-
Den nya ekonomin : med passionen som drivkraf...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2000. 237 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. En bok om ledarskap och företagande samt hyllning till den yngre generationen som bestämmer den nya samhällsutvecklingen.
Perfekt skick, inga skador. Köpt av Sturmark på föreläsning. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113008868
- Titel
- Den nya ekonomin : med passionen som drivkraft
- Författare
- Christer Sturmark - Stefan Karlöf
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en omvälvande tid. De gamla sanningarna om företagande och ledarskap gäller inte längre. Det behövs ett radikalt nytänkande hos såväl politiker som hos näringslivets folk. Den nya ekonomin med passionen som drivkraft är debattbok om ledarskap och företagande i den nya situation vi befinner oss mitt uppe i. Men den är ingen traditionell managementbok utan en kaxig och självmedveten hyllning till den yngre generation som nu gradvis tar makten över ekonomin, bestämmer de nya värderingarna och därmed hela samhällsutvecklingen. Christer Sturmark är den nya ekonomins gerillaledare och hans bok ett framtidsmanifest.
Christer Sturmark är författare, föreläsare och IT-debattör. Han är tillsammans med Jan Carlzon grundare av Internet-företaget Cell Network, som genom samgåendet med Man-dator blir världens tredje största internetkonsult. Sturmark är också ordförande i näringsminister Rosengrens rådgrupp för den digitala ekonomin. Han har tidigare skrivit boken IT och renässansmänniskans återkomst.
Norstedts 1 9789113008868 -
När karaktären krackelerar. Människan i den n...
Pocketbok.
Mycket gott skick. Stockholm; Bokförlaget Atlas, 2000. Originalets titel: The Corrosion of Character: The Personal Consequences of Work in the New Capitalism. 229, (11 blanka) s. Pocket. Fint ex. Förord av Gunnar Aronsson. I översättning av Marianne Öjerskog. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 1999. 235 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Namnad på insidan. Oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175664187
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9789175664187 -
Den nya ekonomin : Med passionen som drivkraf...
Inbunden bok. Norstedts Bokförlag. 1:a uppl. 2000. 237 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Omslaget sliten lite på kanter. Pärm tappat lite glans. Bladen med ny skick. Oläst. Inga anteckningar. 21,7 x 14,3 cm. 441 gram. (låda20240212-2?0). … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113008868
- Titel
- Den nya ekonomin : med passionen som drivkraft
- Författare
- Christer Sturmark - Stefan Karlöf
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en omvälvande tid. De gamla sanningarna om företagande och ledarskap gäller inte längre. Det behövs ett radikalt nytänkande hos såväl politiker som hos näringslivets folk. Den nya ekonomin med passionen som drivkraft är debattbok om ledarskap och företagande i den nya situation vi befinner oss mitt uppe i. Men den är ingen traditionell managementbok utan en kaxig och självmedveten hyllning till den yngre generation som nu gradvis tar makten över ekonomin, bestämmer de nya värderingarna och därmed hela samhällsutvecklingen. Christer Sturmark är den nya ekonomins gerillaledare och hans bok ett framtidsmanifest.
Christer Sturmark är författare, föreläsare och IT-debattör. Han är tillsammans med Jan Carlzon grundare av Internet-företaget Cell Network, som genom samgåendet med Man-dator blir världens tredje största internetkonsult. Sturmark är också ordförande i näringsminister Rosengrens rådgrupp för den digitala ekonomin. Han har tidigare skrivit boken IT och renässansmänniskans återkomst.
Norstedts Bokförlag 1:a 9789113008868 -
Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 179 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385783
- Titel
- Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och produktivitet
- Författare
- Lorentz Lyttkens
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu när "den gamla" ekonomin alltmer tagit till sig informations-teknologin, ser vi att kraven på ökad produktivitet är detsamma som förr. Att vi talar om kunskapskapital istället för realkapital förändrar ingenting därvidlag.
Lorentz Lyttkens, forskare, samhällsdebattör och författare, skriver välformulerat och tillgängligt om ett svårt ämne, om förhållandet mellan kunskapskapital och produktivitet. Ökad produktivitet brukar leda till lägre pris för konsumenten. Det vore egendomligt om inte informationstekniken fick samma följder. Den gör för vår hjärna vad maskinerna en gång gjorde för våra muskler. Bortom den nya ekonomin växer insikten om att informationstekniken har en central roll för att öka produktiviteten i det mänskliga tankearbetet.
Telegram Bokförlag 1 9789177385783 -
Ledarskap i den nya ekonomin
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2000. 128 sidor.
Mycket gott skick. Varsamt läst. Lätt bruksslitage. Extra slitage vid pärmens övre hörn.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147061389
- Titel
- Ledarskap i den nya ekonomin
- Författare
- Müllern, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 374 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den nya ekonomin förändras ledarskapet och nya krav ställs på ledningen. Företags konkurrenskraft bygger i allt högre grad på hur väl man lyckas att utveckla och nyttja det intellektuella kapitalet. Ledares förmåga att övertyga och inspirera blir därför allt viktigare. Hur leder man verksamheter där personalen besitter de två mest kritiska resurserna - kompetens och kreativitet?
Läs mer
I den nya ekonomin förändras ledarskapet och nya krav ställs på ledningen. Företags konkurrenskraft bygger i allt högre grad på hur väl man lyckas att utveckla och nyttja det intellektuella kapitalet. Ledares förmåga att övertyga och inspirera blir därför allt viktigare I denna bok analyserar författarna ledarskapet i den nya ekonomin. Hur leder man verksamheter där personalen besitter de två mest kritiska resurserna - kompetens och kreativitet? Svaret, enligt författarna, handlar om ett nytt ledarskap som engagerar, motiverar och stimulerar medarbetarna och som samtidigt gör företaget synligt mot marknaden.
Boken kan också läsas för att orientera sig i den nya ekonomins landskap. Syftet är här att ge en nyanserad bild, vilket kan ses som en kontrast till merparten av den moderna managementlitteraturens glorifierande av enskilda ledares insatser och för stunden framgångsrika företag på börsen.
Författarna är Tomas Müllern, docent i företagsekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping samt Johan Stein, tf professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9789147061389 -
När karaktären krackelerar: människan i den n...
Pocketbok. Atlas. 2000. 229 sidor.
Gott skick. En smula stött nederhörn och en svag rispa på omslagets framsida. Gulnade sidblad. Hundöra på s. 24. 130 gram.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189044746
- Titel
- När karaktären krackelerar
- Författare
- Richard Sennett
- Förlag
- Bokförlaget Atlas
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 127 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När karaktären krackelerar är ett läsvärt och viktigt bidrag till debatten om dagens ekonomi och arbetsliv. Den beskriver hur den moderna, globala kapitalismen och det nya "flexibla arbetslivet" gör människor desorienterade i tillvaron. Författaren Richard Sennett pekar på kontrasterna mellan det nya och det gamla arbetslivet. Det gamla kännetecknades av en negativ underordning, men också av fasta, långsiktiga relationer och kring större trygghet. Individens personliga karaktär och engagemang spelade en roll. I det nya arbetslivet, däremot, är ledstjärnan risk, flexibilitet, nätverk och kortsiktiga jobb. Där ska individen oavbrutet kunna "återuppfinna" sig själv. Det nya arbetslivet skapar stress och osäkerhet. Karaktären, den personliga integriteten och vår tillit till andra människor urholkas.
Genom sin essä får Richard Sennett oss att förstå den sociala och politiska kontexten till den vilsenhet många känner inför tidens höga tempo och krav. Han menar att vi måste återskapa tilliten till andra för att utmana en ekonomi vars enda ledstjärna tycks vara kortsiktig.
Richard Sennett är en av USAs mest kända sociologer, verksam vid både New York University och London School of Economics. När karaktären krackelerar (The Corrosion of Character) blev snabbt en bestseller i USA och har redan översatts till flera språk.
"Fascinerande... om Sennett har rätt står vi inför förändringar som kommer att påverka vår självuppfattning och vårt sätt att leva lika djupt som övergången från agrart till ett industriellt samhälle." - Die Zeit
"Den viktigaste poèngen med Sennetts resonemang èr att vi hller p att skapa en ny mènniska, med nya karaktèrsdrag... Som inte längre kan skapa sig ett liv och ett värde genom sitt arbete." - Ami Lönnroth, SvD
Atlas 9789189044746 -
När karaktären krackelerar. Människan i den n...
Pocketbok.
Nära nyskick. Bokförlaget Atlas | 2000 | 229 sidor
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189044746
- Titel
- När karaktären krackelerar
- Författare
- Richard Sennett
- Förlag
- Bokförlaget Atlas
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 127 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När karaktären krackelerar är ett läsvärt och viktigt bidrag till debatten om dagens ekonomi och arbetsliv. Den beskriver hur den moderna, globala kapitalismen och det nya "flexibla arbetslivet" gör människor desorienterade i tillvaron. Författaren Richard Sennett pekar på kontrasterna mellan det nya och det gamla arbetslivet. Det gamla kännetecknades av en negativ underordning, men också av fasta, långsiktiga relationer och kring större trygghet. Individens personliga karaktär och engagemang spelade en roll. I det nya arbetslivet, däremot, är ledstjärnan risk, flexibilitet, nätverk och kortsiktiga jobb. Där ska individen oavbrutet kunna "återuppfinna" sig själv. Det nya arbetslivet skapar stress och osäkerhet. Karaktären, den personliga integriteten och vår tillit till andra människor urholkas.
Genom sin essä får Richard Sennett oss att förstå den sociala och politiska kontexten till den vilsenhet många känner inför tidens höga tempo och krav. Han menar att vi måste återskapa tilliten till andra för att utmana en ekonomi vars enda ledstjärna tycks vara kortsiktig.
Richard Sennett är en av USAs mest kända sociologer, verksam vid både New York University och London School of Economics. När karaktären krackelerar (The Corrosion of Character) blev snabbt en bestseller i USA och har redan översatts till flera språk.
"Fascinerande... om Sennett har rätt står vi inför förändringar som kommer att påverka vår självuppfattning och vårt sätt att leva lika djupt som övergången från agrart till ett industriellt samhälle." - Die Zeit
"Den viktigaste poèngen med Sennetts resonemang èr att vi hller p att skapa en ny mènniska, med nya karaktèrsdrag... Som inte längre kan skapa sig ett liv och ett värde genom sitt arbete." - Ami Lönnroth, SvD
9789189044746 -
Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 179 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385780
- Titel
- Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och produktivitet
- Författare
- Lorentz Lyttkens
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu när "den gamla" ekonomin alltmer tagit till sig informations-teknologin, ser vi att kraven på ökad produktivitet är detsamma som förr. Att vi talar om kunskapskapital istället för realkapital förändrar ingenting därvidlag.
Lorentz Lyttkens, forskare, samhällsdebattör och författare, skriver välformulerat och tillgängligt om ett svårt ämne, om förhållandet mellan kunskapskapital och produktivitet. Ökad produktivitet brukar leda till lägre pris för konsumenten. Det vore egendomligt om inte informationstekniken fick samma följder. Den gör för vår hjärna vad maskinerna en gång gjorde för våra muskler. Bortom den nya ekonomin växer insikten om att informationstekniken har en central roll för att öka produktiviteten i det mänskliga tankearbetet.
Telegram Bokförlag 1 9177385780 -
Den nya ekonomin. 10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 1999. 235 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Glöm de gamla reglerna när du bedriver elektronisk handel via Internet, nu är det förmågan att bygga nätverk som avgör. Och att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig... Inbunden, förlagsband med skyddsomslag. 8:o. 217x137x20 mm. 440 g. Välvårda läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9175664186 -
När karaktären krackelerar. Människan i den n...
Pocketbok. Bokförlaget Atlas. 1 uppl. 2000. 229 sidor.
Nära nyskick. När karaktären krackelerar är ett läsvärt och viktigt bidrag till debatten om dagens ekonomi och arbetsliv. Den beskriver hur den moderna, globala kapitalismen och det nya "flexibla arbetslivet" gör människor desorienterade i tillvaron. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189044746
- Titel
- När karaktären krackelerar
- Författare
- Richard Sennett
- Förlag
- Bokförlaget Atlas
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 110 x 178 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 127 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- När karaktären krackelerar är ett läsvärt och viktigt bidrag till debatten om dagens ekonomi och arbetsliv. Den beskriver hur den moderna, globala kapitalismen och det nya "flexibla arbetslivet" gör människor desorienterade i tillvaron. Författaren Richard Sennett pekar på kontrasterna mellan det nya och det gamla arbetslivet. Det gamla kännetecknades av en negativ underordning, men också av fasta, långsiktiga relationer och kring större trygghet. Individens personliga karaktär och engagemang spelade en roll. I det nya arbetslivet, däremot, är ledstjärnan risk, flexibilitet, nätverk och kortsiktiga jobb. Där ska individen oavbrutet kunna "återuppfinna" sig själv. Det nya arbetslivet skapar stress och osäkerhet. Karaktären, den personliga integriteten och vår tillit till andra människor urholkas.
Genom sin essä får Richard Sennett oss att förstå den sociala och politiska kontexten till den vilsenhet många känner inför tidens höga tempo och krav. Han menar att vi måste återskapa tilliten till andra för att utmana en ekonomi vars enda ledstjärna tycks vara kortsiktig.
Richard Sennett är en av USAs mest kända sociologer, verksam vid både New York University och London School of Economics. När karaktären krackelerar (The Corrosion of Character) blev snabbt en bestseller i USA och har redan översatts till flera språk.
"Fascinerande... om Sennett har rätt står vi inför förändringar som kommer att påverka vår självuppfattning och vårt sätt att leva lika djupt som övergången från agrart till ett industriellt samhälle." - Die Zeit
"Den viktigaste poèngen med Sennetts resonemang èr att vi hller p att skapa en ny mènniska, med nya karaktèrsdrag... Som inte längre kan skapa sig ett liv och ett värde genom sitt arbete." - Ami Lönnroth, SvD
Bokförlaget Atlas 1 9789189044746 -
Sveriges nya miljardärer : Vinnare & förlorar...
Inbunden bok. Natur & Kultur Allmänlitteratur. 2019. 435 sidor.
Mycket gott skick. Dekorerat pappband.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789127155589
- Titel
- Sveriges nya miljardärer
- Författare
- Mauno Pettersson, Jon
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 435 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 220 mm Ryggbredd 33 mm
- Vikt
- 658 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Sverige har i dag fler miljardärer än någonsin tidigare. Men det är inte i finansvärlden eller industrin som den nya eliten växer fram. Istället är det en ny generation av superentreprenörer som tar över. Många av dem startade med två tomma händer och en idé.
Framgångssagor som Spotify, Klarna och Izettle är bara toppen av detta isberg. Just nu formas en helt ny ekonomi, där riskkapital och gränslöshet dominerar. Men vilka är egentligen människorna bakom de nya svenska miljardbolagen? Vad driver dem? Och vad händer med ett samhälle när gamla strukturer slås sönder av digitala banbrytare?
I Sveriges nya miljardärer skildrar de prisbelönta journalisterna Erik Wisterberg och Jon Mauno Pettersson de nya makthavarna och detta historiska skifte med en kritisk och nyfiken blick. Det är en berättelse om vinnare, men också förlorare.
De som intervjuas i boken är: Sebastian Siemiatkowski (Klarna), Henrik Persson Ekdahl (Optimizer invest), Pär Svärdson (Adlibris och Apotea), Stina Ehrensvärd (Yubico), Niklas Adalberth (Klarna och Norrsken), Jacob de Geer (Izettle), Fredrik Wester (Paradox Interactive), Daniel Ek (Spotify och Advertigo), Martin Lorentzon (Spotify och Tradoubler), Susanne Najafi (Eleven och Backing Minds), Sara Wimmercranz (Footway och Backing Minds), Jarno Vanhatapio (Nelly och Nakd), Niklas Östberg (Delivery Hero, ägare av Foodora och Onlinepizza), Isabella Löwengrip (Löwengrip Beauty), Theodore Bergqvist (Paradox Interactive och Gamers Gate), Erik Bergman (Catena Media och Great.com), Douglas Roos (Ladbrokes och Nyheter24-gruppen) och Anders Ström (Unibet).
"I rappt berättade avsnitt möter vi i denna reportagebok olika entreprenörer och deras väg till framgång och rikedom ... Vem som helst kan bli miljardär i dagens Sverige, slår ekonomijournalisterna Jon Mauno Pettersson och Erik Wisterberg fast i sin nya, läsvärda bok.
Glupskt slukar jag boken, som trots sina drygt 400 sidor aldrig sackar."
Mattias Svensson, SvD
"Både intressant och läsvärt om Sveriges allra rikaste."
Folkbladet
Natur & Kultur Allmänlitteratur 9789127155589 -
Digital guldrusch! Vilda äventyr i den nya ek...
Gott skick. Bonnier Icon, 1999. 282 s. Förlagsband med skyddsomslag. ISBN 9172394064.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172394064
- Titel
- Digital guldrusch! : vilda äventyr i den nya ekonomin
- Författare
- Granholm, Annika - Hörnfeldt, Erik
- Förlag
- Stockholm : Bonnier Icon
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
9172394064 -
Den nya ekonomin. 10 strategier för en uppkop...
Gott skick. Timbro 1999. Förlagsband med skyddsomslag. 21,5 x 13 cm. 235 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Bortom den nya ekonomin - Kunskapskapital och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1:a uppl. 2001. 179 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. 21,7 cm x 14,6 cm. 376 gram. (låda20220412-2#0).
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385783
- Titel
- Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och produktivitet
- Författare
- Lorentz Lyttkens
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu när "den gamla" ekonomin alltmer tagit till sig informations-teknologin, ser vi att kraven på ökad produktivitet är detsamma som förr. Att vi talar om kunskapskapital istället för realkapital förändrar ingenting därvidlag.
Lorentz Lyttkens, forskare, samhällsdebattör och författare, skriver välformulerat och tillgängligt om ett svårt ämne, om förhållandet mellan kunskapskapital och produktivitet. Ökad produktivitet brukar leda till lägre pris för konsumenten. Det vore egendomligt om inte informationstekniken fick samma följder. Den gör för vår hjärna vad maskinerna en gång gjorde för våra muskler. Bortom den nya ekonomin växer insikten om att informationstekniken har en central roll för att öka produktiviteten i det mänskliga tankearbetet.
Telegram Bokförlag 1:a 9789177385783 -
Kapital & visioner trender affärer- Affärsmag...
Tidning, tidskrift. Finanstidningen- MTG Stockholm. 2000.
Mycket gott skick. Ett snart 22 år gammalt magasin om den "Nya" Ekonomin.
Pärmen saknar 3 st "10 öres" storlek av den glatta ytan, dock bara ytskiktsskada.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFinanstidningen- MTG Stockholm -
Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 179 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Hel och välvårdad bok.
Varsamt studerat ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385780
- Titel
- Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och produktivitet
- Författare
- Lorentz Lyttkens
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu när "den gamla" ekonomin alltmer tagit till sig informations-teknologin, ser vi att kraven på ökad produktivitet är detsamma som förr. Att vi talar om kunskapskapital istället för realkapital förändrar ingenting därvidlag.
Lorentz Lyttkens, forskare, samhällsdebattör och författare, skriver välformulerat och tillgängligt om ett svårt ämne, om förhållandet mellan kunskapskapital och produktivitet. Ökad produktivitet brukar leda till lägre pris för konsumenten. Det vore egendomligt om inte informationstekniken fick samma följder. Den gör för vår hjärna vad maskinerna en gång gjorde för våra muskler. Bortom den nya ekonomin växer insikten om att informationstekniken har en central roll för att öka produktiviteten i det mänskliga tankearbetet.
Telegram Bokförlag 1 9177385780 -
Samverkanspionjärerna : Vinnarna i den nya ek...
Häftad bok. Prisma. 1 uppl. 1999. 114 sidor.
Nära nyskick. Namnad. Om konsumentkooperation i en ny tid av samverkan i nätverk. Richard Normann, professor i företagsekonomi och Lennart Nordfors fil dr i statsvetenskap. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151836645
- Titel
- Samverkanspionjärerna : Vinnarna i den nya ekonomin
- Författare
- Richard Normann - Lennart Nordfors
- Förlag
- Prisma
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 192 g
- Språk
- Svenska
Prisma 1 9789151836645 -
Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. Första upplagan uppl. 2001. 180 sidor sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Inget inskrivet eller stämplat, ej namnad. Ingen prisetikett.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385780
- Titel
- Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och produktivitet
- Författare
- Lorentz Lyttkens
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu när "den gamla" ekonomin alltmer tagit till sig informations-teknologin, ser vi att kraven på ökad produktivitet är detsamma som förr. Att vi talar om kunskapskapital istället för realkapital förändrar ingenting därvidlag.
Lorentz Lyttkens, forskare, samhällsdebattör och författare, skriver välformulerat och tillgängligt om ett svårt ämne, om förhållandet mellan kunskapskapital och produktivitet. Ökad produktivitet brukar leda till lägre pris för konsumenten. Det vore egendomligt om inte informationstekniken fick samma följder. Den gör för vår hjärna vad maskinerna en gång gjorde för våra muskler. Bortom den nya ekonomin växer insikten om att informationstekniken har en central roll för att öka produktiviteten i det mänskliga tankearbetet.
Telegram Bokförlag Första upplagan 9177385780 -
Den nya och omedelbara ekonomin [Elektronisk...
Häftad bok. Stockholm : VINNOVA : Teldok. 2002. 316 sidor.
Mycket gott skick. Veck och smånagg på omslag. Inlaga ua, varsamt läst. Limhäftad. Denna rapport i programmet Telematik 2004 är på samma gång VINNOVA-rapport VR 2002:nr 11 och
TELDOK Rapport 143a. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9189588592
- Titel
- Den nya och omedelbara ekonomin [Elektronisk resurs] : ett Internet-perspektiv
- Författare
- Eliasson, Gunnar
- Förlag
- Stockholm : VINNOVA : Teldok
- Utgivningsår
- 2002
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Fritt tillgänglig via VINNOVA
Stockholm : VINNOVA : Teldok 9189588592 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9147061383
- Titel
- Ledarskap i den nya ekonomin
- Författare
- Müllern, Thomas
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 128 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 374 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I den nya ekonomin förändras ledarskapet och nya krav ställs på ledningen. Företags konkurrenskraft bygger i allt högre grad på hur väl man lyckas att utveckla och nyttja det intellektuella kapitalet. Ledares förmåga att övertyga och inspirera blir därför allt viktigare. Hur leder man verksamheter där personalen besitter de två mest kritiska resurserna - kompetens och kreativitet?
Läs mer
I den nya ekonomin förändras ledarskapet och nya krav ställs på ledningen. Företags konkurrenskraft bygger i allt högre grad på hur väl man lyckas att utveckla och nyttja det intellektuella kapitalet. Ledares förmåga att övertyga och inspirera blir därför allt viktigare I denna bok analyserar författarna ledarskapet i den nya ekonomin. Hur leder man verksamheter där personalen besitter de två mest kritiska resurserna - kompetens och kreativitet? Svaret, enligt författarna, handlar om ett nytt ledarskap som engagerar, motiverar och stimulerar medarbetarna och som samtidigt gör företaget synligt mot marknaden.
Boken kan också läsas för att orientera sig i den nya ekonomins landskap. Syftet är här att ge en nyanserad bild, vilket kan ses som en kontrast till merparten av den moderna managementlitteraturens glorifierande av enskilda ledares insatser och för stunden framgångsrika företag på börsen.
Författarna är Tomas Müllern, docent i företagsekonomi vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping samt Johan Stein, tf professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.
Liber 1 9147061383 -
Den nya ekonomin : med passionen som drivkraf...
Inbunden bok. Norstedts. 1 uppl. 2000. 237 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9113008862
- Titel
- Den nya ekonomin : med passionen som drivkraft
- Författare
- Christer Sturmark - Stefan Karlöf
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en omvälvande tid. De gamla sanningarna om företagande och ledarskap gäller inte längre. Det behövs ett radikalt nytänkande hos såväl politiker som hos näringslivets folk. Den nya ekonomin med passionen som drivkraft är debattbok om ledarskap och företagande i den nya situation vi befinner oss mitt uppe i. Men den är ingen traditionell managementbok utan en kaxig och självmedveten hyllning till den yngre generation som nu gradvis tar makten över ekonomin, bestämmer de nya värderingarna och därmed hela samhällsutvecklingen. Christer Sturmark är den nya ekonomins gerillaledare och hans bok ett framtidsmanifest.
Christer Sturmark är författare, föreläsare och IT-debattör. Han är tillsammans med Jan Carlzon grundare av Internet-företaget Cell Network, som genom samgåendet med Man-dator blir världens tredje största internetkonsult. Sturmark är också ordförande i näringsminister Rosengrens rådgrupp för den digitala ekonomin. Han har tidigare skrivit boken IT och renässansmänniskans återkomst.
Norstedts 1 9113008862 -
Den nya ekonomin med passionen som drivkraft
Inbunden bok.
Nära nyskick. Skyddsomslag i gott skick. Norstedt. 2000. 237 s. 14 x 21,5cm. Omslaget har lätt kantslitage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113008868
- Titel
- Den nya ekonomin : med passionen som drivkraft
- Författare
- Christer Sturmark - Stefan Karlöf
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en omvälvande tid. De gamla sanningarna om företagande och ledarskap gäller inte längre. Det behövs ett radikalt nytänkande hos såväl politiker som hos näringslivets folk. Den nya ekonomin med passionen som drivkraft är debattbok om ledarskap och företagande i den nya situation vi befinner oss mitt uppe i. Men den är ingen traditionell managementbok utan en kaxig och självmedveten hyllning till den yngre generation som nu gradvis tar makten över ekonomin, bestämmer de nya värderingarna och därmed hela samhällsutvecklingen. Christer Sturmark är den nya ekonomins gerillaledare och hans bok ett framtidsmanifest.
Christer Sturmark är författare, föreläsare och IT-debattör. Han är tillsammans med Jan Carlzon grundare av Internet-företaget Cell Network, som genom samgåendet med Man-dator blir världens tredje största internetkonsult. Sturmark är också ordförande i näringsminister Rosengrens rådgrupp för den digitala ekonomin. Han har tidigare skrivit boken IT och renässansmänniskans återkomst.
9789113008868 -
Samverkanspionjärerna : Vinnarna i den nya ek...
Häftad bok. Prisma. 1 uppl. 1999. 114 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789151836645
- Titel
- Samverkanspionjärerna : Vinnarna i den nya ekonomin
- Författare
- Richard Normann - Lennart Nordfors
- Förlag
- Prisma
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 192 g
- Språk
- Svenska
Prisma 1 9789151836645 -
Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2001. 179 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385780
- Titel
- Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och produktivitet
- Författare
- Lorentz Lyttkens
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu när "den gamla" ekonomin alltmer tagit till sig informations-teknologin, ser vi att kraven på ökad produktivitet är detsamma som förr. Att vi talar om kunskapskapital istället för realkapital förändrar ingenting därvidlag.
Lorentz Lyttkens, forskare, samhällsdebattör och författare, skriver välformulerat och tillgängligt om ett svårt ämne, om förhållandet mellan kunskapskapital och produktivitet. Ökad produktivitet brukar leda till lägre pris för konsumenten. Det vore egendomligt om inte informationstekniken fick samma följder. Den gör för vår hjärna vad maskinerna en gång gjorde för våra muskler. Bortom den nya ekonomin växer insikten om att informationstekniken har en central roll för att öka produktiviteten i det mänskliga tankearbetet.
Telegram Bokförlag 1 9177385780 -
Den nya ekonomin : med passionen som drivkraf...
Inbunden bok. Norstedts. 2000. 237 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789113008868
- Titel
- Den nya ekonomin : med passionen som drivkraft
- Författare
- Christer Sturmark - Stefan Karlöf
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en omvälvande tid. De gamla sanningarna om företagande och ledarskap gäller inte längre. Det behövs ett radikalt nytänkande hos såväl politiker som hos näringslivets folk. Den nya ekonomin med passionen som drivkraft är debattbok om ledarskap och företagande i den nya situation vi befinner oss mitt uppe i. Men den är ingen traditionell managementbok utan en kaxig och självmedveten hyllning till den yngre generation som nu gradvis tar makten över ekonomin, bestämmer de nya värderingarna och därmed hela samhällsutvecklingen. Christer Sturmark är den nya ekonomins gerillaledare och hans bok ett framtidsmanifest.
Christer Sturmark är författare, föreläsare och IT-debattör. Han är tillsammans med Jan Carlzon grundare av Internet-företaget Cell Network, som genom samgåendet med Man-dator blir världens tredje största internetkonsult. Sturmark är också ordförande i näringsminister Rosengrens rådgrupp för den digitala ekonomin. Han har tidigare skrivit boken IT och renässansmänniskans återkomst.
Norstedts 9789113008868 -
Option på framtiden - Den värderingsstyrda ny...
Inbunden bok. Telegram Bokförlag. 1 uppl. 2000. 166 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177385462
- Titel
- Option på framtiden - Den värderingsstyrda nya ekonomin
- Författare
- Love Lönnroth
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 142 x 217 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 332 g
- Språk
- Svenska
Telegram Bokförlag 1 9789177385462 -
Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkop...
Inbunden bok. Timbro. 1 uppl. 1999. 235 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175664186
- Titel
- Den nya ekonomin -10 strategier för en uppkopplad värld
- Författare
- Kevin Kelly
- Förlag
- Timbro
- Utgivningsår
- 1999
- Omfång
- 235 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 137 x 217 mm Ryggbredd 20 mm
- Vikt
- 435 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Glöm de gamla reglerna, de gäller inte längre! Numera är det tillgängligheten och förmågan att bygga nätverk som avgör. Denna nätverksekonomi har sin egen logik och i Den nya ekonomin - 10 strategier för en uppkopplad värld formulerar Kevin Kelly tio regler, som gör det möjligt att begripa och bli framgångsrik i den nya verkligheten.Frågorna om överflöd och brist är ett exempel. Enligt den industriella logiken är det brist som driver upp priset och kan ge ökad vinst. I nätverksekonomin, i den nya ekonomin, är välståndet tvärtom kopplat till tillgänglighet och största möjliga spridning. En enda faxmaskin kan inte användas till mycket, men när det uppstår ett nätverk av faxar ökar varje ny maskin antalet möjliga kontakter och därmed värdet av alla de andra maskinerna. Mängden skapar värde. Vill man bli framgångsrik i den nya ekonomin gäller det att se till att det man erbjuder kan knyta an till så mycket som möjligt av tjänster, varor och nätverk.Ett annat exempel är gratistänkandet. Numera gäller det att vidga nätverken, att snabbt knyta många till sig. Det leder till att varor skänks bort för att säkra en stor publik, som sedan betalar för tilläggsprodukter, uppdateringar och nya tjänster. Vår tids stora bristvara är kundernas uppmärksamhet: att fånga den är en kungsregel.Kellys regler är kraftfulla redskap i händerna på den som vill bli framgångsrik i dagens nya läge. Deras tillämplighet går långt bortom företagsekonomin. Inte bara företag utan alla - politiker, organisationer, medier - ignorerar dem på egen risk.Mer info
Timbro 1 9175664186 -
Den nya ekonomin. Med passionen som drivkraft...
Norstedts 2000 Inb m skomsl Fint skick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9113008862
- Titel
- Den nya ekonomin : med passionen som drivkraft
- Författare
- Christer Sturmark - Stefan Karlöf
- Förlag
- Norstedts
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 237 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 443 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vi lever i en omvälvande tid. De gamla sanningarna om företagande och ledarskap gäller inte längre. Det behövs ett radikalt nytänkande hos såväl politiker som hos näringslivets folk. Den nya ekonomin med passionen som drivkraft är debattbok om ledarskap och företagande i den nya situation vi befinner oss mitt uppe i. Men den är ingen traditionell managementbok utan en kaxig och självmedveten hyllning till den yngre generation som nu gradvis tar makten över ekonomin, bestämmer de nya värderingarna och därmed hela samhällsutvecklingen. Christer Sturmark är den nya ekonomins gerillaledare och hans bok ett framtidsmanifest.
Christer Sturmark är författare, föreläsare och IT-debattör. Han är tillsammans med Jan Carlzon grundare av Internet-företaget Cell Network, som genom samgåendet med Man-dator blir världens tredje största internetkonsult. Sturmark är också ordförande i näringsminister Rosengrens rådgrupp för den digitala ekonomin. Han har tidigare skrivit boken IT och renässansmänniskans återkomst.
9113008862 -
Bortom den nya ekonomin. Kunskapskrav och pro...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Svenska förlaget. 2001. 179 s. Inbunden. 22x15cm. 382 gram. Mycket gott skick. Skyddsomslag finns i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9177385780
- Titel
- Bortom den nya ekonomin - kunskapskapital och produktivitet
- Författare
- Lorentz Lyttkens
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 179 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 218 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 378 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu när "den gamla" ekonomin alltmer tagit till sig informations-teknologin, ser vi att kraven på ökad produktivitet är detsamma som förr. Att vi talar om kunskapskapital istället för realkapital förändrar ingenting därvidlag.
Lorentz Lyttkens, forskare, samhällsdebattör och författare, skriver välformulerat och tillgängligt om ett svårt ämne, om förhållandet mellan kunskapskapital och produktivitet. Ökad produktivitet brukar leda till lägre pris för konsumenten. Det vore egendomligt om inte informationstekniken fick samma följder. Den gör för vår hjärna vad maskinerna en gång gjorde för våra muskler. Bortom den nya ekonomin växer insikten om att informationstekniken har en central roll för att öka produktiviteten i det mänskliga tankearbetet.
9177385780
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn