-
Mitt liv och mitt arbete
Inbunden bok. Natur och Kultur. 1922. 252 sidor.
Mycket gott skick. Främre och bakre omslag medbundna. Inlaga utan anmärkning. Rak och fin. Några mindre skönhetsfläckar och nötning på pärmen. Vilket framgår av bilden! … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur och Kultur -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
- ISBN
- 9780814743508
- Titel
- Spreadable media : creating value and meaning in a networked culture
- Författare
- Jenkins, Henry - Ford, Sam - Green, Joshua
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
9780814743508 -
I dag och i morgon
Häftad bok. Natur och Kultur. 1926. 256 sidor.
Gott skick. Gulnad och lite sliten, särskilt ryggen. Sidorna sprättade (boken är från 1926) men inget som påverkar läsbarheten.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur och Kultur -
Mitt liv och mitt arbete. Andra genomsedda up...
Häftad bok.
Nära nyskick. Stockholm, 1923. 252 s. Häftad. Fint ex! Henry Fords inflytelserika självbiografi, författad tillsammans med Samuel Crowther. Häri presenterar Ford sina tankar om industrin, "Fordismen", och redogör för dess löpande band-principer. Utgiven av Sveriges Ind läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur och Kultur
-
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Bokförlaget Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Bokförlaget Daidalos 1 9789171734280 -
Framåt. Affärsprinciper och framtidsperspekti...
Häftad bok. Natur & Kultur. 1931. 256 sidor.
Mycket gott skick. Främre omslaget med några små fläckar. (L)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur & Kultur -
Spreadable media : creating value and meaning...
Inbunden bok. New York University Press. 2013. 352 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814743508
- Titel
- Spreadable media : creating value and meaning in a networked culture
- Författare
- Jenkins, Henry - Ford, Sam - Green, Joshua
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
New York University Press 9780814743508 -
Spridbar media. Att skapa värde och mening i...
Inbunden bok. Daidalos. 1 uppl. 2014. 380 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick. SÅ genomgripande förändrar sociala medier våra liv och vårt samhälle. Hur påverkar det dig? Och hur kan du dra egen fördel av det? Inbunden, förlagsband med skyddsomslag. 8:o. 215x140x30 mm. 650 g. Gallrat ex av bibliotek redan vid ankomst, och har inte i läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
Daidalos 1 9789171734280 -
Spreadable media : creating value and meaning...
Inbunden bok. 2019.
Nyskick. Aldrig läst. Mycket fin och fräsch.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814743508
- Titel
- Spreadable media : creating value and meaning in a networked culture
- Författare
- Jenkins, Henry - Ford, Sam - Green, Joshua
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
9780814743508 -
Shorter Novels: Seventeenth Century (Ornatus...
Inbunden bok. J. M. Dent & Sons Ltd, London. (1930) uppl. 1967. 303 sidor.
Gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKJ. M. Dent & Sons Ltd, London (1930) -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur och kultur
-
Spridbar media : att skapa värde och mening i...
Inbunden bok.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Inb med skyddsomslag, 380 sidor. Daidalos (Göteborg, 2014). Översättning av Joel Nordqvist..
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171734280
- Titel
- Spridbar media : att skapa värde och mening i en nätverkad kultur
- Författare
- Jenkins, Henry
- Förlag
- Bokförlaget Daidalos
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 380 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 145 x 215 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- De sociala medierna och nätverkskulturen håller på att förändra medielandskapet radikalt. Förändringen ställer olika aktörer ? inklusive vanliga Facebookanvändare och twittrare ? inför en rad besvärliga frågor som har med tolkningsföreträde, kontrollmöjligheter och moraliska gränsdragningar att göra. Därtill kommer att gränsen mellan att vara mediekonsument och medieaktör aldrig har varit så genomsläpplig som idag. Tänk till exempel på bestsellern "Femtio nyanser av honom", som ursprungligen publicerades som ?fan fiction? på nätet, eller "Mad Men"-karaktärernas spontant skapade bloggversioner.
Medieforskarna Henry Jenkins, Sam Ford och Joshua Green tar i "Spridbar media" ett brett grepp om den här processen och belyser den ur en rad olika perspektiv. Boken handlar naturligt nog om sådant som medieekonomi, företagskulturer, distributionsformer och rättighetsfrågor. Men den handlar också ? och framför allt ? om vanliga människors möjligheter att påverka mediemiljön genom sin egen aktivitet. Om det vi direkt eller indirekt kan åstadkomma när vi delar någonting till våra Facebookvänner eller i vårt twitterflöde eller engagerar oss i specifika intressegemenskaper på nätet.
Bokens författare vill få oss att överge diverse förenklade ? men seglivade ? föreställningar om hur medier fungerar och istället börja reflektera över deras komplexitet och över ?spridbarhetens? roll. Kort sagt stimulera till nytänkande på området.
Henry Jenkins är Provost?s Professor of Communication, Journalism, Cinematic Arts, and Education vid University of Southern California. Han har tidigare publicerat bland annat "Konvergenskulturen" (Daidalos 2008).
Sam Ford är Director of Digital Strategy vid Peppercomm Strategic Communications och knuten till MIT:s Program in Comparative Media Studies och Western Kentucky University:s Popular Culture Studies Program.
Joshua Green är strateg vid Undercurrent, en byrå för ditigala strategier i New York. Han har en doktorsexamen i mediestuder och har tidigare varit involverad i medieforskning vid bland annat University of Southern California och MIT.
9789171734280 -
Spreadable Media Creating Value and Meaning i...
Inbunden bok. New York University Press, 2013. 353 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nyskick. Språk: Engelska.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9780814743508
- Titel
- Spreadable media : creating value and meaning in a networked culture
- Författare
- Jenkins, Henry - Ford, Sam - Green, Joshua
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- English
New York University Press, 2013 9780814743508 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur & Kultur
-
A History of England
Inbunden bok. Clarendon Press, London. Original uppl. 1911. 250 sidor.
Gott skick. Vackert dekorerat originalklotband och ett stort antal helsidesplanscher i svartvitt. (1 sida lös).
Denna bok innehåller ett 20-tal originaldikter av Kipling. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKClarendon Press, London Original -
I dag och i morgon
Inbunden bok. Natur och Kultur. 1926. 256 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Vinrött, gulddek. klotband. Båda omslagen medbundna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKNatur och Kultur -
Good Morning
Häftad bok. Dearborn. Music, Calls, and Directions for Old-time Dancing. uppl. 1943. 124 s. Häftad. 252 gram.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
-
De stora slagen Del 1 till 17. Del 1: Sevasto...
Utgiven av Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek 2010. 17 delar á 160 sid = 2720 sidor. Blått klotband med ryggtitel i guld och förlagets illustrerade skyddsomslag. Format 19x25 cm vikt 17 band á 690 gram ger 11,8 kg exkl.emballage. Med namnstämpel på försä läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Min vän Edison
Stockholm : Natur och kultur, 1931 Trådbunden, mjuka pärmar, 96s. 20,5x13,5cm, 150g. Illustrerad. Kantnötta och ngt tummade pärmar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Mitt liv och mitt arbete
1924, originalomslagi presentskick, diskret namnteckning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn