-
Den flerspråkiga människan. En grundbok om sk...
Inbunden bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2010. 307 sidor.
Mycket gott skick. Flexband, trådbunden. Rakt och rent ex. Ägaretikett insidan främre pärmen. Inlagan i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056746
- Titel
- Den flerspråkiga människan : en bok om skriftspråkslärande
- Författare
- Strömqvist, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 307 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter av språk? Kort sagt: Hur blir vi flerspråkiga? Det finns en mängd språk i världen och många sätt att lära sig språk på. I världssammanhang är det faktiskt fler människor som växer upp med ett antal olika talspråk än med bara ett. Även de som traditionellt kallats enspråkiga är egentligen att betrakta som flerspråkiga så snart de möter skriftspråket, eftersom kommunikationsvillkoren som gäller för tal och skrift är så olika. Sett ur en sådan synvinkel är vi faktiskt alla flerspråkiga. Att lära sig flera språk och vidareutveckla sina språk är en fråga om livskvalitet. Språket är nära sammanvävt med hur vi tänker och kommunicerar, med våra valmöjligheter och vår sociala identitet. Det är livsviktigt att vi får möjlighet att utvecklas som flerspråkiga människor. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola.
Studentlitteratur 1 9789144056746 -
Den flerspråkiga människan – En bok om skrift...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 307 sidor.
Mycket gott skick. "Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056746
- Titel
- Den flerspråkiga människan : en bok om skriftspråkslärande
- Författare
- Strömqvist, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 307 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter av språk? Kort sagt: Hur blir vi flerspråkiga? Det finns en mängd språk i världen och många sätt att lära sig språk på. I världssammanhang är det faktiskt fler människor som växer upp med ett antal olika talspråk än med bara ett. Även de som traditionellt kallats enspråkiga är egentligen att betrakta som flerspråkiga så snart de möter skriftspråket, eftersom kommunikationsvillkoren som gäller för tal och skrift är så olika. Sett ur en sådan synvinkel är vi faktiskt alla flerspråkiga. Att lära sig flera språk och vidareutveckla sina språk är en fråga om livskvalitet. Språket är nära sammanvävt med hur vi tänker och kommunicerar, med våra valmöjligheter och vår sociala identitet. Det är livsviktigt att vi får möjlighet att utvecklas som flerspråkiga människor. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola.
Studentlitteratur AB 1 9789144056746 -
DEN FLERSPRÅKIGA MÄNNISKAN - En bok om skri...
Inbunden bok.
Nyskick. Studentlitteratur, 2010, 307 s., inb. förlagets dek. flexband
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056746
- Titel
- Den flerspråkiga människan : en bok om skriftspråkslärande
- Författare
- Strömqvist, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 307 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter av språk? Kort sagt: Hur blir vi flerspråkiga? Det finns en mängd språk i världen och många sätt att lära sig språk på. I världssammanhang är det faktiskt fler människor som växer upp med ett antal olika talspråk än med bara ett. Även de som traditionellt kallats enspråkiga är egentligen att betrakta som flerspråkiga så snart de möter skriftspråket, eftersom kommunikationsvillkoren som gäller för tal och skrift är så olika. Sett ur en sådan synvinkel är vi faktiskt alla flerspråkiga. Att lära sig flera språk och vidareutveckla sina språk är en fråga om livskvalitet. Språket är nära sammanvävt med hur vi tänker och kommunicerar, med våra valmöjligheter och vår sociala identitet. Det är livsviktigt att vi får möjlighet att utvecklas som flerspråkiga människor. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola.
9789144056746 -
Den flerspråkiga människan : en bok om skrift...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 307 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056746
- Titel
- Den flerspråkiga människan : en bok om skriftspråkslärande
- Författare
- Strömqvist, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 307 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter av språk? Kort sagt: Hur blir vi flerspråkiga? Det finns en mängd språk i världen och många sätt att lära sig språk på. I världssammanhang är det faktiskt fler människor som växer upp med ett antal olika talspråk än med bara ett. Även de som traditionellt kallats enspråkiga är egentligen att betrakta som flerspråkiga så snart de möter skriftspråket, eftersom kommunikationsvillkoren som gäller för tal och skrift är så olika. Sett ur en sådan synvinkel är vi faktiskt alla flerspråkiga. Att lära sig flera språk och vidareutveckla sina språk är en fråga om livskvalitet. Språket är nära sammanvävt med hur vi tänker och kommunicerar, med våra valmöjligheter och vår sociala identitet. Det är livsviktigt att vi får möjlighet att utvecklas som flerspråkiga människor. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola.
Studentlitteratur AB 1 9789144056746 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144056746
- Titel
- Den flerspråkiga människan : en bok om skriftspråkslärande
- Författare
- Strömqvist, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 307 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter av språk? Kort sagt: Hur blir vi flerspråkiga? Det finns en mängd språk i världen och många sätt att lära sig språk på. I världssammanhang är det faktiskt fler människor som växer upp med ett antal olika talspråk än med bara ett. Även de som traditionellt kallats enspråkiga är egentligen att betrakta som flerspråkiga så snart de möter skriftspråket, eftersom kommunikationsvillkoren som gäller för tal och skrift är så olika. Sett ur en sådan synvinkel är vi faktiskt alla flerspråkiga. Att lära sig flera språk och vidareutveckla sina språk är en fråga om livskvalitet. Språket är nära sammanvävt med hur vi tänker och kommunicerar, med våra valmöjligheter och vår sociala identitet. Det är livsviktigt att vi får möjlighet att utvecklas som flerspråkiga människor. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola.
Studentlitteratur 1 9789144056746 -
Den flerspråkiga människan : en bok om skrift...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 307 sidor.
Nära nyskick. / nyskick.Flexband med laminerad pärm.(Rum 1)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056746
- Titel
- Den flerspråkiga människan : en bok om skriftspråkslärande
- Författare
- Strömqvist, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 307 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter av språk? Kort sagt: Hur blir vi flerspråkiga? Det finns en mängd språk i världen och många sätt att lära sig språk på. I världssammanhang är det faktiskt fler människor som växer upp med ett antal olika talspråk än med bara ett. Även de som traditionellt kallats enspråkiga är egentligen att betrakta som flerspråkiga så snart de möter skriftspråket, eftersom kommunikationsvillkoren som gäller för tal och skrift är så olika. Sett ur en sådan synvinkel är vi faktiskt alla flerspråkiga. Att lära sig flera språk och vidareutveckla sina språk är en fråga om livskvalitet. Språket är nära sammanvävt med hur vi tänker och kommunicerar, med våra valmöjligheter och vår sociala identitet. Det är livsviktigt att vi får möjlighet att utvecklas som flerspråkiga människor. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola.
Studentlitteratur AB 1 9789144056746 -
Den flerspråkiga människan : en bok om skrift...
Inbunden bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2010. 307 sidor.
Nära nyskick. Flexband med laminerad pärm.[Hylla:Studentlitteratur]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144056746
- Titel
- Den flerspråkiga människan : en bok om skriftspråkslärande
- Författare
- Strömqvist, Sven
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 307 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Vikt
- 900 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur skiljer sig andraspråksinlärning från inlärning av förstaspråket? Vad är det för skillnad mellan att tillägna sig ett skriftspråk och att lära sig ett talspråk? Hur kan vi stötta barn som är i färd med att lära sig ett nytt språk eller nya varianter av språk? Kort sagt: Hur blir vi flerspråkiga? Det finns en mängd språk i världen och många sätt att lära sig språk på. I världssammanhang är det faktiskt fler människor som växer upp med ett antal olika talspråk än med bara ett. Även de som traditionellt kallats enspråkiga är egentligen att betrakta som flerspråkiga så snart de möter skriftspråket, eftersom kommunikationsvillkoren som gäller för tal och skrift är så olika. Sett ur en sådan synvinkel är vi faktiskt alla flerspråkiga. Att lära sig flera språk och vidareutveckla sina språk är en fråga om livskvalitet. Språket är nära sammanvävt med hur vi tänker och kommunicerar, med våra valmöjligheter och vår sociala identitet. Det är livsviktigt att vi får möjlighet att utvecklas som flerspråkiga människor. Boken vänder sig främst till blivande och verksamma lärare i förskola och tidig grundskola.
Studentlitteratur AB 1 9789144056746
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn