De nya kunskaparna. Att leda och leva med kunskap som konkurrensmedel
Liber Ekonomi. Första uppl. 1997. 160 s. Förlagets dekorerade pappband. 21,5x15,2cm. 357 gram.
Nyskick.
Förlagsfakta
- ISBN
- 9147040459
- Titel
- De nya kunskaparna
- Författare
- Hansson, Jörgen
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 361 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Beskriver hur lärandet utvecklas i ett kunskapsföretag. Lärandet ses som ett samspel mellan kunskapsföretagets medarbetare och dess kunder. Boken behandlar de fyra k:na: kundvärde, kundsamspel, kollegesamverkan och kunskapskapital. Tillsammans bildar dessa fyra k:n ett kunskapsföretags samlade kompetens. Kompetens som hela tiden måste utvecklas och hållas vid liv.
Läs mer
Beskriver hur lärandet utvecklas i ett kunskapsföretag. Lärandet ses som ett samspel mellan kunskapsföretagets medarbetare och dess kunder. Boken behandlar de fyra k:na: kundvärde, kundsamspel, kollegesamverkan och kunskapskapital. Tillsammans bildar dessa fyra k:n ett kunskapsföretags samlade kompetens. Kompetens som hela tiden måste utvecklas och hållas vid liv. Detta är utmaningen för en ledning av ett kunskapsföretag och lyckas inte de, flyr båda anställda och kunder.