-
Inkludering och socialt kapital : skolan och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 142 sidor.
Nära nyskick. Oläst ex
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109664
- Titel
- Inkludering och socialt kapital : skolan och ungdomars välbefinnande
- Författare
- Persson, Bengt
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 142 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- På senare år har det pågått en intensiv debatt om tillståndet i svensk skola. Denna diskussion tar ofta utgångspunkt i sjunkande elevresultat men handlar också om brist på trivsel och avsaknad av studiero. En lika viktig fråga, som lätt hamnar i skymundan, är den om inkludering. Hur kan lärare och rektorer realisera idén om en skola för alla, där samtliga elever får utbyte av undervisningen? Och vad krävs egentligen för att vända utvecklingen i den svenska skolan?
Den här boken återvänder till och ger nya perspektiv på det uppmärksammade skolutvecklingsarbetet i Essunga kommun, där god måluppfyllelse kombinerades med en inkluderande praktik. I en uppföljningsstudie har tjugo elever från de aktuella skolorna intervjuats om sina erfarenheter från högstadiet och gymnasiet samt om sin syn på framtiden. Resultaten pekar på betydelsen av socialt kapital och aktualiserar en diskussion om det grundläggande syftet med skola och utbildning. En diskussion som sträcker sig bortom meritpoäng och nationella provresultat.
Boken riktar sig till verksamma lärare och rektorer samt till studenter på olika lärarutbildningar.
Studentlitteratur AB 1 9789144109664 -
INKLUDERING OCH SOCIALT KAPITAL - Skolan oc...
Häftad bok. 2016. 142 sidor.
Nära nyskick. Studentlitteratur , 2016, 142 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109664
- Titel
- Inkludering och socialt kapital : skolan och ungdomars välbefinnande
- Författare
- Persson, Bengt
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 142 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- På senare år har det pågått en intensiv debatt om tillståndet i svensk skola. Denna diskussion tar ofta utgångspunkt i sjunkande elevresultat men handlar också om brist på trivsel och avsaknad av studiero. En lika viktig fråga, som lätt hamnar i skymundan, är den om inkludering. Hur kan lärare och rektorer realisera idén om en skola för alla, där samtliga elever får utbyte av undervisningen? Och vad krävs egentligen för att vända utvecklingen i den svenska skolan?
Den här boken återvänder till och ger nya perspektiv på det uppmärksammade skolutvecklingsarbetet i Essunga kommun, där god måluppfyllelse kombinerades med en inkluderande praktik. I en uppföljningsstudie har tjugo elever från de aktuella skolorna intervjuats om sina erfarenheter från högstadiet och gymnasiet samt om sin syn på framtiden. Resultaten pekar på betydelsen av socialt kapital och aktualiserar en diskussion om det grundläggande syftet med skola och utbildning. En diskussion som sträcker sig bortom meritpoäng och nationella provresultat.
Boken riktar sig till verksamma lärare och rektorer samt till studenter på olika lärarutbildningar.
9789144109664 -
Inkludering och socialt kapital : skolan och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 142 sidor.
Nära nyskick. Mycket fint ex. Se också våra andra böcker - samma frakt oavsett antal böcker du beställer av oss.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109664
- Titel
- Inkludering och socialt kapital : skolan och ungdomars välbefinnande
- Författare
- Persson, Bengt
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 142 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 8 mm
- Vikt
- 210 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- På senare år har det pågått en intensiv debatt om tillståndet i svensk skola. Denna diskussion tar ofta utgångspunkt i sjunkande elevresultat men handlar också om brist på trivsel och avsaknad av studiero. En lika viktig fråga, som lätt hamnar i skymundan, är den om inkludering. Hur kan lärare och rektorer realisera idén om en skola för alla, där samtliga elever får utbyte av undervisningen? Och vad krävs egentligen för att vända utvecklingen i den svenska skolan?
Den här boken återvänder till och ger nya perspektiv på det uppmärksammade skolutvecklingsarbetet i Essunga kommun, där god måluppfyllelse kombinerades med en inkluderande praktik. I en uppföljningsstudie har tjugo elever från de aktuella skolorna intervjuats om sina erfarenheter från högstadiet och gymnasiet samt om sin syn på framtiden. Resultaten pekar på betydelsen av socialt kapital och aktualiserar en diskussion om det grundläggande syftet med skola och utbildning. En diskussion som sträcker sig bortom meritpoäng och nationella provresultat.
Boken riktar sig till verksamma lärare och rektorer samt till studenter på olika lärarutbildningar.
Studentlitteratur AB 1 9789144109664
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn