-
E-handel : En juridisk vägledning
Häftad bok. Wolters Kluwer. 1 uppl. 2016. 174 sidor.
Mycket gott skick. Det finns många lagar, regler och villkor som rör e-handel. Syftet med E-handel är att på ett konkret och enkelt sätt förklara en del av dessa för att göra det lättare att bedriva e-handel som svenskt företag.
Boken ger även svar på t.ex. följande frågor läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139019558
- Titel
- E-handel : En juridisk vägledning
- Författare
- Edmar, Malin
- Förlag
- Wolters Kluwer
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 174 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 216 mm
- Vikt
- 264 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många lagar, regler och villkor som rör e-handel. Syftet med E-handel är att på ett konkret och enkelt sätt förklara en del av dessa för att göra det lättare att bedriva e-handel som svenskt företag.
Boken ger även svar på t.ex. följande frågor:
Ska tull och avgifter inkluderas i priset och hur informerar man om det?
När och hur ska företaget momsregistrera sig för att få sälja via nätet?
Hur ska man hantera personuppgifter när man säljer?
Måste man domännmansregistrera sig eller på annat sätt etablera sig när man säljer till ett visst land?
För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
Hur bör de allmänna villkoren utformas?
Vilket lands lag gäller?
Får man använda cookies?
E-handel vänder sig till dem som tillhandahåller tjänster och produkter på internet och deras rådgivare, dvs. jurister på advokatbyråer, företag eller i organisationer.
Wolters Kluwer 1 9789139019558 -
Internetpublicering och sociala medier : En j...
Häftad bok.
Nyskick. En konkret och enkel guide till juridiken kring internetpublicering, sociala medier, e-handel och IT-tjänster, inklusive GDPR. | Norstedts Juridik AB, Utg. 2021 | Häftad. 8:o (148x210 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139023012
- Titel
- Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning
- Författare
- Edmar, Malin
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 294 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 17 mm
- Vikt
- 382 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier, e-handel och IT-tjänster. Boken går igenom upphovsrätt, varumärken, domännamn, e-handel, reklamjuridik och inte minst GDPR. Den är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Exempel på frågor som besvaras i boken är: Får man använda cookies? Kan en blogg vara grundlagsskyddad? Vem behöver dataskyddsombud? För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter? Vad behöver de allmänna villkoren ta upp när en vara eller tjänst säljs på internet eller som molntjänst? Måste man ha ett personuppgiftsbiträdesavtal enligt GDPR? Hur får man marknadsföra en vara på internet? Får man lämna ut personuppgifter utanför EU? När är det förtal på Facebook? Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant? Vem äger en webbproduktion? Vilket lands lag gäller för en webbplats?
9789139023012 -
Internetpublicering och sociala medier : en j...
Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 5 uppl. 2015. 205 sidor.
Mycket gott skick. Finns tecken på användning.
Utan anteckningar och understrykningar.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139018919
- Titel
- Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning
- Författare
- Malin Edmar
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 205 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 216 mm
- Vikt
- 319 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med Internetpublicering och sociala medier är att på ett konkret och enkelt sätt förklara reglerna som rör internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster samt ge en praktisk tillämpning av juridiken på internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats i takt med digitaliseringen. Ett kapitel består dessutom av frågor och svar på om vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet. I boken besvaras exempelvis följande frågor:
• Vem äger en webbproduktion?
• När är det förtal på Facebook?
• Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
• Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
• För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
• Hur får man marknadsföra en vara på internet?
• Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
• Vilket lands lag gäller för en webbplats?
• Vad är ett domännamn rent juridiskt?
• Hur bör de allmänna villkoren utformas om man säljer en vara eller tjänst över internet?
Norstedts Juridik AB 5 9789139018919 -
Internetpublicering och sociala medier – En j...
Häftad bok. Norstedts Juridik. 4 uppl. 2012. 156 sidor.
Mycket gott skick. "Boken förklarar reglerna som rör Internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster och ger en praktisk tillämpning av juridiken på Internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god f läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139016120
- Titel
- Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning
- Författare
- Malin Forsman
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 156 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 216 mm
- Vikt
- 233 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken förklarar reglerna som rör Internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster och ger en praktisk tillämpning av juridiken på Internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats under de senaste tjugo åren i takt med Internets framfart och vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet, exempelvis:
· Vem äger en webbproduktion?
· När är det förtal på Facebook?
· Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant?
· Kan en blogg vara grundlagsskyddad?
· För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter?
· Hur får man marknadsföra en vara på Internet?
· Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter?
· Vilket lands lag gäller för en webbplats?
· Får man använda cookies?
· Hur bör de allmänna villkoren utformas om jag säljer en vara eller tjänst över Internet?
Norstedts Juridik 4 9789139016120
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
