-
Glädjen i att förstå : språk- och textarbete...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:3 uppl. 2012. 150 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072869
- Titel
- Glädjen i att förstå : språk- och textarbete med barn
- Författare
- Bergöö, Kerstin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 150 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan pedagoger på ett jämställt och demokratiskt sätt ge barn möjlighet att inte bara läsa och skriva om världen utan också att samtala, läsa och skriva fram en annorlunda och förändrad värld?
I den här boken beskriver författarna en aspekt som ofta får alltför lite fokus i arbetet med yngre barn, nämligen ett demokratiskt och kritiskt språkarbete kring sociala rättvisefrågor – s.k. critical literacy. Kärnan i ett sådant arbete är att barnen undersöker texter av alla de olika slag som omger dem med fokus på makt, genus, etnicitet och rättvisa: Vem är det som talar i texten? Vad säger texten oss? Varför? Skulle det kunna vara på något annat sätt?
Genom praktiska exempel diskuterar författarna hur läroplanernas språk-, kunskaps-, identitets- och demokratiuppdrag kan hållas samman som ett och samma uppdrag. Utgångspunkten är att barn vill förstå sig själva och den värld de lever i och att förskolans och skolans uppgift är att stödja och inspirera dem i det projektet. Målet är att ge alla barn tillträde till ett skriftspråkligt medborgarskap där de vill, kan och vågar uttrycka sina åsikter.
Glädjen i att förstå vänder sig främst till blivande och verksamma förskollärare och lärare i grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1:3 9789144072869 -
Glädjen i att förstå – språk- och textarbete...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:1 uppl. 2012. 150 sidor.
Mycket gott skick. "I den här boken beskriver författarna en aspekt som ofta får alltför lite fokus i arbetet med yngre barn, nämligen ett demokratiskt och kritiskt språkarbete kring sociala rättvisefrågor – s.k. critical literacy. Kärnan i ett sådant arbete är att barnen u läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072869
- Titel
- Glädjen i att förstå : språk- och textarbete med barn
- Författare
- Bergöö, Kerstin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 150 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan pedagoger på ett jämställt och demokratiskt sätt ge barn möjlighet att inte bara läsa och skriva om världen utan också att samtala, läsa och skriva fram en annorlunda och förändrad värld?
I den här boken beskriver författarna en aspekt som ofta får alltför lite fokus i arbetet med yngre barn, nämligen ett demokratiskt och kritiskt språkarbete kring sociala rättvisefrågor – s.k. critical literacy. Kärnan i ett sådant arbete är att barnen undersöker texter av alla de olika slag som omger dem med fokus på makt, genus, etnicitet och rättvisa: Vem är det som talar i texten? Vad säger texten oss? Varför? Skulle det kunna vara på något annat sätt?
Genom praktiska exempel diskuterar författarna hur läroplanernas språk-, kunskaps-, identitets- och demokratiuppdrag kan hållas samman som ett och samma uppdrag. Utgångspunkten är att barn vill förstå sig själva och den värld de lever i och att förskolans och skolans uppgift är att stödja och inspirera dem i det projektet. Målet är att ge alla barn tillträde till ett skriftspråkligt medborgarskap där de vill, kan och vågar uttrycka sina åsikter.
Glädjen i att förstå vänder sig främst till blivande och verksamma förskollärare och lärare i grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1:1 9789144072869 -
Glädjen i att förstå : språk- och textarbete...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2012. 150 sidor.
Mycket gott skick. Kurslitteratur, förekommer understrykning i blyerts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072869
- Titel
- Glädjen i att förstå : språk- och textarbete med barn
- Författare
- Bergöö, Kerstin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 150 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan pedagoger på ett jämställt och demokratiskt sätt ge barn möjlighet att inte bara läsa och skriva om världen utan också att samtala, läsa och skriva fram en annorlunda och förändrad värld?
I den här boken beskriver författarna en aspekt som ofta får alltför lite fokus i arbetet med yngre barn, nämligen ett demokratiskt och kritiskt språkarbete kring sociala rättvisefrågor – s.k. critical literacy. Kärnan i ett sådant arbete är att barnen undersöker texter av alla de olika slag som omger dem med fokus på makt, genus, etnicitet och rättvisa: Vem är det som talar i texten? Vad säger texten oss? Varför? Skulle det kunna vara på något annat sätt?
Genom praktiska exempel diskuterar författarna hur läroplanernas språk-, kunskaps-, identitets- och demokratiuppdrag kan hållas samman som ett och samma uppdrag. Utgångspunkten är att barn vill förstå sig själva och den värld de lever i och att förskolans och skolans uppgift är att stödja och inspirera dem i det projektet. Målet är att ge alla barn tillträde till ett skriftspråkligt medborgarskap där de vill, kan och vågar uttrycka sina åsikter.
Glädjen i att förstå vänder sig främst till blivande och verksamma förskollärare och lärare i grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1 9789144072869 -
Glädjen i att förstå – språk- och textarbete...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:3 uppl. 2014. 150 sidor.
Nära nyskick. "I den här boken beskriver författarna en aspekt som ofta får alltför lite fokus i arbetet med yngre barn, nämligen ett demokratiskt och kritiskt språkarbete kring sociala rättvisefrågor – s.k. critical literacy. Kärnan i ett sådant arbete är att barnen u läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072869
- Titel
- Glädjen i att förstå : språk- och textarbete med barn
- Författare
- Bergöö, Kerstin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 150 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan pedagoger på ett jämställt och demokratiskt sätt ge barn möjlighet att inte bara läsa och skriva om världen utan också att samtala, läsa och skriva fram en annorlunda och förändrad värld?
I den här boken beskriver författarna en aspekt som ofta får alltför lite fokus i arbetet med yngre barn, nämligen ett demokratiskt och kritiskt språkarbete kring sociala rättvisefrågor – s.k. critical literacy. Kärnan i ett sådant arbete är att barnen undersöker texter av alla de olika slag som omger dem med fokus på makt, genus, etnicitet och rättvisa: Vem är det som talar i texten? Vad säger texten oss? Varför? Skulle det kunna vara på något annat sätt?
Genom praktiska exempel diskuterar författarna hur läroplanernas språk-, kunskaps-, identitets- och demokratiuppdrag kan hållas samman som ett och samma uppdrag. Utgångspunkten är att barn vill förstå sig själva och den värld de lever i och att förskolans och skolans uppgift är att stödja och inspirera dem i det projektet. Målet är att ge alla barn tillträde till ett skriftspråkligt medborgarskap där de vill, kan och vågar uttrycka sina åsikter.
Glädjen i att förstå vänder sig främst till blivande och verksamma förskollärare och lärare i grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1:3 9789144072869 -
Glädjen i att förstå : språk- och textarbete...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2012. 150 sidor.
Mycket gott skick. Inget trasigt eller antecknat
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144072869
- Titel
- Glädjen i att förstå : språk- och textarbete med barn
- Författare
- Bergöö, Kerstin
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 150 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 225 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 230 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Hur kan pedagoger på ett jämställt och demokratiskt sätt ge barn möjlighet att inte bara läsa och skriva om världen utan också att samtala, läsa och skriva fram en annorlunda och förändrad värld?
I den här boken beskriver författarna en aspekt som ofta får alltför lite fokus i arbetet med yngre barn, nämligen ett demokratiskt och kritiskt språkarbete kring sociala rättvisefrågor – s.k. critical literacy. Kärnan i ett sådant arbete är att barnen undersöker texter av alla de olika slag som omger dem med fokus på makt, genus, etnicitet och rättvisa: Vem är det som talar i texten? Vad säger texten oss? Varför? Skulle det kunna vara på något annat sätt?
Genom praktiska exempel diskuterar författarna hur läroplanernas språk-, kunskaps-, identitets- och demokratiuppdrag kan hållas samman som ett och samma uppdrag. Utgångspunkten är att barn vill förstå sig själva och den värld de lever i och att förskolans och skolans uppgift är att stödja och inspirera dem i det projektet. Målet är att ge alla barn tillträde till ett skriftspråkligt medborgarskap där de vill, kan och vågar uttrycka sina åsikter.
Glädjen i att förstå vänder sig främst till blivande och verksamma förskollärare och lärare i grundskolans tidigare år.
Studentlitteratur 1 9789144072869
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn