Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Emotionsladdad marknadsföring

Emotionsladdad marknadsföring

Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 304 sidor.

Gott skick.

Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147072798
Titel
Emotionsladdad marknadsföring
Författare
Söderlund, Magnus
Förlag
Liber
Utgivningsår
2003
Omfång
304 sidor
Bandtyp
Övrigt
Vikt
615 g
Språk
Svenska
Baksidestext
En stor del av reklambudskapen vi möts av syftar till att väcka positiva känslor, som kopplas till produkten. Den här boken vill göra oss bättre rustade att handskas med emotionsladdad marknadsföring.

Läs mer
Emotionsladdade objekt väcker ofta positiva känslor hos betraktaren, för att i nästa steg påverka dennes utvärdering av både marknadsföringen i sig och produkten. Och det tycks ske på ett snabbt och omedvetet sätt. Därför kan man betrakta emotionsladdad marknadsföring som ett försök till dold påverkan. Men emotionsladdad marknadsföring ger inte alltid de effekter som marknadsföraren önskar.
Utsedd till Årets Marknadsföringsbok 2003 av Sveriges Marknadsförbund.

Om författarna
Magnus Söderlund är professor på Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för CCM (Centre for Consumer Marketing).