-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144005492
- Titel
- IT ur ett affärsperspektiv
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 265 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 396 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken tydliggör att det krävs samverkan mellan kärnverksamheten och IT-verksamheten.
Bl.a omfattas dessa frågeställningar:
- Vad krävs för att vara en bra kravställare och beställare av IT?
- Vilka krav ska kärnverksamheten ställa på IT och vilka krav ska IT ställa på kärnverksamheten?
- Vem ansvarar för att värde och nytta med IT realiseras?
- Hur säkeställs att IT bidrar till att realisera värde och nytta?
- Varför misslyckas så många IT-projekt?
Studentlitteratur AB 1 9789144005492 -
IT service management i praktiken
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.2:4. 2014. 442 s. 15,5 x 22cm. Pärmen har lätt yt- och kantslitage. Ett läsveck på ryggen. Inlagan ren och fin.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144048239
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Haverblad, Angelica
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 442 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 640 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet till rimlig kostnad. I denna nya upplaga har texten i stora delar reviderats och uppdaterats, flera avsnitt utökats och nya kapitel tillkommit som bland annat roller, nyckeltal, tjänsteportfölj, välja verktyg, relation till IT-styrning och business case för IT Service Management. Boken innehåller praktiska exempel, checklistor och mallar.Ambitionen med boken är att den ska vara ett stöd och vägvisare för att lyckas med tillämpning av IT Service Management i praktiken.
9789144048239 -
IT Service Management i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 342 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144035499
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144035499 -
IT Service Management i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 342 sidor.
Nyskick. (49)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035497
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144035497 -
IT Service Management i praktiken
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 342 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144035497
- Titel
- IT Service Management i praktiken
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9144035497 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144005492
- Titel
- IT ur ett affärsperspektiv
- Författare
- Angelica Haverblad
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 265 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 396 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken tydliggör att det krävs samverkan mellan kärnverksamheten och IT-verksamheten.
Bl.a omfattas dessa frågeställningar:
- Vad krävs för att vara en bra kravställare och beställare av IT?
- Vilka krav ska kärnverksamheten ställa på IT och vilka krav ska IT ställa på kärnverksamheten?
- Vem ansvarar för att värde och nytta med IT realiseras?
- Hur säkeställs att IT bidrar till att realisera värde och nytta?
- Varför misslyckas så många IT-projekt?
Studentlitteratur AB 1 9789144005492
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
