-
Drama : ledarskap som spelar roll
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 226 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068039
- Titel
- Drama : ledarskap som spelar roll
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 339 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer med ledarrollen när man arbetar med en teaterföreställning? Hur kan man undvika att gå hem från jobbet med hjärnan ockuperad av deltagarnas problem? Är det rimligt att möta 8 grupper per dag och 500 elever i veckan? Ledarskap grundat på medvetna ställningstaganden och en väl förankrad ledarroll ökar chansen till konstruktivt samspel i gruppen och ger bättre förutsättningar för ledaren att klara sina uppgifter. Att kontinuerligt reflektera över sitt eget ledarskap är ett steg på vägen.
Den här boken lyfter fram olika aspekter av dramapedagogiskt ledarskap, och lägger stor vikt vid ledarens förhållningssätt med betoning på ett personligt, väl genomtänkt och utprövat ledarskap. Kapitlen i boken är erfarenhets- eller forskningsbaserade och exemplen är hämtade från arbete med förskolebarn, skolbarn, gymnasieelever och vuxna. Några kapitel går på djupet med ledarskapets personliga dimension. Bokens författare inspirerar blivande och verksamma dramapedagoger, lärare och ledare i olika sammanhang och bidrar till en livaktig pedagogisk praktik.
Studentlitteratur AB 1 9789144068039 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Nära nyskick. Hel och Ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144035161
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9789144035161 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144068039
- Titel
- Drama : ledarskap som spelar roll
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 339 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer med ledarrollen när man arbetar med en teaterföreställning? Hur kan man undvika att gå hem från jobbet med hjärnan ockuperad av deltagarnas problem? Är det rimligt att möta 8 grupper per dag och 500 elever i veckan? Ledarskap grundat på medvetna ställningstaganden och en väl förankrad ledarroll ökar chansen till konstruktivt samspel i gruppen och ger bättre förutsättningar för ledaren att klara sina uppgifter. Att kontinuerligt reflektera över sitt eget ledarskap är ett steg på vägen.
Den här boken lyfter fram olika aspekter av dramapedagogiskt ledarskap, och lägger stor vikt vid ledarens förhållningssätt med betoning på ett personligt, väl genomtänkt och utprövat ledarskap. Kapitlen i boken är erfarenhets- eller forskningsbaserade och exemplen är hämtade från arbete med förskolebarn, skolbarn, gymnasieelever och vuxna. Några kapitel går på djupet med ledarskapets personliga dimension. Bokens författare inspirerar blivande och verksamma dramapedagoger, lärare och ledare i olika sammanhang och bidrar till en livaktig pedagogisk praktik.
9789144068039 -
Uppdrag undervisning : kunskap och lärande (H...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2010. 247 sidor.
Mycket gott skick. Biblioteksinplastad med stämplar, annars utan anmärkning.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051963
- Titel
- Uppdrag undervisning : kunskap och lärande
- Författare
- Carlgren, Ingrid - Eriksson, Inger - Lindberg, Viveca - Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 247 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 362 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om lärares professionella arbete och elevers lärande. Den är en vänbok till professor Ingrid Carlgren, vars djupa engagemang för utbildningsfrågor beskrivs av professor Ference Marton med orden: ”Hon är den enda människa jag känner som tycks vara beredd att leva och dö för den svenska skolan”. Hur kommer undervisning och utbildning av framtidens barn och unga att gestalta sig? Bokens författare utforskar olika aspekter av en skola i förändring och lärares professionella uppdrag. De olika kapitlen är indelade i fyra delar. Den första delen, Praxisutvecklande forskning, belyser relationen mellan utbildningsvetenskaplig forskning, undervisning och lärares profession. I den andra delen, Kunskapens innehåll, uppmärksammas skolans kunskapsinnehåll och det lärande som eleverna erbjuds. Den tredje delen, Eget arbete, behandlar självreglerande arbetssätt. I den sista, fjärde delen, Förändringar över tid, diskuteras hur samhälleliga förändringstendenser påverkar skolan och lärares arbete. Boken vänder sig till såväl lärarstudenter som verksamma lärare. Framför allt vänder sig boken till alla som är nyfikna på undervisning, kunskap och lärande!
Studentlitteratur 1 9789144051963 -
Chefsboken : handledning för framgångsrikt le...
Inbunden bok. Stockholm : Timbro. 1986. 224 sidor.
Nyskick. Mjukband med tryck. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175661039
- Titel
- Chefsboken : handledning för framgångsrikt ledarskap
- Författare
- Young, Arthur - Carlsson, Peder - Höög, Eva - Österlind, Lars
- Förlag
- Stockholm : Timbro
- Språk
- Svenska
Stockholm : Timbro 9175661039 -
Drama : ledarskap som spelar roll
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 226 sidor.
Nyskick. 330 g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068039
- Titel
- Drama : ledarskap som spelar roll
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 339 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer med ledarrollen när man arbetar med en teaterföreställning? Hur kan man undvika att gå hem från jobbet med hjärnan ockuperad av deltagarnas problem? Är det rimligt att möta 8 grupper per dag och 500 elever i veckan? Ledarskap grundat på medvetna ställningstaganden och en väl förankrad ledarroll ökar chansen till konstruktivt samspel i gruppen och ger bättre förutsättningar för ledaren att klara sina uppgifter. Att kontinuerligt reflektera över sitt eget ledarskap är ett steg på vägen.
Den här boken lyfter fram olika aspekter av dramapedagogiskt ledarskap, och lägger stor vikt vid ledarens förhållningssätt med betoning på ett personligt, väl genomtänkt och utprövat ledarskap. Kapitlen i boken är erfarenhets- eller forskningsbaserade och exemplen är hämtade från arbete med förskolebarn, skolbarn, gymnasieelever och vuxna. Några kapitel går på djupet med ledarskapets personliga dimension. Bokens författare inspirerar blivande och verksamma dramapedagoger, lärare och ledare i olika sammanhang och bidrar till en livaktig pedagogisk praktik.
Studentlitteratur AB 1 9789144068039 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Gott skick. "Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium."
Inlagans spänst gör att boken verkar vara oläst. Förutom antydan till vikning nedre hörn pärmens framsida är boken i prima skick. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144035161
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9789144035161 -
Disciplinering via frihet: elevers planering...
Häftad bok. Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis. 1998. 165 sidor.
Hyggligt skick. Finns överstruken namnteckning på titelsidan och några understrykningar på ca fem sidor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9155441696
- Titel
- Disciplinering via frihet [Elektronisk resurs] : elevers planering av sitt eget arbete
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis 9155441696 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Gott skick. En överstruken namnteckning på pärmens insida. Det finns understrykningar på ca 5 sidor och på någon sida anteckningar i kanten. I övrigt väl bevarad. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9144035160 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet. Per...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2005. 204 s. Häftad. 300 gram.
Mycket gott skick. Namn på titelsidan. Ett antal blyertsunderstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
9144035160 -
Drama : ledarskap som spelar roll
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 226 sidor.
Nära nyskick. Väldigt fin både inuti och utanpå. Bara hörnen minimalt kantstötta.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144068039
- Titel
- Drama : ledarskap som spelar roll
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 226 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 339 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad händer med ledarrollen när man arbetar med en teaterföreställning? Hur kan man undvika att gå hem från jobbet med hjärnan ockuperad av deltagarnas problem? Är det rimligt att möta 8 grupper per dag och 500 elever i veckan? Ledarskap grundat på medvetna ställningstaganden och en väl förankrad ledarroll ökar chansen till konstruktivt samspel i gruppen och ger bättre förutsättningar för ledaren att klara sina uppgifter. Att kontinuerligt reflektera över sitt eget ledarskap är ett steg på vägen.
Den här boken lyfter fram olika aspekter av dramapedagogiskt ledarskap, och lägger stor vikt vid ledarens förhållningssätt med betoning på ett personligt, väl genomtänkt och utprövat ledarskap. Kapitlen i boken är erfarenhets- eller forskningsbaserade och exemplen är hämtade från arbete med förskolebarn, skolbarn, gymnasieelever och vuxna. Några kapitel går på djupet med ledarskapets personliga dimension. Bokens författare inspirerar blivande och verksamma dramapedagoger, lärare och ledare i olika sammanhang och bidrar till en livaktig pedagogisk praktik.
Studentlitteratur AB 1 9789144068039 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Gott skick. Omslaget är lite slitet, bokens innehåll är utan understrykningar och anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144035161
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9789144035161 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Nära nyskick. Jag ville välja 'Nyskick' men circa 30 rader är understrukna med highlighter penna
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9144035160 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Mycket gott skick. En del undertsrykingar med tunna blyertsstreck
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9144035160 -
Uppdrag undervisning : kunskap och lärande
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2010. 247 sidor.
Nyskick. Boken handlar om lärares professionella arbete och elevers lärande. Den är en vänbok till professor Ingrid Carlgren, vars djupa engagemang för utbildningsfrågor beskrivs av professor Ference Marton med orden: "Hon är den enda människa jag känner som tycks läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144051963
- Titel
- Uppdrag undervisning : kunskap och lärande
- Författare
- Carlgren, Ingrid - Eriksson, Inger - Lindberg, Viveca - Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 247 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 362 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om lärares professionella arbete och elevers lärande. Den är en vänbok till professor Ingrid Carlgren, vars djupa engagemang för utbildningsfrågor beskrivs av professor Ference Marton med orden: ”Hon är den enda människa jag känner som tycks vara beredd att leva och dö för den svenska skolan”. Hur kommer undervisning och utbildning av framtidens barn och unga att gestalta sig? Bokens författare utforskar olika aspekter av en skola i förändring och lärares professionella uppdrag. De olika kapitlen är indelade i fyra delar. Den första delen, Praxisutvecklande forskning, belyser relationen mellan utbildningsvetenskaplig forskning, undervisning och lärares profession. I den andra delen, Kunskapens innehåll, uppmärksammas skolans kunskapsinnehåll och det lärande som eleverna erbjuds. Den tredje delen, Eget arbete, behandlar självreglerande arbetssätt. I den sista, fjärde delen, Förändringar över tid, diskuteras hur samhälleliga förändringstendenser påverkar skolan och lärares arbete. Boken vänder sig till såväl lärarstudenter som verksamma lärare. Framför allt vänder sig boken till alla som är nyfikna på undervisning, kunskap och lärande!
Studentlitteratur 1 9789144051963 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Mycket gott skick. /nära nyskick..............// Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad underv läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9144035160 -
Chefsboken : handledning för framgångsrikt le...
Inbunden bok. Stockholm : Timbro. 1986. 224 sidor.
Mycket gott skick. ÖVERSTRUKET NAMN INSIDAN
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175661039
- Titel
- Chefsboken : handledning för framgångsrikt ledarskap
- Författare
- Young, Arthur - Carlsson, Peder - Höög, Eva - Österlind, Lars
- Förlag
- Stockholm : Timbro
- Språk
- Svenska
Stockholm : Timbro 9175661039 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144035161
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9789144035161 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet
Häftad bok. Studentlitteratur. 2006. 204 s. Häftad.
Nära nyskick. Perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium. P(4).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
9144035160 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
9144035160 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet. Per...
Häftad. Några blyertsförstrykningar i texten. 2005
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
9144035160 -
Eget arbete - en kameleont i klassrummet : pe...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 204 sidor.
Mycket gott skick. paperback studentltiteratur 2005 204s 310g kortsida 155mm höjd 215mm tjocklek 15mmm används som kurslitteratur på lärarutbildningen mycket fint skick kanske några sidor med små lätta veck samt lätt veck på frampärmen
ingår som del av paket av böcker in läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035160
- Titel
- Eget arbete - en kameleont i klassrummet : perspektiv på ett arbetssätt från förskola till gymnasium
- Författare
- Österlind, Eva
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 204 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 308 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Individuellt organiserat skolarbete – eget arbete – är ett arbetssätt som blivit allt vanligare i undervisningen. Detta antyder att eget arbete löser vissa praktiska problem, till exempel i samband med åldersintegrerad undervisning och ökad datoranvändning i klassrummen. Eget arbete har visat sig kunna anta skiftande former beroende på lärarens intentioner, ämnesfokus och elevernas ålder, men innehåller alltid inslag av elevers planering och ansvar. Trots arbetssättets genomslagskraft har forskningen kring eget arbete tagit fart först på senare år, vilket innebär att det inte blivit mångsidigt belyst och diskuterat förrän nu.
I antologin ges exempel på hur lärare resonerat när eget arbete införts och hur arbetssättet har utvecklats och förändrats över tid: Vad händer när eget arbete möter andra undervisningstraditioner? Kan eget arbete vara samarbete? Hur upplever barn och ungdomar i olika åldrar att planera och ”ta ansvar” för sitt lärande? Hur påverkas lärarrollen? Eget arbete granskas framför allt ur barn-, elev- och lärarperspektiv men även genom jämförelser mellan skolor. Merparten av kapitlen bygger på forskning, medan ett par kapitel består av mer personliga beskrivningar och reflexioner. Genom att på detta vis belysa eget arbete från olika utgångspunkter synliggörs både dess kärna och variationsrikedom.
Boken vänder sig främst till studerande inom lärarutbildningen och verksamma lärare från förskola till gymnasium.
Studentlitteratur AB 1 9144035160
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn