-
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nyskick. Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigera läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Bild och Budskap
Inbunden bok. Carlsson. 2 uppl. 2002. 160 sidor.
Nära nyskick. Kartonnage. Helt och rent exemplar utan anmärkningar. Utsedd till årets fackbok när den kom. En klassiker i ämnet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172034971
- Titel
- Bild och Budskap
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 721 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 2 9172034971 -
Samspel text bild : för text- och bildmännisk...
Inbunden bok. Carlsson. 1 uppl. 2010. 160 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Helt och rent exemplar utan anmärkningar. Rikt illustrerad i färg och svartvitt. Ytterligare en klassiker signerad Bo Bergström.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312929
- Titel
- Samspel text bild : för text- och bildmänniskor, som vill förstärka sina budskap inom information, nyhetsförmedling och reklam
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 261 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 700 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren.
Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är praktiskt inriktad för den som utbildar sig till eller professionellt arbetar som informatör, redigerare, journalist, fotograf, illustratör, tidningsdesigner, creative director, copywriter, art director, grafisk formgivare, webbdesigner... Boken lär ut hur man får till stånd ett lockande samspel mellan text och bild som effektivt lyfter fram budskapen.
Samspel text bild är rikt illustrerad med aktuella exempel från områdena information, nyhetsförmedling och reklam. Boken innehåller nio kapitel:
Delaktighet, teckenlära, beståndsdelar, kategorisering, verbalisera och visualisera, retorik, kontext, samspel och analys
Författare till denna bok är Bo Bergström, utbildare, fackboksförfattare och art director. Han föreläser, utbildar och leder workshops i visuell kommunikation på universitet, högskolor, fotoskolor, reklam- och designskolor samt inom näringslivet.
Som art director har Bo Bergström arbetat på några av de främsta reklambyråerna i Sverige och är vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen Guldägget.
Han är fil kand i konstvetenskap, litteraturvetenskap samt pedagogik och ledamot i Bild och Ord Akademins presidium.
Carlsson 1 9789173312929 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. (F) Kartonnage.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nyskick. Format 19,0 x 25,5 cm. Om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur. Ur innehållet: Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam; Hur du visuellt profilerar ett företag; Hur du planerar strategiskt; Hur du når fram och berör l läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Politik som organisation : förvaltningspoliti...
Häftad bok. SNS Förlag. 4 uppl. 2010. 296 sidor.
Gott skick. Såld sv bibliotek
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203375
- Titel
- Politik som organisation : förvaltningspolitikens grundproblem
- Författare
- Bo Rothstein - Shirin Ahlbäck Öberg - Tomas Bergström - Christer Jönsson - Lennart Lundquist - Lennart J Lundquist - Anna Persson - Jon Pierre - Martin Sjöstedt - Helena Olofsdotter Stensöta - Jan Teorell
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 508 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna fjärde upplaga med flera nyskrivna kapitel ger en problemorienterad översikt över ett antal områden inom den statsvetenskapliga analysen av den offentliga örvaltningen - en introduktion i ämnet.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 4 9789186203375 -
Politik som organisation : förvaltningspoliti...
Häftad bok. SNS Förlag. 4 uppl. 2012. 296 sidor.
Mycket gott skick. FÄRGMARKERAD TEXT I INLAGAN
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203375
- Titel
- Politik som organisation : förvaltningspolitikens grundproblem
- Författare
- Bo Rothstein - Shirin Ahlbäck Öberg - Tomas Bergström - Christer Jönsson - Lennart Lundquist - Lennart J Lundquist - Anna Persson - Jon Pierre - Martin Sjöstedt - Helena Olofsdotter Stensöta - Jan Teorell
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 508 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna fjärde upplaga med flera nyskrivna kapitel ger en problemorienterad översikt över ett antal områden inom den statsvetenskapliga analysen av den offentliga örvaltningen - en introduktion i ämnet.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 4 9789186203375 -
Bild & Budskap. Ett triangeldrama om bildkomm...
Dekorerat förlagsband. Boken är i nyskick. 2000
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172039124
- Titel
- Bild & budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
9172039124 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Nära nyskick. Verkar vara oläst
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789172034976
- Titel
- Bild och Budskap
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 721 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 2 9789172034976 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789172034976
- Titel
- Bild och Budskap
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 160 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 721 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 2 9789172034976 -
Bild & budskap : ett triangeldrama om bildkom...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2000.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172039124
- Titel
- Bild & budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172039124 -
Bildt & Budskap- Ett triangeldrama om bildkom...
Inbunden bok. Carlssons förlag. 2011.
Nära nyskick. Dek, pappbd. Stor 8:o. 167 sid. Rikt illustrerad. Andra reviderade upplagan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKCarlssons förlag -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2001. 304 sidor.
Nära nyskick. Med författarens signatur på försättsbladet
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172034262
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172034262 -
Bild & budskap : ett triangeldrama om bildkom...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2000. 168 sidor.
Mycket gott skick. Författarsignatur på försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172039124
- Titel
- Bild & budskap : ett triangeldrama om bildkommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172039124 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Häftad bok. Carlsson. 8 uppl. 2012. 319 sidor.
Nyskick. jättefint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173315074
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 319 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 190 x 260 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1880 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Finns det en övergripande bok om att kommunicera visuellt? Om tänket bakom, om budskap, om medier? Hur vi påverkas? Men också om bilder,former, färger och texter? Och om kreativitet? Om samspelet text-bild? Om nyheter, reklam om dramaturgi finns den?
Ja, den finns.
I Effektiv visuell kommunikation får du insikt i:
Hur du formar och formulerar ett budskap i nyheter och reklam, hur du planerar strategiskt, hur du når fram och berör läsare och tittare, hur du får bärkraftiga idéer, hur du väljer passande typografi, hur du finner rätt fotografi eller filmsekvens, hur du utnyttjar bildretorikens möjligheter, hur du skapar grafisk form som attraherar, hur du får text och bild att samspela lockande, hur du visuellt profilerar ett företag, hur du skapar ett helhetsuttryck med hjälp av färg, form, ljud, text och bild.
Detta är den åttonde upplagan av populära Effektiv visuell kommunikation.
Bo Bergström är creative director och har arbetat på ett flertal reklambyråer. Han är utbildare och föreläsare i visuell kommunikation och bildkommunikation.
Carlsson 8 9789173315074 -
I våra kvarter : Eskilstuna på 50-talet
Inbunden bok. Hudiksvall : Winberg. 1995. 63 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9187004593
- Titel
- I våra kvarter : Eskilstuna på 50-talet
- Författare
- Åkermark, Bo E. - Bergström, Rolf
- Förlag
- Hudiksvall : Winberg
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Hudiksvall : Winberg 9187004593 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Effektiv visuell kommunikation : så skapas st...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 1998.
Nyskick. Obläddrat exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172032391
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1998
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172032391 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Mycket gott skick. Inlagan är något bucklig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Politik som organisation : förvaltningspoliti...
Häftad bok. SNS Förlag. 4 uppl. 2010. 296 sidor.
Mycket gott skick. De första 10 sidorna har många överstrykningar, men resten av boken är i fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203375
- Titel
- Politik som organisation : förvaltningspolitikens grundproblem
- Författare
- Bo Rothstein - Shirin Ahlbäck Öberg - Tomas Bergström - Christer Jönsson - Lennart Lundquist - Lennart J Lundquist - Anna Persson - Jon Pierre - Martin Sjöstedt - Helena Olofsdotter Stensöta - Jan Teorell
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 508 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna fjärde upplaga med flera nyskrivna kapitel ger en problemorienterad översikt över ett antal områden inom den statsvetenskapliga analysen av den offentliga örvaltningen - en introduktion i ämnet.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 4 9789186203375 -
Grafisk kommunikation
Häftad bok. Liber. 4 uppl. 2008. 288 sidor.
Mycket gott skick. Gott skick. Omslaget är lite slitet. Se bild
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087914
- Titel
- Grafisk kommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 703 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.
Teori och praktik varvas i bokens kapitel:
Kommunikation
Typografi
Bild
Grafisk form
Original
Färglära
Expo
En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.
Grafisk kommunikation är lämplig i kurser som Grafisk kommunikation, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström,art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.
Liber 4 9789147087914 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Bra skick. Men markeringspenna här och där i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9789147087914
- Titel
- Grafisk kommunikation
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 210 x 225 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 703 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att med text och bild förmedla ett budskap i tryckta, rörliga eller interaktiva medier kräver särskild kunskap: Man måste vara medveten om kommunikationens mekanismer, hur typografi, bild och den grafiska formen påverkar. Man måste också förstå hur text och bild kan samspela på effektivaste sätt. Nyckelord är strategisk planering, budskap och kreativitet.
Teori och praktik varvas i bokens kapitel:
Kommunikation
Typografi
Bild
Grafisk form
Original
Färglära
Expo
En tillämpning av bokens olika avsnitt ges i en beskrivning av en större kampanj mot droger i slutet av boken.
Grafisk kommunikation är lämplig i kurser som Grafisk kommunikation, Bild och form och Webbdesign, liksom i mer fristående utbildningar inom grafisk formgivning. Den här fjärde upplagan är uppdaterad och illustrerad med aktuella exempel.
Boken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Författargruppen består av Bo Bergström,art diretor och lärare på RMI-Berghs, Pär Lundgren, lärare och utvecklingsledare vid Mediepedagogiskt Center i Karlstad och Georg Flessa, skribent, formgivare, m m.
Liber 4 9789147087914 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Nyskick. Kartonnage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172036819
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9789172036819 -
Politik som organisation - Förvaltningspoliti...
Häftad bok. SNS Förlag. 4 uppl. 2011. 296 sidor.
Hyggligt skick. 22x15cm. Namnad. Pärmen och inlagan med tydliga bruksspår. Färgmarkeringar och understrykningar i inlagan. En sida lossnat.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789186203375
- Titel
- Politik som organisation : förvaltningspolitikens grundproblem
- Författare
- Bo Rothstein - Shirin Ahlbäck Öberg - Tomas Bergström - Christer Jönsson - Lennart Lundquist - Lennart J Lundquist - Anna Persson - Jon Pierre - Martin Sjöstedt - Helena Olofsdotter Stensöta - Jan Teorell
- Förlag
- SNS Förlag
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 296 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 508 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna fjärde upplaga med flera nyskrivna kapitel ger en problemorienterad översikt över ett antal områden inom den statsvetenskapliga analysen av den offentliga örvaltningen - en introduktion i ämnet.
Denna titel har tidigare givits ut av SNS förlag men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
SNS Förlag 4 9789186203375 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2003. 303 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. vikt 1160g.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172035423
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9789172035423 -
-
Essentials of Visual Communication
Häftad bok. Thames & Hudson Ltd. 2012. 240 sidor.
Mycket gott skick. Två prydliga gamla ägarsignaturer på titelsidan. Endast lättare, ytliga spår av hantering och förvaring.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781856695770
- Titel
- Essentials of Visual Communication
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Thames & Hudson Ltd.
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 240 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 217 x 280 mm Ryggbredd 21 mm
- Vikt
- 1215 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Essentials of Visual Communication is an inspiring and uniquely accessible guide to visual communication. The book presents the major disciplines in today's media, and puts the theory into practice, explaining how to achieve a strong communication chain - from strategy and messages to design and influence - to reach the target audience.
Essentials of Visual Communication is illustrated throughout with up-to-date examples of best practice from around the world that help to put visual theory into context. Summary boxes provide a useful aid to revision and reference.
Thames & Hudson Ltd. 9781856695770
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn