komponenten i en inlärningssituation
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789172274365 -
Lärande i praktiken : Ett sociokulturellt per...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2000. 279 sidor.
Nära nyskick. Ägarsignatur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9151837285
- Titel
- Lärande i praktiken : Ett sociokulturellt perspektiv
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kulturella förhållandens betydelse för lärandet är de flesta lärare väl medvetna om, men precis hur samspelet mellan lärande och omvärld går till klarläggs för första gången på svenska i denna bok. Perspektivet är grundat i den ryske psykologen Vygotskys utvecklingssyn, och innebär i korthet att kommunikation är den viktigaste komponenten i en inlärningssituation
Norstedts Akademiska Förlag 1 9151837285 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2010. 631 sidor.
Nyskick. Presentskick. Troligen aldrig läst.
Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en gen läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118003
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Ulf P. Lundgren - Roger Säljö - Caroline Liberg
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 631 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 45 mm
- Vikt
- 1331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande.
Lärande skola bildning är en gedigen grundbok som belyser skolans historia och framväxt, och ger en god inblick i det som i dag utgör vårt svenska skolsystem. Den innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur svenskt och internationellt perspektiv, den ekonomiska bakgrunden och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation.
Lärande skola bildning är indelad i fem sektioner:
- Skolan växer fram
- Lärande och elevers utbildning
- Utbildning och den kulturella reproduktionen
- Politisk styrning och skolans förändring
- Lärande under livscykeln
I boken medverkar arton författare från flera universitet med sakkunniga och engagerande kapitel. Boken är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men bör också läsas av den som vill veta mer om vår svenska skola.
Arbetet har utförts under redaktion av Ulf P. Lundgren, professor i pedagogik vid Uppsala universitet, Roger Säljö, professor i pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och Caroline Liberg, professor i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet. Övriga författare är verksamma inom lärarutbildningen och närliggande forskningsområden.
Natur & Kultur 1 9789127118003 -
Kunskap och människans redskap : teknik och l...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2008. 283 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048321
- Titel
- Kunskap och människans redskap : teknik och lärande
- Författare
- Rystedt, Hans - Säljö, Roger
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 283 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 515 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Genom historien har människor omvandlat sina idéer till materiella redskap - konstgjorda ting som vi använder i nästan allt vi gör. Man kan till och med hävda att vi numera är helt beroende av teknik också när vi tänker; vi använder kalkylatorn för att räkna, ordbehandlaren för att skriva och när vi behöver komma ihåg något tar vi till papper och penna eller någon programvara på datorn. Människors kunskaper och färdigheter är kopplade till alltfler sådana redskap, och våra kunskaper har utvecklats genom årtusendena just genom att vi kan uttrycka dem med hjälp av materiella objekt. Syftet med denna bok är att genom exempel från olika områden visa hur nära våra kunskaper är kopplade till teknik, och hur vi lär och gör erfarenheter genom att samspela med en värld av alltmer sofistikerade materiella objekt och redskap. Boken vänder sig i första hand till studenter på lärarutbildningar, men också till utbildningar inom media-, hantverks- och vårdområdena samt till alla som har ett intresse för lärande i det moderna och komplexa samhället.
Studentlitteratur 1 9789144048321 -
LÄRANDE I PRAKTIKEN - Ett sociokulturellt per...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Norstedts, 2006, 279 s., 8:e tryckn.; samma text som i senare upplagor (Studentlitteratur)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172274360
- Titel
- Lärande i praktiken : ett sociokulturellt perspektiv
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 529 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Kulturella förhållandens betydelse för lärandet är de flesta lärare väl medvetna om, men precis hur samspelet mellan lärande och omvärld går till klarläggs för första gången på svenska i denna bok. Perspektivet är grundat i den ryske psykologen Vygotskys utvecklingssyn, och innebär i korthet att kommunikation är den viktigaste komponenten i en inlärningssituation
9172274360 -
Lärande i praktiken : Ett sociokulturellt per...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2000. 279 sidor.
Gott skick. understrykningar med kulspets i ca halva boken, namnad. Portot gäller oavsett antal böcker. - Hur formas vi av språk, teknik och kultur? Vår hjärna har inte blivit större eller mer väloljad under de senaste årtusendena men det har inte hindrat vår förmåga läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151837284
- Titel
- Lärande i praktiken : Ett sociokulturellt perspektiv
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kulturella förhållandens betydelse för lärandet är de flesta lärare väl medvetna om, men precis hur samspelet mellan lärande och omvärld går till klarläggs för första gången på svenska i denna bok. Perspektivet är grundat i den ryske psykologen Vygotskys utvecklingssyn, och innebär i korthet att kommunikation är den viktigaste komponenten i en inlärningssituation
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789151837284 -
Allmändidaktik : vetenskap för lärare
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2011. 398 sidor.
Nära nyskick. Inga anteckningar. Ej smutsig. Ej snedläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144057835
- Titel
- Allmändidaktik : vetenskap för lärare
- Författare
- Jan Sjöberg - Kaj Sjöholm - Kristina Ström - Renata Svedlin - Tom Wikman - Elisabet Öhrn - Tomas Kroksmark - Pirjo Lahdenperä - Margareta Sandström - Roger Säljö - Päivi Häkkinen - Pertti Kansanen - Karin Rönnerman - Marja Kankaanranta
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 398 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 718 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är egentligen didaktik och allmändidaktik? Vad betyder de för undervisning och lärande i en postmodern värld där möten mellan kulturer blir allt vanligare, där internationella jämförelser av prestationer alltmer styr och där kunskapsutvecklingen i allt snabbare takt utmanar skolans arbete?Allmändidaktik är den benämning som samlar dylika frågor, med undervisning och lärande i förgrunden. Inom allmändidaktiken möter vi aspekter på undervisning och lärande som inte är knutna till specifika skolämnen. Allmändidaktik står istället för det vetande som hör till själva lärarskapet, såsom lärarens professionella utveckling, klassens sociala liv och skolans samhälleliga kontext.Boken erbjuder en helhetsorienterad presentation av forskningsgrundad kunskap inom allmändidaktik. Den riktar sig till studerande, lärare och forskare i nordiska lärarutbildningar och andra pedagogiska utbildningar från grundutbildning till högskola. Den vänder sig även till verksamma lärare som vill uppdatera och förkovra sig inom bokens tema. Därför är boken också tänkt att kunna användas inom lärares fortsatta kompetensutveckling.Hederspristagare av Kurslitteraturpriset 2009
Ytterligare författare: Jessica Aspfors, Marina Bendtsen, Mikaela Björklund, Gunnel Knubb-Manninen, Elina Lahelma, Gjert Langfeldt, Karin Linnanmäki, Fritjof Sahlström, Torbjörn Sandén
Studentlitteratur 1 9789144057835 -
Lärande i arbetsliv och var dag
Häftad bok. Brain Books. 1 uppl. 2004. 280 sidor.
Gott skick. Några enstaka understrykningar, några små märken på omslaget
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189250915
- Titel
- Lärande i arbetsliv och var dag
- Författare
- Elisabet Jernström - Roger Säljö
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 230 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna gedigna bok lyfter fram lärandet i situationer där människor befinner sig i sitt vardagliga arbete. Vitt skilda yrkesområden beskrivs.
Lärandet sker när man kanske minst anar det, och på platser där man befinner sig för att i första hand göra något annat än att just lära sig något. Lärande i arbetsliv och var dag lyfter fram lärandet i situationer där människor befinner sig i sitt vardagliga arbete. Vitt skilda yrkesområden beskrivs: IT-företag, lärararbete, industriföretag, prästarbete, arbete inom sjukvård och äldreomsorg, gravyrkonst, hantverk och yrkesverksamhet som dansare.
Elisabet Jernström är forskare vid Internationella handelshögskolan i Jönköping och Roger Säljö är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet. Övriga medverkande är professorer, doktorer eller doktorander som själva också är aktivt involverade i forskning i nära samverkan med de arbetssituationer som analyseras. Bokens läsekrets är bred. Den innefattar studenter på olika nivåer vid högskolor och universitet, människor som arbetar med personalutveckling och kompetensfrågor samt även en bildningsintresserad allmänhet.
Brain Books 1 9189250915 -
Lärande och kulturella redskap : om lärproces...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 2005. 272 sidor.
Nära nyskick. Nyskick bortsett från några understrykningar på de första åtta sidorna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172274433
- Titel
- Lärande och kulturella redskap : om lärprocesser och det kollektiva minnet
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 272 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 226 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Roger Säljös nya bok är en brett upplagd exposé över människans förmåga att lära, utveckla hjälpmedel, minnas och föra kunskap vidare. Tvärvetenskaplig, spännande och tänkvärd.
Norstedts Akademiska Förlag 9172274433 -
Utm@ningar och e-frestelser - IT och skolans...
Inbunden bok. Prisma bokförlag. 1 uppl. 2002. 329 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. Skickas omgående
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151840284
- Titel
- Utm@ningar och e-frestelser - IT och skolans lärkultur
- Författare
- Säljö, Roger - Linderoth, Jonas
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 329 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Vikt
- 708 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Övertro på den nya tekniken eller slagord som "när barn sitter vid datorn samarbetar de bättre" hjälper inte det minsta i den pedagogiska vardagen. Lärare behöver svar på konkreta frågor om hur informationstekniken kan bidra till att utveckla undervisning och lärande.
Roger Säljö, professor i pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet, har samlat en grupp forskare som under flera års tid ägnat sig åt att få fram ny kunskap och söka svar på frågorna om hur IT utmanar skolans traditionella sätt att arbeta.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Prisma bokförlag 1 9789151840284 -
Förskolan - barns första skola!
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 200 sidor.
Nära nyskick. ..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042220
- Titel
- Förskolan - barns första skola!
- Författare
- Pramling Samuelsson, Ingrid
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att visa på att förskolan är barns första skola. Boken tar fasta på de oändliga möjligheter att lära och utvecklas som förskolan erbjuder små barn. Författarna poängterar samtidigt att pedagogens agerande är centralt för barns lärande och delaktighet i denna första skola. Utifrån den komplexa verklighet som förskolan utgör belyses olika frågeställningar relaterade till förskolans läroplan. Basen är den teoretiska grund som vi här kallar den relationella, och som innebär att barn, vuxna, sammanhang, tid och rum alla är integrerade delar i lärandets helhet. Kommunikationens betydelse för små barns lärande löper som en röd tråd genom hela boken. Inledningsvis diskuteras de utmaningar som dagens pedagoger i förskolan står inför: förhållandet mellan individ och kollektiv, vad den barnsyn pedagoger bär med sig betyder för det dagliga arbetet, vad det innebär att arbeta mot ett mål samt vad ett lustfyllt lärande i förskolan kan betyda. Tidsenliga begrepp som barncentrering och det kompetenta barnet problematiseras. Dokumentation framhålls som ett sätt för barn att upptäcka lärande och för pedagoger att upptäcka lärandeprocessen. Vidare behandlas barns begynnande problemlösning, naturvetenskap som innehåll samt kommunikationens roll i leken. Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare som arbetar med barn i förskoleåldern. Vår förhoppning är att den ska inspirera till diskussion om lärandets relationella karaktär och de konsekvenser ett sådant synsätt kan få för den pedagogiska verksamheten.
Studentlitteratur AB 1 9789144042220 -
Lärande i praktiken : ett sociokulturellt per...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2005. 279 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172274365
- Titel
- Lärande i praktiken : ett sociokulturellt perspektiv
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 529 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Kulturella förhållandens betydelse för lärandet är de flesta lärare väl medvetna om, men precis hur samspelet mellan lärande och omvärld går till klarläggs för första gången på svenska i denna bok. Perspektivet är grundat i den ryske psykologen Vygotskys utvecklingssyn, och innebär i korthet att kommunikation är den viktigaste komponenten i en inlärningssituation
Norstedts Akademiska Förlag 1 9789172274365 -
Att platsa i en skola för alla - Elevhälsa oc...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Norstedts 2008. 208s. Förlagsband. Stämplad på pärmarnas insida "Göteborgs Universitet". Beskrivning: ”Skolan har en lång tradition av att förlägga svårigheter hos den enskilda eleven. Det finns en brist på konstruktivt och kritiskt tänkande om hur underv läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Lärande i praktiken : ett sociokulturellt per...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 1 uppl. 2005. 279 sidor.
Mycket gott skick. Lite anteckningar och understrykningar i blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172274360
- Titel
- Lärande i praktiken : ett sociokulturellt perspektiv
- Författare
- Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 279 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 529 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Titeln har från den 4 juni 2013 tagits över av Studentlitteratur. Du finner mer information på Studentlitteraturs webbplats >>
Kulturella förhållandens betydelse för lärandet är de flesta lärare väl medvetna om, men precis hur samspelet mellan lärande och omvärld går till klarläggs för första gången på svenska i denna bok. Perspektivet är grundat i den ryske psykologen Vygotskys utvecklingssyn, och innebär i korthet att kommunikation är den viktigaste komponenten i en inlärningssituation
Norstedts Akademiska Förlag 1 9172274360 -
Miljöer för lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2001. 228 sidor.
Gott skick. Blyertsanteckningar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144011196
- Titel
- Miljöer för lärande
- Författare
- Jan-Olof Wyndhamn - Jan Schoultz - Roger Säljö - Eva Riesbeck - Ulla Löfstedt - Anna Klerfelt - Birgitta Davidsson - Kerstin Bergqvist
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 228 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 350 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Frågor om lärande och kunskap är ständigt återkommande i diskussionen om skolan. Hur kan man veta vad eleverna lär sig i skolan? Vad betyder olika sätt att lägga upp skolarbetet för lärandet? Hur kan man undersöka elevernas kunskaper? Detta är några av de frågor som belyses i denna bok.
Syftet med boken är bl.a att fungera som en introduktion till och en orientering om socio-kulturellt perspektiv på lärande, samt att presentera olika sätt att förstå och beskriva elevers kunskaper ur ett sådant perspektiv. I den första delen av boken behandlas pedagogiska verksamheter i förskola, fritidshem och skola som miljöer som möjliggör olika slags lärande. Här fokuseras olika utformningar av den praktiska verksamheten samt betydelsen av detta för elevens lärande. Bokens andra del behandlar hur tänkande och förståelse tar form i olika språkliga eller diskursiva sammanhang.
Studentlitteratur AB 9789144011196 -
Inlärning och omvärldsuppfattning : en bok om...
Häftad bok. Norstedts Akademiska Förlag. 2 uppl. 2005. 168 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172274372
- Titel
- Inlärning och omvärldsuppfattning : en bok om den studerande människan
- Författare
- Lars Owe Dahlgren - Ference Marton - Lennart Svensson - Roger Säljö
- Förlag
- Norstedts Akademiska Förlag
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 168 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 134 x 213 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 241 g
- Språk
- Svenska
Norstedts Akademiska Förlag 2 9789172274372 -
Lärande, skola, bildning : grundbok för lärar...
Häftad bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2010. 631 sidor.
Mycket gott skick. Helt och rent ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127118003
- Titel
- Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare
- Författare
- Ulf P. Lundgren - Roger Säljö - Caroline Liberg
- Förlag
- Natur & Kultur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 631 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 175 x 245 mm Ryggbredd 45 mm
- Vikt
- 1331 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Från förskolan, via grundskolan och gymnasiet, till olika former av vuxenutbildning deltar människan i pedagogiska verksamheter. I alla dessa sammanhang verkar läraren med kunskaper, engagemang, kreativitet och en genomtänkt syn på lärande.
Lärande skola bildning är en gedigen grundbok som belyser skolans historia och framväxt, och ger en god inblick i det som i dag utgör vårt svenska skolsystem. Den innehåller bland annat kapitel om den lärande människan, didaktik, kunskapsbedömning ur svenskt och internationellt perspektiv, den ekonomiska bakgrunden och skolledningen, samt genus, mångkulturalitet och social segregation.
Lärande skola bildning är indelad i fem sektioner:
- Skolan växer fram
- Lärande och elevers utbildning
- Utbildning och den kulturella reproduktionen
- Politisk styrning och skolans förändring
- Lärande under livscykeln
I boken medverkar arton författare från flera universitet med sakkunniga och engagerande kapitel. Boken är i första hand avsedd för studerande på lärarutbildningen och för alla yrkesverksamma lärare, men bör också läsas av den som vill veta mer om vår svenska skola.
Arbetet har utförts under redaktion av Ulf P. Lundgren, professor i pedagogik vid Uppsala universitet, Roger Säljö, professor i pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och Caroline Liberg, professor i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet. Övriga författare är verksamma inom lärarutbildningen och närliggande forskningsområden.
Natur & Kultur 1 9789127118003 -
Lärande i arbetsliv och var dag
Häftad bok. Brain Books. 1 uppl. 2004. 280 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189250918
- Titel
- Lärande i arbetsliv och var dag
- Författare
- Elisabet Jernström - Roger Säljö
- Förlag
- Brain Books
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 230 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 523 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna gedigna bok lyfter fram lärandet i situationer där människor befinner sig i sitt vardagliga arbete. Vitt skilda yrkesområden beskrivs.
Lärandet sker när man kanske minst anar det, och på platser där man befinner sig för att i första hand göra något annat än att just lära sig något. Lärande i arbetsliv och var dag lyfter fram lärandet i situationer där människor befinner sig i sitt vardagliga arbete. Vitt skilda yrkesområden beskrivs: IT-företag, lärararbete, industriföretag, prästarbete, arbete inom sjukvård och äldreomsorg, gravyrkonst, hantverk och yrkesverksamhet som dansare.
Elisabet Jernström är forskare vid Internationella handelshögskolan i Jönköping och Roger Säljö är professor i pedagogik vid Göteborgs universitet. Övriga medverkande är professorer, doktorer eller doktorander som själva också är aktivt involverade i forskning i nära samverkan med de arbetssituationer som analyseras. Bokens läsekrets är bred. Den innefattar studenter på olika nivåer vid högskolor och universitet, människor som arbetar med personalutveckling och kompetensfrågor samt även en bildningsintresserad allmänhet.
Brain Books 1 9789189250918
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn