-
Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strat...
Häftad bok. Liber . Första uppl. 2003. 176 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKLiber Första -
Strategisk kommunikation : en introduktion
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2014. 219 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077222
- Titel
- Strategisk kommunikation : en introduktion
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 219 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 320 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om det snabbväxande kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. organisationers medvetna kommunikationsinsatser för att nå sina övergripande mål. Boken gavs ut första gången 2007 och har i denna andra upplaga reviderats och utökats. Bland annat finns två nyskrivna kapitel om kommunikations- och strategiteori samt diskussioner kring sociala mediers betydelse.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadskommunikation, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Utgångspunkten är att organisationers kommunikation måste förklaras och förstås ur ett helhetsperspektiv. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, påverkan och meningsskapande presenteras i olika sammanhang, t.ex. i samband med förändringsprocesser och kriser samt i medier.
Strategisk kommunikation är avsedd för universitets- och högskoleutbildningar som behandlar organisationers kommunikation, t.ex. inom strategisk kommunikation, medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, statsvetenskap, sociologi och retorik. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations-, organisations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur 2 9789144077222 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109428
- Titel
- Krisen inifrån
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.
Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?
Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
Studentlitteratur AB 1 9789144109428 -
Krisen inifrån - om organisationers krismedv...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 217 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109428
- Titel
- Krisen inifrån
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.
Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?
Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
Studentlitteratur AB 1 9789144109428 -
Krisen inifrån
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2016. 217 sidor.
Hyggligt skick. Liten (ca 2 cm) reva på sida 1-2, första 30 sidorna vika sidhörn annars är boken i gott skick utan något skrivet i.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109428
- Titel
- Krisen inifrån
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.
Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?
Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
Studentlitteratur AB 1 9789144109428 -
Krisen inifrån – om organisationers krismedve...
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur 2016, häftad, 217 s, fint skick
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109428
- Titel
- Krisen inifrån
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 217 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 13 mm
- Vikt
- 406 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken är den första som handlar om intern kriskommunikation. Författarna introducerar och diskuterar kriskommunikation utifrån ny forskning. De belyser sina resonemang med empiriskt material från ett forskningsprojekt vid Skånes universitetssjukhus, men exemplen har en allmän karaktär och är giltiga för olika slags organisationer.
Boken ger svar på frågor som:
• Hur gör man för att uppmärksamma risker och misstag som kan leda fram till en organisationskris?
• Hur hanterar medarbetare den dubbla rollen som både mottagare av information och sändare av budskap till externa aktörer under en kris?
• Vilken betydelse har ledarskap och medarbetarskap för krishanteringen?
• Hur skapas de bästa förutsättningarna för lärande efter en kris?
Bokens målgrupp är i första hand studenter i kommunikationsämnen vid universitet och högskolor, men boken är givande för alla med intresse för organisationskriser, kommunikation och ledarskap, samt för praktiker som berörs av och arbetar med krishantering och kriskommunikation.
9789144109428 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073351
- Titel
- Kommunikation & organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 1 9789147073351 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Gott skick. Liten kaffeskada i övre hörnet första 20 sidorna, i övrigt fin
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
2 böcker: E-postmarknadsföring + Intranätboke...
Inbunden bok. 135 + 164 sidor.
Mycket gott skick. Titta gärna på mina övriga annonser för samfrakt inom Sverige.
BOK: E-postmarknadsföring:
E-postmarknadsföring är den marknadsföringskanal som ger bäst valuta för pengarna. Rätt utnyttjad kan e-postkanalen skapa goda resultat och påverka bilden av f läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strat...
Inbunden bok. Liber. 1 uppl. 2003. 176 sidor.
Mycket gott skick. Tejp och liten skada efter bortttagen tejp på pärmens insida.
I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar och medieutveckling. De placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Det läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147064489
- Titel
- Reflexiv kommunikation - Nya tankar för strategiska kommunikatörer
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 176 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 387 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategiska kommunikatörer får allt större problem med att hantera sin omgivning. Reflexiv kommunikation vill vända upp och ned på etablerade föreställningar och bidra till en kulturell vändning för strategisk kommunikation.
Läs mer
Den ökade förändringstakten skapar ständiga konflikter för organisationer i deras kommunikation, såväl internt som med sin omvärld. I boken diskuterar författarna kommunikationsmyter, organisationsförändringar och medieutveckling. De placerar språk, sammanhang, kultur och meningsskapande i kommunikatörernas centrum. Det handlar lika mycket om att förändra sin egen organisation, som att påverka omvärlden.
Om författarna
Jesper Falkheimer är fil.dr och undervisar vid Lunds universitet. Mats Heide är fil.dr och lektor vid Lunds universitet.
Liber 1 9789147064489 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Nära nyskick. Inga understrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Gott skick. Överstruken text och anteckningar på ca 40 sidor. I övrigt mkt fint skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Kommunikation i organisationer
Häftad bok. Liber. 2 uppl. 2012. 281 sidor.
Nära nyskick. Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i pro läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147094837
- Titel
- Kommunikation i organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 281 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Vikt
- 514 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok sätter fokus på kommunikationens roll och visar varför kommunikation är fundamentalt viktig för en organisations verksamhet och framgång. Författarna diskuterar nyckelbegrepp som kommunikation och organisation, liksom kommunikationens roll i processer som visionsarbete, ledarskap, förändring, lärande och identitet.
Läs mer
Boken ger en grundläggande förståelse för kommunikationens värde för en organisation, en överblick över kunskapsläget, och dessutom många praktiska exempel på kommunikationens betydelse. I boken belyses frågor som:
- Vilka nyckelbegrepp behöver du känna till för att arbeta praktiskt med en organisations kommunikation?
- Varför är kommunikationen så viktig för chefer och ledare?
- Hur kan chefers kommunikativa roll förstås och utvecklas?
- Vad är interna sociala medier och hur fungerar användningen av dem i dagens organisationer?
Kommunikation i organisationer gavs ut första gången 2005, och den var då - och är fortfarande - den enda svenska boken i ämnet organisationskommunikation.
Boken utgör en brygga mellan den senaste forskningen om organisationskommunikation och den kommunikation som sker i organisationer varje dag. Den är uppskattad bland såväl studenter som yrkesverksamma i organisationer. I den tredje upplagan är alla kapitel uppdaterade och omskrivna så att de tar hänsyn till den utveckling som skett inom området.
Boken är i första hand tänkt som en lärobok för studenter inom området organisationskommunikation, men den passar även på andra utbildningar som studerar organisationer, exempelvis inom organisationsteori/företagsekonomi, personalvetenskap/HR, sociologi och psykologi. Boken riktar sig även till yrkesverksamma kommunikatörer, chefer, projektledare, HR-specialister, marknadsförare och andra som arbetar praktiskt med kommunikation i organisationer.
Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 2 9789147094837 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073351
- Titel
- Kommunikation & organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 1 9789147073351 -
Kommunikation & organisation
Häftad bok. Liber. 1:3 uppl. 2009. 208 sidor.
Mycket gott skick. Första upplagan (och tredje tryckningen) av denna populära kursbok, som i senare upplagor har fått titeln modifierad till "Kommunikation i organisationer".
Hylla: Organisationsteori; Organisationskommunikation … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073351
- Titel
- Kommunikation & organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 1:3 9789147073351 -
Kommunikation & organisationer
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2005. 208 sidor.
Mycket gott skick. Något slitet konvolut.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147073357
- Titel
- Kommunikation & organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 1 9147073357 -
Strategisk kommunikation – Forskning och prak...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2011. 403 sidor.
Nära nyskick. Som ny.
"Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144070551
- Titel
- Strategisk kommunikation - Forskning och praktik
- Författare
- Falkheimer, Jesper
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 403 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 23 mm
- Vikt
- 579 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Strategisk kommunikation har diskuterats ända sedan retoriken växte fram under antiken. Därefter har strategisk kommunikation haft många namn beroende på synsätt och inriktning, till exempel propaganda, public relations, intern marknadsföring eller planerad kommunikation. Idag är strategisk kommunikation ett växande utbildnings- och forskningsområde nationellt och internationellt, en utveckling som sker parallellt med att strategisk kommunikation får allt mer betydelse för politik, ekonomi, kultur och samhälle. Denna antologi visar den bredd och spets som finns inom den samtida svenska forskningen och praktiken. I boken ges en översikt av forskningsfältet och fördjupningar inom bland annat politisk kommunikation, kriskommunikation, marknadskommunikation och organisationskommunikation. Varje kapitel anknyts till praktiken genom att framstående professionella kommunikatörer bidrar med egna inlägg.
Boken riktar sig till universitets- och högskoleutbildningar som behandlar strategiska kommunikationsfrågor, men också till praktiker inom området.
Studentlitteratur AB 1 9789144070551 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
Kommunikation & organisationer
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2005. 208 sidor.
Mycket gott skick. Mycket bra skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073351
- Titel
- Kommunikation & organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 1 9789147073351 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
Kommunikation & organisationer
Häftad bok. Liber. 1 uppl. 2005. 208 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningar i blyerts förekommer. I övrigt nära nyskick.
Boken behandlar organisationers kultur, ledarskap, förändringar, identitet och image ur ett kommunikativt perspektiv. En bred översikt över ämnet organisationskommunikation. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9147073357
- Titel
- Kommunikation & organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 1 9147073357 -
Intranät i organisationens kommunikation
Häftad bok. Uppsala Publishing House/Konsultförlaget. 1 uppl. 1997. 130 sidor.
Nära nyskick. Boken bygger till stor del på intervjuer och diskussioner med intranätansvariga i elva svenska företag. Dessa företag var några av de första som anammade idén med intranät och kan därför ses som något av pionjärer inm området. Författarna försöker i denna läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9170051488
- Titel
- Intranät i organisationens kommunikation
- Författare
- Mats Bark - Sven Windahl - Mats Heide - Anders Olofsson
- Förlag
- Uppsala Publishing House/Konsultförlaget
- Utgivningsår
- 1997
- Omfång
- 130 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Boken bygger till stor del på intervjuer och diskussioner med intranätansvariga i elva svenska företag. Dessa företag var några av de första som anammade idén med intranät och kan därför ses som något av pionjärer inm området. Författarna försöker i denna bok att vidareförmedla några av de erfarenheter och kunskaper som dessa organisationer fått genom arbetet med att införa intranät. Läsaren får konkreta exempel och praktiska råd om hur man planerar och implementerar ett effektivt och användarvänligt intranät.
Uppsala Publishing House/Konsultförlaget 1 9170051488 -
Kommunikativt Ledarskap : En Bok Om Organisat...
Häftad bok. Industrilitteratur AB . 2002. 144 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789175485706
- Titel
- Kommunikativt ledarskap : en bok om organisationskommunikation
- Författare
- Högström, Anders - Sveriges verkstadsindustrier
- Förlag
- Stockholm : Sveriges verkstadsindustrier ; Industrilitteratur
- Utgivningsår
- 1999
- Språk
- Svenska
Industrilitteratur AB 9789175485706 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036953
- Titel
- Strategisk kommunikation
- Författare
- Jesper Falkheimer - Mats Heide
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 170 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 257 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en värld som präglas av ständig förändring, oförutsägbarhet och kaos blir förmågan att kunna kommunicera allt viktigare. I den här boken tas ett samlat grepp om kunskapsområdet strategisk kommunikation, dvs. ledning, planering och genomförande av reflexiva kommunikationsprocesser både inom organisationer och mellan organisationer och samhället. Särskild vikt läggs vid kommunikation i organisationer under förändring eller i kris samt deras relation till medier.
Författarna utmanar gamla gränser mellan marknadsföring, samhällskommunikation, public relations och organisationskommunikation. Grundläggande kommunikationsteorier om övertalning, meningsskapande samt strategiskt och kommunikativt handlande problematiseras.
Strategisk kommunikation är främst avsedd för universitets- och högskoleutbildningar inom medie- och kommunikationsvetenskap, företagsekonomi, sociologi, pedagogik och statsvetenskap. Boken riktar sig också till praktiker inom kommunikations- och marknadsföringsområdet.
Studentlitteratur AB 1 9789144036953 -
PR på svenska
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2002. 285 sidor.
Mycket gott skick. prislapp bl17 f101
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144022832
- Titel
- PR på svenska - Teori, strategi och kritisk analys
- Författare
- Larsson, Larsåke
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 400 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- PR- och informationsbranschen har expanderat kraftigt under senare år, liksom högskoleutbildningen på området. Utöver grund- och översiktslitteraturen saknas emellertid akademisk rapportering av svenska aspekter av ämnet public relations. Syftet med denna bok är att ge en fördjupning av de orienterande kunskaperna på PR-området, komplettera den angloamerikanska litteraturen och visa upp det svenska kunskaps- och forskningsläget om public relations. Boken söker därmed bland annat att svara på frågorna:
• Vilka kunskaper finns idag om public relations och om
den svenska PR- och informationsverksamheten?
• Var står svensk forskning om public relations idag?
• Vilka PR-frågor diskuteras speciellt i vårt land?
I boken skriver flertalet av de lärare, forskare och doktorander som är inriktade mot public relations och organisationskommunikation. Redaktör är docent Larsåke Larsson, som även skrivit grundboken Tillämpad kommunikationsvetenskap (2001).
Studentlitteratur AB 1 9144022832 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789147073351
- Titel
- Kommunikation & organisationer
- Författare
- Heide, Mats
- Förlag
- Liber
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 420 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Om författarna
Mats Heide är professor vid Lunds universitet, Catrin Johansson är professor vid Mittuniversitetet och Charlotte Simonsson är docent vid Lunds universitet. Författarna har alla lång erfarenhet av forskning och projekt inom organisationskommunikation och strategisk kommunikation, och har använt sin expertis för att skriva en lättillgänglig bok som ger en grund att stå på i ämnet.
Liber 1 9789147073351 -
Internet, medier och kommunikation
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2002. 384 s. Häftad.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144041056
- Titel
- Internet, medier och kommunikation
- Författare
- Dahlgren, Peter
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 384 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
9789144041056
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
