-
Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommu...
Inbunden bok. Komlitt. 2017. 180 sidor.
Nyskick. Slutsåld på förlaget. Bokens innehåll:
Kap 1: Den psykiska ohälsan ökar
Kap 2: Öka din kunskap om psykiska sjukdomar
Kap 3: Tips i möten vid psykisk ohälsa
Kap 4: Bemöt aggressivt beteende
Kap 5: Praktiska tips i kommunikation vid psykisk ohälsa
Kap läs mer … läs merFRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789172511606
- Titel
- Möta kunder med psykisk ohälsa - Tips i kommunikation och kontakter
- Författare
- Weiner Thordarson, Katarina
- Förlag
- Komlitt
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 185 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 150 x 200 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagligen möter vi tusentals människor på allmänna platser,
transporter, i arbetet och privat. Det stora flertalet av dessa personer
är balanserade och stabila. Ändå ökar den
psykiska ohälsan i samhället. I de flesta offentliga organisationer och yrken är det nödvändigt att utveckla sin förmåga att förstå och
hantera sådana möten. Och det finns kunskaper hur du kan agera för att minska risken att hamna i hotfulla situationer. I boken får
du konkreta tips hur du kan avläsa kroppsspråk och känslostämningar samt hur du kan kommunicera med irriterade, aggressiva och instabila personer. Du ökar även din medvetenhet om ditt eget kroppsspråk, vad du kan tänka på som kan förebygga och ta udden av irritation, ilska och aggressivitet. Du får dessutom tillgång till självskattningstester och mängder med tips och verktyg som är enkla att använda i dina dagliga möten och samtal.
Komlitt 9789172511606
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn