-
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 24 uppl. 2001. 322 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 24 9789189388109 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick. Blekta snitt. Annars fin inlaga. Illustrerad.
Se gärna även mina många andra annonser för samfrakt. Skickas välpackat och spårbart.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. HarperCollins UK Publishers. 2001. 320 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
9780066620992 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBookhouse publishing -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 9780066620992 -
Five Stars - The Communication Secrets to Get...
Häftad bok. Pan Macmillan. 2018. 244 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781509896776
- Titel
- Five Stars
- Författare
- Gallo, Carmine
- Förlag
- Pan Macmillan
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 256 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 134 x 215 mm Ryggbredd 19 mm
- Vikt
- 278 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- How to get to master the art of persuasion-from the bestselling author of Talk Like Ted.Ideas don't sell themselves. As the forces of globalization, automation, and artificial intelligence combine to disrupt every field, having a good idea isn't good enough. Mastering the ancient art of persuasion is the key to standing out, getting ahead, and achieving greatness in the modern world. Communication is no longer a soft skill-it is the human edge that will make you unstoppable, irresistible, and irreplaceable-earning you that perfect rating, that fifth star.In Five Stars, Carmine Gallo, bestselling author of Talk Like TED, breaks down how to apply Aristotle's formula of persuasion to inspire contemporary audiences. As the nature of work changes, and technology carries things across the globe in a moment, communication skills become more valuable-not less. Gallo interviews neuroscientists, economists, historians, billionaires, and business leaders of companies like Google, Nike, and Airbnb to show first-hand how they use their words to captivate your imagination and ignite your dreams.In the knowledge age-the information economy-you are only as valuable as your ideas. Five Stars is a book to help you bridge the gap between mediocrity and exceptionality, and gain your competitive edge in the age of automation.In Five Stars, you will also learn:-The one skill billionaire Warren Buffett says will raise your value by 50 percent. -Why your job might fall into a category where 75 percent or more of your income relies on your ability to sell your idea. -How Airbnb's founders follow a classic 3-part formula shared by successful Hollywood movies. -Why you should speak in third-grade language to persuade adult listeners. -The one brain hack Steve Jobs, Leonardo da Vinci, and Picasso used to unlock their best ideas.
Pan Macmillan 9781509896776 -
How the Mighty Fall ( Good to Great #4 )
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2009.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780977326419
- Titel
- How the Mighty Fall ( Good to Great #4 )
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 196 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 295 g
- Språk
- English
HarperCollins (USA) 9780977326419 -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i nära nyskick. Försättsbladen har blivit vikta och fått fläckar, i övrigt är boken i nära nyskick.
En modern klassiker inom management och företagsstrategi. Jim Collins och hans team identifierade universella principer som skiljer bra företag från exceptionella över l läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 9780066620992 -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Texten på engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 9780066620992 -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. Random House UK. 2001. 300 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780712676090
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and others don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- Random House UK
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 160 x 240 mm Ryggbredd 26 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schools Collins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
Random House UK 9780712676090 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. Inklusive monografi som kompletterar boken
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Good to Great and the Social Sectors
Häftad bok. HarperCollins (USA). 2006. 37 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780977326402
- Titel
- Good to Great and the Social Sectors
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 37 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 235 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 98 g
- Språk
- English
HarperCollins (USA) 9780977326402 -
Good to Great Hair: Celebrity Hairstyling Tec...
Häftad bok. Fair Winds Press. 2009. 272 sidor.
ISBN 9781592333578
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFair Winds Press 9781592333578 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109 -
Sharpe's British Theatre. Volume I-XIII, XV &...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. John Sharpe, London 1804-1805, 59+67+96+58; 86+90+52+34; 53+66+112+23; 76+88+58+36; 72+52+88+29; 103+69+57+29; 81+60+62+43; 91+71+52+35; 75+66+77+31; 100+67+48+33; 56+83+68+32; 77+78+65+31; 59+72+97+30; 74+58+76+54; 60+73+77+35 pp.12:os. 15 gold decorated läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0066620996
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 0066620996 -
Good to Great and the Social Sectors
Häftad bok.
Nyskick. HarperCollins UK Publishers. 2005. 36 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780977326402
- Titel
- Good to Great and the Social Sectors
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 37 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 152 x 235 mm Ryggbredd 4 mm
- Vikt
- 98 g
- Språk
- English
9780977326402 -
How the Mighty Fall ( Good to Great #4 )
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. HarperCollins UK Publishers. 2009. 240 sidor. Oläst. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780977326419
- Titel
- How the Mighty Fall ( Good to Great #4 )
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2009
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 140 x 196 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 295 g
- Språk
- English
9780977326419 -
Super fuel: Ketogenic Keys to Unlock the Secr...
Inbunden bok. Hay House, Inc. 2018. 237 sidor.
ISBN 9781401956356
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHay House, Inc 9781401956356 -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Samma frakt oavsett hur mycket du handlar.
022Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 9780066620992 -
Good to great: hur vanliga företag tar språng...
Inbunden bok. Bookhouse Editions AB. 13 uppl. 2013. 322 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBookhouse Editions AB 13 -
Varför företagstänkande inte är lösningen. Go...
Häftad bok. Bookhouse Publishing. 2009. 43 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKBookhouse Publishing -
Good to great : why some companies make the l...
Inbunden bok. HarperCollins (USA). 2001. 300 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Engelsk text.
Oläst bok.
Omslaget har slitage av låg grad.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780066620992
- Titel
- Good to great : why some companies make the leap and other's don't
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- HarperCollins (USA)
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 300 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 163 x 236 mm Ryggbredd 28 mm
- Vikt
- 499 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Built to Last was a phenomenal success: It is a fair assumption that as the seminal importance of this book begins to permeate the upper echelons of business and business schoolsCollins and Porras will emerge as the gurus to watch over the next decade. The Director. Good to Great explores a whole new concept, backed by the rigorous research standards which gave Built to Last such an impact. --This text refers to the Hardcover edition.
HarperCollins (USA) 9780066620992 -
Good to great : Svänghjulseffekten : Hur fram...
Häftad bok.
Nyskick. Implementera Jim Collins svänghjulskoncept för att nå genombrott och framgång inom företagsvärlden. | Volante, Utg. 2020 | Häftad. 8:o (155x227 mm) … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789179650209
- Titel
- Good to great: Svänghjulseffekten : Hur framgångsrika företag får upp momentum och varför så många misslyckas (Turning the flywheel)
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- Volante
- Utgivningsår
- 2020
- Omfång
- 57 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 227 mm Ryggbredd 5 mm
- Vikt
- 107 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svänghjulseffekten är en monografi som kompletterar den uppskattade och globalt hyllade bästsäljaren Good to great. Här ligger fokus på att praktiskt använda och implementera Jim Collins svänghjulskoncept en av hans mest inflytelserika idéer, som framgångsrikt har använts inom en rad företag, industrier och samhällsområden, liksom i många start-up-företag. Nyckeln till framgång för ett företag ligger inte i en specifik innovation eller affärsplan. Det ligger i svänghjulseffekten där företaget sakta får upp momentum och till sist når ett genombrott. Med utgångspunkt i svänghjulsteorin som han presenterade i sin klassiker Good to great, förklarar Jim Collins hur man skapar sitt eget svänghjul, hur man får fart på det och hur man bibehåller sin svänghjulseffekt i tider av turbulens när marknader förändras. Med stöd av forskningen från sitt Good to great-arbete och ett antal fallstudier från företag som Amazon och investmentbolaget Vanguard otroliga framgångar som alla har uppnått en remarkabel svänghjulseffekt visar Collins att riktigt lyckade företag kan rubba omvärldens cirklar och uppnå exempellösa framgångar genom att bemästra svänghjulseffekten.
9789179650209 -
Good to great : hur vanliga företag tar språn...
Inbunden bok. BookHouse Editions. 2001. 322 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i gott skick. Liten ägartagg i bläck på ett av försättsbladen.
I övrigt är boken i fin form.
Omslaget har slitage av normal grad.
Läst ex?Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189388109
- Titel
- Good to great : hur vanliga företag tar språnget till mästarklass
- Författare
- Collins, Jim
- Förlag
- BookHouse Editions
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 165 x 235 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
Ytterligare författare: Collins, Jim
BookHouse Editions 9789189388109
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
