-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789144075457
- Titel
- Lärare som ledare : i och utanför klassrummet
- Författare
- Berg, Gunnar - Sundh, Frank - Wede, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 335 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens 17 kapitel beskriver olika perspektiv på lärare som ledare och hur ledarskapet utövas i klassrumsmiljön i samverkan med eleverna, i skolans vardag. Hur skolarbetet kan och bör ledas beror på den enskilda lärarens bedömning av lärandemiljön i det egna klassrummet, men också på faktorer som har att göra med skolan som arbetsplats, organisation och institution i samhället. Ytterst vilar ledarskapet på hur lärare förstår, förhåller sig till och hanterar skolans olikartade uppdrag.
Områden som behandlas i boken är:
• ledarstilar och psykologiska teorier
• aspekter på ledarskap i klassrummet
• elevinflytande och eget arbete
• ledarskap i grupparbete
• undervisning och lärande i helklass
• specialpedagogiska insatser
• lärares gemensamma ledarskap
• undervisning och bedömning
• lärare och rektorer i samverkan.
Boken tillägnas två av bokens bidragsgivare, Kjell Granström och Christer Stensmo, som inte längre finns bland oss. Båda var pionjärer i svenskpedagogikforskning med inriktning på lärares ledarskap.
Boken vänder sig till lärare på alla nivåer och till andra med intresse och engagemang i skolfrågor i allmänhet. Boken är speciellt relevant som kurslitteratur inom ramen för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna.
9789144075457 -
Lärare som ledare : i och utanför klassrumme...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2012. 335 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075457
- Titel
- Lärare som ledare : i och utanför klassrummet
- Författare
- Berg, Gunnar - Sundh, Frank - Wede, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 335 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens 17 kapitel beskriver olika perspektiv på lärare som ledare och hur ledarskapet utövas i klassrumsmiljön i samverkan med eleverna, i skolans vardag. Hur skolarbetet kan och bör ledas beror på den enskilda lärarens bedömning av lärandemiljön i det egna klassrummet, men också på faktorer som har att göra med skolan som arbetsplats, organisation och institution i samhället. Ytterst vilar ledarskapet på hur lärare förstår, förhåller sig till och hanterar skolans olikartade uppdrag.
Områden som behandlas i boken är:
• ledarstilar och psykologiska teorier
• aspekter på ledarskap i klassrummet
• elevinflytande och eget arbete
• ledarskap i grupparbete
• undervisning och lärande i helklass
• specialpedagogiska insatser
• lärares gemensamma ledarskap
• undervisning och bedömning
• lärare och rektorer i samverkan.
Boken tillägnas två av bokens bidragsgivare, Kjell Granström och Christer Stensmo, som inte längre finns bland oss. Båda var pionjärer i svenskpedagogikforskning med inriktning på lärares ledarskap.
Boken vänder sig till lärare på alla nivåer och till andra med intresse och engagemang i skolfrågor i allmänhet. Boken är speciellt relevant som kurslitteratur inom ramen för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna.
Studentlitteratur 1 9789144075457 -
Lärare som ledare : i och utanför klassrumme...
Häftad bok. Studentlitteratur. Första upplagan, andra tryckningen uppl. 2012. 335 sidor.
Nyskick. 22,5 x 15,2 cm. 482 g
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075457
- Titel
- Lärare som ledare : i och utanför klassrummet
- Författare
- Berg, Gunnar - Sundh, Frank - Wede, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 335 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens 17 kapitel beskriver olika perspektiv på lärare som ledare och hur ledarskapet utövas i klassrumsmiljön i samverkan med eleverna, i skolans vardag. Hur skolarbetet kan och bör ledas beror på den enskilda lärarens bedömning av lärandemiljön i det egna klassrummet, men också på faktorer som har att göra med skolan som arbetsplats, organisation och institution i samhället. Ytterst vilar ledarskapet på hur lärare förstår, förhåller sig till och hanterar skolans olikartade uppdrag.
Områden som behandlas i boken är:
• ledarstilar och psykologiska teorier
• aspekter på ledarskap i klassrummet
• elevinflytande och eget arbete
• ledarskap i grupparbete
• undervisning och lärande i helklass
• specialpedagogiska insatser
• lärares gemensamma ledarskap
• undervisning och bedömning
• lärare och rektorer i samverkan.
Boken tillägnas två av bokens bidragsgivare, Kjell Granström och Christer Stensmo, som inte längre finns bland oss. Båda var pionjärer i svenskpedagogikforskning med inriktning på lärares ledarskap.
Boken vänder sig till lärare på alla nivåer och till andra med intresse och engagemang i skolfrågor i allmänhet. Boken är speciellt relevant som kurslitteratur inom ramen för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna.
Studentlitteratur Första upplagan, andra tryckningen 9789144075457 -
Lärare som ledare : i och utanför klassrumme...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1 uppl. 2012. 335 sidor.
Mycket gott skick. Mkt lätt spår av hantering på pärm. Inlaga i nära nyskick.
.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144075457
- Titel
- Lärare som ledare : i och utanför klassrummet
- Författare
- Berg, Gunnar - Sundh, Frank - Wede, Christer
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 335 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens 17 kapitel beskriver olika perspektiv på lärare som ledare och hur ledarskapet utövas i klassrumsmiljön i samverkan med eleverna, i skolans vardag. Hur skolarbetet kan och bör ledas beror på den enskilda lärarens bedömning av lärandemiljön i det egna klassrummet, men också på faktorer som har att göra med skolan som arbetsplats, organisation och institution i samhället. Ytterst vilar ledarskapet på hur lärare förstår, förhåller sig till och hanterar skolans olikartade uppdrag.
Områden som behandlas i boken är:
• ledarstilar och psykologiska teorier
• aspekter på ledarskap i klassrummet
• elevinflytande och eget arbete
• ledarskap i grupparbete
• undervisning och lärande i helklass
• specialpedagogiska insatser
• lärares gemensamma ledarskap
• undervisning och bedömning
• lärare och rektorer i samverkan.
Boken tillägnas två av bokens bidragsgivare, Kjell Granström och Christer Stensmo, som inte längre finns bland oss. Båda var pionjärer i svenskpedagogikforskning med inriktning på lärares ledarskap.
Boken vänder sig till lärare på alla nivåer och till andra med intresse och engagemang i skolfrågor i allmänhet. Boken är speciellt relevant som kurslitteratur inom ramen för lärarutbildningens utbildningsvetenskapliga kärna.
Studentlitteratur 1 9789144075457
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn