-
DEN SVENSKA MARKNADSFÖRINGSLAGSTIFTNINGEN.
Åttonde uppl. 8:o. Hft. 147 s. Studentlitteratur. Lund (1995) 1999. Fint ex. med några sidor gulmarkerade.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412479
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya konkurrenslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Språk
- Svenska
9144412479 -
Rätt och fel i annonsen
Inbunden bok. DN. 1996. 116 sidor.
Nyskick. En annons får inte utformas hur som helst. Ansvaret vilar på såväl annonsör som reklambyrå och tidning. Det finns en mängd regler - både rättsliga och utomrättsliga - som styr textinnehåll, bildmässig framställning, reklammarkering, prisangivelser, rabatt läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175881276
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
DN 9175881276 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok.
Studentlitteratur. 199. 184 s. Häftad. 336 gram. Mycket gott skick,överstrykningspenna på de 94 första sidorna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Praktisk marknadsföringsetik
Studentlitteratur. 2006, tryckt 201p Häftad. I nyskick, oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144037252
- Titel
- Praktisk marknadsföringsetik : näringslivets marknadsetiska egenåtgärder
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 236 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 352 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I denna bok om praktisk marknadsföringsetik diskuteras förhållandet mellan etik och juridik rent generellt men också i ett branschperspektiv. Stötande, upprörande eller otäck reklam är typiska etiska frågor medan exempelvis uppmaningar att bryta mot lagar och andra regler i marknadsföringen mycket väl kan bedömas strida mot den rättsliga normen god marknadsföringssed i marknadsföringslagen. Internationella Handelskammarens Grundregler för reklam har en stark påverkan när det gäller innehållet i den etiska normen god affärssed, som i huvudsak bildar grunden för god marknadsföringssed. Här sker en spännande interaktion mellan juridiken och etiken. Könsdiskriminerande reklam är ett annat exempel på en typ av marknadsföring som inte är rättsligt reglerad utan enbart en etisk bedömningsfråga. I boken refereras flera avgöranden av näringslivets etiska råd mot könsdiskriminerande reklam. När är muta och bestickning olagligt respektive oetiskt? Institutet Mot Mutor och deras etiska rekommendationer refereras men också Systembolagets egna etiska regler för de anställdas uppträdande gentemot leverantörer. Livsmedelsbranschens bedömningsnämnd för kost- och hälsainformation och läkemedelsbranschens etiska bedömningsnämnd NBL tas också upp. Slutligen återges hur ett internationellt verksamt storföretag agerar när det gäller marknadsföringsetiken.
9144037252 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Trettonde upplagan. 211 s., 15,5 x 22 cm, ill. i svart/vitt, limbunden, mjuk pärm. Studentlitteratur 2004. ISBN 91-44-02950-0. .
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144029500
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
9144029500 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
BOK I NY SKICK PORTO INOM SVERIGE 39kr
Författare
Carl Anders Svensson
Förlag
Studentlitteratur AB
Längd
314 sidor
Språk
Svenska
Utgiven
2009-10
ISBN10
9144059590
ISBN13
9789144059594 … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059594
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna den 15:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EU-harmoniserade Marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring med nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel.
I sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagarna som påverkar marknadsföringen på ett mera påtagligt sätt.
Boken är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar, liksom hos reklam- och medieföretag.
9789144059594 -
Praktisk marknadsrätt
Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning.
Liber.1985.Inbunden 631 sidor.Format 25x17cm.Vikt 1450 g.Språk:Svenska.Nära nyskick.Frakt (M-påse) 45 kr läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123811560
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Stockholm : Norstedts juridikförl
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
9123811560 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Sudentlitteratur. 12 uppl. 2003. 210 s. Häftad. 22x15cm. 390 gram.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144029500
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
9144029500 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 11 uppl. 2001. 199 s. Häftad. 295 gram.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144017103
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
9144017103 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
14., [uppdaterade] uppl.
Studentlitteratur, 2008
285 sid. understrykning på femsior men i nyskickInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
9789144053790 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen.
Studentlitteraturs förlag, 1993. Gott sk.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Regelsamling i Marknadsrätt
Häftad bok. Norsteds. 5:e uppl. 1991. 302 sidor.
Nära nyskick. Boken är en sammanställning av lagregler och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumenternas ställning på den svenska marknaden.. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138500035
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Stockholm : Norstedts juridikförl
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
Norsteds 5:e 9138500035 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. Tolfte uppl. 2007. 210 s. Häftad. 22x18,5cm. 385 gram.
Nära nyskick. (Rum 1).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144029500
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
9144029500 -
RÄTT OCH FEL I ANNONSEN
DN förlag 1988. 18x25 108 s, nyskick, oläst, frakt 33:-.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Studentlitteratur 2005
Hft. 211s. Mkt. gott skickInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Regelsamling i marknadsrätt.
1998. Åttonde upplagan. 463 sidor.(Plastad bok, har tillhört bibliotek, stämplar, ficka, etiketter, utgallrad)(Mycket fint skick)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Rätt och fel i annonsen
1988 DN - GP - SDS. Pappband, 104s. 400g. Illustrerad.
Mycket gott skick. ISBN 9175889900.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175889900
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena - Dagens nyheter - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Stockholm : Dagens nyheter (DN) ; Göteborg : Göteborgs-posten (GP) ; Malmö : Sydsvenska dagbladet (SDS)
- Utgivningsår
- 1988
- Språk
- Svenska
9175889900 -
Den Svenska marknadsföringslagstiftningen 8:e...
Häftad bok.
Gott skick. Häftad. Studentlittratur, tryckt 1995. 147 sidor. ISBN 91-44-41248-7
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144412487
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya marknadsföringslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
9144412487 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144412479
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya konkurrenslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Språk
- Svenska
9144412479
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn