-
Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekolog...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 160 sidor.
Nyskick. PRESENTSKICK
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090952
- Titel
- Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft
- Författare
- Persson, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.
ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.
Läs mer
ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Om författarna
Mats Persson är vd för The Core Company, Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin. Sune Hemberg är seniorkonsult på The Core Company med mångårig erfarenhet av varumärkesutveckling inom svenska och internationella företag.
Liber 1 9789147090952 -
Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekolog...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 160 sidor.
Nära nyskick. Ett stukat hörn från nyskick - se bild
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090952
- Titel
- Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft
- Författare
- Persson, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.
ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.
Läs mer
ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Om författarna
Mats Persson är vd för The Core Company, Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin. Sune Hemberg är seniorkonsult på The Core Company med mångårig erfarenhet av varumärkesutveckling inom svenska och internationella företag.
Liber 1 9789147090952 -
Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekolog...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 160 sidor.
Nära nyskick. 21,5x15cm 335g Gallrad biblioteksbok sedvanl stämplar etc
En verkligt nyttig bok för dig som vill satsa på en miljöprofil i marknadsföringen av dina varor.
Baksidestext:
Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090952
- Titel
- Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft
- Författare
- Persson, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.
ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.
Läs mer
ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Om författarna
Mats Persson är vd för The Core Company, Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin. Sune Hemberg är seniorkonsult på The Core Company med mångårig erfarenhet av varumärkesutveckling inom svenska och internationella företag.
Liber 1 9789147090952 -
Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekolog...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2010. 160 sidor.
Nyskick. [Hylla:Liber]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147090952
- Titel
- Eco-Branding : lyft ditt varumärke med ekologisk kraft
- Författare
- Persson, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 340 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Miljöfrågan har för de flesta människor en stark etisk dimension, men konsumenter agerar miljövänligt utifrån en kombination av olika motiv och de vill framför allt ha produkter som är bättre både för miljön och för dem själva. Rätt hanterad kan miljöfrågan ge varumärket ny kraft och skapa förutsättningar för både kostnadssänkningar och ökade intäkter. Men framgång kräver fokus och långsiktighet, och att miljöfrågan integreras i varumärkesstrategin.
ECO-BRANDING är den första svenska boken om ekologisk varumärkesutveckling. Utifrån studier om konsumenters olika grundläggande förhållningssätt till miljöfrågor – EkoTyper – lanseras en modell för hur företag steg för steg kan integrera miljöfrågan i varumärkesstrategin. Det handlar om fyra nyckelfrågor: hur viktig miljöfrågan är för varumärkets totala uttryck, vad miljöfrågan ska fokusera på, hur miljöargumenten ska uttryckas och på vilken nivå i varumärkessystemet miljöfrågan ska aktiveras.
Läs mer
ECO-BRANDING vänder sig i första hand till företagsledare, marknadsförare, produktutvecklare, men även till konsulter inom reklam och kommunikation.
Om författarna
Mats Persson är vd för The Core Company, Nordens ledande konsultföretag inom varumärkesstrategi och innovation. Mats grundade The Core Company efter tio år i internationella befattningar inom industrin. Sune Hemberg är seniorkonsult på The Core Company med mångårig erfarenhet av varumärkesutveckling inom svenska och internationella företag.
Liber 1 9789147090952
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn