-
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 123 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
Lärarförbundets förlag 1 9789197659819 -
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 123 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
Lärarförbundets förlag 1 9789197659819 -
Bygg & konstruktion i förskolan
Häftad bok.
Gott skick. Lärarförbundets förlag. uppl.1. 2007. 123 s. mindre bruksslitage, skav på pärm, stämpel på insida av försättsblad?.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
9789197659819 -
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 123 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
Lärarförbundets förlag 1 9789197659819 -
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 123 sidor.
Nära nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
Lärarförbundets förlag 1 9789197659819 -
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 123 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
Lärarförbundets förlag 1 9789197659819 -
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok. Lärarförbundets förlag. 1 uppl. 2007. 123 sidor.
Nyskick. Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
Lärarförbundets förlag 1 9789197659819 -
Digitalt meningsskapande i förskolan
Häftad bok.
Nyskick. Utforska digitalt lärande i förskolan med fokus på meningsskapande och pedagogiskt syfte. | Lärarförlaget, Utg. 2020 | Häftad. 8:o (170x215 mm)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188149473
- Titel
- Digitalt meningsskapande i förskolan
- Författare
- Kyrk Seger, Erika
- Förlag
- Lärarförlaget
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 207 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 170 x 215 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utforska skalbaggar, göra egen film eller simma i ett projicerat hav. Undervisning med digitala verktyg i förskolan handlar inte om tekniken i sig - datorer, lärplattor och olika appar - utan om hur de kan bidra till lärande och meningsskapande. För barnen innebär det en möjlighet att skapa förståelse för omvärlden och att uttrycka sina tankar på många olika sätt. För pedagogen gäller det att ställa de didaktiska frågorna som vad, hur och varför.I den här antologin delar förskollärare, pedagogistor, ateljeristor och forskare med sig av sina erfarenheter kring digitalt meningsskapande i förskolan.Medverkande: Elza Dunkels, Emma Lewis, Sara Hvit Lindstrand, Lena O Magnusson, Linda Mjölner, Mia Mylesand, Maria Pelle-Bäck, Erika Kyrk Seger, Ingela Åström.Redaktör Erika Kyrk Seger är förskollärare, utbildningskonsult och föreläsare med fokus på förskolans digitalisering. RECENSIONER"Det är en bok som bjuder på en spännande och inspirerande mix av vad adekvat digital kompetens kan vara i både tanke och praktik. Erika Kyrk Seger & Co reclaimar professionens röst i digitaliseringsdebatten. Här finns argumenten i rätt kontext och det är en fröjd att få en samlad högkompetent överblick över vad digitalisering i förskolan innebär för olika forskare, tänkare och praktiker."
- Katinka Vikingsen, Förskola 21"För att kunna titta så där noga, och kunna se och förstå hur man kan arbeta med digitala verktyg i förskolan, inte minst kollaborativt tillsammans med både kollegor och barnen, men också deras familjer och samhället i stort för att få till ett meningsskapande, så behöver man få se hur andra gör. Digitalt meningsskapande i förskolan bjuder på det, och då inte bara för noviser eller för dem med lite erfarenhet utan också för mer erfarna pedagoger, och chefer."
- Maria Herngren, Modern Barndom (Reggio Emilia Institutets tidning)"Har ni några funderingar på hur ni ska uppfylla läroplanens mål för digitala verktyg eller resten av läroplanen för den delen så läs Digitalt meningsskapande i förskola!"
- Linda Linder, Pedagogiska Kullerbyttan "Det handlar om så mycket mer än tekniken i sig. Främst handlar det om syftet, hur det digitala kan bidra till lärande och meningsskapande. Läsaren bjuds på många praktiknära exempel, forskningsresultat och konkreta, handfasta tillvägagångssätt som går att översätta till den egna vardagen."
- Gunilla Essén, BTJ-häftet nr 3 2020 (Bibliotekstjänst)"Nu har jag läst ut denna fantastiska bok. Jag fick otroligt många tankar och funderingar på hur vi på min förskola kan använda oss av dessa klokheter i vår verksamhet och undervisning. Detta är verkligen en bok jag rekommenderar till alla inom förskolan oavsett hur intresserad man är av det digitala. Jag hoppas även den kommer kunna inspirera mina kollegor."
- Emilia Sandberg, förskollärare (@ems_digitala_forskola på Instagram) INNEHÅLLInledning av Susanne Kjällander1. Erika Kyrk Seger: Digitalitetens punctum2. Elza Dunkels: Skärmtiden är ingenting3. Ingela Åström: Adekvat digital kompetens varför, vad, hur och när?4. Mia Mylesand: Ateljerista i en digital tid5. Linda Mjölner: Att bygga en digital reflektionskultur6. Emma Lewis: När det omöjliga blir möjligt
7. Sara Hvit Lindstrand: Barns utforskande i digitala teckenvärldar8. Lena O Magnusson: Analoga och digitala lekar i ateljén9. Erika Kyrk Seger: Dokumentation i vems tjänst?10. Maria Pelle-Bäck: När förberedelsen blir ett lärande
9789188149473 -
Bygg & konstruktion i förskolan
Häftad bok.
Nära nyskick. Stockholm : Lärarförbundets förlag, 2007 (Malmö : Elander Berlings) 123s. Färgill. 16 x 21 cm. Foto.: Mia Mylesand och Mikael Johansson. ISBN: 978-91-9765-981-9 ; Häftad. Lätt stukade pärmhörn, i övrigt nyskick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
9789197659819 -
Bygg och konstruktion i förskolan
Häftad bok.
Nyskick. Bygg och konstruktion i förskolan - En inspirerande guide för pedagoger att skapa en inkluderande och utmanande miljö för barnen. | Lärarförbundets förlag, Utg. 2007 | Häftad. 8:o (210x159 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197659819
- Titel
- Bygg och konstruktion i förskolan
- Författare
- Mylesand, Mia
- Förlag
- Lärarförbundets förlag
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 123 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 159 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 260 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bygg och konstruktion är ett av de språk barnen i förskolan kan använda när de utforskar sin omvärld och skapar sin egen identitet. Ett verktyg de har tillgång till för att bygga förståelse för olika fenomen i samhället. Det handlar om bild och skapande, estetik och geometri, matematik och språk, empati och förhållningssätt. Allt hör ihop och alla delar är lika viktiga. Bygghörnan ska vara en mötesplats för alla barn, oavsett kön eller ålder. Ansvaret för att det blir så ligger hos pedagogen, som skapar förutsättningarna för barnen. Mia Mylesand beskriver hur arbetet med bygg och konstruktion under många år har växt fram på den förskola där hon arbetar. Hon ger i text och ett 50-tal fotografier idéer på hur man som en närvarande pedagog kan gå in och ge barnen större och större utmaningar. Mia Mylesand är förskollärare och föreläsare. Hon arbetar som ateljerista och datapedagog på förskolan Trollet i Kalmar, och har under många år intresserat sig för ämnet bygg och konstruktion, speciellt ur ett jämställdhets-perspektiv. Inspiration till Mias arbete kommer från Reggio Emilias förhållningssätt. År 2004 fick Mia Mylesand Ulla-Britta Bruunstipendiet och 2007 Loris Malaguzzipriset.
9789197659819
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
