-
Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2001. 269 sidor.
Mycket gott skick. märke efter etikett på framsidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127353672
- Titel
- Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur en visuell vandring i brukarens spår
- Författare
- Cimmerbeck, Magnus
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1889 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2001 är arkitekturens år i Sverige och Europa, och denna bildrika bok visar ett tvärsnitt av modern svensk arkitektur genom en av dess främsta exponenter, Gert Wingårdh. 20 intressanta byggnader berättar om nya värderingar, skönheten i det rena, klara och tydliga och om ett funktionellt, humanistiskt orienterat och naturnära formspråk med rötterna i Skandinavien.
Tio arbetsplatser, fem offentliga byggnader, fyra privatvillor och ett hyreshus presenteras. De bär alla arkitektens signatur. Här finns bl a svenska ambassaden i Berlin, Astra Zenecas prisbelönta forskningscentra i Sverige och Boston och Ericssons nya byggnader bl a i Lund och London. De 400 bilderna speglar kreativiteten och tidsandan.
Arkitekturens utgångspunkt är våra nordiska traditioner om vackert och ändamålsenligt, material, hur natur och klimat påverkar arkitekturen, hur byggnaderna ansluter till landskapet. De ska inte bara skapa stimulerande rum för boende, arbete och möten. De stora företagens byggnader formges också för att förstärka profilprogram och lyfta fram värderingar bakom varumärken och identitetsbyggen.
Boken riktar sig till studerande och alla som yrkesmässigt sysslar med modern, vacker och ändamålsenlig arbetsmiljö – och alla som intresserar sig för god form och arkitektur i största allmänhet.
Magnus Cimmerbeck är fotograf. Efter fotohögskolan vid Göteborgs universitet öppnade han egen studio 1992 och har sedan dess arbetat med reklam- och arkitekturfotografi.
Stefan Ostrowski är en mångsidig skribent med rötter i reklamvärlden. Han är författare och producent inom teater och musical. F n har han olika uppdrag för näringslivet.
Annika Wingårdh är idégivare till boken och svarar för den grafiska formen. Hon är Art Director med lång erfarenhet inom design- och arkitektbyråvärlden. På NoK/LT har hon tidigare formgivit Ät mig – från fångst till tallrik.
Natur & Kultur 1 9127353672 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Helt oanvänd och perfekt skick!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2001. 269 sidor.
Mycket gott skick. Spännande om modern nordisk arkitektur
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127353672
- Titel
- Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur en visuell vandring i brukarens spår
- Författare
- Cimmerbeck, Magnus
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1889 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2001 är arkitekturens år i Sverige och Europa, och denna bildrika bok visar ett tvärsnitt av modern svensk arkitektur genom en av dess främsta exponenter, Gert Wingårdh. 20 intressanta byggnader berättar om nya värderingar, skönheten i det rena, klara och tydliga och om ett funktionellt, humanistiskt orienterat och naturnära formspråk med rötterna i Skandinavien.
Tio arbetsplatser, fem offentliga byggnader, fyra privatvillor och ett hyreshus presenteras. De bär alla arkitektens signatur. Här finns bl a svenska ambassaden i Berlin, Astra Zenecas prisbelönta forskningscentra i Sverige och Boston och Ericssons nya byggnader bl a i Lund och London. De 400 bilderna speglar kreativiteten och tidsandan.
Arkitekturens utgångspunkt är våra nordiska traditioner om vackert och ändamålsenligt, material, hur natur och klimat påverkar arkitekturen, hur byggnaderna ansluter till landskapet. De ska inte bara skapa stimulerande rum för boende, arbete och möten. De stora företagens byggnader formges också för att förstärka profilprogram och lyfta fram värderingar bakom varumärken och identitetsbyggen.
Boken riktar sig till studerande och alla som yrkesmässigt sysslar med modern, vacker och ändamålsenlig arbetsmiljö – och alla som intresserar sig för god form och arkitektur i största allmänhet.
Magnus Cimmerbeck är fotograf. Efter fotohögskolan vid Göteborgs universitet öppnade han egen studio 1992 och har sedan dess arbetat med reklam- och arkitekturfotografi.
Stefan Ostrowski är en mångsidig skribent med rötter i reklamvärlden. Han är författare och producent inom teater och musical. F n har han olika uppdrag för näringslivet.
Annika Wingårdh är idégivare till boken och svarar för den grafiska formen. Hon är Art Director med lång erfarenhet inom design- och arkitektbyråvärlden. På NoK/LT har hon tidigare formgivit Ät mig – från fångst till tallrik.
Natur & Kultur 1 9127353672 -
Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2001. 269 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127353672
- Titel
- Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur en visuell vandring i brukarens spår
- Författare
- Cimmerbeck, Magnus
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1889 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2001 är arkitekturens år i Sverige och Europa, och denna bildrika bok visar ett tvärsnitt av modern svensk arkitektur genom en av dess främsta exponenter, Gert Wingårdh. 20 intressanta byggnader berättar om nya värderingar, skönheten i det rena, klara och tydliga och om ett funktionellt, humanistiskt orienterat och naturnära formspråk med rötterna i Skandinavien.
Tio arbetsplatser, fem offentliga byggnader, fyra privatvillor och ett hyreshus presenteras. De bär alla arkitektens signatur. Här finns bl a svenska ambassaden i Berlin, Astra Zenecas prisbelönta forskningscentra i Sverige och Boston och Ericssons nya byggnader bl a i Lund och London. De 400 bilderna speglar kreativiteten och tidsandan.
Arkitekturens utgångspunkt är våra nordiska traditioner om vackert och ändamålsenligt, material, hur natur och klimat påverkar arkitekturen, hur byggnaderna ansluter till landskapet. De ska inte bara skapa stimulerande rum för boende, arbete och möten. De stora företagens byggnader formges också för att förstärka profilprogram och lyfta fram värderingar bakom varumärken och identitetsbyggen.
Boken riktar sig till studerande och alla som yrkesmässigt sysslar med modern, vacker och ändamålsenlig arbetsmiljö – och alla som intresserar sig för god form och arkitektur i största allmänhet.
Magnus Cimmerbeck är fotograf. Efter fotohögskolan vid Göteborgs universitet öppnade han egen studio 1992 och har sedan dess arbetat med reklam- och arkitekturfotografi.
Stefan Ostrowski är en mångsidig skribent med rötter i reklamvärlden. Han är författare och producent inom teater och musical. F n har han olika uppdrag för näringslivet.
Annika Wingårdh är idégivare till boken och svarar för den grafiska formen. Hon är Art Director med lång erfarenhet inom design- och arkitektbyråvärlden. På NoK/LT har hon tidigare formgivit Ät mig – från fångst till tallrik.
Natur & Kultur 1 9127353672 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Visuell kommunikation
Häftad bok. ILKA förlagsprodukter. 1987.
Nära nyskick. lite tilltryckt i hörnen. Portot gäller oavsett antal böcker. - 10 instruktiva teckningar på varje sida som visar hur man tecknar ord och uttryck. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 919707232X
- Titel
- Visuell kommunikation
- Författare
- Edenås, Hugo
- Förlag
- Malmö : ILKA förlagsprodukter
- Språk
- Svenska
ILKA förlagsprodukter 919707232X -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. Fjärde reviderade uppl. 2003. 303 sidor.
Nyskick. [Hylla:14]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172035420
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson Fjärde reviderade 9172035420 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 0201749343
- Titel
- PHP : visuell snabbguide
- Författare
- Ullman, Larry E. 1972- - Palmqvist, Annette
- Förlag
- Harlow : Peachpit
- Utgivningsår
- 2002
- Språk
- Svenska
Harlow : Peachpit 0201749343 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 2001. 303 sidor.
Mycket gott skick. Fint exemplar utan nämnvärda anmärkningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172034262
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172034262 -
Teaterbilder : studier i visuell representati...
Göteborg : Göteborgs stadsmuseum, 2009 2009 Häftad Utmärkt skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185488995
- Titel
- Teaterbilder : studier i visuell representation
- Författare
- Mankell, Bia - Göteborgs stadsmuseum
- Förlag
- Göteborg : Göteborgs stadsmuseum
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Innehåller längre avsnitt om Karin Kavli, Annsofi Nyberg, Barbro Öberg, Vilgot Gyllengran och Brit Swedberg
9789185488995 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Blicktrick : vägledning i visuell varseblivni...
Inbunden bok. Bokförlaget Arena. 2007. 270 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789178432318
- Titel
- Blicktrick : vägledning i visuell varseblivning
- Författare
- Uwe Stoklossa
- Förlag
- Bokförlaget Arena
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 270 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 250 x 290 mm Ryggbredd 24 mm
- Vikt
- 1811 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Kärlek vid andra ögonkastet. Du ser något i förbigående. Omedvetet.Men plötsligt måste du ta en ny titt. Någonting stämmer inte. Det är något du inte får grepp om.Men vad? Detta andra ögonkast är frivilligt. Det är aktivt och nära på lustfyllt. Detta andra ögonkast är hemligheten bakom framgångsrik visuell kommunikation.
I Blicktrick avslöjar författaren Uwe Stoklossa hemligheterna bakom det andra ögonkastet.Med hjälp av illustrerande exempel från reklam, grafisk formgivning och konst analyserar och illustrerar boken seendets olika fenomen. Boken är indelad i tio överskådliga kategorier, med hundratals exempel på hur ögat kan vilseledas av visuell information. Blicktrick innehåller även en utförlig teoretisk textdel om seende och perception.
Bokförlaget Arena 9789178432318 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 6 uppl. 2007. 315 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173310703
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 185 x 260 mm
- Vikt
- 1218 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Här kommer den sjätte upplagan av Effektiv visuell kommunikation. Snart trettiotusen läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering.
Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författarens ambition är att inspirerande beskriva hela arbetsgången i medryckande text och spännande, aktuellt bildmaterial. Läsare är de som utbildar sig i kommunikationsämnen där rätt text och bild är avgörande för
resultatet. Givetvis finns läsare även bland yrkesverksamma.
Sjätte upplagan tar ett ännu bredare grepp om ämnet med fördjupade och utvecklade resonemang. Exempelvis beskrivs utförligt den maktförskjutning som äger rum från sändaren till mottagaren, från producent till konsument, med delaktiga och medagerande läsare och tittare som resultat. Hur påverkas budskapen? Och formgivningen och bilden?
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang.
Carlsson 6 9789173310703 -
Effektiv visuell kommunikation - Om nyheter r...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Carlssons. 2001. 315 s. 19 x 26,5cm. Försättsblad bortklippt. Rikt illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172034266
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap att nå fram i print, film och webbsajter
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Språk
- Svenska
9789172034266 -
Effektiv visuell kommunikation : så skapas st...
Inbunden bok. Stockholm : Carlsson. 1999. 245 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172038632
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : så skapas starka idéer, budskap, form och innehåll i tryckta och interaktiva medier
- Författare
- Bergström, Bo
- Förlag
- Stockholm : Carlsson
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Stockholm : Carlsson 9172038632 -
COMBI VISUELL
Inbunden bok. IPC INTERNATIONAL PUBLISHING COMPANY. 1979.
Mycket gott skick. PEDAGOGIK, UPPSLAGSVERK, ART NR 1291
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKIPC INTERNATIONAL PUBLISHING COMPANY -
Säg det i bilder : verbal-visuell ordbok
Inbunden bok. Göteborg : Populär kommunikation. 1999. 143 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9197164836
- Titel
- Säg det i bilder : verbal-visuell ordbok
- Författare
- Karlsson, Björn - Populär kommunikation
- Förlag
- Göteborg : Populär kommunikation
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Göteborg : Populär kommunikation 9197164836 -
Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2001. 269 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127353672
- Titel
- Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur en visuell vandring i brukarens spår
- Författare
- Cimmerbeck, Magnus
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1889 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2001 är arkitekturens år i Sverige och Europa, och denna bildrika bok visar ett tvärsnitt av modern svensk arkitektur genom en av dess främsta exponenter, Gert Wingårdh. 20 intressanta byggnader berättar om nya värderingar, skönheten i det rena, klara och tydliga och om ett funktionellt, humanistiskt orienterat och naturnära formspråk med rötterna i Skandinavien.
Tio arbetsplatser, fem offentliga byggnader, fyra privatvillor och ett hyreshus presenteras. De bär alla arkitektens signatur. Här finns bl a svenska ambassaden i Berlin, Astra Zenecas prisbelönta forskningscentra i Sverige och Boston och Ericssons nya byggnader bl a i Lund och London. De 400 bilderna speglar kreativiteten och tidsandan.
Arkitekturens utgångspunkt är våra nordiska traditioner om vackert och ändamålsenligt, material, hur natur och klimat påverkar arkitekturen, hur byggnaderna ansluter till landskapet. De ska inte bara skapa stimulerande rum för boende, arbete och möten. De stora företagens byggnader formges också för att förstärka profilprogram och lyfta fram värderingar bakom varumärken och identitetsbyggen.
Boken riktar sig till studerande och alla som yrkesmässigt sysslar med modern, vacker och ändamålsenlig arbetsmiljö – och alla som intresserar sig för god form och arkitektur i största allmänhet.
Magnus Cimmerbeck är fotograf. Efter fotohögskolan vid Göteborgs universitet öppnade han egen studio 1992 och har sedan dess arbetat med reklam- och arkitekturfotografi.
Stefan Ostrowski är en mångsidig skribent med rötter i reklamvärlden. Han är författare och producent inom teater och musical. F n har han olika uppdrag för näringslivet.
Annika Wingårdh är idégivare till boken och svarar för den grafiska formen. Hon är Art Director med lång erfarenhet inom design- och arkitektbyråvärlden. På NoK/LT har hon tidigare formgivit Ät mig – från fångst till tallrik.
Natur & Kultur 1 9127353672 -
Se upp! Om bildförståelse och visuell kommuni...
Häftad bok. NATIONALMUSEUM. 2004. 47 sidor.
Mycket gott skick. 18 november 2004 - 13 mars 2005
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNATIONALMUSEUM -
Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur...
Inbunden bok. Natur & Kultur. 1 uppl. 2001. 269 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9127353672
- Titel
- Nordic by Nature : Modern svensk arkitektur en visuell vandring i brukarens spår
- Författare
- Cimmerbeck, Magnus
- Förlag
- Natur & Kultur Allmänlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 269 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 1889 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 2001 är arkitekturens år i Sverige och Europa, och denna bildrika bok visar ett tvärsnitt av modern svensk arkitektur genom en av dess främsta exponenter, Gert Wingårdh. 20 intressanta byggnader berättar om nya värderingar, skönheten i det rena, klara och tydliga och om ett funktionellt, humanistiskt orienterat och naturnära formspråk med rötterna i Skandinavien.
Tio arbetsplatser, fem offentliga byggnader, fyra privatvillor och ett hyreshus presenteras. De bär alla arkitektens signatur. Här finns bl a svenska ambassaden i Berlin, Astra Zenecas prisbelönta forskningscentra i Sverige och Boston och Ericssons nya byggnader bl a i Lund och London. De 400 bilderna speglar kreativiteten och tidsandan.
Arkitekturens utgångspunkt är våra nordiska traditioner om vackert och ändamålsenligt, material, hur natur och klimat påverkar arkitekturen, hur byggnaderna ansluter till landskapet. De ska inte bara skapa stimulerande rum för boende, arbete och möten. De stora företagens byggnader formges också för att förstärka profilprogram och lyfta fram värderingar bakom varumärken och identitetsbyggen.
Boken riktar sig till studerande och alla som yrkesmässigt sysslar med modern, vacker och ändamålsenlig arbetsmiljö – och alla som intresserar sig för god form och arkitektur i största allmänhet.
Magnus Cimmerbeck är fotograf. Efter fotohögskolan vid Göteborgs universitet öppnade han egen studio 1992 och har sedan dess arbetat med reklam- och arkitekturfotografi.
Stefan Ostrowski är en mångsidig skribent med rötter i reklamvärlden. Han är författare och producent inom teater och musical. F n har han olika uppdrag för näringslivet.
Annika Wingårdh är idégivare till boken och svarar för den grafiska formen. Hon är Art Director med lång erfarenhet inom design- och arkitektbyråvärlden. På NoK/LT har hon tidigare formgivit Ät mig – från fångst till tallrik.
Natur & Kultur 1 9127353672 -
TEATERBILDER – Studier i visuell representati...
Häftad bok. Göteborgs stadsmuseum. 2009. 159 sidor.
Nyskick. – ABSOLUT NYSKICK, förutom lite kantskav på omslaget. – Mjuka pärmar med invikta flikar, format ca 22x27 cm. – Se fler bilder! –– –– GLÖM INTE ATT TITTA PÅ ALLA MINA ANDRA BÖCKER! –– Samma fraktpris oavsett hur många böcker du beställer! (Gäller in läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185488995
- Titel
- Teaterbilder : studier i visuell representation
- Författare
- Mankell, Bia - Göteborgs stadsmuseum
- Förlag
- Göteborg : Göteborgs stadsmuseum
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Innehåller längre avsnitt om Karin Kavli, Annsofi Nyberg, Barbro Öberg, Vilgot Gyllengran och Brit Swedberg
Göteborgs stadsmuseum 9789185488995 -
Effektiv visuell kommunikation : hur man får...
Inbunden bok. Carlsson. 5 uppl. 2004. 317 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9172036818
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : hur man får ett budskap i text, bild, film, form och färg att nå fram
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 317 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 190 x 266 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 1212 g
- Språk
- Svenska
Carlsson 5 9172036818 -
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter,...
Inbunden bok. Carlsson. 7 uppl. 2009. 315 sidor.
Mycket gott skick. Tryckt 2010.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789173312387
- Titel
- Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam och profilering i vår visuella kultur
- Författare
- Bo Bergström
- Förlag
- Carlsson
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 315 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 191 x 265 mm Ryggbredd 25 mm
- Vikt
- 1045 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu är sjunde upplagan här av denna populära storsäljare, 30 000 läsare har lärt sig grunderna i visuellt budskapsarbete i massmedierna med fokus på nyhetsförmedling, reklam och visuell profilering. Bokens centralgestalter är redigerare, art directors samt grafiska formgivare.
Författaren berättar medryckande hur man med text och bild når fram till läsare och tittare på webben, i tv, i tidningar, i tidskrifter. Han beskriver även det viktiga strategiska arbetet och går igenom hela arbetsprocessen, budskap, påverkan, kreativitet, typografi, bild, video, design samt samspelet mellan text och bild.
Läsarna finner vi bland studenterna vid universitet och högskolor, kursinstitut, reklam- och designskolor och folkhögskolor. Dit hör givetvis även yrkesverksamma på reklambyråer, informations- och marknadsavdelningar, som inspireras av både resonemangen och bildmaterialet.
Boken har även letat sig ut utanför landets gränser och finns nu i en engelsk version, Essentials of Visual Communication. En spansk upplaga ligger också på bokhandelsdiskarna och snart finns där även en portugisisk, polsk och ungersk version.
Författare är Bo Bergström, art director, författare, utbildare, med sex böcker bakom sig. Han är en efterfrågad föreläsare i både hemland och utland och leder kurser i en mängd olika sammanhang. Hans bok Bild och Budskap (Carlsson Bokförlag) vann tävlingen Svenska Publishing-Priset 2001 i klassen Fackböcker.
Carlsson 7 9789173312387 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFörlagshuset Norden AB
-
combi visuell - Fl-Jo
Inbunden bok. Förlagshuset Norden AB. 1967.
Mycket gott skick. Liten skada på pärmens baksida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFörlagshuset Norden AB -
combi visuell - Mu-Sp
Inbunden bok. Förlagshuset Norden AB. 1969.
Mycket gott skick. små skador på pärmens baksida.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFörlagshuset Norden AB -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFörlagshuset Norden AB
-
combi visuell - Ju-Mo
Inbunden bok. Förlagshuset Norden AB. 1968.
Mycket gott skick. uppslagsverk, skador finns på bakre pärmen.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKFörlagshuset Norden AB
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn