-
Expansion - Strategi för affärsutveckling
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1:1 uppl. 2003. 226 sidor.
Nära nyskick. Format 25 x 17 cm Vikt 575 g.
Inbundet förlagsband, illustrerad med sv/v figurer. Översättning: Christina Theander. INNEHÅLL: Förord 1. Inledning - expansion och värdeskapande 2. Varför expanderar företag? 3. Marknadens lönsamhet 4. Konkurrensfördelar på läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064809
- Titel
- Expansion - Strategi för affärsutveckling
- Författare
- Jacobsen, Erik W
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör att vissa lyckas expandera medan andra misslyckas? Hur tar man reda på om det är lönsamt att expandera på andra marknader? Här får du svar.
Läs mer
Med utgångspunkt i strategisk analys visar boken när expansion är lönsam och hur expansionsbeslut kan analyseras. Författarna de?nierar och sammanfattar följande analytiska steg som bör genomföras: de?niera och avgränsa marknaden, beräkna marknadens lönsamhet, identi?era konkurrensfördelar, beräkna kostnader för resursanskaffning, beräkna kostnader för aggressiv respons och välja ingångsstrategi.
Om författarna
Erik W. Jakobsen och Lasse B. Lien är verksamma vid Handelshögskolan BI i Oslo.
Fackgranskning: Lars Bengtsson, universitetslektor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Översättning: Christina Theander
Liber Ekonomi 1:1 9789147064809 -
Expansion - Strategi för affärsutveckling
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 226 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ytligt slitage genom normal hantering. Inlaga ua, mycket varsamt läst. Med utgångspunkt i strategisk analys visar denna bok när expansion är lönsamt, och hur expansionsbeslut kan analyseras. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064809
- Titel
- Expansion - Strategi för affärsutveckling
- Författare
- Jacobsen, Erik W
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är det som gör att vissa lyckas expandera medan andra misslyckas? Hur tar man reda på om det är lönsamt att expandera på andra marknader? Här får du svar.
Läs mer
Med utgångspunkt i strategisk analys visar boken när expansion är lönsam och hur expansionsbeslut kan analyseras. Författarna de?nierar och sammanfattar följande analytiska steg som bör genomföras: de?niera och avgränsa marknaden, beräkna marknadens lönsamhet, identi?era konkurrensfördelar, beräkna kostnader för resursanskaffning, beräkna kostnader för aggressiv respons och välja ingångsstrategi.
Om författarna
Erik W. Jakobsen och Lasse B. Lien är verksamma vid Handelshögskolan BI i Oslo.
Fackgranskning: Lars Bengtsson, universitetslektor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Översättning: Christina Theander
Liber 1 9789147064809
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn