-
Principles of marketing : European edition
Häftad bok. London : Prentice Hall Europe. 1999. 1030 sidor.
Gott skick. understrykningar men i övrigt mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0132622548
- Titel
- Principles of marketing : European edition
- Författare
- Kotler, Philip
- Förlag
- London : Prentice Hall Europe
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- English
London : Prentice Hall Europe 0132622548 -
Marketing Management: analysis, planning, and...
Inbunden bok. Prentice Hall, Inc. 4 uppl. 1967. 12+628 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i hyggligt skick. 18 x 24 cm. Dek klbd. Illustr med ngr figurer i texten. På engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrentice Hall, Inc. 4 -
Copycat Marketing 101 - How to copycat your w...
Häftad bok. Pentagon Press. revised uppl. 2009. 114 sidor.
ISBN 9788182744462
Mycket gott skick. Smärre hanteringsspår på pärmen. Namnad på pärmens insida. Fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPentagon Press revised 9788182744462 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780030244018
- Titel
- International marketing
- Författare
- Czinkota, Michael R
- Utgivningsår
- 1998
- Omfång
- 860 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- English
5 9780030244018 -
Services marketing - integrating customer foc...
Häftad bok. 2016.
Mycket gott skick. Utgallrad från bibliotek
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9780077169312
- Titel
- Services marketing - integrating customer focus across the firm
- Författare
- Wilson, Alan M
- Utgivningsår
- 2016
- Bandtyp
- (paperback
- Språk
- English
9780077169312 -
Services marketing - integrating customer foc...
Häftad bok. 2018.
Mycket gott skick. Utgallrad från bibliotek
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9780078112102
- Titel
- Services marketing - integrating customer focus across the firm
- Författare
- Zeithaml, Valerie A
- Utgivningsår
- 2018
- Bandtyp
- Inbunden
- Språk
- English
9780078112102 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781591847380
- Titel
- Growth Hacker Marketing
- Författare
- Holiday, Ryan
- Förlag
- Penguin USA
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 152 x 130 mm
- Vikt
- 112 g
- Språk
- English
- Baksidestext
Ytterligare författare: Holiday, Ryan
Penguin USA 9781591847380 -
Copywriting : Successful Writing for Design,...
Häftad bok. Laurence King. 2009.
Gott skick. Bubblig pga vatten.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781856695688
- Titel
- Copywriting : Successful Writing for Design, Advertising and Marketing [Elektronisk resurs]
- Författare
- Shaw, Mark
- Förlag
- Laurence King
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- English
Laurence King 9781856695688 -
Principles of Marketing
Pocketbok. Prentice Hall. 2008.
Mycket gott skick. Mkt bra skick, inga anteckningar eller markeringar. Spår av patina i hörnen men annars väldigt nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273711568
- Titel
- Principles of Marketing
- Författare
- Kotler, Phillip. - Armstrong, Gary. - Wong, Veronica. - Saunders, John.
- Förlag
- Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2008
- Bandtyp
- Språk
- Svenska
Prentice Hall 9780273711568 -
Data-driven marketing : in a multi-channel, m...
Häftad bok. Roos & Tegner. 1 uppl. 2016. 208 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187905681
- Titel
- Data-driven marketing : in a multi-channel, multi-device world
- Författare
- Ward, Mattias
- Förlag
- Roos & Tegner
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 158 x 203 mm Ryggbredd 16 mm
- Vikt
- 360 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- There's a question all companies wrestle with: How do we best interact with customers in todays multi-channel, multi-device world? Consumers are demanding; no matter what platform, device or channel they're using, they expect a consistent brand experience. Companies need to be aware of this and come up with a multi-channel, multi-device strategy that is aligned with all company departments, in real-time.
DATA-DRIVEN MARKETING collects all the information you need to achieve all this and more. For digital marketers looking into the future and beyond; for executives planning the next step for growth; for anyone keeping their thumb on the pulse of the digital world. This book will give you the tools and knowledge you need to successfully adapt to the modern marketing ecosystem, covering:
- The importance of being customer-centric and providing a consistent brand experience
- How to break the shackles that keep your data in isolated silos
- Bridging the gap between offline and online, to increase customer lifetime value
- The legal landscape and issues regarding data and customer privacy
- Valuable lessons from companies pursuing the nirvana of a Single Customer View
- Practical tips on how to start using customer profiles for your marketing
Mattias Ward has first-hand knowledge of the data-driven economy. After founding the successful company Innometrics (later acquired by APSIS, www.apsis.com), he's now an evangelist for Profile Cloud, spreading word of this new technology for professionals and marketers around the Nordics. Mattias lives in Stockholm with his wife and 4 daughters.
Roos & Tegner 1 9789187905681 -
The 22 immutable laws of marketing
Häftad bok. Harperbusiness. 1993. 143 sidor.
ISBN 9780887306662
Mycket gott skick. Engelsk text.
Hel och ren.
Slitage av måttlig grad.
Något gulnade sidor som är en naturlig följd av att syret integrerar med pappret.
Läst ex.
Under bokstaven R. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHarperbusiness 9780887306662 -
Content Marketing för alla
Inbunden bok. AP-forlaget. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Mycket gott skick. Inlaga i nära nyskick, pärm har mkt lätt spår av hantering.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187431005
- Titel
- Content Marketing för alla
- Författare
- Arhammar, Joakim
- Förlag
- AP-forlaget
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 157 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 502 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lös dina affärsutmaningar, öka försäljningen och vinn kundernas hjärtan med engagerande innehåll.
Content marketing är tillsammans med den digitala utvecklingen det största som hänt marknadsföringen sedan 60-talets kreativa revolution. Istället för att bombardera din målgrupp med reklam, som den blir allt bättre på att undvika, blir du en pålitlig kompis och en kunnig rådgivare som hjälper kunderna att lösa sina problem och se nya möjligheter.
Den här boken ger dig alla verktyg och all den kunskap du behöver för att lösa dina affärsutmaningar, öka försäljningen och vinna kundernas hjärtan med hjälp av content marketing. Steg för steg får du lära dig om allt
ifrån planering och produktion av ditt innehåll till hur du får god spridning och sedan mäter effekten på bästa sätt. Hela tiden med konkreta och aktuella exempel från en rad branscher.
En ovärderlig handbok både för dig som ännu inte använt dig av content marketing och för dig som redan arbetar med metoden.
Joakim Arhammar är contentspecialist med tio års erfarenhet av att hjälpa några av Sveriges främsta varumärken med content marketing. Han är en framträdande röst inom utvecklingen av content marketing i Sverige och uppskattad föreläsare i ämnet.
Pontus Staunstrup är digital strateg med fokus på content marketing och sociala medier. Han har hjälpt många små och stora företag nå resultat med content marketing. Pontus är en ledande expert inom content marketing i Norden och föreläser regelbundet i ämnet.
AP-forlaget 1 9789187431005 -
Content marketing : värdeskapande marknadsko...
Häftad bok. Vulkan. 1 uppl. 2013. 114 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187507793
- Titel
- Content marketing : värdeskapande marknadskommunikation
- Författare
- Barregren, Thomas
- Förlag
- Vulkan
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 114 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 130 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Content marketing är i dag den största trenden inom marknadsföring. Det är egentligen inget nytt – idén är väl beprövad: I över hundra år har framsynta företag och organisationer skapat innehåll som ger mervärde för kunder, medlemmar och medarbetare. Internet, mobilitet och sociala medier har förändrat förutsättningarna för marknadskommunikation. Det räcker inte att trycka ut budskapet. Nu måste budskapet i sig, eller hur det leve reras, skapa värde för att vi skall ta det till oss. Och just det handlar content marketing om – värdeskapande marknadskommunikation. Content marketing kallas innehållsmarknadsföring på svenska. Det handlar om att med innehåll som intresserar och engagerar, skapa och stärka ett varumärke, generera leads och konvertera potentiella köpare till lojala kunder. För att lyckas måste satsningen vara långsiktig, produktionen utföras systematiskt och publicering ske regelbundet. Ditt företag, din organisation, måste tänka och jobba som ett medieföretag. Denna bok hjälper dig att förstå content marketing och den nya, värdeskapande, paradigmen. Den hjälper dig att identifi era målgrupper, förstå vad för innehåll de söker, och sätt att kommunicera med dem. Och den hjälper dig igång med den redaktionella planeringen och arbetssättet
Vulkan 1 9789187507793 -
Marketing research process
Häftad bok. 3 uppl. 1990. 336 sidor.
Hyggligt skick. Få understrykningar och fler gula överstrykningar. Pärm inplastad. Namn på första sidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780135565155
- Titel
- Marketing research process
- Författare
- Crimp, Margaret
- Utgivningsår
- 1990
- Omfång
- 336 sidor
- Språk
- English
3 9780135565155 -
Principles of Marketing
Häftad bok. Financial Times/ Prentice Hall. 3 uppl. 2002. 836 sidor.
Mycket gott skick. Lättare hamteringsspår finns på omslaget, det finns spår efter en lätt duktfläck i nederkant på de sista 50 sidorna, men inget som stör egentligen. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273646624
- Titel
- Principles of Marketing
- Författare
- Kotler
- Förlag
- Financial Times/ Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2001
- Bandtyp
- Vikt
- 1836 g
- Språk
- Svenska
Financial Times/ Prentice Hall 3 9780273646624 -
The end of marketing as we know it
Häftad bok. Harper Business. 2000. 247 sidor.
ISBN 9780887309830
Mycket gott skick. 200 x 133 mm. Språk: engelska/ Engelska. ---- Marketing today doesn't work. Or so says the "Aya Cola," Sergio Zyman, former marketing czar of Coca-Cola and quite possibly the most famous marketing gadfly in the world. Brilliant, irascible, unconventi läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKHarper Business. 9780887309830 -
Many-to-Many Marketing: Från One-to-One till...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Liber. Bättre Ledarskap. 2004. 244s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Go pro : 7 steps to becoming a network market...
Häftad bok. Network Marketiing Pro. 2019.
Nära nyskick. Rak och ren utan namn eller slitage
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780988667907
- Titel
- Go pro : 7 steps to becoming a network marketing professional
- Författare
- Worre, Eric
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
- Baksidestext
- Over twenty years ago, Worre began focusing on developing the skills to become a network marketing expert. Now he shares his wisdom in a guide that will ignite your passion for this profession and help you make the decision to create the life of your dreams. He shows you how to find prospects, present your product, help them become customers or distributors, and much more.
Network marketing isn't perfect... it's just better -- If you're going to be involved in network marketing, decide to be a professional. Decide to go pro -- Like any profession, you'll need to learn some skills -- Skill #1: finding prospects -- Skill #2: inviting prospects to understand your product or opportunity -- Skill #3: presenting your products or opportunity to your prospects -- Skill #4: following up with your prospects -- Skill #5: helping your prospects become customers or distributors -- Skill #6: helping your new distributor get started right -- Skill #7: promoting events -- Anything worthwhile takes time -- It's all worth it.
Network Marketiing Pro 9780988667907 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9781861525932
- Titel
- Marketing theory - a student text
- Författare
- Michael J. Baker
- Förlag
- Cengage Learning
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Mått
- 189 x 246 mm
- Vikt
- 626 g
- Språk
- Svenska
Cengage Learning 9781861525932 -
Strategic Marketing Management.
Häftad bok.
Gott skick. McGraw-Hill Publishing Co., 1997. XIV + 692 s. + tryckt omslag. Omslaget lite nött, och ställvis en hel del noteringar och förstrykningar, men fortfarande ett robust och bra exemplar. [30A] … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0077092279
- Titel
- Strategic marketing management
- Författare
- Lambin, Jean-Jacques
- Förlag
- McGraw-Hill
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 692 sidor
0077092279 -
Customary commerce : a historical reassessmen...
Häftad bok. London : Overseas Development Institute. 1992.
Mycket gott skick. Gallrad från universitetsbibliotek (etiketter, stämplar etc.). London : Overseas Development Institute 1992. Serie: ODI agricultural occasional paper, 99-1499389-3 ; 15 - - - - - - - - - - - - Fraktkostnad tillkommer. Vänligen läs villkoren och ställ gärn läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0850031729
- Titel
- Customary commerce : a historical reassessment of pastoral livestock marketing in Africa
- Författare
- Kerven, Carol
- Förlag
- London : Overseas Development Institute
- Utgivningsår
- 1992
- Språk
- English
London : Overseas Development Institute 0850031729 -
Marketing library and information services. I...
Inbunden bok. München, K. G. Saur. 2006. xv+(1)+419 sidor.
Gott skick. Hard-cover. A couple of library stamps inside.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 3598117531
- Titel
- Marketing library and information services - international perspectives
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 419 sidor
- Språk
- English
München, K. G. Saur 3598117531 -
Marketing - basic concepts for decision makin...
Inbunden bok. Harper & Row Publishers Inc. 1978. 430 sidor.
Mycket gott skick. Något snedställd i ryggen, lättare hanteringsslitage på pärmens hörn, ett par mindre stötskador finns även på pärmen. Inlagan är i ypperligt skick utan namn eller annat att anmärka på.
Boken är på engelska. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 0063878496
- Titel
- Marketing - basic concepts for decision making
- Författare
- Robin, Donald P
- Utgivningsår
- 1978
- Omfång
- 430 sidor
- Språk
- English
Harper & Row Publishers Inc 0063878496 -
History marketing : använd företagets histori...
Inbunden bok. Ekerlids. 1 uppl. 2010. 143 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789170921254
- Titel
- History marketing : använd företagets historia i kommunikation och marknadsföring
- Författare
- Schug, Alexander
- Förlag
- Ekerlids
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 143 sidor
- Bandtyp
- Flexband
- Mått
- 150 x 245 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 370 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bevara företagets historia och bevara den väl! Den uppmaningen riktar författarna av boken History Marketing till ansvariga inom företag och organisationer. Att bevara och berätta om ett företags historia fördjupar den egna företagskulturen, ger stabilitet åt marknadsföringen och, inte minst, stärker det egna varumärket. Trots alla vinster som kan räknas hem med History Marketing är det många företag som ännu inte utnyttjar det.
I boken för vi möta ett antal svenska företag som arbetar aktivt med History Marketing och ta del av deras lärdomar. Boken ger svar på när det är lämpligt att använda sig av historien för att få bästa effekt - i den externa marknadsföringen eller i arbetet med den egna företagskulturen. Dessutom ges praktiska tips om hur de företag och organisationer som vill bevara sin historia enkelt kan komma igång med att skapa ett eget företagsarkiv.
Ekerlids 1 9789170921254 -
Marketing: An Introduction
Häftad bok. Harlow: Financial Times Prentice Hall. 2009. 614 sidor.
Mycket gott skick. Ny bok. Boken böjd/svängd i formen nertill vid ena hörnet. Något gulnad karaktär på sidbladen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780273713951
- Titel
- Marketing : an introduction
- Författare
- Armstrong, Gary - Kotler, Philip - Harker, Michael - Brennan, Ross
- Förlag
- Harlow : Financial Times Prentice Hall
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- English
Harlow: Financial Times Prentice Hall 9780273713951 -
Fashion Marketing – Third Edition
Häftad bok. John Wiley & Sons. 3 uppl. 2009. 260 sidor.
Nyskick. Ny bok.
"'Clothing that is not purchased or worn is not fashion' (to paraphrase Armani) Knowledge of marketing is essential to help ensure success and reduce the risk of failure in fashion. For the designer starting up in business, this book offers a g läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781405139533
- Titel
- Fashion Marketing, 3rd Edition
- Författare
- Mike Easey
- Förlag
- John Wiley & Sons
- Utgivningsår
- 2008
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 174 x 244 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 496 g
- Språk
- English
John Wiley & Sons 3 9781405139533 -
Marketing Channels
Häftad bok. Prentice-Hall. 4 uppl. 1992. 620 sidor.
ISBN 013554601X
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKPrentice-Hall 4 013554601X -
Ten deadly marketing sins
Inbunden bok. WILEY. 2004. 152 sidor.
ISBN 04711650226
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Engelsk text.
Oläst bok.
Hel och fin.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKWILEY 04711650226 -
Content Marketing för alla
Inbunden bok. AP-forlaget. 1 uppl. 2017. 184 sidor.
Nära nyskick. Hel och ren.
Slitage av låg grad.
Läst ex.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187431005
- Titel
- Content Marketing för alla
- Författare
- Arhammar, Joakim
- Förlag
- AP-forlaget
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 184 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 157 x 218 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 502 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Lös dina affärsutmaningar, öka försäljningen och vinn kundernas hjärtan med engagerande innehåll.
Content marketing är tillsammans med den digitala utvecklingen det största som hänt marknadsföringen sedan 60-talets kreativa revolution. Istället för att bombardera din målgrupp med reklam, som den blir allt bättre på att undvika, blir du en pålitlig kompis och en kunnig rådgivare som hjälper kunderna att lösa sina problem och se nya möjligheter.
Den här boken ger dig alla verktyg och all den kunskap du behöver för att lösa dina affärsutmaningar, öka försäljningen och vinna kundernas hjärtan med hjälp av content marketing. Steg för steg får du lära dig om allt
ifrån planering och produktion av ditt innehåll till hur du får god spridning och sedan mäter effekten på bästa sätt. Hela tiden med konkreta och aktuella exempel från en rad branscher.
En ovärderlig handbok både för dig som ännu inte använt dig av content marketing och för dig som redan arbetar med metoden.
Joakim Arhammar är contentspecialist med tio års erfarenhet av att hjälpa några av Sveriges främsta varumärken med content marketing. Han är en framträdande röst inom utvecklingen av content marketing i Sverige och uppskattad föreläsare i ämnet.
Pontus Staunstrup är digital strateg med fokus på content marketing och sociala medier. Han har hjälpt många små och stora företag nå resultat med content marketing. Pontus är en ledande expert inom content marketing i Norden och föreläser regelbundet i ämnet.
AP-forlaget 1 9789187431005 -
In-Store Marketing
Inbunden bok. Hakon Media AB /Market. Second edition uppl. 2011. 368 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789153452232
- Titel
- In-Store Marketing
- Författare
- Nordfält, Jens
- Förlag
- Hakon Media AB /Market
- Utgivningsår
- 2011
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 203 x 246 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1196 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version
Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, dofter, musik, prisupplevelse mm. De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.
Boken innehåller dessutom:
Butiks-TV (digital signage).
Butiksdemonstrationer.
Påverkan av kundens beröring av produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila sinnet).
Skyltfönster och trottoarskyltar.
Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap).
Butiken som media.
Ursprungsmärkning och produktinformation.
Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Hakon Media AB /Market Second edition 9789153452232
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn