-
Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [...
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 7 uppl. 1993. 174 sidor.
Hyggligt skick. överstrykningar på flertal sidor samt missfärgat omslag på baksidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144412474
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen : [med nya konkurrenslagen]
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 7 9789144412474 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 18 uppl. 2019. 260 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128597
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 18 9789144128597 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 11 uppl. 2001. 199 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017105
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 11 9789144017105 -
Den mindre jordbrukarens handbok. Första band...
Inbunden bok. Svenska Andelsförlaget.
Nära nyskick. 1916-1919. Tre band
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSvenska Andelsförlaget -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 19 uppl. 2023. 342 sidor.
Nära nyskick. Läst under en kurs våren 2025 så i mycket fint skick. Inga anteckningar eller fläckar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144159249
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt skydd för konsumenterna. I centrum står marknadsföringslagen, konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen, men boken behandlar även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott. Vidare tas näringslivets etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen upp. Processrättsligt framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen, vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen. I boken finns ett stort antal rättsfall och etiska bedömningar refererade som kan användas som inspiration i kreativa diskussioner.
I denna nittonde upplaga redogörs för den modernisering av konsumenträtten som skett under 2022. Regelverket har anpassats till den ökade digitaliseringen av marknadsföringen. Marknadsplatser online, konsumentrecensioner och rankning av produkter är särskilt reglerade liksom priserbjudanden till konsument. Sanktionerna har gjorts effektivare och mer kännbara. En ny konsumentköplag har införts med utförliga civilrättsliga regler.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 19 9789144159249 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 17:1 uppl. 2016. 250 sidor.
Nära nyskick. Format 22,5 x 15,5 cm Vikt 385 g.
Häftad bok med mjuka pärmar, SJUTTONDE upplagan, illustrerad med sv/v figurer och bilder. INNEHÅLL: Förord 1. Lagar och andra regler 2. Konsumentskydd och marknadsetik 3. Marknadsföringslagen 4. Produktsäkerhet och produ läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144112046
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 250 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 377 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen.
I denna upplaga beskrivs bland annat den nya domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sjuttonde upplagan
Studentlitteratur AB 17:1 9789144112046 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 13 uppl. 2004. 211 sidor.
Mycket gott skick. Hylla 20
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037189
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 13 9789144037189 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 18 uppl. 2019. 260 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144128597
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 260 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm
- Vikt
- 380 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna artonde upplaga av Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning, inom såväl traditionella medier som på internet och i sociala medier. Den EU-harmoniserade marknadsföringslagen tillhör de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott behandlas utförligt. Vidare beskrivs grundligt näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen. Därutöver framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen (inom Stockholms tingsrätt), vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen (inom Svea hovrätt).
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 18 9789144128597 -
Projektledarpraktikan : projektledning i rekl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 166 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144034737
- Titel
- Projektledarpraktikan : projektledning i reklam och media
- Författare
- Leif Johansson - Lars-Göran Nyström - Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 355 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.Boken behandlar hela processen från första mötet med kunden till genomförandet av en kampanj och är ett praktiskt hjälpmedel för dig som jobbar som projektledare på en annonsbyrå eller är kund hos en byrå. Eller en producent som vill ha mer insyn i hur arbetsgången fungerar. Den används såväl som kurslitteratur och som checklista i det dagliga praktiska arbetet.
Studentlitteratur AB 1 9789144034737 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789139108726
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Norstedts Juridik
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 960 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 179 x 250 mm Ryggbredd 42 mm
- Vikt
- 1678 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Praktisk marknadsrätt är en användbar handbok för det dagliga arbetet på företag, advokatbyråer, reklam- och PR-firmor samt inte minst i utbildning. Inför denna upplaga har stora delar av boken omarbetats och nyskrivits som en följd av att en ny marknadsföringslag införts baserad på direktiv från EU. Ur innehållet: · Svensk och europeisk marknadsföringsrätt· Yttrandefrihet och reklam · Internet som medium · Marknadsföringslagens uppbyggnad, administration och sanktioner · Otillbörlig marknadsföring svarta listan, aggressiva metoder, vilseledanden och illojal konkurrens · Informationskrav i annan särskild marknadsrättslig lagstiftning · Förmånserbjudanden och andra säljfrämjande åtgärder · Namn och bild i reklam· Stötande och diskriminerande reklam· Specialregler för vissa varor och tjänster· Direktmarknadsföring· Särskilda former och metoder för försäljning· och reklam· Ansvaret för varan· Immaterialrättslig lagstiftning· Konkurrenslagstiftningen· Företagsspioneri lagen om företagshemligheter
Norstedts Juridik 8 9789139108726 -
Textila KUBER och BLIXTAR – Rölakanets konst-...
Inbunden bok. Institutet för kulturforskning. 1992. 296 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. –– ABSOLUT NYSKICK, oläst! – Skyddsomslaget har obet. kantskador samt märke efter prislapp på baksidan. – Se fler bilder! ––
Omfattar bl.a. rölakanets material, färger, storlekar, märkning, samt behandlar människorna kring vävnaderna och den spän läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 918760003x
- Titel
- Textila kuber och blixtar : rölakanets konst- och kulturhistoria
- Författare
- Hansen, Viveka - Alebo, Hans - Hallberg, Anders - Hallberg, Putte - Mannerstråle, Carl-Filip - Svensson, Lena - Institutet för kulturforskning
- Förlag
- Brösarp : Institutet för kulturforskning (IK)
- Språk
- Svenska
Institutet för kulturforskning 918760003x -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 15 uppl. 2009. 314 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144059594
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2009
- Omfång
- 314 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 465 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I denna den 15:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EU-harmoniserade Marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring med nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel.
I sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagarna som påverkar marknadsföringen på ett mera påtagligt sätt.
Boken är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar, liksom hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 15 9789144059594 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 19 uppl. 2023. 342 sidor.
Nära nyskick. Oläst exemplar. Bokens fot är lite smutsig.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144159249
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2023
- Omfång
- 342 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt skydd för konsumenterna. I centrum står marknadsföringslagen, konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen, men boken behandlar även den köprättsliga lagstiftningen, spellagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutbrott. Vidare tas näringslivets etiska normer för marknadsföring genom Reklamombudsmannen upp. Processrättsligt framställs domstolsorganisationen med Patent- och marknadsdomstolen, vars beslut kan överklagas till Patent- och marknadsöverdomstolen. I boken finns ett stort antal rättsfall och etiska bedömningar refererade som kan användas som inspiration i kreativa diskussioner.
I denna nittonde upplaga redogörs för den modernisering av konsumenträtten som skett under 2022. Regelverket har anpassats till den ökade digitaliseringen av marknadsföringen. Marknadsplatser online, konsumentrecensioner och rankning av produkter är särskilt reglerade liksom priserbjudanden till konsument. Sanktionerna har gjorts effektivare och mer kännbara. En ny konsumentköplag har införts med utförliga civilrättsliga regler.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Studentlitteratur AB 19 9789144159249 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Nära nyskick. Oläst ex.
Roströd rygg.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur. 1978. 90 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144412412
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Studentlitteratur 9789144412412 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 11 uppl. 2001. 2001 sidor.
Nära nyskick. EU-anpassad marknadsföring med regler från år 2000
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144017105
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2001
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 11 9789144017105 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 16 uppl. 2013. 388 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Fin inlaga.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144082493
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 388 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 568 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Svensk marknadsföringslagstiftning bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företag samt ett rimligt skydd för konsumenterna.
I Den svenska marknadsföringslagstiftningen behandlas utförligt marknadsföringslagen och dess praktiska tillämpning. Den EUharmoniserade marknadsföringslagen tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet, tillsammans med den omarbetade konkurrenslagen och produktsäkerhetslagen. Även den köprättsliga lagstiftningen, lotterilagen, lagen om namn och bild i reklam samt reglerna angående mutor och bestickning behandlas, liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring genom den nyinrättade Reklamombudsmannen. Reglerna om avtal, köp och e-handel har fått ett eget kapitel. En nyhet i denna 16:e upplaga är en genomgång av frågor och problem som kan uppstå vid marknadsföring i sociala medier. I det sista kapitlet finns en kortfattad översikt av de viktigaste lagar som påverkar marknadsföringen.
Den svenska marknadsföringslagstiftningen är lämplig för kurser i marknadsföring och introducerande kurser i juridik. Den är även värdefull i det dagliga arbetet på marknadsavdelningar och hos reklam- och medieföretag.
Sextonde upplagan
Studentlitteratur AB 16 9789144082493 -
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789175881270
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
Bokförlaget Forum 9789175881270 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 2004.
Gott skick. Anteckningar förekommer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144029504
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9789144029504 -
Projektledarpraktikan : projektledning i rekl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 166 sidor.
Nära nyskick. Ren och fräsch inlaga
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144034737
- Titel
- Projektledarpraktikan : projektledning i reklam och media
- Författare
- Leif Johansson - Lars-Göran Nyström - Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 355 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.Boken behandlar hela processen från första mötet med kunden till genomförandet av en kampanj och är ett praktiskt hjälpmedel för dig som jobbar som projektledare på en annonsbyrå eller är kund hos en byrå. Eller en producent som vill ha mer insyn i hur arbetsgången fungerar. Den används såväl som kurslitteratur och som checklista i det dagliga praktiska arbetet.
Studentlitteratur AB 1 9789144034737 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 14 uppl. 2008. 285 sidor.
Mycket gott skick. Inga skador eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144053790
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2008
- Omfång
- 285 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 460 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv konkurrens och tillbörlig konkurrens mellan företagen samt ett rimligt skydd för konsumenterna. I denna den 14:e upplagan av Den svenska marknadsföringslagstiftningen riktas huvudintresset på den nya Marknadsföringslagen, som trädde i kraft den 1 juli 2008. Nya MFL tillhör givetvis de centrala delarna av det hithörande rättssystemet tillsammans med den omarbetade Konkurrenslagen och Produktsäkerhetslagen, vilka också tas upp i boken. Den köprättsliga lagstiftningen, Lotterilagen, Lagen om namn och bild i reklam och reglerna angående mutor och bestickning behandlas också liksom näringslivets egenåtgärder i form av etiska normer för marknadsföring.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 14 9789144053790 -
Regelsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Norstedts Juridik AB. 11 uppl. 2006. 567 sidor.
Mycket gott skick. Understrykningspenna använd.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9139108228
- Titel
- Regelsamling i marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Förlag
- Norstedts Juridik AB
- Utgivningsår
- 2006
- Omfång
- 567 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 804 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Innehåller lagstiftning och andra normer som reglerar företagens reklam och marknadsföringsåtgärder samt konsumentens ställning. Många avsnitt är uppdaterade och utökade, särskilt marknadsföringslagen, distansavtalslagen, alkolhollagen, tobakslagen och upphovsrättslagen.
Dessutom ingår numera även en ämnesindelad innehållsförteckning, förutom den kronologiska.
Boken kan lämpligen användas tillsammans med handboken Praktisk marknadsrätt.
Norstedts Juridik AB 11 9139108228 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 1997. 180 sidor.
Gott skick. Många överstrykningar
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144006004
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 1997
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 9144006004 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2004. 211 sidor.
Nyskick. Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för re läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144037189
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 386 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen bildar ett rikt förgrenat nät av regler som syftar till en effektiv och tillbörlig konkurrens mellan företagen och ett rimligt skydd för konsumenterna. Den EU-anpassade Marknadsföringslagen ger spelreglerna för reklam och marknadsföring även i den nya ekonomin. Nya regler om obeställd reklam, garantier, jämförande reklam och distansavtal vid e-handel har ändrat spelreglerna och den helt igenom EU-anpassade Konkurrenslagen bäddar för ett ökat konkurrenstryck. Dessa samhällets styrmedel kompletteras av näringslivets egenåtgärder som ger uttryck för vad som är god affärssed i form av etiska normer för marknadsföring, t ex när det gäller könsdiskriminerande reklam och stötande reklam.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 9789144037189 -
Den svenska marknadsföringslagstiftningen
Häftad bok. Lund : Studentlitteratur. 12 uppl. 2004. 210 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144029500
- Titel
- Den svenska marknadsföringslagstiftningen
- Författare
- Svensson, Carl Anders
- Förlag
- Lund : Studentlitteratur
- Utgivningsår
- 2004
- Språk
- Svenska
Lund : Studentlitteratur 12 9144029500 -
Projektledarpraktikan : projektledning i rekl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 166 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144034737
- Titel
- Projektledarpraktikan : projektledning i reklam och media
- Författare
- Leif Johansson - Lars-Göran Nyström - Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 355 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.Boken behandlar hela processen från första mötet med kunden till genomförandet av en kampanj och är ett praktiskt hjälpmedel för dig som jobbar som projektledare på en annonsbyrå eller är kund hos en byrå. Eller en producent som vill ha mer insyn i hur arbetsgången fungerar. Den används såväl som kurslitteratur och som checklista i det dagliga praktiska arbetet.
Studentlitteratur AB 1 9789144034737 -
Regelsamling i marknadsrätt
Häftad bok. Norstedts Juridik. 7:e uppl. 1996. 404 sidor.
Gott skick. Omslaget något slitet, annars gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9138504049
- Titel
- Praktisk marknadsrätt
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Konsultbyrån för marknadsrätt
- Utgivningsår
- 2019
- Språk
- Svenska
Norstedts Juridik 7:e 9138504049 -
Projektledarpraktikan : projektledning i rekl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 166 sidor.
Mycket gott skick. Nästan inga tecken på att boken har använts.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144034737
- Titel
- Projektledarpraktikan : projektledning i reklam och media
- Författare
- Leif Johansson - Lars-Göran Nyström - Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 355 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.Boken behandlar hela processen från första mötet med kunden till genomförandet av en kampanj och är ett praktiskt hjälpmedel för dig som jobbar som projektledare på en annonsbyrå eller är kund hos en byrå. Eller en producent som vill ha mer insyn i hur arbetsgången fungerar. Den används såväl som kurslitteratur och som checklista i det dagliga praktiska arbetet.
Studentlitteratur AB 1 9789144034737 -
Rätt och fel i annonsen
Inbunden bok. Bokförlaget Forum. 1996. 116 sidor.
Nära nyskick. Skyddsomslag saknas. 24,5 x 17,5 cm
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9175881276
- Titel
- Rätt och fel i annonsen
- Författare
- Svensson, Carl Anders - Gustafsson, Lena
- Förlag
- Bokförlaget Forum
- Utgivningsår
- 1996
- Bandtyp
- Inbunden
- Vikt
- 235 g
- Språk
- Svenska
Bokförlaget Forum 9175881276 -
Projektledarpraktikan : projektledning i rekl...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2004. 166 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144034737
- Titel
- Projektledarpraktikan : projektledning i reklam och media
- Författare
- Leif Johansson - Lars-Göran Nyström - Carl Anders Svensson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2004
- Omfång
- 166 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 355 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Den här boken behandlar annonsbyråns arbete ur projektledarens perspektiv. En bok med praktiska tips och inblick i byråns vardag. En handledning som kopplar ihop den praktiska och juridiska verkligheten med hjälp av författarnas egna upplevelser från reklam- och kommunikationsbranschen.Boken behandlar hela processen från första mötet med kunden till genomförandet av en kampanj och är ett praktiskt hjälpmedel för dig som jobbar som projektledare på en annonsbyrå eller är kund hos en byrå. Eller en producent som vill ha mer insyn i hur arbetsgången fungerar. Den används såväl som kurslitteratur och som checklista i det dagliga praktiska arbetet.
Studentlitteratur AB 1 9789144034737
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
