-
FRI FRAKT inrikes
- ISBN
- 9789147015214
- Titel
- Utmaningar i en skola för alla
- Författare
- Assarson, Inger
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utmaningar i en skola för alla handlar om de filosofiska och pedagogiska dilemman som uppstår när lärare och specialpedagoger ska planera och genomföra undervisning så att den kommer alla elever till godo, samtidigt som den möter samhällets olika krav.
Författaren diskuterar spänningen mellan strävan efter helhet, att alla ska passa in, och den heterogenitet och fragmentisering som präglar dagens samhälle. Hon belyser även svårigheterna med att pedagoger inte bara ska åstadkomma lärande oavsett elevernas bakgrund, kunskaper eller tillkortakommanden utan också fostra dem till sociala medborgare enligt skolans värdegrund.
Boken består av två delar. Den första delen väver in filosofiskt tänkande kring skolans uppdrag i den pedagogiska vardagen för att på så sätt problematisera och vidga samtalet om vad som är en fungerande undervisning. Den andra delen drar i olika filosofiska trådar för att skapa förståelse för komplexiteten i pedagogik och lärande.
Boken kan användas både i grundutbildning och på avancerad nivå eftersom resonemangen bygger på studier som ger inblick i verksamma lärares och specialpedagogers arbete samtidigt som författaren ger inspiration till filosofiskt tänkande omkring lärande och skola.
Om författaren
Inger Assarson är fil. dr. i pedagogik och arbetar som lektor vid Stockholms universitet. Hon har tidigare lång erfarenhet som socionom och som gymnasielärare inom såväl ungdomsskolan som den kommunala vuxenutbildningen.
Liber 1 9789147015214 -
Utmaningar i en skola för alla - några filoso...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Mycket gott skick. Ett i huvudsak fint, välhållet exemplar. På framaidan finns några tryckmärken. Ett fåtal mycket små blyertsmarkeringar finns inne i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147015214
- Titel
- Utmaningar i en skola för alla
- Författare
- Assarson, Inger
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utmaningar i en skola för alla handlar om de filosofiska och pedagogiska dilemman som uppstår när lärare och specialpedagoger ska planera och genomföra undervisning så att den kommer alla elever till godo, samtidigt som den möter samhällets olika krav.
Författaren diskuterar spänningen mellan strävan efter helhet, att alla ska passa in, och den heterogenitet och fragmentisering som präglar dagens samhälle. Hon belyser även svårigheterna med att pedagoger inte bara ska åstadkomma lärande oavsett elevernas bakgrund, kunskaper eller tillkortakommanden utan också fostra dem till sociala medborgare enligt skolans värdegrund.
Boken består av två delar. Den första delen väver in filosofiskt tänkande kring skolans uppdrag i den pedagogiska vardagen för att på så sätt problematisera och vidga samtalet om vad som är en fungerande undervisning. Den andra delen drar i olika filosofiska trådar för att skapa förståelse för komplexiteten i pedagogik och lärande.
Boken kan användas både i grundutbildning och på avancerad nivå eftersom resonemangen bygger på studier som ger inblick i verksamma lärares och specialpedagogers arbete samtidigt som författaren ger inspiration till filosofiskt tänkande omkring lärande och skola.
Om författaren
Inger Assarson är fil. dr. i pedagogik och arbetar som lektor vid Stockholms universitet. Hon har tidigare lång erfarenhet som socionom och som gymnasielärare inom såväl ungdomsskolan som den kommunala vuxenutbildningen.
Liber 1 9789147015214 -
Utmaningar i en skola för alla - några filoso...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 192 sidor.
Gott skick. Spår av prislapp på baksida. Namnteckning i bläck på titelsida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147015214
- Titel
- Utmaningar i en skola för alla
- Författare
- Assarson, Inger
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utmaningar i en skola för alla handlar om de filosofiska och pedagogiska dilemman som uppstår när lärare och specialpedagoger ska planera och genomföra undervisning så att den kommer alla elever till godo, samtidigt som den möter samhällets olika krav.
Författaren diskuterar spänningen mellan strävan efter helhet, att alla ska passa in, och den heterogenitet och fragmentisering som präglar dagens samhälle. Hon belyser även svårigheterna med att pedagoger inte bara ska åstadkomma lärande oavsett elevernas bakgrund, kunskaper eller tillkortakommanden utan också fostra dem till sociala medborgare enligt skolans värdegrund.
Boken består av två delar. Den första delen väver in filosofiskt tänkande kring skolans uppdrag i den pedagogiska vardagen för att på så sätt problematisera och vidga samtalet om vad som är en fungerande undervisning. Den andra delen drar i olika filosofiska trådar för att skapa förståelse för komplexiteten i pedagogik och lärande.
Boken kan användas både i grundutbildning och på avancerad nivå eftersom resonemangen bygger på studier som ger inblick i verksamma lärares och specialpedagogers arbete samtidigt som författaren ger inspiration till filosofiskt tänkande omkring lärande och skola.
Om författaren
Inger Assarson är fil. dr. i pedagogik och arbetar som lektor vid Stockholms universitet. Hon har tidigare lång erfarenhet som socionom och som gymnasielärare inom såväl ungdomsskolan som den kommunala vuxenutbildningen.
Liber 1 9789147015214 -
Utmaningar i en skola för alla - några filoso...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Nyskick.
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789147015214
- Titel
- Utmaningar i en skola för alla
- Författare
- Assarson, Inger
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utmaningar i en skola för alla handlar om de filosofiska och pedagogiska dilemman som uppstår när lärare och specialpedagoger ska planera och genomföra undervisning så att den kommer alla elever till godo, samtidigt som den möter samhällets olika krav.
Författaren diskuterar spänningen mellan strävan efter helhet, att alla ska passa in, och den heterogenitet och fragmentisering som präglar dagens samhälle. Hon belyser även svårigheterna med att pedagoger inte bara ska åstadkomma lärande oavsett elevernas bakgrund, kunskaper eller tillkortakommanden utan också fostra dem till sociala medborgare enligt skolans värdegrund.
Boken består av två delar. Den första delen väver in filosofiskt tänkande kring skolans uppdrag i den pedagogiska vardagen för att på så sätt problematisera och vidga samtalet om vad som är en fungerande undervisning. Den andra delen drar i olika filosofiska trådar för att skapa förståelse för komplexiteten i pedagogik och lärande.
Boken kan användas både i grundutbildning och på avancerad nivå eftersom resonemangen bygger på studier som ger inblick i verksamma lärares och specialpedagogers arbete samtidigt som författaren ger inspiration till filosofiskt tänkande omkring lärande och skola.
Om författaren
Inger Assarson är fil. dr. i pedagogik och arbetar som lektor vid Stockholms universitet. Hon har tidigare lång erfarenhet som socionom och som gymnasielärare inom såväl ungdomsskolan som den kommunala vuxenutbildningen.
Liber 1 9789147015214 -
Utmaningar i en skola för alla - några filoso...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147015214
- Titel
- Utmaningar i en skola för alla
- Författare
- Assarson, Inger
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utmaningar i en skola för alla handlar om de filosofiska och pedagogiska dilemman som uppstår när lärare och specialpedagoger ska planera och genomföra undervisning så att den kommer alla elever till godo, samtidigt som den möter samhällets olika krav.
Författaren diskuterar spänningen mellan strävan efter helhet, att alla ska passa in, och den heterogenitet och fragmentisering som präglar dagens samhälle. Hon belyser även svårigheterna med att pedagoger inte bara ska åstadkomma lärande oavsett elevernas bakgrund, kunskaper eller tillkortakommanden utan också fostra dem till sociala medborgare enligt skolans värdegrund.
Boken består av två delar. Den första delen väver in filosofiskt tänkande kring skolans uppdrag i den pedagogiska vardagen för att på så sätt problematisera och vidga samtalet om vad som är en fungerande undervisning. Den andra delen drar i olika filosofiska trådar för att skapa förståelse för komplexiteten i pedagogik och lärande.
Boken kan användas både i grundutbildning och på avancerad nivå eftersom resonemangen bygger på studier som ger inblick i verksamma lärares och specialpedagogers arbete samtidigt som författaren ger inspiration till filosofiskt tänkande omkring lärande och skola.
Om författaren
Inger Assarson är fil. dr. i pedagogik och arbetar som lektor vid Stockholms universitet. Hon har tidigare lång erfarenhet som socionom och som gymnasielärare inom såväl ungdomsskolan som den kommunala vuxenutbildningen.
Liber 1 9789147015214 -
Utmaningar i en skola för alla - några filoso...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2009. 192 sidor.
Nyskick. Finläst!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147015214
- Titel
- Utmaningar i en skola för alla
- Författare
- Assarson, Inger
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 258 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Utmaningar i en skola för alla handlar om de filosofiska och pedagogiska dilemman som uppstår när lärare och specialpedagoger ska planera och genomföra undervisning så att den kommer alla elever till godo, samtidigt som den möter samhällets olika krav.
Författaren diskuterar spänningen mellan strävan efter helhet, att alla ska passa in, och den heterogenitet och fragmentisering som präglar dagens samhälle. Hon belyser även svårigheterna med att pedagoger inte bara ska åstadkomma lärande oavsett elevernas bakgrund, kunskaper eller tillkortakommanden utan också fostra dem till sociala medborgare enligt skolans värdegrund.
Boken består av två delar. Den första delen väver in filosofiskt tänkande kring skolans uppdrag i den pedagogiska vardagen för att på så sätt problematisera och vidga samtalet om vad som är en fungerande undervisning. Den andra delen drar i olika filosofiska trådar för att skapa förståelse för komplexiteten i pedagogik och lärande.
Boken kan användas både i grundutbildning och på avancerad nivå eftersom resonemangen bygger på studier som ger inblick i verksamma lärares och specialpedagogers arbete samtidigt som författaren ger inspiration till filosofiskt tänkande omkring lärande och skola.
Om författaren
Inger Assarson är fil. dr. i pedagogik och arbetar som lektor vid Stockholms universitet. Hon har tidigare lång erfarenhet som socionom och som gymnasielärare inom såväl ungdomsskolan som den kommunala vuxenutbildningen.
Liber 1 9789147015214
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn