-
Arbetslag och lärande : lärares organiserande...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 194 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042916
- Titel
- Arbetslag och lärande : lärares organiserande av samarbete i organisationspedagogisk belysning
- Författare
- Ohlsson, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 289 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Satsningar på arbetslag görs i snart sagt varje skola, och i läroplanen uppmanas till samverkan mellan lärare och mellan lärare och annan skolpersonal. Samtidigt upplever många som arbetar i skolan att samverkan är krävande och att arbetslag inte i sig kan ses som något enbart positivt. Syftet med den här boken är att belysa hur samarbete och verksamhet organiseras i skolan och vilken betydelse detta har för personalens lärande och vardagliga kompetensutveckling. Ofta handlar böcker om skola och pedagogik om ideala modeller av skolans verksamhet, som sällan motsvarar den vardag skolpersonalen dagligen möter. Författarna vill här istället lyfta fram lärares, fritidspedagogers och förskollärares vardagsverklighet för att därigenom närmare kunna undersöka skolan som arbetsplats. Med utgångspunkt i resultat från ett flerårigt forskningsprojekt behandlas i boken bland annat frågor om arbetslagens kollektiva lärande och om möjligheter och svårigheter med att organisera samarbete. Författarna beskriver arbetsorganisation och organiserande som pedagogiskt intressanta aktiviteter i försök att skapa en så kallad lärande organisation. Därigenom utgör boken ett försök att med ett organisationspedagogiskt perspektiv berika organisationsforskning och organisationsteori. Boken är avsedd för utbildningar med inriktning mot arbete, lärande och organisationsutveckling, men den erbjuder även värdefull läsning för studerande inom lärarutbildningen och olika pedagogiska kurser och program.
Översättning av Ulrika Jakobsson
Studentlitteratur AB 1 9789144042916 -
Arbetslag och lärande. Lärares organisande av...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2011. 194 sidor.
Gott skick. Ägarsignatur på titelbladet. "Satsningar på arbetslag görs i snart sagt varje skola, och i läroplanen uppmanas till samverkan mellan lärare och mellan lärare och annan skolpersonal. Samtidigt upplever många som arbetar i skolan att samverkan är krävande o läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042916
- Titel
- Arbetslag och lärande : lärares organiserande av samarbete i organisationspedagogisk belysning
- Författare
- Ohlsson, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 289 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Satsningar på arbetslag görs i snart sagt varje skola, och i läroplanen uppmanas till samverkan mellan lärare och mellan lärare och annan skolpersonal. Samtidigt upplever många som arbetar i skolan att samverkan är krävande och att arbetslag inte i sig kan ses som något enbart positivt. Syftet med den här boken är att belysa hur samarbete och verksamhet organiseras i skolan och vilken betydelse detta har för personalens lärande och vardagliga kompetensutveckling. Ofta handlar böcker om skola och pedagogik om ideala modeller av skolans verksamhet, som sällan motsvarar den vardag skolpersonalen dagligen möter. Författarna vill här istället lyfta fram lärares, fritidspedagogers och förskollärares vardagsverklighet för att därigenom närmare kunna undersöka skolan som arbetsplats. Med utgångspunkt i resultat från ett flerårigt forskningsprojekt behandlas i boken bland annat frågor om arbetslagens kollektiva lärande och om möjligheter och svårigheter med att organisera samarbete. Författarna beskriver arbetsorganisation och organiserande som pedagogiskt intressanta aktiviteter i försök att skapa en så kallad lärande organisation. Därigenom utgör boken ett försök att med ett organisationspedagogiskt perspektiv berika organisationsforskning och organisationsteori. Boken är avsedd för utbildningar med inriktning mot arbete, lärande och organisationsutveckling, men den erbjuder även värdefull läsning för studerande inom lärarutbildningen och olika pedagogiska kurser och program.
Översättning av Ulrika Jakobsson
Studentlitteratur 9789144042916 -
Arbetslag och lärande : lärares organiserande...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 194 sidor.
Gott skick. Överstrykningar finns
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042916
- Titel
- Arbetslag och lärande : lärares organiserande av samarbete i organisationspedagogisk belysning
- Författare
- Ohlsson, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 289 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Satsningar på arbetslag görs i snart sagt varje skola, och i läroplanen uppmanas till samverkan mellan lärare och mellan lärare och annan skolpersonal. Samtidigt upplever många som arbetar i skolan att samverkan är krävande och att arbetslag inte i sig kan ses som något enbart positivt. Syftet med den här boken är att belysa hur samarbete och verksamhet organiseras i skolan och vilken betydelse detta har för personalens lärande och vardagliga kompetensutveckling. Ofta handlar böcker om skola och pedagogik om ideala modeller av skolans verksamhet, som sällan motsvarar den vardag skolpersonalen dagligen möter. Författarna vill här istället lyfta fram lärares, fritidspedagogers och förskollärares vardagsverklighet för att därigenom närmare kunna undersöka skolan som arbetsplats. Med utgångspunkt i resultat från ett flerårigt forskningsprojekt behandlas i boken bland annat frågor om arbetslagens kollektiva lärande och om möjligheter och svårigheter med att organisera samarbete. Författarna beskriver arbetsorganisation och organiserande som pedagogiskt intressanta aktiviteter i försök att skapa en så kallad lärande organisation. Därigenom utgör boken ett försök att med ett organisationspedagogiskt perspektiv berika organisationsforskning och organisationsteori. Boken är avsedd för utbildningar med inriktning mot arbete, lärande och organisationsutveckling, men den erbjuder även värdefull läsning för studerande inom lärarutbildningen och olika pedagogiska kurser och program.
Översättning av Ulrika Jakobsson
Studentlitteratur AB 1 9789144042916 -
Arbetslag och lärande : lärares organiserande...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 194 sidor.
Hyggligt skick. Understrykningar och kommentarer i blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042916
- Titel
- Arbetslag och lärande : lärares organiserande av samarbete i organisationspedagogisk belysning
- Författare
- Ohlsson, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 289 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Satsningar på arbetslag görs i snart sagt varje skola, och i läroplanen uppmanas till samverkan mellan lärare och mellan lärare och annan skolpersonal. Samtidigt upplever många som arbetar i skolan att samverkan är krävande och att arbetslag inte i sig kan ses som något enbart positivt. Syftet med den här boken är att belysa hur samarbete och verksamhet organiseras i skolan och vilken betydelse detta har för personalens lärande och vardagliga kompetensutveckling. Ofta handlar böcker om skola och pedagogik om ideala modeller av skolans verksamhet, som sällan motsvarar den vardag skolpersonalen dagligen möter. Författarna vill här istället lyfta fram lärares, fritidspedagogers och förskollärares vardagsverklighet för att därigenom närmare kunna undersöka skolan som arbetsplats. Med utgångspunkt i resultat från ett flerårigt forskningsprojekt behandlas i boken bland annat frågor om arbetslagens kollektiva lärande och om möjligheter och svårigheter med att organisera samarbete. Författarna beskriver arbetsorganisation och organiserande som pedagogiskt intressanta aktiviteter i försök att skapa en så kallad lärande organisation. Därigenom utgör boken ett försök att med ett organisationspedagogiskt perspektiv berika organisationsforskning och organisationsteori. Boken är avsedd för utbildningar med inriktning mot arbete, lärande och organisationsutveckling, men den erbjuder även värdefull läsning för studerande inom lärarutbildningen och olika pedagogiska kurser och program.
Översättning av Ulrika Jakobsson
Studentlitteratur AB 1 9789144042916 -
Arbetslag och lärande : lärares organiserande...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 194 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042916
- Titel
- Arbetslag och lärande : lärares organiserande av samarbete i organisationspedagogisk belysning
- Författare
- Ohlsson, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 289 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Satsningar på arbetslag görs i snart sagt varje skola, och i läroplanen uppmanas till samverkan mellan lärare och mellan lärare och annan skolpersonal. Samtidigt upplever många som arbetar i skolan att samverkan är krävande och att arbetslag inte i sig kan ses som något enbart positivt. Syftet med den här boken är att belysa hur samarbete och verksamhet organiseras i skolan och vilken betydelse detta har för personalens lärande och vardagliga kompetensutveckling. Ofta handlar böcker om skola och pedagogik om ideala modeller av skolans verksamhet, som sällan motsvarar den vardag skolpersonalen dagligen möter. Författarna vill här istället lyfta fram lärares, fritidspedagogers och förskollärares vardagsverklighet för att därigenom närmare kunna undersöka skolan som arbetsplats. Med utgångspunkt i resultat från ett flerårigt forskningsprojekt behandlas i boken bland annat frågor om arbetslagens kollektiva lärande och om möjligheter och svårigheter med att organisera samarbete. Författarna beskriver arbetsorganisation och organiserande som pedagogiskt intressanta aktiviteter i försök att skapa en så kallad lärande organisation. Därigenom utgör boken ett försök att med ett organisationspedagogiskt perspektiv berika organisationsforskning och organisationsteori. Boken är avsedd för utbildningar med inriktning mot arbete, lärande och organisationsutveckling, men den erbjuder även värdefull läsning för studerande inom lärarutbildningen och olika pedagogiska kurser och program.
Översättning av Ulrika Jakobsson
Studentlitteratur AB 1 9789144042916 -
Arbetslag och lärande : lärares organiserande...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 194 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144042916
- Titel
- Arbetslag och lärande : lärares organiserande av samarbete i organisationspedagogisk belysning
- Författare
- Ohlsson, Jan
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 194 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 289 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Satsningar på arbetslag görs i snart sagt varje skola, och i läroplanen uppmanas till samverkan mellan lärare och mellan lärare och annan skolpersonal. Samtidigt upplever många som arbetar i skolan att samverkan är krävande och att arbetslag inte i sig kan ses som något enbart positivt. Syftet med den här boken är att belysa hur samarbete och verksamhet organiseras i skolan och vilken betydelse detta har för personalens lärande och vardagliga kompetensutveckling. Ofta handlar böcker om skola och pedagogik om ideala modeller av skolans verksamhet, som sällan motsvarar den vardag skolpersonalen dagligen möter. Författarna vill här istället lyfta fram lärares, fritidspedagogers och förskollärares vardagsverklighet för att därigenom närmare kunna undersöka skolan som arbetsplats. Med utgångspunkt i resultat från ett flerårigt forskningsprojekt behandlas i boken bland annat frågor om arbetslagens kollektiva lärande och om möjligheter och svårigheter med att organisera samarbete. Författarna beskriver arbetsorganisation och organiserande som pedagogiskt intressanta aktiviteter i försök att skapa en så kallad lärande organisation. Därigenom utgör boken ett försök att med ett organisationspedagogiskt perspektiv berika organisationsforskning och organisationsteori. Boken är avsedd för utbildningar med inriktning mot arbete, lärande och organisationsutveckling, men den erbjuder även värdefull läsning för studerande inom lärarutbildningen och olika pedagogiska kurser och program.
Översättning av Ulrika Jakobsson
Studentlitteratur AB 1 9789144042916
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn