-
Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs
Häftad bok. Norstedts Juridik. 3:e uppl. 2011. 44 sidor.
Gott skick. Gallrat ur biblioteket. Blyerts understrykningar finns. 21,7 cm x 14,9 cm. 81 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139205845
- Titel
- Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs
- Författare
- Per Jonas Nordell
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 44 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 216 mm
- Vikt
- 79 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsrätten har utvecklats till ett eget rättsområde baserat på de två lagstiftningskomplexen konkurrensrätt och marknadsföringslagstiftning och med Marknadsdomstolen (MD) som minsta gemensamma nämnare. Medan konkurrensrättens huvudsyfte är att upprätthålla en effektiv konkurrens på den svenska marknaden, syftar marknadsföringsrätten främst till att motverka otillbörliga marknadsföringsåtgärder som kan skada konsumentkollektivet och konkurrerande näringsidkare.
Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs ger en introduktion till den svenska marknadsrätten och placerar den i ett vidare civilrättsligt sammanhang. Denna tredje upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren, bl.a. den nya radio- och tv-lagen samt inrättandet av den s.k. Reklamombudsmannen.
Häftet är i första hand avsett att användas som komplement till den civilrättsliga litteraturen på jurist- och civilekonomutbildningarnas introduktionskurser, men kan också användas som en orienterande introduktion till den svenska marknadsrätten för alla som studerar eller arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
Norstedts Juridik 3:e 9789139205845 -
Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs
Häftad bok. Norstedts Juridik. 3 uppl. 2011. 44 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139205845
- Titel
- Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs
- Författare
- Per Jonas Nordell
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 44 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 216 mm
- Vikt
- 79 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsrätten har utvecklats till ett eget rättsområde baserat på de två lagstiftningskomplexen konkurrensrätt och marknadsföringslagstiftning och med Marknadsdomstolen (MD) som minsta gemensamma nämnare. Medan konkurrensrättens huvudsyfte är att upprätthålla en effektiv konkurrens på den svenska marknaden, syftar marknadsföringsrätten främst till att motverka otillbörliga marknadsföringsåtgärder som kan skada konsumentkollektivet och konkurrerande näringsidkare.
Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs ger en introduktion till den svenska marknadsrätten och placerar den i ett vidare civilrättsligt sammanhang. Denna tredje upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren, bl.a. den nya radio- och tv-lagen samt inrättandet av den s.k. Reklamombudsmannen.
Häftet är i första hand avsett att användas som komplement till den civilrättsliga litteraturen på jurist- och civilekonomutbildningarnas introduktionskurser, men kan också användas som en orienterande introduktion till den svenska marknadsrätten för alla som studerar eller arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
Norstedts Juridik 3 9789139205845 -
Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs
Häftad bok. Norstedts Juridik. 3 uppl. 2010. 44 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139205845
- Titel
- Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs
- Författare
- Per Jonas Nordell
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 44 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 216 mm
- Vikt
- 79 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsrätten har utvecklats till ett eget rättsområde baserat på de två lagstiftningskomplexen konkurrensrätt och marknadsföringslagstiftning och med Marknadsdomstolen (MD) som minsta gemensamma nämnare. Medan konkurrensrättens huvudsyfte är att upprätthålla en effektiv konkurrens på den svenska marknaden, syftar marknadsföringsrätten främst till att motverka otillbörliga marknadsföringsåtgärder som kan skada konsumentkollektivet och konkurrerande näringsidkare.
Marknadsrätt för Juridisk översiktskurs ger en introduktion till den svenska marknadsrätten och placerar den i ett vidare civilrättsligt sammanhang. Denna tredje upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste två åren, bl.a. den nya radio- och tv-lagen samt inrättandet av den s.k. Reklamombudsmannen.
Häftet är i första hand avsett att användas som komplement till den civilrättsliga litteraturen på jurist- och civilekonomutbildningarnas introduktionskurser, men kan också användas som en orienterande introduktion till den svenska marknadsrätten för alla som studerar eller arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring.
Norstedts Juridik 3 9789139205845
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn