-
B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den dig...
Inbunden bok. Pyramid Communication. 2016. 289 sidor.
Nära nyskick. Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldern
Idag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
Pyramid Communication 9789163799754 -
B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den dig...
Inbunden bok. Pyramid Communication. 2016. 289 sidor.
Nära nyskick. Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldern
Idag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
Pyramid Communication 9789163799754 -
Reklam som säljer
Inbunden bok. Malmö : Liber Hermod. 1990. 284 sidor.
Mycket gott skick. Lite anteckningar och författarhälsning innan boken börjar, inget som stör. Mycket fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140309532
- Titel
- Reklam som säljer
- Författare
- Gustafsson, Conny - Rennemark, Rune - Lange, Thomas
- Förlag
- Malmö : Liber Hermod
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber Hermod 9789140309532 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140309532
- Titel
- Reklam som säljer
- Författare
- Gustafsson, Conny - Rennemark, Rune - Lange, Thomas
- Förlag
- Malmö : Liber Hermod
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber Hermod 9789140309532 -
B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den dig...
Inbunden bok. Pyramid Communication. 2016. 289 sidor.
Gott skick. Finns namn och ngn enstaka understrykning.
Se mina andra annonser för samfrakt.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
Pyramid Communication 9789163799754 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064236
- Titel
- Säljande reklam
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 655 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men i verkligheten bygger säljande reklam på fakta.
Läs mer
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men verkligheten är betydligt tristare - säljande reklam bygger på fakta. Och en professionell reklamköpare tror inte, utan vet exakt hur reklamen ska samverka med andra marknadsföringsaktiviteter.
Säljande reklam ger mängder av praktiska tips om alla de områden som en reklamkampanj kan innehålla. Den täcker in allt från strategi och taktik till kommunikationsplanering och mediaval. Boken tar även upp de särskilda villkor som gäller för producentvarureklam och ger läsaren en snabbkurs i att skriva reklamtexter.
Säljande reklam är rikt illustrerad och författarnas resonemang belyses med exempel hämtade från verkligheten. Boken är skriven både för personer verksamma i reklambranschen och för andra som arbetar med någon form av marknadskommunikation, t ex marknadsförare och informatörer. Den är lika användbar för den som köper reklam som för den som producerar reklam, och fungerar både praktiskt och som kursbok.
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
Om författarna
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
9789147064236 -
Reklam som säljer
Inbunden bok. Malmö : Liber Hermod. 1:1 uppl. 1990. 283 sidor.
Hyggligt skick. Fint skick förutom ca 15 sidor med enstaka understrykningar, nån sida med hundöra
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789140309532
- Titel
- Reklam som säljer
- Författare
- Gustafsson, Conny - Rennemark, Rune - Lange, Thomas
- Förlag
- Malmö : Liber Hermod
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber Hermod 1:1 9789140309532 -
Modern marknadsföring : praktisk handbok för...
Häftad bok. Pyramid Communication. 1 uppl. 2022. 311 sidor.
Nyskick. Boken lär dig att formulera rätt argument, att hantera konkurrensen samt att välja de digitala och traditionella mediakanaler som når dina kunder på effektivaste sätt. Du får lära dig att sälja, både till privatpersoner och företag. Och, sist men inte min läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152715888
- Titel
- Modern marknadsföring : praktisk handbok för småföretag och multinationella koncerner - och allt däremellan.
- Författare
- Vanselius, Ulf
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 311 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 210 x 250 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1113 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Praktisk handbok i modern marknadsföring
Modern marknadsföring besvarar alla frågor du kan tänkas ställa när du ska marknadsföra produkter och tjänster i på dagens allt mer utmanande marknad. Från första raden tar författarna dig i handen och lär dig att hitta den enklaste, billigaste och säkraste vägen till framgång.
Modern marknadsföring lär dig att formulera rätt argument, att hantera konkurrensen samt att välja de digitala och traditionella mediakanaler som når dina kunder på effektivaste sätt. Du får lära dig att sälja, både till privatpersoner och företag. Och, sist men inte minst, får du lära dig att skapa reklam som säljer.
Boken passar dig som:
• Jobbar i ett framgångsrikt företag, men tror att företaget kan växa snabbare med smart marknadsföring?
• Har en fantastisk idé och har precis startat företag, men har svårt att få luft under vingarna?
• Vill satsa på marknadsföring, men saknar en enkel och systematisk arbetsgång att följa för att t.ex. välja rätt bland alla nya digitala kanaler?
Pyramid Communication 1 9789152715888 -
Horisont nr. 4 1993
Tidning, tidskrift.
Mycket gott skick. Vasa; Horisont, 1993. 112 s. Illustrerad. Häftad med tryckt omslag. Fint ex. Innehåll: Roger Jacobsson - Den vanliga boken - i revolution och tradition / Annelie Brännström - Barndomens orter. Mare Kandre och rekonstruktionen av sextiotalet. / Elsa Grave läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Business to business 2.0 marknadsföring och r...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Pyramid Communication. uppl.1. 2016. 289 s. mindre bruksslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
9789163799754 -
B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den di...
Inbunden bok. Pyramid Communication. Vet ej uppl. 2016. 289 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
Pyramid Communication Vet ej 9789163799754 -
Kvalitetssäkrad industriell marknadsföring
Pocketbok.
Nyskick. Lidingö : Industrilitteratur, 2006, 175 sidor, Hur du tar kommando över marknadsföring och får effektivare försäljning, starkare reklam och snabbare uppföljning., (bobo32) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175486994
- Titel
- Kvalitetssäkrad industriell marknadsföring : hur du tar kommando över marknadsföring och får effektivare försäljning, starkare reklam och snabbare uppföljning : handbok
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här handboken är rena guldgruvan för dig som arbetar med marknadsföring av industriella produkter och tjänster - lättläst, rikt illustrerad och späckad med exempel. Du får: en enkel och systematisk arbetsmodell, alla de verktyg du behöver för att gräva fram och utvärdera fakta, massor av tips och råd, en rad praktikfall att lära och inspireras av, checklistor för varje moment av marknadsföringen. Arbetssättet bygger på etablerade metoder för kvalitetssäkring och innehåller allt du behöver för att planera, utforma och genomföra en marknadsföring som verkligen fungerar.
Om författarna
Författarna har gedigen egen erfarenhet av industriell marknadsföring i praktiken. Conny Gustafsson arbetar som skrivande konsult och rådgivare i marknadsfrågor. Rune Rennemark är en väletablerad föreläsare inom marknadsföring och ledarskap. Han arbetar i styrelser/ledningsgrupper samt som coach och mentor åt nyckelpersoner i näringslivet.
9789175486994 -
Business to business 2.0
Inbunden bok.
Nära nyskick. [Helsingborg] : Pyramid Communication, 2016., 289 sidor, marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789163799754
- Titel
- B2B 2.0 : marknadsföring och reklam i den digitala tidsåldern
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 289 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 176 x 240 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 914 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Så lyckas du med B2B-marknadsföring i den digitala tidsåldernIdag genomför köparna uppemot 70% av köpprocessen på egen hand. Vill du bli vald som leverantör måste ditt varumärke vara känt, accepterat och prioriterat. Och det är via digitala medier som köparna påverkas. Även säljarnas roll är helt annorlunda idag. Argument som kvalitet, erfarenhet och sortiment är hygienfaktorer numera. Det som driver försäljning och skapar förutsättningar för premiumpris är emotionella faktorer som gemenskap, unikhet och status.Business to Business 2.0 är den första boken som utgår från den nya verkligheten. Du får stöd och hjälp genom praktiska checklistor, konkreta tips, goda råd och instruktiva praktikfall. Använd den som uppslagsbok, inspirationskälla eller handbok. Den systematiska arbetsmodell som presenteras i den här boken har redan hjälpt tusentals företag och organisationer att utvecklas, växa och ta plats på världsmarknaden.
9789163799754 -
Business to business : kampanjplanering, mark...
Häftad bok. Göteborg : IHM läromedel. 1 uppl. 1985. 261 sidor.
Gott skick. Boken är fin och utan anteckningar eller hundöron. Omslaget är något kantstött i hörnen (se bild).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460269
- Titel
- Business to business : kampanjplanering, marknadstaktik och reklam för producentvaror och professionella tjänster
- Författare
- Gustafsson, Conny - Hedberg, Tomas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM läromedel
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM läromedel 1 9186460269 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175486994
- Titel
- Kvalitetssäkrad industriell marknadsföring : hur du tar kommando över marknadsföring och får effektivare försäljning, starkare reklam och snabbare uppföljning : handbok
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 372 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här handboken är rena guldgruvan för dig som arbetar med marknadsföring av industriella produkter och tjänster - lättläst, rikt illustrerad och späckad med exempel. Du får: en enkel och systematisk arbetsmodell, alla de verktyg du behöver för att gräva fram och utvärdera fakta, massor av tips och råd, en rad praktikfall att lära och inspireras av, checklistor för varje moment av marknadsföringen. Arbetssättet bygger på etablerade metoder för kvalitetssäkring och innehåller allt du behöver för att planera, utforma och genomföra en marknadsföring som verkligen fungerar.
Om författarna
Författarna har gedigen egen erfarenhet av industriell marknadsföring i praktiken. Conny Gustafsson arbetar som skrivande konsult och rådgivare i marknadsfrågor. Rune Rennemark är en väletablerad föreläsare inom marknadsföring och ledarskap. Han arbetar i styrelser/ledningsgrupper samt som coach och mentor åt nyckelpersoner i näringslivet.
Liber 9789175486994 -
Modern marknadsföring: Praktisk handbok för s...
Nyskick. Hoi Publishing AB. 2022. 311 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789152715888
- Titel
- Modern marknadsföring : praktisk handbok för småföretag och multinationella koncerner - och allt däremellan.
- Författare
- Vanselius, Ulf
- Förlag
- Pyramid Communication
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 311 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 210 x 250 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1113 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Praktisk handbok i modern marknadsföring
Modern marknadsföring besvarar alla frågor du kan tänkas ställa när du ska marknadsföra produkter och tjänster i på dagens allt mer utmanande marknad. Från första raden tar författarna dig i handen och lär dig att hitta den enklaste, billigaste och säkraste vägen till framgång.
Modern marknadsföring lär dig att formulera rätt argument, att hantera konkurrensen samt att välja de digitala och traditionella mediakanaler som når dina kunder på effektivaste sätt. Du får lära dig att sälja, både till privatpersoner och företag. Och, sist men inte minst, får du lära dig att skapa reklam som säljer.
Boken passar dig som:
• Jobbar i ett framgångsrikt företag, men tror att företaget kan växa snabbare med smart marknadsföring?
• Har en fantastisk idé och har precis startat företag, men har svårt att få luft under vingarna?
• Vill satsa på marknadsföring, men saknar en enkel och systematisk arbetsgång att följa för att t.ex. välja rätt bland alla nya digitala kanaler?
9789152715888 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Reklam som säljer
Inbunden bok. Malmö : Liber Hermod. 1990. 284 sidor.
Nära nyskick. Namnad. En grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination me läs mer … läs merFRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9140309533
- Titel
- Reklam som säljer
- Författare
- Gustafsson, Conny - Rennemark, Rune - Lange, Thomas
- Förlag
- Malmö : Liber Hermod
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber Hermod 9140309533 -
Säljande reklam
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2002. 200 sidor.
Mycket gott skick. Små "gropar" på pärmens baksida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064236
- Titel
- Säljande reklam
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 655 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men i verkligheten bygger säljande reklam på fakta.
Läs mer
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men verkligheten är betydligt tristare - säljande reklam bygger på fakta. Och en professionell reklamköpare tror inte, utan vet exakt hur reklamen ska samverka med andra marknadsföringsaktiviteter.
Säljande reklam ger mängder av praktiska tips om alla de områden som en reklamkampanj kan innehålla. Den täcker in allt från strategi och taktik till kommunikationsplanering och mediaval. Boken tar även upp de särskilda villkor som gäller för producentvarureklam och ger läsaren en snabbkurs i att skriva reklamtexter.
Säljande reklam är rikt illustrerad och författarnas resonemang belyses med exempel hämtade från verkligheten. Boken är skriven både för personer verksamma i reklambranschen och för andra som arbetar med någon form av marknadskommunikation, t ex marknadsförare och informatörer. Den är lika användbar för den som köper reklam som för den som producerar reklam, och fungerar både praktiskt och som kursbok.
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
Om författarna
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
Liber 1 9789147064236 -
Marknadsföring för professionella : business...
Inbunden bok. Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell. 1991. 279 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121600511
- Titel
- Marknadsföring för professionella : business to business
- Författare
- Gustafsson, Conny - Rennemark, Rune - Menke, Peter
- Förlag
- Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell 9121600511 -
Business to business : kampanjplanering, mark...
Häftad bok. Göteborg : IHM läromedel. 1985. 260 sidor.
Mycket gott skick. Format: 17,0 x 24,3 cm. Ägarsignatur på titelsidan. Fåtal understrykningar i kulspets. Detta är en praktisk handbok för dig som marknadsför producentvaror och professionella tjänster. Handgriplig, bevisat effektiv steg-för-stegmodell att följa vid planeri läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460269
- Titel
- Business to business : kampanjplanering, marknadstaktik och reklam för producentvaror och professionella tjänster
- Författare
- Gustafsson, Conny - Hedberg, Tomas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM läromedel
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM läromedel 9186460269 -
Reklam som säljer
Inbunden bok. Liber - Hermods. 2019. 284 sidor.
Gott skick. Gott skick med några understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9123013842
- Titel
- Reklam som säljer
- Författare
- Gustafsson, Conny - Rennemark, Rune - Andrén, Calle - Bergström, Pereric - Swerin, Ulf
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Liber - Hermods 9123013842 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147064234
- Titel
- Säljande reklam
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 655 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men i verkligheten bygger säljande reklam på fakta.
Läs mer
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men verkligheten är betydligt tristare - säljande reklam bygger på fakta. Och en professionell reklamköpare tror inte, utan vet exakt hur reklamen ska samverka med andra marknadsföringsaktiviteter.
Säljande reklam ger mängder av praktiska tips om alla de områden som en reklamkampanj kan innehålla. Den täcker in allt från strategi och taktik till kommunikationsplanering och mediaval. Boken tar även upp de särskilda villkor som gäller för producentvarureklam och ger läsaren en snabbkurs i att skriva reklamtexter.
Säljande reklam är rikt illustrerad och författarnas resonemang belyses med exempel hämtade från verkligheten. Boken är skriven både för personer verksamma i reklambranschen och för andra som arbetar med någon form av marknadskommunikation, t ex marknadsförare och informatörer. Den är lika användbar för den som köper reklam som för den som producerar reklam, och fungerar både praktiskt och som kursbok.
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
Om författarna
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
9147064234 -
Säljande reklam
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Liber. 2002. 205 s. Förlagsband. 21 x 23cm. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064236
- Titel
- Säljande reklam
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 200 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 655 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men i verkligheten bygger säljande reklam på fakta.
Läs mer
Säljande reklam är en grundläggande bok i konsten att producera reklam som säljer.
Hälften av alla de miljarder kronor som varje år satsas på marknadskommunikation i Sverige gör ingen nytta. Förklaringen är enkel - många tror att påhittighet, gärna i kombination med sinne för färg och form, räcker för att skapa bra reklam. Men verkligheten är betydligt tristare - säljande reklam bygger på fakta. Och en professionell reklamköpare tror inte, utan vet exakt hur reklamen ska samverka med andra marknadsföringsaktiviteter.
Säljande reklam ger mängder av praktiska tips om alla de områden som en reklamkampanj kan innehålla. Den täcker in allt från strategi och taktik till kommunikationsplanering och mediaval. Boken tar även upp de särskilda villkor som gäller för producentvarureklam och ger läsaren en snabbkurs i att skriva reklamtexter.
Säljande reklam är rikt illustrerad och författarnas resonemang belyses med exempel hämtade från verkligheten. Boken är skriven både för personer verksamma i reklambranschen och för andra som arbetar med någon form av marknadskommunikation, t ex marknadsförare och informatörer. Den är lika användbar för den som köper reklam som för den som producerar reklam, och fungerar både praktiskt och som kursbok.
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
Om författarna
Conny Gustafsson arbetar som konsult och copywriter med marknadsplanering och producentvarureklam som specialitet. Rune Rennemark föreläser och tränar organisationer och företag i att utveckla sin förmåga att kommunicera, både internt och externt. Båda författarna har lång erfarenhet av att producera reklam som säljer.
9789147064236 -
Business to business - Kampanjplanering, mark...
Häftad bok. Göteborg : IHM läromedel. 1985. 261 sidor.
Gott skick. 24x17cm. Understrykningar/markeringar med blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186460266
- Titel
- Business to business : kampanjplanering, marknadstaktik och reklam för producentvaror och professionella tjänster
- Författare
- Gustafsson, Conny - Hedberg, Tomas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM läromedel
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM läromedel 9789186460266 -
Musiken i rörelsen och rörelsens musik : text...
Häftad bok. Stockholms konstnärliga högskola Dans och Cirkushögskolan. 2019. 151 sidor.
Nära nyskick. CD i obruten ficka medföljer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198116373
- Titel
- Musiken i rörelsen och rörelsens musik : texter om samspelet mellan musik, dans och cirkus
- Författare
- Ivarson, Karin - Printz, Sebastian - Berggren, Jannie - Eriksson, Jeanette - Forsén, Arne - Kajfeš, Davor - Laxéll, Conny - Löwdin, Bjarne - Román, Gun - Öhrström, Hjalmar - Gustafsson, Henrik - Stockholms konstnärliga högskola
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Stockholms konstnärliga högskola Dans och Cirkushögskolan 9789198116373 -
Marknadsföring för professionella : business...
Inbunden bok. Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell. 1991. 279 sidor.
Gott skick. Lite anteckningar och understrykningar i boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9121600511
- Titel
- Marknadsföring för professionella : business to business
- Författare
- Gustafsson, Conny - Rennemark, Rune - Menke, Peter
- Förlag
- Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell
- Utgivningsår
- 1991
- Språk
- Svenska
Malmö : Liber ekonomi/Almqvist & Wiksell 9121600511 -
Business to Business 2.0. Marknadsföring och...
Inbunden bok. Pyramid Communication AB. 2016.
Nära nyskick. Dek, pappbd. 289 sid. Illustrerad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPyramid Communication AB -
Praktisk marknadsföring B
Häftad bok.
Hyggligt skick. Liber. 2007. 239 s. 22,5 x 21cm. Inplastad. Blyertsunderstrykningar. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147081738
- Titel
- Praktisk marknadsföring B Fakta och uppgifter
- Författare
- Gustafsson, Conny
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 590 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens konsumenter fattar snabba köpbeslut. Därför måste den enskilda butiken marknadsföra sig på ett bra sätt och skapa en säljande butiksmiljö. Det gäller att Kommunicera säljande!
Läs mer
Boken är sprängfylld med praktiska råd och tips på hur en butik kan marknadsföra sig. Den innehåller också olika typer av övningsuppgifter och fältuppgifterna kan knytas samman med APU:n. Det ingår även ett större projekt.
Boken behandlar bland annat:
- Butiksprofilering
- Marknadskännedom
- Marknadsundersökningar
- Marknads- och säljplanering
- Säljmiljön
- Kommunicera olika budskap
- Val av medier
- Intern marknadsföring
I lärarhandledningen ingår pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer och provuppgifter med lösningar.
Faktaboken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författare är Conny Gustafsson, Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Conny har varit verksam i reklambranschen i många år. Gunilla är handelslärare med lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Anders är konsult och gymnasielärare i ekonomiska ämnen. Susanne är butikskonsult inom områdena exponering, textning och reklam.
9789147081738 -
Business to business : kampanjplanering, mark...
Inbunden bok. Göteborg : IHM läromedel. 1985. 247 sidor.
Gott skick. Understrykningar och noteringar förekommer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9186460269
- Titel
- Business to business : kampanjplanering, marknadstaktik och reklam för producentvaror och professionella tjänster
- Författare
- Gustafsson, Conny - Hedberg, Tomas - Institutet för högre marknadsföringsutbildning
- Förlag
- Göteborg : IHM läromedel
- Språk
- Svenska
Göteborg : IHM läromedel 9186460269
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
