-
Explosiva barn : ett nytt sätt att förstå och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2 uppl. 2014. 287 sidor.
Mycket gott skick. Fin bok, man kan se spår av att den har blivit läst, bland annat ett ”hundöra” inuti boken. Rester av en prislapp finns på baksidan.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144081458
- Titel
- Explosiva barn : ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar och förändringar
- Författare
- Ross W. Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 287 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 345 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur ska den hjälpen ges, för att den ska bli till det bästa för barnet? Vad behövs för att föräldrar och andra ska kunna ge barnen den optimala hjälpen?
Dr. Ross W. Greene har i denna bok på ett mycket kärleksfullt sätt visat vägar att gå. Han ger här, efter 20 års arbete med dessa barn, en ny bild av dessa negativa beteenden och beskriver ett praktiskt och allsidigt arbetssätt, som syftar till att minska det förödande negativa samspelet mellan det explosiva barnet och dess omgivning. Hans bok visar på ett nytt sätt att öka barnets förmåga till flexibilitet, frustrationstolerans, kommunikation, problemlösande och att lära barnet hantera konflikter.Den enda nödvändiga förutsättningen är, som Ross W. Greene säger, ett öppet sinne.
Explosiva barn ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med första upplagan.
Studentlitteratur AB 2 9789144081458 -
EXPLOSIVA BARN - Ett nytt sätt att förstå oc...
Häftad bok.
Nyskick. Studentlitteratur, 2016, 208 s., upplaga 3:1
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144112008
- Titel
- Explosiva barn : ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar och förändringar
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 208 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 222 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Barn som har svårt att leva upp till omgivningens förväntningar reagerar ofta med utmanande beteenden. Det kan handla om att skrika, slåss eller svära, men också om att dra sig undan, gråta eller tjura. Dessa beteenden kan få föräldrar och andra vuxna i barnets omgivning att känna sig maktlösa, frustrerade och i stort behov av hjälp.
I denna kraftigt omarbetade och uppdaterade upplaga av Explosiva barn förklarar Ross W. Greene varför barn beter sig så här och visar hur föräldrar och skolpersonal kan bemöta barn med utmanande beteende på ett positivt sätt, utan bestraffningar och fiendskap.
I boken beskrivs hur du kan:
förstå de faktorer som bidrar till utmanande episoder
identifiera de specifika situationer där de utmanande episoderna vanligtvis uppstår
minska eller eliminera de utmanande episoderna genom att lösa de problem som orsakar dem
lösa problem genom samarbete (snarare än ensidigt) och proaktivt (snarare än reaktivt)
hjälpa barnet att utveckla färdigheter för att kunna agera mer flexibelt i olika situationer, lösa problem och hantera frustration på ett mer adekvat sätt
minska motsättningarna mellan dig och barnet.
Boken vänder sig till alla som i sin vardag kommer i kontakt med barn med utmanande beteende.
9789144112008 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Gott skick. Bruksslitage på omslag, kaffefläck på arkens yttre
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Gott skick. Bläck på framsidan, böjd pärm. Inga understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
VILSE I SKOLAN - HUR KAN VI HJÄLPA BARN MED B...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2011. 322 sidor.
Nyskick. KVALITÉ ENLIGT BILD. FÖRLAGSNY
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur AB 9789144074665 -
Att växa tillsammans : du och ditt barn genom...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 250 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144114538
- Titel
- Att växa tillsammans : du och ditt barn genom livet
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 158 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Att växa tillsammans beskriver den välkände barnpsykologen Ross W. Greene hur man som förälder skapar en god och hållbar relation till sina barn och samtidigt understödjer positiva mänskliga egenskaper som empati, ärlighet, resiliens och självständighet.
I boken ger Greene detaljerad och praktisk vägledning till ett föräldraskap som främjar relationer, förbättrar kommunikationen och hjälper barn att lära sig hantera oenigheter utan konflikt. Med hjälp av Greenes samarbetsbaserade problemlösningsmodell kan föräldrar göra sig kvitt time-out och klistermärken, sluta tjata, förminska, hota och bestraffa, och i stället låta barnen känna sig bekräftade och lyssnade på. Att växa tillsammans ger föräldrar verktyg för att fostra barn utan bestraffningar och fiendskap och för att locka fram det bästa i både sig själva och sina barn.
I den här boken vänder sig författaren inte främst till lärare utan fokuserar nu på föräldrar. Icke desto mindre kan boken med fördel även läsas av alla som i sin yrkesverksamhet kommer i kontakt med barn och unga.
Studentlitteratur AB 1 9789144114538 -
Att växa tillsammans : du och ditt barn genom...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 250 sidor.
Nyskick. Förlagsny.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144114538
- Titel
- Att växa tillsammans : du och ditt barn genom livet
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 158 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Att växa tillsammans beskriver den välkände barnpsykologen Ross W. Greene hur man som förälder skapar en god och hållbar relation till sina barn och samtidigt understödjer positiva mänskliga egenskaper som empati, ärlighet, resiliens och självständighet.
I boken ger Greene detaljerad och praktisk vägledning till ett föräldraskap som främjar relationer, förbättrar kommunikationen och hjälper barn att lära sig hantera oenigheter utan konflikt. Med hjälp av Greenes samarbetsbaserade problemlösningsmodell kan föräldrar göra sig kvitt time-out och klistermärken, sluta tjata, förminska, hota och bestraffa, och i stället låta barnen känna sig bekräftade och lyssnade på. Att växa tillsammans ger föräldrar verktyg för att fostra barn utan bestraffningar och fiendskap och för att locka fram det bästa i både sig själva och sina barn.
I den här boken vänder sig författaren inte främst till lärare utan fokuserar nu på föräldrar. Icke desto mindre kan boken med fördel även läsas av alla som i sin yrkesverksamhet kommer i kontakt med barn och unga.
Studentlitteratur AB 1 9789144114538 -
Hitta rätt : en lösningsfokuserad samarbetsme...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 203 sidor.
Nyskick. Förlagsny. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116280
- Titel
- Hitta rätt : en lösningsfokuserad samarbetsmetod för skolan
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 203 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Hitta rätt är en uppföljare till de banbrytande böckerna Explosiva barn och Vilse i skolan. I den här boken ger Ross W. Greene fördjupad praktisk vägledning i hur man implementerar och tillämpar problemlösningsmodellen Samarbetsbaserade och proaktiva lösningar (CPS). Denna modell hjälper vuxna att förstå och hjälpa elever med utmanande beteende utan bestraffningar och motsättningar.
Greene visar hur man genom att identifiera vilka färdigheter en elev saknar och vilka krav eleven har svårt att möta kan gå vidare och hitta lösningar tillsammans med eleven. Boken innehåller också många belysande berättelser och exempel från inspirerande pedagoger som framgångsrikt implementerat CPS-modellen i sina skolor och klassrum och därmed hjälpt hundratals sårbara elever.
Hitta rätt riktar sig till verksamma lärare och alla andra som i sin vardag kommer i kontakt med elever med utmanande beteende.
Studentlitteratur AB 1 9789144116280 -
Att växa tillsammans : du och ditt barn genom...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 250 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144114538
- Titel
- Att växa tillsammans : du och ditt barn genom livet
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 158 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I Att växa tillsammans beskriver den välkände barnpsykologen Ross W. Greene hur man som förälder skapar en god och hållbar relation till sina barn och samtidigt understödjer positiva mänskliga egenskaper som empati, ärlighet, resiliens och självständighet.
I boken ger Greene detaljerad och praktisk vägledning till ett föräldraskap som främjar relationer, förbättrar kommunikationen och hjälper barn att lära sig hantera oenigheter utan konflikt. Med hjälp av Greenes samarbetsbaserade problemlösningsmodell kan föräldrar göra sig kvitt time-out och klistermärken, sluta tjata, förminska, hota och bestraffa, och i stället låta barnen känna sig bekräftade och lyssnade på. Att växa tillsammans ger föräldrar verktyg för att fostra barn utan bestraffningar och fiendskap och för att locka fram det bästa i både sig själva och sina barn.
I den här boken vänder sig författaren inte främst till lärare utan fokuserar nu på föräldrar. Icke desto mindre kan boken med fördel även läsas av alla som i sin yrkesverksamhet kommer i kontakt med barn och unga.
Studentlitteratur AB 1 9789144114538 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2011. 322 sidor.
Nyskick. Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur AB. 9789144074665 -
Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 288 sidor.
Nära nyskick. Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur skall den hjälpen ges, för att den skall bli till barnets bästa? Va läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189091269
- Titel
- Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar
- Författare
- Ross W Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur skall den hjälpen ges, för att den skall bli till barnets bästa? Vad behövs för att föräldrar och andra skall kunna ge barnen den optimala hjälpen?
Dr Ross W. Greene, Massachusetts General Hospital i Boston, har i denna bok på ett mycket kärleksfullt och ömsint sätt visat vägar att gå. Han ger här, efter 20 års arbete med dessa barn, en ny bild av dessa negativa beteenden och beskriver ett praktiskt och allsidigt arbetssätt, som syftar till att minska det förödande negativa samspelet mellan det explosiva barnet och dess omgivning. Hans bok visar på ett nytt sätt att öka barnets förmåga till flexibilitet, frustrationstolerans och kommunikation och problemlösande samt att lära barnet hantera konflikter. Den enda nödvändiga förutsättningen är, som Ross W. Greene säger - ett öppet sinne.
Dr Ross W. Greene är chef för Cognitive-Behavioral Psychology and Research program in Pediatric Psychopharmacology vid Massachusetts General Hospital i Boston. Han är också biträdande professor i klinisk psykologi vid Psykiatriska institutionen vid Harvard Medical School.
”Dr Greenes kloka råd - till föräldrar och alla professionella som arbetar med barn - är också ett mycket välkommet bidrag för alla som arbetar med föräldrautbildningar och utbildningar för yrkesverksamma inom förskola, skola, socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri och andra verksamheter inom området.”
Agneta Hellström, utbildningslärare vid Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken, Akademiska sjukhuset, Uppsala.
Studentlitteratur AB 1 9789189091269 -
Att bemöta explosiva barn
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1:4 uppl. 2014. 268 sidor.
Mycket gott skick. Några märken från hantering utvändigt. Invändigt i väldigt fint skick.
När du handlar böcker av mig:
* Jag skickar ditt paket spårbart med Schenker eller Postnord. Du får ett försändelsenummer och kan följa paketets väg.
* Enhetsfrakt innebär att läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077185
- Titel
- Att bemöta explosiva barn
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu finns det äntligen ett sätt som fungerar för familjer som behöver hjälp med att hantera explosiva utbrott hos barn och skapa varaktiga lösningar. Metoden handlar om samarbete mellan barnen som har problem och de vuxna omkring dem.
Från raserianfall och trotsigt beteende till verbala och fysiska utbrott, explosiva barn är en enorm utmaning för föräldrar, lärare och vårdpersonal. I den här boken presenteras en fortsättning på det banbrytande förhållningssätt som beskrivs i Explosiva barn.
Med konkreta, tydliga ramar målar författarna upp ett helt nytt sätt att se på olydnad och orsakerna till den. Den gemensamma problemlösningen handlar om metoder som hjälper vuxna att ha realistiska förväntningar och kunna bemöta oönskat beteende på ett effektivt sätt. Många målande exempel och utförliga dialoger levandegör metoden.
Boken vänder sig till lärare på alla stadier i skolan samt familjer, barnpsykologer, familjeterapeuter, socialsekreterare, kuratorer och skolpsykologer.
Studentlitteratur AB 1:4 9789144077185 -
Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 288 sidor.
Mycket gott skick. BÖRJAN TILL VECK PÅ FRÄMRE HÖRNET PÅ FRÄMRE PÄRMEN
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189091269
- Titel
- Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar
- Författare
- Ross W Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur skall den hjälpen ges, för att den skall bli till barnets bästa? Vad behövs för att föräldrar och andra skall kunna ge barnen den optimala hjälpen?
Dr Ross W. Greene, Massachusetts General Hospital i Boston, har i denna bok på ett mycket kärleksfullt och ömsint sätt visat vägar att gå. Han ger här, efter 20 års arbete med dessa barn, en ny bild av dessa negativa beteenden och beskriver ett praktiskt och allsidigt arbetssätt, som syftar till att minska det förödande negativa samspelet mellan det explosiva barnet och dess omgivning. Hans bok visar på ett nytt sätt att öka barnets förmåga till flexibilitet, frustrationstolerans och kommunikation och problemlösande samt att lära barnet hantera konflikter. Den enda nödvändiga förutsättningen är, som Ross W. Greene säger - ett öppet sinne.
Dr Ross W. Greene är chef för Cognitive-Behavioral Psychology and Research program in Pediatric Psychopharmacology vid Massachusetts General Hospital i Boston. Han är också biträdande professor i klinisk psykologi vid Psykiatriska institutionen vid Harvard Medical School.
”Dr Greenes kloka råd - till föräldrar och alla professionella som arbetar med barn - är också ett mycket välkommet bidrag för alla som arbetar med föräldrautbildningar och utbildningar för yrkesverksamma inom förskola, skola, socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri och andra verksamheter inom området.”
Agneta Hellström, utbildningslärare vid Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken, Akademiska sjukhuset, Uppsala.
Studentlitteratur AB 1 9789189091269 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Nära nyskick. Tummade pärmar.
Oläst ex.
Pistagefärgad rygg.
Vit text.
Under bokstaven J.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Att bemöta explosiva barn
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 268 sidor.
Nyskick. Ny. Boken är oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077185
- Titel
- Att bemöta explosiva barn
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu finns det äntligen ett sätt som fungerar för familjer som behöver hjälp med att hantera explosiva utbrott hos barn och skapa varaktiga lösningar. Metoden handlar om samarbete mellan barnen som har problem och de vuxna omkring dem.
Från raserianfall och trotsigt beteende till verbala och fysiska utbrott, explosiva barn är en enorm utmaning för föräldrar, lärare och vårdpersonal. I den här boken presenteras en fortsättning på det banbrytande förhållningssätt som beskrivs i Explosiva barn.
Med konkreta, tydliga ramar målar författarna upp ett helt nytt sätt att se på olydnad och orsakerna till den. Den gemensamma problemlösningen handlar om metoder som hjälper vuxna att ha realistiska förväntningar och kunna bemöta oönskat beteende på ett effektivt sätt. Många målande exempel och utförliga dialoger levandegör metoden.
Boken vänder sig till lärare på alla stadier i skolan samt familjer, barnpsykologer, familjeterapeuter, socialsekreterare, kuratorer och skolpsykologer.
Studentlitteratur AB 1 9789144077185 -
Vilse i skolan - Hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2016. 332 sidor.
Nära nyskick. "Vilse i skolan" handlar om de elever som vi inom skolan möter mer eller mindre dagligen och som vi ibland kallar stökiga, okoncentrerade, krävande och utåtagerande. Boken riktar sig till alla som kommer i kontakt med "explosiva" barn och ungdomar, såväl läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109701
- Titel
- Vilse i skolan - Hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Greene, Ross W
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 332 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 474 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med sin fasta övertygelse om att alla barn uppför sig väl om de kan, ger Ross W. Greene stöd åt lärare som upplever att de inte alltid räcker till för de elever som behöver dem mest. Eleverna själva vill inget hellre än att kunna hantera de sociala, känslomässiga och beteendemässiga krav som ställs på dem i skolan och i livet. Många har dock förlorat hoppet om att någon vuxen någonsin kommer att kunna hjälpa dem.
I Vilse i skolan beskriver Ross W. Greene hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa beteendemässigt utmanande barn och ungdomar att hantera sitt beteende. Utifrån bokens fiktiva ramberättelse och många konkreta exempel förklarar Greene hur man kan arbeta med den modell som presenteras i boken: Samarbetsbaserade och proaktiva lösningar (CPS). Grundtanken bakom modellen är att beteendemässigt utmanande barn ännu inte utvecklat vissa viktiga tankefärdigheter. Genom att de vuxna i barnets omgivning identifierar och förstår vilka färdigheter som saknas och vilka problem detta leder till, kan de hitta lösningar tillsammans med barnet.
Den nya upplagan återspeglar alla revideringar och förbättringar av CPS-modellen som skett sedan år 2009.
Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen, men också till alla som arbetar i skolans värld.
Tredje upplagan
Studentlitteratur AB 3 9789144109701 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077185
- Titel
- Att bemöta explosiva barn
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu finns det äntligen ett sätt som fungerar för familjer som behöver hjälp med att hantera explosiva utbrott hos barn och skapa varaktiga lösningar. Metoden handlar om samarbete mellan barnen som har problem och de vuxna omkring dem.
Från raserianfall och trotsigt beteende till verbala och fysiska utbrott, explosiva barn är en enorm utmaning för föräldrar, lärare och vårdpersonal. I den här boken presenteras en fortsättning på det banbrytande förhållningssätt som beskrivs i Explosiva barn.
Med konkreta, tydliga ramar målar författarna upp ett helt nytt sätt att se på olydnad och orsakerna till den. Den gemensamma problemlösningen handlar om metoder som hjälper vuxna att ha realistiska förväntningar och kunna bemöta oönskat beteende på ett effektivt sätt. Många målande exempel och utförliga dialoger levandegör metoden.
Boken vänder sig till lärare på alla stadier i skolan samt familjer, barnpsykologer, familjeterapeuter, socialsekreterare, kuratorer och skolpsykologer.
Studentlitteratur AB 1 9789144077185 -
Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 288 sidor.
Nära nyskick. Känns oläst........// Barn som har svårt att leva upp till omgivningens förväntningar reagerar ofta med utmanande beteenden. Det kan handla om att skrika, slåss eller svära, men också om att dra sig undan, gråta eller tjura. Dessa beteenden kan få föräldr läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189091269
- Titel
- Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar
- Författare
- Ross W Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur skall den hjälpen ges, för att den skall bli till barnets bästa? Vad behövs för att föräldrar och andra skall kunna ge barnen den optimala hjälpen?
Dr Ross W. Greene, Massachusetts General Hospital i Boston, har i denna bok på ett mycket kärleksfullt och ömsint sätt visat vägar att gå. Han ger här, efter 20 års arbete med dessa barn, en ny bild av dessa negativa beteenden och beskriver ett praktiskt och allsidigt arbetssätt, som syftar till att minska det förödande negativa samspelet mellan det explosiva barnet och dess omgivning. Hans bok visar på ett nytt sätt att öka barnets förmåga till flexibilitet, frustrationstolerans och kommunikation och problemlösande samt att lära barnet hantera konflikter. Den enda nödvändiga förutsättningen är, som Ross W. Greene säger - ett öppet sinne.
Dr Ross W. Greene är chef för Cognitive-Behavioral Psychology and Research program in Pediatric Psychopharmacology vid Massachusetts General Hospital i Boston. Han är också biträdande professor i klinisk psykologi vid Psykiatriska institutionen vid Harvard Medical School.
”Dr Greenes kloka råd - till föräldrar och alla professionella som arbetar med barn - är också ett mycket välkommet bidrag för alla som arbetar med föräldrautbildningar och utbildningar för yrkesverksamma inom förskola, skola, socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri och andra verksamheter inom området.”
Agneta Hellström, utbildningslärare vid Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken, Akademiska sjukhuset, Uppsala.
Studentlitteratur AB 1 9789189091269 -
Att bemöta explosiva barn
Häftad bok.
Nära nyskick. Studentlitteratur. uppl.1:4. 2014. 268 s. 15,5 x 22cm.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077185
- Titel
- Att bemöta explosiva barn
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu finns det äntligen ett sätt som fungerar för familjer som behöver hjälp med att hantera explosiva utbrott hos barn och skapa varaktiga lösningar. Metoden handlar om samarbete mellan barnen som har problem och de vuxna omkring dem.
Från raserianfall och trotsigt beteende till verbala och fysiska utbrott, explosiva barn är en enorm utmaning för föräldrar, lärare och vårdpersonal. I den här boken presenteras en fortsättning på det banbrytande förhållningssätt som beskrivs i Explosiva barn.
Med konkreta, tydliga ramar målar författarna upp ett helt nytt sätt att se på olydnad och orsakerna till den. Den gemensamma problemlösningen handlar om metoder som hjälper vuxna att ha realistiska förväntningar och kunna bemöta oönskat beteende på ett effektivt sätt. Många målande exempel och utförliga dialoger levandegör metoden.
Boken vänder sig till lärare på alla stadier i skolan samt familjer, barnpsykologer, familjeterapeuter, socialsekreterare, kuratorer och skolpsykologer.
9789144077185 -
Treating explosive kids - the collaborative p...
Inbunden bok. The Guilford press. 2006. 246 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781593852030
- Titel
- Treating explosive kids - the collaborative problem-solving approach
- Författare
- Greene, Ross W
- Utgivningsår
- 2006
- Bandtyp
- HBK
- Språk
- English
The Guilford press 9781593852030 -
Lost at School - Why Our Kids with Behavioral...
Häftad bok. 2014. 317 sidor.
Gott skick. Enstaka fina understrykningar i blyerts. Lite skavda kanter.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9781501101496
- Titel
- Lost at School - Why Our Kids with Behavioral Challenges Are Falling Through the Cracks and How We Can Help Them
- Författare
- Greene, Ross W
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 301 sidor
- Språk
- English
9781501101496 -
Hitta rätt : en lösningsfokuserad samarbetsme...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2017. 203 sidor.
Gott skick. Understrykningar på drygt 10 sidor, bruksspår i övrigt bra skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144116280
- Titel
- Hitta rätt : en lösningsfokuserad samarbetsmetod för skolan
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 203 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 12 mm
- Vikt
- 310 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Hitta rätt är en uppföljare till de banbrytande böckerna Explosiva barn och Vilse i skolan. I den här boken ger Ross W. Greene fördjupad praktisk vägledning i hur man implementerar och tillämpar problemlösningsmodellen Samarbetsbaserade och proaktiva lösningar (CPS). Denna modell hjälper vuxna att förstå och hjälpa elever med utmanande beteende utan bestraffningar och motsättningar.
Greene visar hur man genom att identifiera vilka färdigheter en elev saknar och vilka krav eleven har svårt att möta kan gå vidare och hitta lösningar tillsammans med eleven. Boken innehåller också många belysande berättelser och exempel från inspirerande pedagoger som framgångsrikt implementerat CPS-modellen i sina skolor och klassrum och därmed hjälpt hundratals sårbara elever.
Hitta rätt riktar sig till verksamma lärare och alla andra som i sin vardag kommer i kontakt med elever med utmanande beteende.
Studentlitteratur AB 1 9789144116280 -
Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 288 sidor.
Mycket gott skick. Fin, hel, ren, namnad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189091269
- Titel
- Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar
- Författare
- Ross W Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur skall den hjälpen ges, för att den skall bli till barnets bästa? Vad behövs för att föräldrar och andra skall kunna ge barnen den optimala hjälpen?
Dr Ross W. Greene, Massachusetts General Hospital i Boston, har i denna bok på ett mycket kärleksfullt och ömsint sätt visat vägar att gå. Han ger här, efter 20 års arbete med dessa barn, en ny bild av dessa negativa beteenden och beskriver ett praktiskt och allsidigt arbetssätt, som syftar till att minska det förödande negativa samspelet mellan det explosiva barnet och dess omgivning. Hans bok visar på ett nytt sätt att öka barnets förmåga till flexibilitet, frustrationstolerans och kommunikation och problemlösande samt att lära barnet hantera konflikter. Den enda nödvändiga förutsättningen är, som Ross W. Greene säger - ett öppet sinne.
Dr Ross W. Greene är chef för Cognitive-Behavioral Psychology and Research program in Pediatric Psychopharmacology vid Massachusetts General Hospital i Boston. Han är också biträdande professor i klinisk psykologi vid Psykiatriska institutionen vid Harvard Medical School.
”Dr Greenes kloka råd - till föräldrar och alla professionella som arbetar med barn - är också ett mycket välkommet bidrag för alla som arbetar med föräldrautbildningar och utbildningar för yrkesverksamma inom förskola, skola, socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri och andra verksamheter inom området.”
Agneta Hellström, utbildningslärare vid Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken, Akademiska sjukhuset, Uppsala.
Studentlitteratur AB 1 9789189091269 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2003. 288 sidor.
Gott skick. Namnteckning
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189091269
- Titel
- Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar
- Författare
- Ross W Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur skall den hjälpen ges, för att den skall bli till barnets bästa? Vad behövs för att föräldrar och andra skall kunna ge barnen den optimala hjälpen?
Dr Ross W. Greene, Massachusetts General Hospital i Boston, har i denna bok på ett mycket kärleksfullt och ömsint sätt visat vägar att gå. Han ger här, efter 20 års arbete med dessa barn, en ny bild av dessa negativa beteenden och beskriver ett praktiskt och allsidigt arbetssätt, som syftar till att minska det förödande negativa samspelet mellan det explosiva barnet och dess omgivning. Hans bok visar på ett nytt sätt att öka barnets förmåga till flexibilitet, frustrationstolerans och kommunikation och problemlösande samt att lära barnet hantera konflikter. Den enda nödvändiga förutsättningen är, som Ross W. Greene säger - ett öppet sinne.
Dr Ross W. Greene är chef för Cognitive-Behavioral Psychology and Research program in Pediatric Psychopharmacology vid Massachusetts General Hospital i Boston. Han är också biträdande professor i klinisk psykologi vid Psykiatriska institutionen vid Harvard Medical School.
”Dr Greenes kloka råd - till föräldrar och alla professionella som arbetar med barn - är också ett mycket välkommet bidrag för alla som arbetar med föräldrautbildningar och utbildningar för yrkesverksamma inom förskola, skola, socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri och andra verksamheter inom området.”
Agneta Hellström, utbildningslärare vid Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken, Akademiska sjukhuset, Uppsala.
Studentlitteratur AB 9789189091269 -
Explosiva barn – Ett nytt sätt att förstå och...
Häftad bok. Stockholm: Cura Bokförlag och Utbildning AB [titeln senare övertagen av Studentlitteratur AB]. 2011. 288 sidor.
Mycket gott skick. Åttonde tryckningen. Kantstött. "Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur ska den hjälpen ges, för att den s läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189091269
- Titel
- Explosiva barn : Ett nytt sätt att förstå och behandla barn som har svårt att tåla motgångar
- Författare
- Ross W Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 375 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Att barn, som uppvisar svårhanterliga beteenden som häftiga vredesutbrott, impulsivitet, instabilt humör samt verbal och fysisk aggressivitet, behöver mycket hjälp inser nog alla. Men hur skall den hjälpen ges, för att den skall bli till barnets bästa? Vad behövs för att föräldrar och andra skall kunna ge barnen den optimala hjälpen?
Dr Ross W. Greene, Massachusetts General Hospital i Boston, har i denna bok på ett mycket kärleksfullt och ömsint sätt visat vägar att gå. Han ger här, efter 20 års arbete med dessa barn, en ny bild av dessa negativa beteenden och beskriver ett praktiskt och allsidigt arbetssätt, som syftar till att minska det förödande negativa samspelet mellan det explosiva barnet och dess omgivning. Hans bok visar på ett nytt sätt att öka barnets förmåga till flexibilitet, frustrationstolerans och kommunikation och problemlösande samt att lära barnet hantera konflikter. Den enda nödvändiga förutsättningen är, som Ross W. Greene säger - ett öppet sinne.
Dr Ross W. Greene är chef för Cognitive-Behavioral Psychology and Research program in Pediatric Psychopharmacology vid Massachusetts General Hospital i Boston. Han är också biträdande professor i klinisk psykologi vid Psykiatriska institutionen vid Harvard Medical School.
”Dr Greenes kloka råd - till föräldrar och alla professionella som arbetar med barn - är också ett mycket välkommet bidrag för alla som arbetar med föräldrautbildningar och utbildningar för yrkesverksamma inom förskola, skola, socialtjänst, barn- och ungdomspsykiatri och andra verksamheter inom området.”
Agneta Hellström, utbildningslärare vid Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken, Akademiska sjukhuset, Uppsala.
Stockholm: Cura Bokförlag och Utbildning AB [titeln senare övertagen av Studentlitteratur AB] 9789189091269 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur. 2 uppl. 2011. 322 sidor.
Mycket gott skick. Obs! Du vet väl att du kan handla fler böcker av mig i samma varukorg till ett fraktpris? Besök gärna min sida Karlssons Böcker & Konst här på bokbörsen under säljare och se mina andra böcker. … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144074665
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene - Silvia Klenz Jönsson
- Förlag
- Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 322 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 482 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Ross W. Greene beskriver hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa "explosiva" barn och ungdomar att hantera sitt beteende.
Att förstå dessa barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som lärare och föräldrar ska kunna hjälpa dem att fungera väl i både skolan och senare i vuxenlivet.
Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin första bok Explosiva barn. Nu visar han praktiskt hur man går till väga och hur modellens tre steg - empati, definition och inbjudan - skapar förutsättningar att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är översatt av Silvia Klenz Jönsson och har ett förord av Karl Witting, lärare och resurspedagog.
Vilse i skolan ges numera ut av Studentlitteratur. Denna andra upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den första upplagan.
Studentlitteratur 2 9789144074665 -
Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2009. 336 sidor.
Mycket gott skick. Namnad
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189091542
- Titel
- Vilse i skolan : hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Ross W. Greene
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 336 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 434 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I boken beskrivs hur man på ett empatiskt, kreativt och humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa explosiva barn att hantera sitt beteende. Den samarbetsbaserade problemlösningsmodellen (CPS) beskrev Greene i sin bok Explosiva barn och Greene visar nu hur man praktiskt går till väga för att få den att fungera och hur modellens tre steg Empati, Definition, Inbjudan - skapar förutsättningar för att uppnå ett lyckat resultat.
Boken är förutom fakta, full med dialoger och exempel ur det levande livet.
Att förstå de barn och ungdomar som ofta kallas stökiga, struliga, ouppmärksamma, utmanande och krävande - för att nu nämna några av de epitet som de belastas med - är oerhört viktigt för att vi som föräldrar och lärare ska kunna hjälpa dem att fungera väl både i skol- och senare i vuxenlivet. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789189091542 -
Vilse i skolan - Hur vi kan hjälpa barn med b...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 3 uppl. 2016. 332 sidor.
Mycket gott skick. Inlagan i nyskick. Omslaget har bara små, små spår av användning. Fint exemplar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144109701
- Titel
- Vilse i skolan - Hur vi kan hjälpa barn med beteendeproblem att hitta rätt
- Författare
- Greene, Ross W
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 332 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 474 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Med sin fasta övertygelse om att alla barn uppför sig väl om de kan, ger Ross W. Greene stöd åt lärare som upplever att de inte alltid räcker till för de elever som behöver dem mest. Eleverna själva vill inget hellre än att kunna hantera de sociala, känslomässiga och beteendemässiga krav som ställs på dem i skolan och i livet. Många har dock förlorat hoppet om att någon vuxen någonsin kommer att kunna hjälpa dem.
I Vilse i skolan beskriver Ross W. Greene hur man med empati och ett kognitivt, humanistiskt förhållningssätt kan hjälpa beteendemässigt utmanande barn och ungdomar att hantera sitt beteende. Utifrån bokens fiktiva ramberättelse och många konkreta exempel förklarar Greene hur man kan arbeta med den modell som presenteras i boken: Samarbetsbaserade och proaktiva lösningar (CPS). Grundtanken bakom modellen är att beteendemässigt utmanande barn ännu inte utvecklat vissa viktiga tankefärdigheter. Genom att de vuxna i barnets omgivning identifierar och förstår vilka färdigheter som saknas och vilka problem detta leder till, kan de hitta lösningar tillsammans med barnet.
Den nya upplagan återspeglar alla revideringar och förbättringar av CPS-modellen som skett sedan år 2009.
Boken vänder sig till studenter på lärarutbildningen, men också till alla som arbetar i skolans värld.
Tredje upplagan
Studentlitteratur AB 3 9789144109701 -
Att bemöta explosiva barn
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2012. 268 sidor.
Mycket gott skick. Framsidan med litet veck.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144077185
- Titel
- Att bemöta explosiva barn
- Författare
- Greene, Ross W.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 268 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 10 mm
- Vikt
- 390 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Nu finns det äntligen ett sätt som fungerar för familjer som behöver hjälp med att hantera explosiva utbrott hos barn och skapa varaktiga lösningar. Metoden handlar om samarbete mellan barnen som har problem och de vuxna omkring dem.
Från raserianfall och trotsigt beteende till verbala och fysiska utbrott, explosiva barn är en enorm utmaning för föräldrar, lärare och vårdpersonal. I den här boken presenteras en fortsättning på det banbrytande förhållningssätt som beskrivs i Explosiva barn.
Med konkreta, tydliga ramar målar författarna upp ett helt nytt sätt att se på olydnad och orsakerna till den. Den gemensamma problemlösningen handlar om metoder som hjälper vuxna att ha realistiska förväntningar och kunna bemöta oönskat beteende på ett effektivt sätt. Många målande exempel och utförliga dialoger levandegör metoden.
Boken vänder sig till lärare på alla stadier i skolan samt familjer, barnpsykologer, familjeterapeuter, socialsekreterare, kuratorer och skolpsykologer.
Studentlitteratur AB 1 9789144077185
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
