-
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099856
- Titel
- Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
- Författare
- Englund, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad som räknas som kunskap i utbildning och skola är en av de grundläggande frågorna inom läroplansteorin och en av de centrala samhällsfrågorna i vår tid. Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i dag. Författarna belyser vilka frågor som är centrala och använder historiska och samtida analyser för att ge förståelse för och förklara skolans uppdrag.
Vidare beskriver de varför kunskapsfrågan är aktuell och på vilka sätt läroplansteorin har bidragit och bidrar till att svara på frågan: Vad räknas som kunskap?
I boken diskuteras också frågorna:
Vilken kunskap är nödvändig för de uppväxande generationerna?
Hur kan kunskap organiseras och undervisas om?
Vad blir i nästa led nödvändiga lärarkompetenser och förmågor att utveckla?
Boken är en lärobok i utbildningsvetenskap/pedagogik inom lärarutbildning och fristående kurser och kan användas som kursbok i t.ex. läroplansteori och allmändidaktik. Den vänder sig till studerande på såväl grundnivå som avancerad nivå samt till yrkesverksamma inom utbildning och skola.
Om författarna:
Vad räknas som kunskap? består av bidrag från forskare inom det nordiska läroplansteoretiska fältet och representerar sex nordiska lärosäten. Huvudredaktörer är Tomas Englund, professor vid Örebro universitet, Eva Forsberg, docent, lektor och pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet och Daniel Sundberg, lektor vid Linnéuniversitetet.
Liber 1 9789147099856 -
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 315 sidor.
Nära nyskick. Användes under utbildning för 5-7år sedan och legat i bokhyllan sedan dess. ej rökare, inga anteckningar i boken, hel och ren
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099856
- Titel
- Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
- Författare
- Englund, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad som räknas som kunskap i utbildning och skola är en av de grundläggande frågorna inom läroplansteorin och en av de centrala samhällsfrågorna i vår tid. Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i dag. Författarna belyser vilka frågor som är centrala och använder historiska och samtida analyser för att ge förståelse för och förklara skolans uppdrag.
Vidare beskriver de varför kunskapsfrågan är aktuell och på vilka sätt läroplansteorin har bidragit och bidrar till att svara på frågan: Vad räknas som kunskap?
I boken diskuteras också frågorna:
Vilken kunskap är nödvändig för de uppväxande generationerna?
Hur kan kunskap organiseras och undervisas om?
Vad blir i nästa led nödvändiga lärarkompetenser och förmågor att utveckla?
Boken är en lärobok i utbildningsvetenskap/pedagogik inom lärarutbildning och fristående kurser och kan användas som kursbok i t.ex. läroplansteori och allmändidaktik. Den vänder sig till studerande på såväl grundnivå som avancerad nivå samt till yrkesverksamma inom utbildning och skola.
Om författarna:
Vad räknas som kunskap? består av bidrag från forskare inom det nordiska läroplansteoretiska fältet och representerar sex nordiska lärosäten. Huvudredaktörer är Tomas Englund, professor vid Örebro universitet, Eva Forsberg, docent, lektor och pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet och Daniel Sundberg, lektor vid Linnéuniversitetet.
Liber 1 9789147099856 -
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 315 sidor.
Gott skick. Limhäftad med tryckta omslag. Omkring 30 sidor med understryk, några korta anteckningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099856
- Titel
- Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
- Författare
- Englund, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad som räknas som kunskap i utbildning och skola är en av de grundläggande frågorna inom läroplansteorin och en av de centrala samhällsfrågorna i vår tid. Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i dag. Författarna belyser vilka frågor som är centrala och använder historiska och samtida analyser för att ge förståelse för och förklara skolans uppdrag.
Vidare beskriver de varför kunskapsfrågan är aktuell och på vilka sätt läroplansteorin har bidragit och bidrar till att svara på frågan: Vad räknas som kunskap?
I boken diskuteras också frågorna:
Vilken kunskap är nödvändig för de uppväxande generationerna?
Hur kan kunskap organiseras och undervisas om?
Vad blir i nästa led nödvändiga lärarkompetenser och förmågor att utveckla?
Boken är en lärobok i utbildningsvetenskap/pedagogik inom lärarutbildning och fristående kurser och kan användas som kursbok i t.ex. läroplansteori och allmändidaktik. Den vänder sig till studerande på såväl grundnivå som avancerad nivå samt till yrkesverksamma inom utbildning och skola.
Om författarna:
Vad räknas som kunskap? består av bidrag från forskare inom det nordiska läroplansteoretiska fältet och representerar sex nordiska lärosäten. Huvudredaktörer är Tomas Englund, professor vid Örebro universitet, Eva Forsberg, docent, lektor och pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet och Daniel Sundberg, lektor vid Linnéuniversitetet.
Liber 1 9789147099856 -
Vad räknas som kunskap? – Läroplansteoretiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 315 sidor.
Mycket gott skick. Ett fåtal diskreta blyertsunderstrykningar förekommer i början av boken – annars ser den närmast ut som ny.
"Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099856
- Titel
- Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
- Författare
- Englund, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad som räknas som kunskap i utbildning och skola är en av de grundläggande frågorna inom läroplansteorin och en av de centrala samhällsfrågorna i vår tid. Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i dag. Författarna belyser vilka frågor som är centrala och använder historiska och samtida analyser för att ge förståelse för och förklara skolans uppdrag.
Vidare beskriver de varför kunskapsfrågan är aktuell och på vilka sätt läroplansteorin har bidragit och bidrar till att svara på frågan: Vad räknas som kunskap?
I boken diskuteras också frågorna:
Vilken kunskap är nödvändig för de uppväxande generationerna?
Hur kan kunskap organiseras och undervisas om?
Vad blir i nästa led nödvändiga lärarkompetenser och förmågor att utveckla?
Boken är en lärobok i utbildningsvetenskap/pedagogik inom lärarutbildning och fristående kurser och kan användas som kursbok i t.ex. läroplansteori och allmändidaktik. Den vänder sig till studerande på såväl grundnivå som avancerad nivå samt till yrkesverksamma inom utbildning och skola.
Om författarna:
Vad räknas som kunskap? består av bidrag från forskare inom det nordiska läroplansteoretiska fältet och representerar sex nordiska lärosäten. Huvudredaktörer är Tomas Englund, professor vid Örebro universitet, Eva Forsberg, docent, lektor och pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet och Daniel Sundberg, lektor vid Linnéuniversitetet.
Liber 1 9789147099856 -
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 315 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099856
- Titel
- Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
- Författare
- Englund, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad som räknas som kunskap i utbildning och skola är en av de grundläggande frågorna inom läroplansteorin och en av de centrala samhällsfrågorna i vår tid. Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i dag. Författarna belyser vilka frågor som är centrala och använder historiska och samtida analyser för att ge förståelse för och förklara skolans uppdrag.
Vidare beskriver de varför kunskapsfrågan är aktuell och på vilka sätt läroplansteorin har bidragit och bidrar till att svara på frågan: Vad räknas som kunskap?
I boken diskuteras också frågorna:
Vilken kunskap är nödvändig för de uppväxande generationerna?
Hur kan kunskap organiseras och undervisas om?
Vad blir i nästa led nödvändiga lärarkompetenser och förmågor att utveckla?
Boken är en lärobok i utbildningsvetenskap/pedagogik inom lärarutbildning och fristående kurser och kan användas som kursbok i t.ex. läroplansteori och allmändidaktik. Den vänder sig till studerande på såväl grundnivå som avancerad nivå samt till yrkesverksamma inom utbildning och skola.
Om författarna:
Vad räknas som kunskap? består av bidrag från forskare inom det nordiska läroplansteoretiska fältet och representerar sex nordiska lärosäten. Huvudredaktörer är Tomas Englund, professor vid Örebro universitet, Eva Forsberg, docent, lektor och pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet och Daniel Sundberg, lektor vid Linnéuniversitetet.
Liber 1 9789147099856 -
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2012. 315 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099856
- Titel
- Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
- Författare
- Englund, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad som räknas som kunskap i utbildning och skola är en av de grundläggande frågorna inom läroplansteorin och en av de centrala samhällsfrågorna i vår tid. Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i dag. Författarna belyser vilka frågor som är centrala och använder historiska och samtida analyser för att ge förståelse för och förklara skolans uppdrag.
Vidare beskriver de varför kunskapsfrågan är aktuell och på vilka sätt läroplansteorin har bidragit och bidrar till att svara på frågan: Vad räknas som kunskap?
I boken diskuteras också frågorna:
Vilken kunskap är nödvändig för de uppväxande generationerna?
Hur kan kunskap organiseras och undervisas om?
Vad blir i nästa led nödvändiga lärarkompetenser och förmågor att utveckla?
Boken är en lärobok i utbildningsvetenskap/pedagogik inom lärarutbildning och fristående kurser och kan användas som kursbok i t.ex. läroplansteori och allmändidaktik. Den vänder sig till studerande på såväl grundnivå som avancerad nivå samt till yrkesverksamma inom utbildning och skola.
Om författarna:
Vad räknas som kunskap? består av bidrag från forskare inom det nordiska läroplansteoretiska fältet och representerar sex nordiska lärosäten. Huvudredaktörer är Tomas Englund, professor vid Örebro universitet, Eva Forsberg, docent, lektor och pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet och Daniel Sundberg, lektor vid Linnéuniversitetet.
Liber 1 9789147099856 -
Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska...
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2016. 315 sidor.
Mycket gott skick. Någon blyertsmarkering på något ställe i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147099856
- Titel
- Vad räknas som kunskap? : läroplansteoretiska utsikter och inblickar i lärarutbildning och skola
- Författare
- Englund, Tomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 148 x 210 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad som räknas som kunskap i utbildning och skola är en av de grundläggande frågorna inom läroplansteorin och en av de centrala samhällsfrågorna i vår tid. Denna bok ger en överblick och fördjupning av läroplansteori och didaktik i Norden och en orientering i var den nordiska läroplansteorin står i dag. Författarna belyser vilka frågor som är centrala och använder historiska och samtida analyser för att ge förståelse för och förklara skolans uppdrag.
Vidare beskriver de varför kunskapsfrågan är aktuell och på vilka sätt läroplansteorin har bidragit och bidrar till att svara på frågan: Vad räknas som kunskap?
I boken diskuteras också frågorna:
Vilken kunskap är nödvändig för de uppväxande generationerna?
Hur kan kunskap organiseras och undervisas om?
Vad blir i nästa led nödvändiga lärarkompetenser och förmågor att utveckla?
Boken är en lärobok i utbildningsvetenskap/pedagogik inom lärarutbildning och fristående kurser och kan användas som kursbok i t.ex. läroplansteori och allmändidaktik. Den vänder sig till studerande på såväl grundnivå som avancerad nivå samt till yrkesverksamma inom utbildning och skola.
Om författarna:
Vad räknas som kunskap? består av bidrag från forskare inom det nordiska läroplansteoretiska fältet och representerar sex nordiska lärosäten. Huvudredaktörer är Tomas Englund, professor vid Örebro universitet, Eva Forsberg, docent, lektor och pedagogisk utvecklare vid Uppsala universitet och Daniel Sundberg, lektor vid Linnéuniversitetet.
Liber 1 9789147099856
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn