-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9789147062546 -
Marknadsföring: Vetenskap och praktik
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. Lund, 2015. Häftad. Illustrerad i färg. Namnteckning i blyerts på försättsbladet. Ett fåtal blyertsnoteringar på innehållsförteckningen. 619 s. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105277
- Titel
- Marknadsföring - Vetenskap och praktik
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 619 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grundstenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall.
Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.
9789144105277 -
Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonom...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 251 sidor.
Nära nyskick. KÖP FLERA BÖCKER TILL SAMMA FRAKTPRIS. Tryck på säljare: Tabermans böcker nedan och se utbudet !
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043661
- Titel
- Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonomi och samhällsliv
- Författare
- Mats Benner - Staffan Laestadius - Bjørn T. Asheim - Birgitta Södergren - Magnus Klofsten - Åsa Lindholm Dahlstrand - Åke Uhlin - Arne Eriksson - Per Frankelius
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 251 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens ekonomi är kunskapsintensiv och snabbt föränderlig. Ekonomisk tillväxt är alltmer beroende av innovationer, av nya idéer, produkter och sätt att producera, marknadsföra och konsumera. Några exempel på innovationer som förändrat vår värld är elektriciteten, lasern, informationsteknologin och Internet. Men innovationer kan också bestå i gradvisa förbättringar av produktion och distribution. Innovationer uppstår inte i isolering utan i samverkan mellan företag, konsumenter, politiker, marknader och regelverk. Innovationer förnyar ekonomin, men utmanar också etablerade positioner för företag, regioner, nationer och för den enskilde. Att förstå vad innovationer är och hur de uppkommer är därför nödvändigt för den som vill förstå hur moderna ekonomier utvecklas.
Innovationer ger en klargörande bild av vad innovationer är, hur de uppkommer, sprids och används. Författarna är samtliga ledande företrädare för svensk innovationsforskning. Boken tar upp innovationsforskningens rötter, betydelsen av plats och rum för innovationer, innovationer inom företag och organisationer, teknikbaserat tillväxtföretagande, villkoren för innovationspolitik och innovationers sociala dimensioner. Sammantaget ges en bred och mångfacetterad bild av ett snabbväxande kunskapsfält.
Boken vänder sig till studenter inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap, till dem som arbetar med ledning och organisering av innovationer inom företag och myndigheter och till alla som vill ha en lättillgänglig orientering i innovationers betydelse för omvandling av ekonomi och samhällsliv.
Dahméninstitutet är en nätverksorganisation som bygger på tvärvetenskapligt samarbete. Institutet samordnar forskare och praktiker engagerade inom området ”innovation och tillväxt”. Syftet med institutet är att undersöka, understödja och utveckla den svenska innovationspolitiken....
Studentlitteratur AB 1 9789144043661 -
Marknadsföring - Vetenskap och praktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 619 sidor.
Nära nyskick. Biblioteksbok.
Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måst läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105277
- Titel
- Marknadsföring - Vetenskap och praktik
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 619 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grundstenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall.
Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.
Studentlitteratur AB 1 9789144105277 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9789147062546 -
Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonom...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 251 sidor.
Gott skick. Innehåller markeringar och överstrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043661
- Titel
- Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonomi och samhällsliv
- Författare
- Mats Benner - Staffan Laestadius - Bjørn T. Asheim - Birgitta Södergren - Magnus Klofsten - Åsa Lindholm Dahlstrand - Åke Uhlin - Arne Eriksson - Per Frankelius
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 251 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens ekonomi är kunskapsintensiv och snabbt föränderlig. Ekonomisk tillväxt är alltmer beroende av innovationer, av nya idéer, produkter och sätt att producera, marknadsföra och konsumera. Några exempel på innovationer som förändrat vår värld är elektriciteten, lasern, informationsteknologin och Internet. Men innovationer kan också bestå i gradvisa förbättringar av produktion och distribution. Innovationer uppstår inte i isolering utan i samverkan mellan företag, konsumenter, politiker, marknader och regelverk. Innovationer förnyar ekonomin, men utmanar också etablerade positioner för företag, regioner, nationer och för den enskilde. Att förstå vad innovationer är och hur de uppkommer är därför nödvändigt för den som vill förstå hur moderna ekonomier utvecklas.
Innovationer ger en klargörande bild av vad innovationer är, hur de uppkommer, sprids och används. Författarna är samtliga ledande företrädare för svensk innovationsforskning. Boken tar upp innovationsforskningens rötter, betydelsen av plats och rum för innovationer, innovationer inom företag och organisationer, teknikbaserat tillväxtföretagande, villkoren för innovationspolitik och innovationers sociala dimensioner. Sammantaget ges en bred och mångfacetterad bild av ett snabbväxande kunskapsfält.
Boken vänder sig till studenter inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap, till dem som arbetar med ledning och organisering av innovationer inom företag och myndigheter och till alla som vill ha en lättillgänglig orientering i innovationers betydelse för omvandling av ekonomi och samhällsliv.
Dahméninstitutet är en nätverksorganisation som bygger på tvärvetenskapligt samarbete. Institutet samordnar forskare och praktiker engagerade inom området ”innovation och tillväxt”. Syftet med institutet är att undersöka, understödja och utveckla den svenska innovationspolitiken....
Studentlitteratur AB 1 9789144043661 -
Den innovativa kommunen [Elektronisk resurs]...
Inbunden bok. Stockholm : Sveriges kommuner och landsting. 2009.
Nyskick. Oläst och i fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171644404
- Titel
- Den innovativa kommunen [Elektronisk resurs] : lärdomar från åtta kommuner och relevant forskning
- Författare
- Frankelius, Per - Utbult, Mats - Sveriges kommuner och landsting
- Förlag
- Stockholm : Sveriges kommuner och landsting
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- Svenska
Stockholm : Sveriges kommuner och landsting 9789171644404 -
Linné i nytt ljus
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2007. 328 sidor.
Mycket gott skick. Kartonnage. Ägarsignatur på första sidan. Lätt kantstött på övre delen av ryggen och nedre hörnet av baksidan av omslaget. I övrigt i nära nyskick. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087594
- Titel
- Linné i nytt ljus
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 328 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 686 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens första del innehåller en ny analys av Linnés forskningsbidrag och perspektiv. Därefter presenteras den första fullständiga översättningen av Systema Naturae. I boken finns också ett fotogalleri som levandegör analysen.
Den bild av Linné som framtonar i boken skiljer sig från den vedertagna "blomsterkungen Linné". Analysen visar att Linné inte främst var botaniker som många tror, utan snarare innovationsekonom. Grundidén bakom hans forskning var att genom innovativa processer förbättra viktiga näringar i landet som jordbruk, skogsbruk och gruvnäring. Därmed kan Linné placeras in bland andra ekonomer som Adam Smith eller Joseph Schumpeter.
Forskningsprojektets publicering sker med stöd av bland andra Vinnova och Riksbankens Jubileumsfond.
Ladda ner broschyr (pdf)
Läs mer
Om författarna
Per Frankelius, ekonomie doktor, är verksam vid Örebro universitet. Hans doktorsavhandling skildrade en utveckling inom biologi, som började med ett bryggerilaboratorium och ledde till världens första projekt där DNA-teknik användes för att utveckla läkemedel (fallet Pharmacia). Han är författare till ca 300 publikationer och frekvent föreläsare på konferenser i Sverige och internationellt. Bland tidigare böcker kan, förutom Pharmacia & Upjohn, nämnas Omvärldsanalys och Innovativa processer. Se vidare www.frankelius.com
Bertil Aldén, filosofie magister i klassiska språk, har gjort översättningen från latinet. Han har varit verksam som bibliotekarie och latinlärare. Bland hans tidigare projekt kan nämnas en översättning från latin till svenska av en doktorsavhandling från Uppsala, Dissertatio gradualis de Wikia Ostrogothica, av Wilhelm Andreas Wennerdahl. Den handlade om Vikbolandet och publicerades 1733, d.v.s. var samtida med Linnés Systema Naturae.
Liber 1 9789147087594 -
Marknadsföring - Vetenskap och praktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 619 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105277
- Titel
- Marknadsföring - Vetenskap och praktik
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 619 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grundstenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall.
Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.
Studentlitteratur AB 1 9789144105277 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789123012510
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 9789123012510 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147087594
- Titel
- Linné i nytt ljus
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 328 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 686 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens första del innehåller en ny analys av Linnés forskningsbidrag och perspektiv. Därefter presenteras den första fullständiga översättningen av Systema Naturae. I boken finns också ett fotogalleri som levandegör analysen.
Den bild av Linné som framtonar i boken skiljer sig från den vedertagna "blomsterkungen Linné". Analysen visar att Linné inte främst var botaniker som många tror, utan snarare innovationsekonom. Grundidén bakom hans forskning var att genom innovativa processer förbättra viktiga näringar i landet som jordbruk, skogsbruk och gruvnäring. Därmed kan Linné placeras in bland andra ekonomer som Adam Smith eller Joseph Schumpeter.
Forskningsprojektets publicering sker med stöd av bland andra Vinnova och Riksbankens Jubileumsfond.
Ladda ner broschyr (pdf)
Läs mer
Om författarna
Per Frankelius, ekonomie doktor, är verksam vid Örebro universitet. Hans doktorsavhandling skildrade en utveckling inom biologi, som började med ett bryggerilaboratorium och ledde till världens första projekt där DNA-teknik användes för att utveckla läkemedel (fallet Pharmacia). Han är författare till ca 300 publikationer och frekvent föreläsare på konferenser i Sverige och internationellt. Bland tidigare böcker kan, förutom Pharmacia & Upjohn, nämnas Omvärldsanalys och Innovativa processer. Se vidare www.frankelius.com
Bertil Aldén, filosofie magister i klassiska språk, har gjort översättningen från latinet. Han har varit verksam som bibliotekarie och latinlärare. Bland hans tidigare projekt kan nämnas en översättning från latin till svenska av en doktorsavhandling från Uppsala, Dissertatio gradualis de Wikia Ostrogothica, av Wilhelm Andreas Wennerdahl. Den handlade om Vikbolandet och publicerades 1733, d.v.s. var samtida med Linnés Systema Naturae.
Liber 1 9789147087594 -
Den innovativa kommunen [Elektronisk resurs]...
Inbunden bok. Stockholm : Sveriges kommuner och landsting. 2009.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171644404
- Titel
- Den innovativa kommunen [Elektronisk resurs] : lärdomar från åtta kommuner och relevant forskning
- Författare
- Frankelius, Per - Utbult, Mats - Sveriges kommuner och landsting
- Förlag
- Stockholm : Sveriges kommuner och landsting
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- Svenska
Stockholm : Sveriges kommuner och landsting 9789171644404 -
Kirurgisk marknadsföring- skapande av möten o...
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1:1 uppl. 1997. 186 sidor.
Nära nyskick. Tacktext insida från Per. Som ny förövrigt
Obs! Du vet väl att du kan handla fler böcker av mig i samma varukorg till ett fraktpris? Besök gärna min sida Karlssons Böcker & Konst och se mina andra böcker, i nuläget över 3800 böcker. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Ekonomi 1:1 -
Företaget & omvärlden
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Malmö : Liber-Hermod, cop. 1993, 178 sidor, Ägarstämpel på försättsblad, (bobo32)
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789123012510
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
9789123012510 -
Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonom...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 251 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144043661
- Titel
- Innovationer : dynamik och förnyelse i ekonomi och samhällsliv
- Författare
- Mats Benner - Staffan Laestadius - Bjørn T. Asheim - Birgitta Södergren - Magnus Klofsten - Åsa Lindholm Dahlstrand - Åke Uhlin - Arne Eriksson - Per Frankelius
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 251 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 373 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Dagens ekonomi är kunskapsintensiv och snabbt föränderlig. Ekonomisk tillväxt är alltmer beroende av innovationer, av nya idéer, produkter och sätt att producera, marknadsföra och konsumera. Några exempel på innovationer som förändrat vår värld är elektriciteten, lasern, informationsteknologin och Internet. Men innovationer kan också bestå i gradvisa förbättringar av produktion och distribution. Innovationer uppstår inte i isolering utan i samverkan mellan företag, konsumenter, politiker, marknader och regelverk. Innovationer förnyar ekonomin, men utmanar också etablerade positioner för företag, regioner, nationer och för den enskilde. Att förstå vad innovationer är och hur de uppkommer är därför nödvändigt för den som vill förstå hur moderna ekonomier utvecklas.
Innovationer ger en klargörande bild av vad innovationer är, hur de uppkommer, sprids och används. Författarna är samtliga ledande företrädare för svensk innovationsforskning. Boken tar upp innovationsforskningens rötter, betydelsen av plats och rum för innovationer, innovationer inom företag och organisationer, teknikbaserat tillväxtföretagande, villkoren för innovationspolitik och innovationers sociala dimensioner. Sammantaget ges en bred och mångfacetterad bild av ett snabbväxande kunskapsfält.
Boken vänder sig till studenter inom ekonomi, teknik och samhällsvetenskap, till dem som arbetar med ledning och organisering av innovationer inom företag och myndigheter och till alla som vill ha en lättillgänglig orientering i innovationers betydelse för omvandling av ekonomi och samhällsliv.
Dahméninstitutet är en nätverksorganisation som bygger på tvärvetenskapligt samarbete. Institutet samordnar forskare och praktiker engagerade inom området ”innovation och tillväxt”. Syftet med institutet är att undersöka, understödja och utveckla den svenska innovationspolitiken....
Studentlitteratur AB 1 9789144043661 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK1:1 47040122 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301251x
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 912301251x -
Svenssons svindlande affärer : snilleblixten...
Inbunden bok. Fantasi & Fakta. 1 uppl. 2017. 202 sidor.
Nyskick. Vi har i Sverige ett exempel på makalöst entreprenörskap och det är skapandet av Kolmårdens djurpark. Parkens grundare Ulf Svensson och Per Frankelius vid Linköpings universitet går i den här boken på djupet med djurparkens historia. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188489050
- Titel
- Svenssons svindlande affärer : snilleblixten som räddade Kolmården
- Författare
- Svensson, Ulf
- Förlag
- Fantasi & Fakta
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 202 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 210 x 270 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 1000 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Det finns många historier om innovation och entreprenörskap som fascinerar. Steve Jobs Apple eller Richard Bransons Virgin är exempel. Men varför hoppa över ån efter vatten? Vi har i Sverige ett exempel på makalöst entreprenörskap och det är skapandet av Kolmårdens djurpark. Parkens grundare Ulf Svensson och Per Frankelius vid Linköpings universitet går i den här boken på djupet med djurparkens historia.
Historien om djurparken bjuder på dramatik som innovativa finansieringslösningar, äventyr i Alperna för att realisera linbanan, lansering av högteknologisk mjölkgård för att visa människor hur en lantgård funkar och få isbjörnar på halsen utan att ha någon anläggning för dem.
Varför gjordes allt detta? Det hade egentligen inte mycket med vilda djur att göra. Nej, motivet var att skapa ekonomisk utveckling i en bygd som var på fallrepet. Kolmårdens kommun var under 1960-talet en av Sveriges svagaste. Utflyttningen var stor, företag försvann, inga flyttade dit och framtidstron var borta. Mitt i allt detta fick Ulf Svensson sin snilleblixt: Varför inte bygga ett fritidsområde med djurpark?
Drömmen blev verklighet. Lokalsamhället fick nytt liv. Parken blev ett mönsterexempel för djurparker i andra länder. Men hur kunde en sådan storslagen vision realiseras? Hur gick det till att finansiera projektet? Och vilka drivkrafter låg bakom det hela egentligen?
Man kan se fallet Kolmården som ett mönsterexempel på destinationsutveckling, som ett exempel på kreativt entreprenörskap, som ett företag inom de gröna näringarna, som ett typexempel på samhällsentreprenörskap och på många andra sätt. Men kanske är Kolmården allra mest intressant som ett exempel på innovativ process.
I boken beskrivs hur det gick till när Ulf Svensson lyckades realisera sin vision.
Fantasi & Fakta 1 9789188489050 -
Den innovativa kommunen lärdomar från åtta ko...
Inbunden bok.
Nära nyskick. Sveriges kommuner och landsting. 2009. 240 s. Förlagsband. 21 x 27,5cm. Illustrerad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171644404
- Titel
- Den innovativa kommunen [Elektronisk resurs] : lärdomar från åtta kommuner och relevant forskning
- Författare
- Frankelius, Per - Utbult, Mats - Sveriges kommuner och landsting
- Förlag
- Stockholm : Sveriges kommuner och landsting
- Utgivningsår
- 2009
- Språk
- Svenska
9789171644404 -
Omvärldsanalys
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2001. 288 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Fint ex.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9789147062546 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Marknadsföring - Vetenskap och praktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 619 sidor.
Mycket gott skick. Lätt slitet omslag, i övrigt nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144105277
- Titel
- Marknadsföring - Vetenskap och praktik
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 619 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grundstenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall.
Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.
Studentlitteratur AB 1 9789144105277 -
-
Marknadsföring - Vetenskap och praktik
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2015. 619 sidor.
Nära nyskick. Oläst bok
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144105277
- Titel
- Marknadsföring - Vetenskap och praktik
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 619 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 1327 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grundstenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall.
Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.
Studentlitteratur AB 1 9789144105277 -
Omvärldsanalys
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2001. 288 sidor.
Nyskick. Omvärldsbevakning har blivit allt viktigare för företagsledare, marknadschefer, produktchefer m fl.
Per Frankelius nya bok Omvärldsanalys ger dels ett helt nytt synsätt på hur man kan bevaka och analysera sin omvärld dels, och inte minst, en praktisk met läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber 1 9789147062546 -
Omvärldsanalys
Inbunden bok. Liber. Första uppl. 2001. 288 sidor.
Gott skick. Inbunden i förlagets laminerade pappband. Bakpärmen med fläck efter prislapp.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147062546
- Titel
- Omvärldsanalys
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2001
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 575 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs ett helt nytt sätt att bevaka och analysera sin omvärld samt en praktisk metod för att bedriva omvärldsanalys i praktiken. Det som gör den här boken unik är att den tar hänsyn till omvärldens förändring över tid och inte ser till situationen enbart vid en given tidpunkt. Boken ger en god inblick i moderna sätt att söka och sovra information, och beskriver hur omvärldsanalys kan göras till en naturlig del av företagets löpande verksamhet. Framför allt visas hur omvärldsanalys kan leda till konkret nytta, inte minst i form av nya affärer.
Om författarna
Per Frankelius är ek.dr och ansvarig för DM-centret vid Örebro universitet samt knuten till Internationella Handelshögskolan i Jönköping.
Liber Första 9789147062546 -
"Kirurgisk marknadsföring"
Inbunden bok. Liber ekonomi. 1:1 uppl. 1997. 186 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. En djupgående analys av marknadsföringens roll i en snabbt föränderlig värld. Några sidor är skrynkliga men annars är boken nästan i nyskick.
Leverans kan inom Stockholmsområdet göras av säljaren per-
sonligen till överenskommen adress. Totalkostnaden b läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber ekonomi 1:1 -
Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1997. 192 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147040122
- Titel
- Kirurgisk marknadsföring - Skapande av möten och relationer i en föränderlig värld
- Författare
- Frankelius, Per
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 192 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 644 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken handlar om marknadsföring i förändring och tar upp historiska milstolpar liksom moderna synsätt, förutsättningar och verktyg.
Läs mer
Förutom en historisk exposé berörs bl.a. förändringar inom elektronisk handel, reklaminstallationer, mässor, postorder, kommunikationsmodeller, globala trender, reklamens utveckling m.m. "Kirurgisk" marknadsföring presenteras utförligt och ses av författaren som en av de viktigaste instrumenten för framgångsrikt företagande.
Om författarna
Per Frankelius är forskare vid Örebro universitet samt ansvarig för DM-centret i Örebro.
Liber 1 9147040122 -
Kirurgisk marknadsföring
Inbunden bok. Liber Ekonomi. 1:1 uppl. 1997. 186 sidor.
ISBN 47040122
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Ekonomi 1:1 47040122 -
Företaget och omvärlden
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 1994. 180 sidor.
Nära nyskick. Överstruken namnteckning-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 912301251x
- Titel
- Företaget och omvärlden
- Författare
- Frankelius, Per - Rosén, Carl-Gustaf
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 1994
- Bandtyp
- Övrigt
- Vikt
- 505 g
- Språk
- Svenska
Liber 1 912301251x
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
