-
Undervisningsstrategier i förskolan
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2020. 242 sidor.
Nyskick. Undervisningsstrategier i förskolanUpplaga 1
av Anette Klang-Jensen, Ann S Pihlgren, Helena Eriksson, Mia Hansson, Camilla Karlsson m.fl.
4.8 (5)
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144137469
Sidor: 242 st
Förlag: Studentlitteratur AB
läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144137469
- Titel
- Undervisningsstrategier i förskolan
- Författare
- Klang-Jensen, Anette
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 242 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisning och lärande samverkar i ett komplext samspel och att ringa in vad som är framgångsrika undervisningsstrategier för att det ska ske ett lärande i barngruppen kräver insikt och erfarenhet.
I boken utvecklas teorier och forskning om undervisning och lärande. Bokens praktiska exempel visar hur de teoretiska idéerna kan omsättas i undervisning på förskolan och hur förskolepersonalen planerar, genomför och följer upp sin undervisning. Varje praktiskt exempel belyses genom en teoretisk reflektion kopplad till forskning. På så sätt bidrar boken med teori och forskning liksom med praktiska exempel från beprövad erfarenhet om förskolans undervisning.
Förskolans undervisning är ämnesintegrerad och utgör en helhet, och såväl planering som barnens intressen gör att aktiviteterna i de projekt som beskrivs spänner över många ämnesområden, även om tre undervisningsområden utgör bokens särskilda fokus: språkutveckling, matematik och lärandeidentitet. Boken utgår från ett mångårigt utvecklingsprojekt som bland annat har utvärderats genom forskning.
Boken vänder sig till förskollärarstudenter i utbildning, yrkesverksam förskolepersonal och rektorer för förskolan.
Studentlitteratur AB 9789144137469 -
Leda förskolan - praktika för rektorer
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2021. 216 sidor.
Mycket gott skick. Mjukband. Markeringar med gul överstrykningspenna på drygt 40 sidor, men inlagan är ändå i utmärkt skick. J2
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144134963
- Titel
- Leda förskolan - praktika för rektorer
- Författare
- Klang Jensen, Anette
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 216 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 509 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Förskoleverksamheten är under stark förändring och rektorer behöver fördjupade kunskaper för att leda förskolans pedagogiska utveckling. Med utgångspunkt i forskning och praktiska exempel beskriver den här boken hur vi förbättrar kvaliteten i förskolans pedagogiska och didaktiska verksamhet. Den innehåller följande delar:
- Förskolans historia och pedagogiska tradition
- Förskolans styrdokument och didaktik
- Pedagogisk samverkan med andra skolformer samt övergångar
- Kompetensförsörjning och andra grundläggande system som schemaläggning, arbetsfördelning, miljö och lokaler
- Systematiskt kvalitetsarbete och andra ledningssystem på förskolan
Leda förskolan är tänkt som en praktika - ett handfast verktyg för den som ska leda utveckling - och svarar mot de behov som författarna ofta möter i personalledning, handledning, förbättringsarbete och forskningsintervjuer. Boken vänder sig till rektorer och biträdande rektorer i rektorsutbildningen samt rektorer, biträdande rektorer, förvaltningsledningar och arbetslagsledare i verksamhet som har ledaransvar inom förskolan. Varje kapitel avslutas med förslag till utvecklingsarbete samt rekommendationer till fördjupande läsning.
Studentlitteratur AB 1 9789144134963 -
Undervisningsstrategier i förskolan
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2020. 242 sidor.
Mycket gott skick. Illustrerad. Lättare utvändiga bruksspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144137469
- Titel
- Undervisningsstrategier i förskolan
- Författare
- Klang-Jensen, Anette
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 242 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 245 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 540 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Undervisning och lärande samverkar i ett komplext samspel och att ringa in vad som är framgångsrika undervisningsstrategier för att det ska ske ett lärande i barngruppen kräver insikt och erfarenhet.
I boken utvecklas teorier och forskning om undervisning och lärande. Bokens praktiska exempel visar hur de teoretiska idéerna kan omsättas i undervisning på förskolan och hur förskolepersonalen planerar, genomför och följer upp sin undervisning. Varje praktiskt exempel belyses genom en teoretisk reflektion kopplad till forskning. På så sätt bidrar boken med teori och forskning liksom med praktiska exempel från beprövad erfarenhet om förskolans undervisning.
Förskolans undervisning är ämnesintegrerad och utgör en helhet, och såväl planering som barnens intressen gör att aktiviteterna i de projekt som beskrivs spänner över många ämnesområden, även om tre undervisningsområden utgör bokens särskilda fokus: språkutveckling, matematik och lärandeidentitet. Boken utgår från ett mångårigt utvecklingsprojekt som bland annat har utvärderats genom forskning.
Boken vänder sig till förskollärarstudenter i utbildning, yrkesverksam förskolepersonal och rektorer för förskolan.
Studentlitteratur AB 1 9789144137469
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
